Diskuze

Letecké katastrofy: Po dosednutí na dráhu vypuklo v letadle peklo

Běžný let mezi Paříží a kanadským Torontem nebyl až do přistání ničím výjimečný. Ale pak to šlo ráz na ráz. Chyby pilotů, počasí a krátká dráha nakonec mohly za zničení letounu Airbus A340. Naštěstí všichni přežili.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

23. 4. 2010 10:09
yyyyyyyyyyyyy

R^!!RvXXX

0 0
možnosti

Host

20. 4. 2010 12:22
klapky či spojlery

to není ale to samé....klapky (flaps) zvyšují vztlak (tj. zvětšují plochu křídla - vysouvají se postupně před při stáním a umožnují letadlu letět menší rychlostí - kdo někdy seděl u okýnka u křídla určitě ví) - bez klapek se nepřistává...takže ty vysunuty být musely .....kdežto spojlery jsou takové plochy které se otevřou na povrchu křídla a vztlak právě ruší a letadlo zpomalují....

0 0
možnosti

Host

20. 4. 2010 12:27
Re: klapky či spojlery

ještě dodám že většinou se spojlery otvírají automaticky samy při "zpětným chodu"  (musí ale být v pozici Arm)...nějak jsem nepochopil zda vůbec použili obraceč tahu tj. zpětný chod....třeba v Praze se nesmí používat v nočních hodinách, protože přeci jen dělá trošku humbuk ;-D

0 0
možnosti
MP

tmf

20. 4. 2010 11:45
to je přesně ta situace

kterou nesnáším, sotva kola škrtnou o dráhu začnou v letadle tleskat jak ona oslavu že to dobře dopadlo. V tomto případě všichni přežili, pravda, ale to letadlo jak se dotkne má ještě rychlost v řádu stovek km/h, to bych vždy dal spolusedícím tleskačům nejraději facku.

0 0
možnosti

Host

20. 4. 2010 15:50
Re: to je přesně ta situace

Kde prosímtě lítáš, že lidi považujou za důvod oslavy přistání ? 8-o

0 0
možnosti
PS

Arny

20. 4. 2010 10:30
dráhy

Jsem se koukal na obrázky toho letiště - ten obrázek v článku vypadá podobně jako dnešní stav. Zajímavé označení dráhy 2-4. Na ranveji mají napsáno normálně 24, což udává azimut - směr kam letadlo přistává (nebo startuje). Možná angličané to vyslovují jako dva čtyři, ale ta pomlčka nemá vzhledem k výše napsanému v názvu co dělat.

Jinak tam mají tři ranvaje pro přistávání na jihozápad, nejdelší je na druhé straně letiště - tam asi byla ta bouřka. Ale hned vedle 24 levé je 24 pravá, která má o 300 metrů víc než ona použitá 24 levá.

Za koncem těchto drah tedy opravdu moc místa nemají. Mnohem více místa má kolem sebe ranvej na výše uvedené kolmá - ale ta předpokládám je jen záložní pro případy velmi nepříznivého větru, kdy by na ranvejích 24 nešlo přistávat)

0 0
možnosti

Host

20. 4. 2010 12:15
Re: dráhy

jo je to 24 ale v letecky terminologii se nerika twenty four ale two four :-) takze i 2-4 ;-D;-D;-D poku rikaji ze ho nasmerovali aby pristaval proti vetru tak to znamena ze na ty nejdelsi ktera je kolma musel byt bocni vitr coz by situaci jeste ztizilo....a proc s epristava na levou a ne pravou? Jednoduse - jedna je urcena pro vzlet druha pro pristani R^

0 0
možnosti
J

Jozxyqk

20. 4. 2010 9:27
zóna

ta "brzdící" zóna by měla být povinná, minimálně při rekonstrukci nebo nové výstavbě

0 0
možnosti

Host

20. 4. 2010 9:07
Exploze?

Co by tam mohlo bouchnout? Vzdyt palivo pro tryskace je docela problem i zapalit, neni to benzin. Samozrejme to chytit pri nehode muze, ale bouchnout? Boucha smes vyparujiciho se paliva a vzduchu. Ale prave takove palivo se zas tak moc nevyparuje. A uz vubec ne v desti.

I benzinove nadrze bouchaji jenom ve filmu.

0 0
možnosti

Host

20. 4. 2010 6:31
A380 naštěstí ne...

Letadlo Airbus A380 společnosti Air France sjelo v úterý 2. srpna 2005

během přistávacího manévru z dráhy.

0 0
možnosti
UB

Chytracisko

20. 4. 2010 6:22
Jak Rampa Mc Kvák

ten taky chvíli po dosednutí usoudil, že vysuntí klapek o dost pomůže ;-D;-D

0 0
možnosti