Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novou tramvají se možná svezete už za měsíc. Teď vozí úředníky a techniky

Z továrny vyjela před dvaceti měsíci a už brázdí ulice Prahy. Zatím stále bez cestujících. Přesto můžete lidi v útrobách nové tramvaje 15T ForCity vidět. Jsou to technici nebo společně zaměstnanci Magistrátu hlavního města Prahy a Drážního úřadu. To je předzvěst, že se blíží den, kdy se svezete i vy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Řidič

Co jsem se bavil s dvěma řidiči co je testovali tak mají největší hrůzu z řízení. Když se na tramway podíváte tak je revoluční v tom že má nápravu uložřenou úplně vpředu vagonu, a ne jak bylo do teď zvykem až za řidičem. Vysvětlovali mi že s předchozími modely když se vjelo do zatáčky tak nejdřív zmizí koleje a pak jak náprava kdesy vzadu teprve na ně dojede tak pak teprve tramway začne zatáčet. Je to prý pro letitého tramwajáka v tétp nové tramwaji staršně nepřirozené.

0/0
19.5.2010 20:28

Host

Sedačky

Na této tramvaji se mi líbí především sedačky. Vrací se tím do praxe podstatná výhoda prastarých tramvají z 60. let. Sedačky s tvrdým povrchem jsou dobře udržovatelné. U potahů, které byly v posledních letech v módě, nikdy netušíte, zda tam před vámi neseděl pochcaný, posraný a poblitý bezdomovec... Je prostě nejlepší mít sedačky, do kterých se nic nemůže vsáknout. :-) Koneckonců, o nějaké prvotřídní pohodlí přece v městské dopravě nejde. Z těch všech potahů v tramvajích i v metru jde celkem strach, pokud se týká hygieny.

0/0
6.5.2010 14:45

Host

Pohodlí

Klidně pryčnu, ale kdyby raději kam složit nohy ;-D.

0/0
12.5.2010 13:43

scenero

praktičnost.....

hm...rozhodně hezčí dizajn než Porše...a interiér taky...proč jen ty dřevěný sedačky nemohly bejt už od začátku...vůbec Porše je hodně nepovedená tramvaj.......to sezení je tam vůbec debi*lní..hlavně tam nahoře u řidiče...úzská ulička....uzoučký sedačky....asi nepočítali s tim, kolik je tu tlusť*chů a že se z tý uličky neni o nci snažší než v kině nebo v divadle..

0/0
5.5.2010 16:24

Host

Re: praktičnost.....

To Porsche má především divné jízdní vlastnosti. Tři podvozky na pět částí celkem logicky vedou k tomu, že se celá tramvaj podivně pohupuje (kolem svislé osy dílů s podvozky). Tohle určitě musí způsobovat obrovské boční namáhání okolků i kolejnic. Vznikají tam mechanické rázy, které u žádného jiného typu tramvaje prostě nejsou.

0/0
6.5.2010 14:49

Host

Už by mohli přestat!

Už by s tím nakupování toho starýho šrotu mohli přestat a měli by nakoupit konečně pořádný tramvaje.

Nákupem tramvají vysvětlují zdražování od 12,- Kč, teď už stojí 26,- Kč a jezdí tady asi 4 děsivý tramvaje, kterým střídají trasy a myslí si, že jsou lidi tupý a nepoznají to.

0/0
5.5.2010 11:55

Host

Re: Už by mohli přestat!

Kazdy normalni casty bezny cestujici pouziva predplatni kupony a ty tak rychle nahoru nejdou.

0/0
6.5.2010 2:55

Host

Jde to udělat pětičlánkové a obousměrné?

Jde to bez velkých úprav udělat cca pětičlánkové (kapacitnější) a obousměrné?

0/0
4.5.2010 10:32

Host

Re: Jde to udělat pětičlánkové a obousměrné?

Chceš někde stavět metro nebo proč?

0/0
4.5.2010 12:42

computer

A proč stále tramvaj od Škodovky?

Chybí srovnání s ostatními výrobci. Jinak pokud nemá tramvaj odpružené obruče joao je to u starých téček, bude stále ničit tramvajový svršek a hlučnost bude větší.

0/0
4.5.2010 9:11

Host

Re: A proč stále tramvaj od Škodovky?

