Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes má obří autobus, kterým chce nahradit tramvaje. Řídili jsme ho

Je o deset metrů kratší než tramvaj Porsche a o téměř dva metry delší než kloubový autobus Karosa. Pojme až 193 cestujících. Pouze však za předpokladu, že stojících se vměstná osm na jeden metr čtvereční. Tak praví norma. Nejdelší kloubový autobus na světě Mercedes CapaCity jsme řídili i my.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

nema budoucnost

tenhle autobus je moc drahej já ho nechci! X

0/0
3.2.2011 17:13

Host

prvni autobus

ktery podle mě vypadá bezpečně :-) .... ale ta cena 8-o

0/0
3.2.2011 17:11

Host

Capacity je na nic

Je to nesmysl, podle mě to neprojede všude a v Praze si nic takového nedovedu představit. Náklady na provoz jsou stejně větší než na tramvaj nebo trolejbus. Bral bych tohle ale v trolejbusové verzi, ovšem v České Republice nemyslitelné.

0/0
20.11.2010 20:14

Host

Mno,

to by bylo zajímavé srovnání - náklady na údržbu vozů, energii (palivo) a údržbu svršku při stejné roční přepravě cestujících.

0/0
13.9.2010 20:03

Host

einfach

podle toho posledniho obrazku by me zajimalo jak na tom vymeni treba vodni pumpu.... :-D demontaz na 2 dny :_D

0/0
13.9.2010 14:49

Host

jazdi v Bratislave

uz asi 2 roky, normal bus trochu vacsi

0/0
24.8.2010 17:42

Host

jaj

a co kruhový objezd to bych chtěl vidět

0/0
28.7.2010 8:08

Host

Že je levnější než tramvaje asi chápu.

Sice náklady na proud pro tramvaje jsou daleko menší než na naftu.

Ale náklady na kolejové trasy budou hodně velké a při údržbě a výrobě se spotřebujemožná více nafty.

0/0
5.7.2010 17:53

Host

Re: Že je levnější než tramvaje asi chápu.

na údržbu kolejí se platí několik desítek mega. Kam ty prachy jdou. Asi ne na něco ekologického.

0/0
5.7.2010 18:08

Ten_spravedlivý

Celkem pěkné

leč zbytečně drahé.... jak jinak od Mercedesu :-/

0/0
21.5.2010 19:13

Host

Spravny nadpis by mel znit

Nejdelsi JEDNOkloubovy autobus na svete. Staci si zajet do Hamburku, Cach nebo Lucemburku, kde bezne jezdi 25-metrove dvoukloubove Van Hool, to je teprve biblicka prisera, ne takovyhle obycejny ikarus. Rv

0/0
21.5.2010 11:27

Host

ropná pole

Prostě tý ropy je dost a šejkové to nechtějí vzdát...krize ukázala, že orientace na automobilový průmysl a tedy fosilní paliva je neudržitelná, přesto pohodlnost a hloupost lidstva nezná mezí.Rv

0/0
20.5.2010 6:24

Host

Re: ropná pole

":...krize ukázala, že orientace na automobilový průmysl a tedy fosilní paliva je neudržitelná, přesto pohodlnost a hloupost lidstva nezná mezi"

Intelignetnejsi lide naopak vi, ze proste vitr a dalsi tzv. obnovitelne zdroje nejsou alternativa.

A elektromobily jezdi na elektrinu - ktera je z vice nez 50% zde v CR vyrabena spalovanim uhli - nekde i zemni ho plynu ci dokonce primo nafty.

A jadernou energetiku odmitaji zeleni.

0/0
20.5.2010 16:33

Host

Re: ropná pole

Tedy vitr a dalsi zdroje dnes proste nejsou resenim - je nutne jeste dost k prace k ejjcih aktivite.

0/0
20.5.2010 16:34

TigerM

?

Zapominate na jednu dulezitou vec, a to, ze autobus, ale i trolejbus maji nizsi zivotnost, tudiz je nutne casteji obnovovat vozovy park, ... stejne je to s bateriemi a jejich likvidaci po ukonceni zivotnosti.

 Tramvaj ma porizovaci naklady vyrazne vetsi, nez bus, ale dlouhou zivotnost a pri dobre konstruovanem kolejovem svrsku je udrzba trati take levnejsi nez udrzba silnice. O kapacite nemluvim.

 Co se tyce trolejbusu v Praze a hybridnich autobusu, myslim, ze se vyplati investovat spise do hybridnich trolejbusu (diesel-elekromotor), samozrejme postupne. Pocatecni investicni naklady se v budoucnu vrati...

 

PS: co rika na tohle: http://www.youtube.com/watch?v=1JVtvQe30wk

0/0
18.5.2010 19:21

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: ?

