- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Může mi někdo vysvětlit, na základě čeho se spustilo to klepání kniplem jako signalizace nízké rychlosti, když pitotka měřila naopak překročení maximální rychlosti a mátla autopilota, kapitána a vyvolávala alarmy?
když je to tak poruchový, proč tam těch trubic neni víc
a že se to řídí jen podle jednoho rychloměru, to je taky síla
pro prachy přes mrtvoly, jako když kvůli několika centimetrům prostoru dali dveře zvenku a ty se potom utrhávaly
Tech trubic - tedy rychlomeru tam bylo vice - jenze posadka byla presvedcena - ze asi jeden neukazuje dobre.
Autopilot to skutecne bral jen s jedne - proto to bylo zmeno na to, ze si posadka muze urcit podle ktere se to bude brat.
Tak jsem nepochopil několik věcí a to čistě z pohledu laika. To že odstartoval při dosažení určité rychlosti i při očividně vadném rychloměru ještě beru (ačkoliv se to nemá). Vzhledem k tomu, že sousedni rychloměr ukazoval odpovídající hodnoty (viz start rychlost atd..), tak nechápu, proč při stoupání byl opět zmaten diferencí, když věděl, že ten jeho rychloměr je divnej. Proč nevěřil primárně druhému rychloměru u kopilota?Dále mohl dle mého vzhledem ke zkušenostem podle polohy thrust páky odhadnout, že rychlost odpovídá copilotovu rychloměru. Vzhledem k již vseobecně známým problémum s pitotovými trubicemi mohl odhadnout případné další problémy (nesmyslné alarmy atd....).Dále proč nesrovnal horizont a pak neubíral tah?A v neposlední řadě i mě by napadlo pokud není dostatečná rychlost, tak jí prostě nabrat volným pádem..Tj. čumákem střemhlav dolů a pak nad zemí vyrovnat, ale nejsem si jist, jestli je to s tímto strojem v takové výšce možné.Ale ono se to od počítače kecá:-)
Kdyz dostavas naprosto protichudny informace, nevis cemu mas verit. My dneska po dlouhem vysetrovani vime kde byla chyba a co udelali spatne, ale piloti v tu chvili nevedeli vubec nic. Urcite se v danou chvili na zaklade dostupnych informaci snazili udelat maximum pro to, aby stroj i sebe zachranili...bohuzel ty informace byly chybne a na jejich zaklade zvolili chybne reseni situace.
Maras tywoe: http://aukro.cz/show_user_auctions.php?uid=15589063
kapitán je pánem letadla i lodě - pokud přijme špatné rozhodnutí, je to smůla pro jeho podřízené důstojníky a ansámbl na palubě lodi či tetadla - od toho je to prostě kapitán - máte smůlu - na tomto jediném člověku musí záviset osud všech jemu svěřených lidí - žádný první důstojník či druhý pilot do toho nemají co kecat - resp. mohou, ale pouze v rámci svého názoru
.......
je paradoxem, že na Titanicu potopil tuto veleloď právě první důstojník Murdoch, který nařídil zpětný chod, pak kormidlo doleva a plný tah, čímž ovšem dostal loď do boční polohy vůči černému ledovci a byla to zkáza - už se nedovíme, jak by se zachoval kapitán Titanicu - možná by opravdu rozkázal pouze zpětný tah, zbrzdit a naprat to čelem do ledovce - Titanic by se sice zabořil čenichem do ledovce, ale to by tak bylo všechno - všichni by mohli popíjet v klidu whisky až do příjezdu Carpathie
.......
tady vidíte, jak je všechno relativní - v letadle Vás potopí kapitán, jindy zase první důstojník pošle ke dnu 1500 lidí
tak ještě jednou - na Titanicu to bylo naopak - nesprávně vyhodnotil situaci první důstojník Murdoch na můstku - bylo úplné bezvětří a chuchvalce mlhy - bezvětří je v severním oceánu v oblasti ledu nesmírně nebezpečné, neboť v noci neuvidíte zpěněnou vodu, pokud je před vámi ledovec - tenhle byl navíc výjimečně černý a vzdálenost, ze kterého jej zpozorovala hlídka ve vraním hnízdě, byla cca 460 metrů. Navíc loď se řítila dopředu rychlostí nad 21 uzlů -při těchto parametrech nebyla šance se ledovci vyhnout .
.
Murdoch přikázal obrátit záď lodi doprava, plnou parou zpět a a pak docela vlevo - ovšem neměl šanci - dokázal na 430 metrech otočit kurs jen o 22°, což stačilo pouze na projetí bokem ledovce a rozpárání se o něj-prakticky neexistovalo horší rozhodnutí, což prokázaly pozdější simulace manévru na Olympiku
.
je velmi pravděpodobné, že otřelý mořský vlk 60letý kapitán Smith by takové harakiri nespáchal a pouze by zpomalil a nechal by Titanic zabořit čenichem do špičky ledovce a čekal
Treba to byl taky jeden z pilotu - strojniku:
http://www.outsidermedia.cz/Piloti-strojnici%E2%80%A6-1.aspx
http://www.zvedavec.org/techpor/2010/03/3564-google-dokaze-smirovat-vsechny-lidi-na-planete.htm
Jenom by mě zajímalo proč dopravní letadla nejsou vybaveny též rychloměry pracujících na jiném principu než porovnávání diference tlaků (=pitotova trubice). U vysoce bezpečných systémů (SIL4) je vždy požadována redundance založená na různých fyzikálních principech. To neexistuje obdoba normy EN 61508 v leteckém průmyslu. Nebo jsou výrobci pouze takoví diletanti?
Ty jsi asi prvni koho to napadlo blbecku.
Proc nenavrhnes takovy system, vybavis tim letadla na celem svete, budes milionar a zachranis tisice zivotu.
takhle fušersky se vážně létat nedá. Nemít cit pro náklon, nemít cit pro rychlost a vibrace ´kniplu. To jsme museli umět už v prvních letech! A ještě tohle_ Z výšky dvou kilometrů se rychle řítilo k mořské hladině, kde se nárazem roztříštilo. -"
Děláte si srandu? Z dvou kilometrů spadnete jako nic? Já v 600m šel na vývrtky a bez problémů. Proč to nesrovnali, času a výšky měli dost.
Piloti zpět na stromy!
nacvičovali jsme ostré pády, to se přitáhlo kniplem, až čumák šel na 45 st.nahoru. Pak jsme ho dali na pupek a čekali, až se éro zastaví, Pak trochu couvlo, čumák se sklopil a éro se tas rozjelo a začalo reagovat. Výšková ztráta nepatrná.
Nebo šli do vývrtky? Trochu víc práce, ale tyhle mašiny naštěstí nejsou jako supersonici, reagují krásně, takže otoček vývrtky by mohli udělat i víc, stejně by dost výšky zbylo. Zkouší pády a vývrtky vůbec, nebo tam jen tak sedí a čekají co přijde?
Zlatý polovojenský Svazarm!