Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seriál: Zákeřný vzdušný proud přirazil letadlo k zemi, meteorolog měl pauzu

Prudký kolmý závan vzduchu, microburst, srazil letadlo o stovky metrů. Piloti nebyli shodou náhod dostatečně varováni, vletěli do centra bouřky a neměli šanci nehodě zabránit. Vyšetřování a výzkum pomohly najít způsob, jak se podobným záludnostem vyhnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pteryx

jazyk a technici

Jazykový pocit z článku je trochu neučesaný, vznikl tu dokonce určitý flame-war ... Většinou je to tak, že technicky zaměření lidé mají trochu slabší cit pro estetické a emocionální stránky jazyka, to se nedá nic dělat. Takže DÍKY panu Kasíkovi za zajímavé články, které si jako technik vždycky rád čtu ;-)

0/0
27.4.2010 23:42

Host

Pro redakci Idnes

Jen vzkaz redakci Idnes, ta reklama na Samsung co zakryva pul monitoru kdyz se tenhle clanek snazim precist, a nema nikde X na vypnuti, ta me teda odradila od dalsich navstev vasich stranek. Hodne stesti do budoucnaRv

0/0
27.4.2010 20:26

Host

Re: Pro redakci Idnes

Mozilla Firefox + add-on NoScript = žiadna reklama :-P

0/0
27.4.2010 20:31

Host

Re: Pro redakci Idnes

to je zajímavé, v levém horním rohu X - nemám problém

0/0
27.4.2010 21:16

p.o.p.

Re: Pro redakci Idnes

já v levém horním rohu nic nemám...

0/0
28.4.2010 10:26

Host

Re: Pro redakci Idnes

Ta reklama vám umožnila si zdarma přečíst článek.

0/0
27.4.2010 22:13

PetrVobo

Re: Pro redakci Idnes

Ted se uplne stydim ze uz jsem zadnou reklamu snad pres pet let nevidel...

0/0
27.4.2010 22:19

Host

Re: Pro redakci Idnes

Aká reklama ?;-D

0/0
29.4.2010 18:44

Host

Original

http://www.airdisaster.com/download2/dl191.shtml

:-(

0/0
27.4.2010 17:31

Host

řez větru

Hloupý dotaz: neříká se spíše "střih větru" než "řez větru"?

0/0
27.4.2010 17:08

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: řez větru

Není to hloupý dotaz, spletl jsem si nářadí:-)

0/0
27.4.2010 20:28

Host

Doplerovský ?

Jen poznámka , nevím jestli je správně napsáno " doplerovský " pokud vím tak častěji se používá termín " doplerův " radar ...

0/0
27.4.2010 13:57

Host

Re: Doplerovský ?

dvě P, když už

0/0
27.4.2010 15:09

Host

Ve vzduchu je bezpečno

Nikdy neříkejte nikdy. Je to stále nejbezpečnější doprava!

0/0
27.4.2010 13:21

Host

Re: Ve vzduchu je bezpečno

Mnohem bezpecnejsi je od nas do Francie od nas letet nez tam ject autem - zde statistiky hovori jasne - pro letadal !!!

Bere se to tak , ze do Francie proste musite tak jeko tak cestovat.

0/0
27.4.2010 21:18

VlastaH

Ruce na plynu

Mohl by mi někdo vysvětlit, proč na spoustě záběrů mají ruku na plynu oba piloti? Je to nějaký předpis, nebo jdou ty páky strašně ztuha, nebo proč?8-o

0/0
27.4.2010 13:00

Host

Re: Ruce na plynu

Je to bezpečnostní postup. Tzv. "neletící" pilot je takto okamžitě připraven s "plynem" okamžitě manipulovat v případě indispozice "letícího" pilota.

0/0
27.4.2010 14:01

Plukovnik_Kolonel

Díky?

"Piloti nebyli díky shodě náhod dostatečně varováni"

"Letadlo vletí do microburstu a díky protivětru začne zpomalovat a stoupat... a dále se propadá."

Ano, co dělat jiného než DĚKOVAT těm událostem, které způsobily smrt tolika lidí? Pro srovnání:

"Piloti nebyli kvůli shodě náhod dostatečně varováni"

"Letadlo vletí do microburstu a v důsledku protivětru začne zpomalovat..."

0/0
27.4.2010 8:39

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Díky?

Díky!;-D

0/0
27.4.2010 10:02

Host

Re: Díky?

v článku je celá řada chyb, pletete si i downburst s microdownburstem, viz web

0/0
27.4.2010 10:26

intago

Re: Díky?

microdownburst je totiž daleko menší(desítky metrů) a o to nebezpečnější než downburst o kterém se v článku píše.