Zajímavý systém... Asi to bude dost investičně nákladné, ale třeba do historických center, kde je estetický problém s instalací trolejí, by to mohlo být užitečné...R^

0/0
18.5.2010 20:03

Ghost47

Re: ?

Jenom aby ráno nenašli vytrhané kočičí hlavy a kabely nebyly fuč, když

nejsou kromě průjezdu tramvaje pod proudem ;-D Jinak je indukčně napájená tramvaj dobrý nápad.

0/0
19.5.2010 0:17

Host

iik

By mně zajímalo jak to bude fungovat když napadne trocha sněhu .... zlomí se to!

0/0
18.5.2010 9:07

Host

Mika

Tak to je peknej blabol toto. V Nizozemí jezdí už pár let o neco delsi autobus nez tenhle tak jakypak vymysly na nas tady zkousite?

0/0
17.5.2010 21:03

Tady.mi.psenka.nepokvete

"Podobné manévry běžný cestující sice nezažije"...

... já podobné manévry zažívám poměrně často na linkách DP Hl.m.P. ;-DR^

0/0
17.5.2010 18:18

Host

Odzkoušeno

 Osm lidí na jeden metr čtvereční? To už kdysi zkoušeli na trase Lvov-Treblinka, ne???

0/0
17.5.2010 17:40

Host

Náš autobus

SOR z Libchavy má 18,8m, takže ten meďák není o tolik delší. A ohýbá se taky pěkně, před týdnem jsem zažil, jak řidič (normálně zřejmě jezdící jiné linky) na lince 177 přejel na křižovatce odbočku K Žižkovu (k Sazce) a pak to otočil hned pod křižovatkou - lámal to pomalu do pravýho úhle.

0/0
17.5.2010 17:34

Host

Re: Náš autobus

Jezdím z kloubovym autobusem už 6-rokem a mužu jen říct jedno,že kloubak a normalní autobus je strašně velkej rozdíl a ten kto stím nejezdí a nema skušenosti,tak nemuže psat věci,které sám nezažyl na vkastní kůži.Dají se sním dělát různe věci,pokut stím umýte slušně zacházet,ale co se tyče autobusu zn.SOR,tak ty cose tiče pohdly,budíš,ale po technycké strance a te motorycké,tak tam bych radší pomlčel.Tam to vůbec není dožešeny a nám to přidělava jen starosti a cestujícim zase možnost na stižnosti.Tak páni mistři popřemyšlejte o tom ze SOR.:-P

0/0
26.5.2010 6:00

Host

trend

Nebylo by lepší nahrazovat autobusy tramvajemi ?

0/0
17.5.2010 17:32

;-)

2 místa pro matky s dětmi a 4 pro postižené?

....něco to vypovídá o současné evropské společnosti......:-/

0/0
17.5.2010 16:54

Host

Re: 2 místa pro matky s dětmi a 4 pro postižené?

Maminka s dětmi potřebuje místo dočasně (cca 4 roky), invalida většinou trvale - nehledě k tomu, že místo pro postižené je vhodné i pro maminku s kočárkem, obráceně to pravda být nemusí. 

0/0
17.5.2010 17:26

Host

Re: 2 místa pro matky s dětmi a 4 pro postižené?

;-DR^

0/0
17.5.2010 17:49

Host

Re: 2 místa pro matky s dětmi a 4 pro postižené?

prostě necelý jeden m2

0/0
17.5.2010 17:54

xToMMeT

Re: 2 místa pro matky s dětmi a 4 pro postižené?

Jo, porad nikdo nebere ohledy na ty, co vydelavaji a plati na ostatni!

0/0
17.5.2010 18:34

unbreakable_debater

Re: 2 místa pro matky s dětmi a 4 pro postižené?

Matka s dětmi může sedět kdekoliv v tom autobuse. Invalida se většinou nevyhrabe dále, než na plošinu u dveří.

0/0
17.5.2010 19:34

lks0079

Klimatizace ?

Na co klimatizaci když přece naši strejcové v dopravním podniku sami nejlíp ví, že častým otevíráním dveří by nefungovala ?

0/0
17.5.2010 16:35

;-)

Re: Klimatizace ?

Ano, tenhle mýtus v ČR kterému věří i řada pasažérů je neuvěřitelný nesmysl. Ovšem v poslední době to vylepšují - klimatizace jen pro řidiče, protože to vedro uvnitř je prý opravdu nesnesitelné..........pasažér si ovšem musí zaplatit za saunování....

0/0
17.5.2010 16:56

Host

Re: Klimatizace ?

Klimatizace pro cestující by nebyla potřeba, kdyby konstruktéři nebyli líní a dodělali pasivní vzduchotechniku, na což se v poslední době dost kašle.

0/0
17.5.2010 18:14

;-)

Re: Klimatizace ?