A proč stále tramvaj od Škodovky? = už to tady někdo psal, Pražská MHD si zadalo takové podmínky, které žádná jiná firma na světě nemůže splnit ;-(R^

0/0
4.5.2010 9:18

Host

Re: A proč stále tramvaj od Škodovky?

Spíš bychom měli být rádi, že zakázku splnila česká firma a ne zahraniční....

0/0
9.5.2010 13:44

Host

Re: A proč stále tramvaj od Škodovky?

Pocitam, ze presne na to byla zakazka ladena...

0/0
20.5.2010 23:22

Host

Takhle to vypadá, když se tuneluje.

Kdyby se zachovali normálně, jak se na správce majetku sluší, tak udělají tramvaj stejně velkou jako jsou ty staré, akorát s moderními technologiemi a moderním tvarem.

Potom by místo toho kloubu (jeden kloub na jednu tramvaj, teď ten had má dva klouby) raději namontovali klimatizaci, tak by ještě ušetřili, jak na výrobě (klimatizace je levnější než kloub), tak na spotřebě v provozu, místo přepravování těžkých kloubů by investovali zdroje do pohodlí cestujících - klouby budou muset přepravovat celoročně, ale klimatizaci by jim stačilo zapnout na několik dní v roce.

Takhle by to vypadalo bez tunelářů a zlodějů!!!

0/0
4.5.2010 8:15

Host

Re: Takhle to vypadá, když se tuneluje.

To je neuvěřitelný, kdo všechno se zapojuje do diskuse. Argument "klimatizace je levnější než kloub" usiluje na hitparádě mimoňských argumentů o hodně vysokou pozici. ;-DR^

0/0
4.5.2010 10:24

Host

Re: Takhle to vypadá, když se tuneluje.

Výroba kloubu je nejdražší, protože to dnes dělá velmi málo firem, které na to mají vybavení (velmi drahé vybavení) a vždy si to nechají řádně zaplatit. Cena jednoho kloubu je v řádech několika miliónů. Klimatizace do celé tramvaje by nestála víc jak půl miliónu a to hodně přidávám.

Nebuď trouba a zjisti si ceny sám, když mi nevěříš, ale nepiš sem tyhle jakoby chytré nesmysly.

Jsem rád, že alespoň souhlasíš s tím, že provoz klimatizace přes léto vyjde levněji než celoroční tahání kloubů po Praze, které nám potom ty tuneláři napálí k ceně jízdného.

0/0
4.5.2010 13:12

Host

Re: Takhle to vypadá, když se tuneluje.

Pokud se snažíš trumfnout sám sebe, tak se ti to tentokrát nepodařilo. Ještě nějaké moudro k pobavení, prosím. ;-D

0/0
4.5.2010 19:48

Host

Re: Takhle to vypadá, když se tuneluje.

To je opravdu nejlepší příspěvek, který jsem tu četl...skoro na potlesk :-)

0/0
4.5.2010 21:27

Host

Re: Takhle to vypadá, když se tuneluje.

Víš co troubo, co kdyby jsi si zkusil si to někde ověřit, zatím jsi nenapsal vůbec nic, ale chytrej jsi jak Klaus s Havlem dohromady. Nebo že by jsi to byl ty, kdo dělal to výběrové řízení? Vypadá to na to.

0/0
5.5.2010 7:44

demon3

Re: Takhle to vypadá, když se tuneluje.

Klima pro vůz v týhle velikosti ? Přes mega !

0/0
5.5.2010 21:56

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Takhle to vypadá, když se tuneluje.

nevim co se vám nelíbí na těch starých na tvarech, mně se líbí všechny, mimo poršetry

a klimatizace taky blbost, jen její provoz by byl možná nákladnější než provoz celý tramvaje

0/0
15.5.2010 2:54

Host

Ta tramvaj je...

...beznadějně zastaralá a to ještě nevyjela pořádně na koleje.

To nemluvím o nepochopitelné tendenci rušit dveře u řidiče. Všude ve vyspělém světě jsou právě tyto dveře určeny pro nástup lidí s omezenou pohyblivostí, aby je řidič měl pěkně na očích a případně mohl vyskočit a pomoci.

0/0
3.5.2010 22:29

Host

Re: Ta tramvaj je...

ja to vidim spis naopak... tady na jihozapade nemecka je bezne, ze vepredu jsou dvere pouze do kabiny ridice. Pouze u starych vozu jsou i dvere pro cestujici spolecne s temi pro ridice. Ale v nekterych techto vozech ridic dokonce ani nema kabinu, jenom zaves...