0/0
27.4.2010 12:47

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Díky?

"Viz web"? A který web máte na mysli? :-)

0/0
27.4.2010 13:55

Host

Re: Díky?

ten World Wide :-)

ale asi myslel to chmi, nicméně jsem po letmém prohlédnutí odkazovaného webu na nějaké drsné nesrovnalosti nenarazil.

0/0
27.4.2010 15:15

intago

Re: Díky?

já viděl pruhy lesa odstřelené jím jako kanonem, jediný kmen nezůstal...

0/0
28.4.2010 10:29

Host

Re: Díky?

Možná by sis měl pomalu zvykat, že jazyk se vyvíjí, slova mění své významy a že staročeština už není in.

PS: Kde vzala shoda náhod náhod "vůli"?

0/0
27.4.2010 15:09

Plukovnik_Kolonel

Re: Díky?

Že se jazyk vyvíjí nikdo nezpochybňuje, ale stejně tak je nezpochybnitelné, že mnohem rychleji stoupá počet lidí, kteří na jazyk kašlou.

A to nejen mezi diskutujícími (vaše "PS" má znamenat co, plavecký stadion? Tipoval bych, že jste chtěl spíše napsat post scriptum, tedy "P. S."), ale bohužel i mezi novináři. Takže čistě pro vaši informaci, "díky" je pozitivně zabarvené (a tedy v tomto případě naprosto nevhodné), "kvůli" se považuje za neutrální (všimněte si, že se píše dohromady, a nikoliv "k vůli"), případně jsem nabídl i další bezesporné varianty jako "z důvodu", "v důsledku" apod.

0/0
27.4.2010 15:37

Host

Re: Díky?

Slovo "kvůli" predikuje, že subjekt má nějakou vůli, tj. že je životný, což by mělo být z tvého pokřiveného pohledu stejně chybné jako "díky".

PS: Ohledně "PS" bych ti doporučil trochu se dovzdělat, viz http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=PS

0/0
27.4.2010 16:25

Plukovnik_Kolonel

Re: Díky?

Dovzdělat v čem, že na základě jedné větičky, která jako poslední variantu uvádí i "PS", ignoruješ ty varianty správnější? ;) Jinak tentýž ÚJČ tady "PS" úplně odmítá, ty dovzdělanče :), stejně jako tištěná Pravidla českého pravopisu

http://www.ujc.cas.cz/poradna/odpo.html#pfps

Pokřivený pohled z toho děláš pouze ty, když nejsi schopen pochopit, na co jsem poukazoval, a pouze machruješ se slovíčkem "kvůli", přestože jsem jako příklad uvedl i další významově neutrální slova, proti kterým nemůžeš říct ani popel. Já jsem poukázal na to, že je krajně nevhodné psát "díky", když se jedná o negativní jevy zahrnující dokonce smrt lidí. Díky" se v tomto případě může brát leda jako ironie, a to autor jistě nezamýšlel. Z tohoto pohledu je "kvůli" naprosto neutrální (není to ani negativní ani pozitivní hodnocení, a používají jej takto také jazykoví korektoři), a skutečně neřeším podružný jazykový problém, zda je to korektní z pohledu životnosti apod.

0/0
27.4.2010 17:36

Host

Re: Díky?

Probuď se! Zaspal si století.

"Díky" se už dááááávno používá i ve významu "zapříčinění" bez jakéhokoli emotivního náboje. To, že ty to nejsi schopen pochopit je jen a jen tvůj problém.

0/0
27.4.2010 18:02

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Díky?

Víte, jak by vám přezdívali na anglickém webu? Nechci se dostat do konfliktu s Godwinovým zákonem, ale vy to jistě víte :-) Představte si, že máte pravdu, namísto slova "díky" by šlo použít minimálně tři vhodnější termíny. Vaše puntičkářství je však v tomhle případě mnohem horší (ve významu nepříjemnější), než jakékoli nedorozumění, které díky mému "díky" vzniklo. Prosím, zkuste předpokládat dobrou vůli u ostatních, vězte totiž, že tímto svým přístupem ("bagr") těžko veřejnost zpět k mluvě spisovné obrátíte... Hezký den.

0/0
27.4.2010 20:26

PetrVobo

Re: Díky?

Jazykozpytci me neprestavaji fascinovat. Zajimavy zivocisny druh.

0/0
27.4.2010 19:39

centrální mozek lidstva

Letadlem nikdy nepoletím

Zdraví a život je to nejcennější co mám.

