- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to není ale to samé....klapky (flaps) zvyšují vztlak (tj. zvětšují plochu křídla - vysouvají se postupně před při stáním a umožnují letadlu letět menší rychlostí - kdo někdy seděl u okýnka u křídla určitě ví) - bez klapek se nepřistává...takže ty vysunuty být musely .....kdežto spojlery jsou takové plochy které se otevřou na povrchu křídla a vztlak právě ruší a letadlo zpomalují....
ještě dodám že většinou se spojlery otvírají automaticky samy při "zpětným chodu" (musí ale být v pozici Arm)...nějak jsem nepochopil zda vůbec použili obraceč tahu tj. zpětný chod....třeba v Praze se nesmí používat v nočních hodinách, protože přeci jen dělá trošku humbuk
kterou nesnáším, sotva kola škrtnou o dráhu začnou v letadle tleskat jak ona oslavu že to dobře dopadlo. V tomto případě všichni přežili, pravda, ale to letadlo jak se dotkne má ještě rychlost v řádu stovek km/h, to bych vždy dal spolusedícím tleskačům nejraději facku.
Kde prosímtě lítáš, že lidi považujou za důvod oslavy přistání ?
Jsem se koukal na obrázky toho letiště - ten obrázek v článku vypadá podobně jako dnešní stav. Zajímavé označení dráhy 2-4. Na ranveji mají napsáno normálně 24, což udává azimut - směr kam letadlo přistává (nebo startuje). Možná angličané to vyslovují jako dva čtyři, ale ta pomlčka nemá vzhledem k výše napsanému v názvu co dělat.
Jinak tam mají tři ranvaje pro přistávání na jihozápad, nejdelší je na druhé straně letiště - tam asi byla ta bouřka. Ale hned vedle 24 levé je 24 pravá, která má o 300 metrů víc než ona použitá 24 levá.
Za koncem těchto drah tedy opravdu moc místa nemají. Mnohem více místa má kolem sebe ranvej na výše uvedené kolmá - ale ta předpokládám je jen záložní pro případy velmi nepříznivého větru, kdy by na ranvejích 24 nešlo přistávat)
jo je to 24 ale v letecky terminologii se nerika twenty four ale two four :-) takze i 2-4 poku rikaji ze ho nasmerovali aby pristaval proti vetru tak to znamena ze na ty nejdelsi ktera je kolma musel byt bocni vitr coz by situaci jeste ztizilo....a proc s epristava na levou a ne pravou? Jednoduse - jedna je urcena pro vzlet druha pro pristani
ta "brzdící" zóna by měla být povinná, minimálně při rekonstrukci nebo nové výstavbě
Co by tam mohlo bouchnout? Vzdyt palivo pro tryskace je docela problem i zapalit, neni to benzin. Samozrejme to chytit pri nehode muze, ale bouchnout? Boucha smes vyparujiciho se paliva a vzduchu. Ale prave takove palivo se zas tak moc nevyparuje. A uz vubec ne v desti.
I benzinove nadrze bouchaji jenom ve filmu.
Letadlo Airbus A380 společnosti Air France sjelo v úterý 2. srpna 2005
během přistávacího manévru z dráhy.
ten taky chvíli po dosednutí usoudil, že vysuntí klapek o dost pomůže