0/0
4.5.2010 8:51

Host

Re: Ta tramvaj je...

To ze jsou vepredu i dvere pro cetsujici o tom asi nevite - ridic ma jen male schudky pro vlez do kabiny.

0/0
4.5.2010 22:04

Host

Re: Ta tramvaj je...

Dveře pro cestující jsou až za prvním podvozkem.

Řidič tam má místa více než v lokomotivě. Plýtvání místem v tak nabitém městě.

0/0
5.5.2010 16:18

Host

Re: Ta tramvaj je...

Predni nastupni dvere jsou tam kde zacina prostor pro cestujci - tkaze no problem.

A DP ma trvaly nedostatek ridicu tramvaji - vysoka fluktuace a tak se jim snazi zajistit dustojne prostredi - i odbory se totiz vyjadruji k nakupum tramvaji.

0/0
6.5.2010 2:59

Host

Je pěkná, moc pěkná

Doteď se mi nejvíc líbily nové tramvaje Alstom v Tenerife na Kanárech, ale tahle je lepší.

Teď aby to zas nezničili vandalové, jak je posledních 20 let zvykem. Předtím 150 roků vandalismus nebyl (vlaky) Ale asi jsem jen marný optimista, protože dnes je divná doba.

0/0
3.5.2010 20:03

legnaw

cha

to su tie predrazene kusy co bez klimy stoja viac ako klimatizovane viedenske?

0/0
3.5.2010 20:00

Z-S

Re: cha

Klid, my si to muzeme dovolit, nebudeme platit pomoc Recku ;-D

0/0
3.5.2010 20:29

Host

Re: cha

kamos rika ze trava je dobra kolik u vas stoji pytel ?V

0/0
3.5.2010 21:53

Host

Re: cha

Klimatizaci tam nechce DP Prahy - vyrobce ji tam umi dat.

0/0
4.5.2010 2:49

Host

Re: cha

K opencard nyní dostaneš zdarma plynovou masku a dekontaminační prostředky, takže jízda tramvají se bude dát přežít i bez klimatizace.

0/0
4.5.2010 12:46

Host

kus drobku

u nas litame na taliru

0/0
3.5.2010 19:26

Host

no konečně...

No konečně pěkný vůz a né ty paskvily co se chlubí jménem porsche...R^

0/0
3.5.2010 16:40

Worff

8 osob na metr čtverečný?

Zajímavá norma - asi ji přejali z asijských rychlovlaků.Rv

0/0
3.5.2010 16:08

Host

To je v branži normální ?

Vyrobit za desítky miliónů první kus, který potom skončí v kopřivách je normální ?

A to Vám napovídal kdo ? To je normální možná ve škodovce ale rozhodně ne v branži. :-)

0/0
3.5.2010 15:23

Host

Re: To je v branži normální ?

Vždyť nemusí končit v kopřivách. Stačí ho předělat tak, aby vyhovoval schválenému typu.

A pokud je na něm něco tak mizerného, že to nemohlo být schváleno, pak je snad dobře, že to v těch kopřivách skončí, ne?

0/0
3.5.2010 18:57

Host

Re: To je v branži normální ?

To by mě pane zajímalo, jestli jste z branže. Jestli ano, tak asi velmi krátce :-).

0/0
4.5.2010 21:26

Host

Tramvaj dobrá, sedačky ne

Tramvaj pěkná, ale ty dřevěný sedačky dobrý nejsou, seděl jsem v nich. Je to moc kluzký a studený a myslím že ani geometrie není úplně dobrá. Dosud nejlepší se mi zdají ty plastové ve starších (zakulacených) T- čkách a to jak co do pohodlného sezení a dobré geometrie, tak si myslím i co do údržby.

0/0
3.5.2010 14:57

Host

Re: Tramvaj dobrá, sedačky ne

Ještě dodatek - ty starší tramvaje (s pohodlnějšími plastovými sedačkami) jsou jak jsem zjistil typ T3. Ještě bych dodal, že i koncept 2 vagonů je možná pro Prahu vhodnější (na jistých úsecích a v noci někdy stačí 1 vagon). A neměla by se pomíjet i váha, která by se měla s novými typy spíše snižovat - vzhledem kopotřebení kolejí a údržbě kolejového svršku i vzhledem ke spotřebě el. energie.