0/0
27.4.2010 7:50

Host

Re: Letadlem nikdy nepoletím

Jojo, takze jezdis autem, aha :-DD Chytre :-))

0/0
27.4.2010 8:09

centrální mozek lidstva

Re: Letadlem nikdy nepoletím

Autem nejezdím. Cestuji po železnici, ale nikdy nechodím do prvních dvou/posledních dvou vozů.

0/0
27.4.2010 8:25

Host

Re: Letadlem nikdy nepoletím

Tak to by mě potom zajímalo, co děláte v případě, že má vlak pouze tři vozy ;-D.

Jedním takovým totiž pravidelně jezdím.

0/0
27.4.2010 8:40

Host

Re: Letadlem nikdy nepoletím

No na dráze už vědí, že první a poslední dva vozy jsou nejnebezpečnější, tak je raději nezařazují.:-P

0/0
27.4.2010 9:56

you.can

Re: Letadlem nikdy nepoletím

borec:-)

0/0
27.4.2010 8:55

zeto

Re: Letadlem nikdy nepoletím

To je dobrý - jezdím denně rchlíkem R975, který má jen 4 vozy. Takže asi budu muset stát mezi.;-D

0/0
27.4.2010 10:19

Host

Re: Letadlem nikdy nepoletím

není potřeba, viz Host, 27.04.2010 09:56;-)

0/0
27.4.2010 15:11

zeto

Re: Letadlem nikdy nepoletím

:-) Aha, tak to já asi chodím pěšky a ještě jsem si toho nevšiml.

0/0
27.4.2010 20:31

Host

Re: Letadlem nikdy nepoletím

Hele, sedej do 2/3 vlaku. Naraz vpredu je totiz pravdepodobnejsi a silnejsi. :-)

0/0
27.4.2010 15:43

username

Re: Letadlem nikdy nepoletím

ale pozor na situaci, kdy na vlak spadne most, tady totiž zařvali shodou okolností ti co seděli uprostřed. Prostě když Osud chce, tak tě zabije cokoliv kdekoliv.

Nicméně musím říct, že v letadle jsem také nesvůj. Nejde o to, že bych se bál že spadne, spíš jde o to, že když letadlo padá, tak máš několik desítek vteřin a často i minut, kdy víš že umřeš a že s tím nemáš šanci cokoliv udělat. V autě se samozřejmě taky můžeš zabít, ale je to tak rychlé, že o tom nevíš ;) většinu nehod většina lidí přežije a navíc se většině nehod můžeš vyhnout, když se nechováš jako idiot a zároveň dokážeš předvídat idiocii u jiných (resp. vždy předpokládáš to nejhorší). Když se v autě cokoliv rozbije, tak můžeš auto odstavit, u letadla to moc nejde.

0/0
27.4.2010 18:52

Host

Re: Letadlem nikdy nepoletím

jestli chceš bezpečné místo v letadle, tak jedině u křídel blízkou nouzového východu. nezávisle na tom, zda se utrhne zadek nebo předek je podtstané, že v tomto místě má letadlo nejpevnější konstrukci a přes nouzový východ je možné utéct po křídle. nutno ale dodat, že dle statistik nejsou příliš výrazné rozdíly v tom, kdo kde seděl, když přišla havárie ..

0/0
27.4.2010 22:09

Host

Re: Letadlem nikdy nepoletím

A kromě toho smrt v letadle je téměř vždycky tzv. grilovačka (mnohdy člověk vlastní pád přežije, pokud se to nerozpadne někde v 10 km, ale pak už nemá v té umělohmotné trubici obložené leteckým benzínem žádnou šanci), což není rozhodně nic příjemného. Přesto pětina lidí ve Fort Worthu přežila, i když  narazili do betonu, proto mně nějak hlava nebere ty Poláky, skoro stejná rychlost, osm metrů nad zemí, pád do nějakých bažin, tedy do měkkého a stopro tuhoškámoš...

0/0
28.4.2010 8:47

Host

Re: Letadlem nikdy nepoletím

Mel se utrhnout zadek a  odletet jinam - to je proste podle mne zachranilo - proste v okamizku narazu se odlomil zadek a pokracoval setrvacnosti jinam, kde dopadl dle tech zaberu na travu a prselo - coz zde mohlo pomoct zamezit sireni pozaru.

0/0
28.4.2010 21:00

PetrVobo

Re: Letadlem nikdy nepoletím

To je fuk, tak vas nekdo sejme cestou na nadrazi, kdyz se chce, vsechno jde :-)

0/0
27.4.2010 19:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.