Před 100 lety bylo v tramvajích chladněji než dnes - byly otevřené vozy na léto, takže teplota v nich byla maximálně stejná jako v okolí + ochlazovalo cestující proudění vzduchu. Dnešní tramvaje mají okýnka maličná a je v nich i 55°C. Je to proto, že pro exportní trhy jsou vybavovány klimatizací(i pro východní trhy). Bohužel, v ČR tento vynález dopravní podniky zavile odmítají. Přitom náklady na pořízení i provoz jsou zanedbatelné a přivedlo by to mnoho nových platících cestujících, kteří jinak raději využívají auto. (přece jenom, cestovat hodinu v obleku v 55°C je dost nepříjemné - místo aby člověk dorazil do cíle a pustil se do práce tak se shání po vodě, sprše a odpočinku)

0/0
17.5.2010 19:35

Host

Re: Klimatizace ?

Přesně tak, stačí aby se konstruktér zamyslel, jenže se na to kašle.

0/0
17.5.2010 20:52

Robin of SherwOod

Re: Klimatizace ?

kdybys pozorně četl, tak to není o konstruktérech, ale o objednavateli.

0/0
17.5.2010 22:38

Host

Re: Klimatizace ?

konstrukter tam da, co investor pozaduje

0/0
18.5.2010 7:09

Ghost47

Re: Klimatizace ?

Proč by navrhoval ventilaci na třicetistupňová vedra, když každý rozumný zákazník, kterému busy v podobných podmínkách jezdí, je kupuje s klimatizací ?

0/0
18.5.2010 10:41

Host

Re: Klimatizace ?

Máte značně zvrhlý přístup. Designer má produkovat kvalitní design. Ta okýnečka totiž nestíhají nejenom při vedru, ale i třeba při letní bouřce, kdy se dovnitř nahrne plno mokrých lidí, víte?

0/0
14.9.2010 11:37

BlkRider

Re: Klimatizace ?

Nejsem si jistej jestli klimatizaci nahradi prestavba sauny na horkovzdusnou troubu ;)

0/0
18.5.2010 9:49

unbreakable_debater

Re: Klimatizace ?

Možná tě to překvapí, ale u řidiče by bez klimatizace bylo výrazně tepleji, než v prostoru pro cestující. Řidič má totiž v kabině jedno velké okno a nemá možnost vyvětrat v zastávce.

0/0
17.5.2010 19:47

Host

Re: Klimatizace ?

Vi, ze vyduch ledoveho vzduchu pobliz vas - prave,  ze nemuzete snadno odejit v precpnem autobuse - by nebyl pro vas to nejlepsi - a tak by minimalne by se tam musel foukat ci cirkulovat neprilis ochlazeny vzduch z vice mist.

0/0
17.5.2010 19:03

lks0079

Re: Klimatizace ?

No tak to je přece princip každý rozumně navržený klimatizace né ?

0/0
18.5.2010 1:12

Host

Pěkný, ale...

v dnešní době bych spíš uvažoval o hybridním pohonu, nebo plynu...v Ostravských dílnách se často autobusy "předělávají" na trolejbusy, tak možná jako trolejbus by to nebylo špatné, stejně jako Solaris nebo teď i SOR. Jinak myslím, že i Solaris měl 20metrový autobus, ale asi jen jako prototyp.

0/0
17.5.2010 16:15

Host

...

autobus je daleko mene pohodlny nezli tramvaj. Zejmena klasicke stare prostorne tramvaje a ne ty nove moderni. v tramvaji si klidne muzu cist knihu jak stojim a da se tam diky prostornosti dost dobre stat. autobus vas drnca ze strany na stranu, musite se pevne drzet.

0/0
17.5.2010 16:11

lks0079

Re: ...

No nevim, asi jste nikdy nejel zatáčkou v chotkovejch sadech. Ono je to spíš o konstrukci svršku.

0/0
17.5.2010 16:37

Host

pasaci yDNES

To jsou ale pasici ti recenzenti yDNES-BES. Oni ho ridili sami.

A ja se ptam: "Meli na to patricna opravneni?"!!!!

0/0
17.5.2010 15:46

unbreakable_debater

Re: pasaci yDNES

Na uzavřené letištní ploše žádné oprávnění nepotřebuješ. Tam si můžeš řídit třeba i náklaďák, pokud s ním nevyjedeš na veřejnou komunikaci. ;-D

0/0
17.5.2010 16:16

Host

Tramvaj porsche

Dobrý den, chtěl bych jen opravit že Tramvaj Porsche neexistuje ... Jde o český výrobek ŠKODA 14T s designem porsche ... Spousta lidí si myslí že to je porsche ale opak je pravdou .. Třeba pohony a motory dodává škoda electric... takže jde o český výrobek a vyrábí se v Plzni :)

0/0
17.5.2010 15:27

Host

Re: Tramvaj porsche

tu ani nepřipomínej, za tu by se musel stydět i Trabant

0/0
17.5.2010 15:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.