0/0
3.5.2010 15:36

Host

Re: Tramvaj dobrá, sedačky ne

Já jsem pravda na tý dřevěný ještě sedět nemohl, ale mám pocit, že už nikdy nebude sedačka tak domyšlená, jako ta plastová - a to ve všech směrech, o kterých píšeš. Stejně jako podélné lavice v metru.

Ale z vnějšku se mi 15T moc líbí, rozhodně oku lahodící kousek (i když je to pravda hodně subjektivní).

0/0
3.5.2010 15:37

Host

Re: Tramvaj dobrá, sedačky ne

Já zase ty plasťáky moc nemusím. Když jsem na MSV zkoušel v 15T všechny tři typy sedaček (dřevěná, plastová s pogumováním a plastová s polstrováním), tak mi ta dřevěná seděla nejlépe. Sice byla studenější než čalounění, ale zase teplejší než ten pogumovaný plast. PS nikdo na té dřevěné předemnou neseděl, takže nebyla od nikoho vyhřátá.

0/0
3.5.2010 15:49

Host

Re: Tramvaj dobrá, sedačky ne

Kdyby nebyla tak obrovská, tak by byla i docela hezká, ale nedovedu si představit, že by třeba za sebou byly dvě, třeba na Tyláku to bude konec. Tam se nevejdou tyhle dvě za sebou mezi magistrály, takže jedno zelený světlo-jedna tramvaj a tramvaje budou naštosovaný až za Mírák.

Jestli nasadí tahle tramvaje, tak to bude konec tramvají, pár let se budou vymlouvat na houstnoucí dopravu a potom je zruší aby mohli zašmelit ty pozemky na konečných a tam kde jezdí samostatně, v těch musí být miliardy.

0/0
3.5.2010 15:58

Host

Re: Tramvaj dobrá, sedačky ne

Mel jste zajiste na mysli ergonomii sedacek a ne geometrii...

0/0
3.5.2010 16:18

Z-S

Re: Tramvaj dobrá, sedačky ne

Drevene sedacky si cestujici sami vybrali v ankete proti laminatovym a calounenym.

Jenze, v ankete bohuzel nebylo ze pulka tech sedacek bude PRISERNE VRZAT !!

0/0
3.5.2010 18:17

demon3

Re: Tramvaj dobrá, sedačky ne

Omyl, cestující si vybrali plastové, ale rozhodl zadavatel - město...

0/0
5.5.2010 21:55

Host

???

Čím novější dopravní prostředek tím méně místa v něm. Neustále přibývá míst k sezení, např. po celém autobuse jsou místa po dvou u oken a ulička sotva na projití, nikdo se potom nechce hnout doprostřed vozu. Na sedačkách místo na nohy nulové. Nový kloubový autobus v Praze: pět dveří je sice hezkých ale v zadní části prakticky není misto k stání. Projít ze zadní části do střední na točnu, kde je trochu místa, je při plnějším autobusu znemožněno dvěma sedačkami otočenými čelem do vozu. Ale má to dvě obrazovky.

0/0
3.5.2010 14:15

Kluukk

Re: ???

Ty místa k sezení jsou dělána podle určitých předpisů. Hold dříve bylo více míst k stání a vysoké schody, protože každý na nějaké staré babky, co do těch schodů nevylezly a pak si neměli kam sednout, zvysoka kašlal. My dnes nekašleme R^

0/0
3.5.2010 14:21

Host

Re: ???

O jakých předpisech to mluvíš? Asi tím moc nejzdíš ty chytráku. Prostě je v nizkopodlažních autobusech příliš mnoho sedaček a lidi k stání se tam nevejdou Asi jsi tím nikdy ve špičce nejel, pokud stojíš uprostřed nemůžeš se vůbec pak dostat ven. Ty tvoje určitě předpisy dělala schvaloval nějaký debi..... co tím vůbec nejezdí.

0/0
3.5.2010 15:22

Host

Re: ???

No jsou to předpisy, které hovoří o požadavcích na kvalitu a komfotrt cestování MHD. Takže je striktně dáno procento sedících cestujích. Je to zvykem v celé EU. Takže "chytrák" jste možná tak Vy....

0/0
4.5.2010 21:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.