Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bojíte se Googlu? Můžete osvobodit svá data a utéct ke konkurenci

Nechcete mít všechna data u jednoho velkého bratra? Společnost Google nabízí jednoduchý způsob, jak si z jejich serverů stáhnout všechna svá data. Můžete je zálohovat na svém počítači nebo utéci pryč. Google dokonce usnadní i přesun dat ke konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Calendar

osobně jsem Google Calendar používal, ale cca před třemi lety jsem od něj upustil. Měli tam nějaké problémy s bezpečností, že pokud si člověk špatně nakonfiguroval kalendář, tak se dostal mezi veřejné. Tohle již odstranili, ale na to abyste mohli sdílet události, potřebují mít všichni členové účet u google. Což se mnoha lidem nechce podstupovat, obvzlášť ve firmě. Zajímavá alernativa je Company's Calendar, který ukládá vše do databáze, kterou máte plně pod kontrolou.

0/0
11.5.2010 10:55

Zažloutlý Nehet Na Palci U Nohy

Kdo z Vás zde není na Fejbuku, přidejte palec (jakýkoliv :-)

R^;-D

0/0
7.5.2010 12:09

Host

Re: Kdo z Vás zde není na Fejbuku, přidejte palec (jakýkoliv :-)

já byl, ale utek jsem a nechybí mi to R^

0/0
7.5.2010 15:34

hansfraj

Re: Kdo z Vás zde není na Fejbuku, přidejte palec (jakýkoliv :-)

RvBlejbuk je nanic naštěstí jsem ho niky neměl a mít NEBUDU!

0/0
10.5.2010 11:58

Host

Re: Kdo z Vás zde není na Fejbuku, přidejte palec (jakýkoliv :-)

Je to Fujbuk :-DRv

0/0
30.5.2010 21:19

Host

Re: Kdo z Vás zde není na Fejbuku, přidejte palec (jakýkoliv :-)

palec

0/0
10.5.2010 13:28

-Jaroush-

Re: Kdo z Vás zde není na Fejbuku, přidejte palec (jakýkoliv :-)

R^

0/0
16.6.2010 17:02

Host

disket

ja si davam soubori na disketu

0/0
6.5.2010 20:49

hansfraj

Re: disket

Disketa? co to je to je nějaký druh poznámkového bloku?

0/0
10.5.2010 12:00

kytt

lol

ehm, alternativa ke kalendáři je Facebook... you've made the day ;-D Slyším, teda čtu to prvně, takže už vidím ty tisíce lidí, co to používají právě takhle. Spíš se někomu nechtělo hledat skutečné alternativy, které by v článku jmenoval. No a že by alternativou k Picasse mohlo být naše milé a shnilé Rajče je taky good joke - mimo jiné proto, že bych jako měla přejít od jednoho Velkého Bratra (Google) k ještě většímu (MAFRA)? No pobavilo. Jinak pravda, že ten titulek je pitomý až hrůza, jak tu kdosi zmínil, ale to už je tady tak nějak zvykem. Asi taky uteču ke konkurenci, aby si tu někdo nezvyknul mi něco podsouvat. Proč napsat "K programům Google existují alternativy - objevte je s námi", když jsme solidní bulvár, že? :)

0/0
6.5.2010 20:00

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: lol

Nechci být nepříjemný, berte prosím mou reakci v dobrém. 1) "you've made my day" by asi lépe vyjádřilo to pobavení, které ostatně sdílím. Pravda ale je, že Facebook se sám jako sdílený kalendář propaguje a znám lidi, kteří jej tak využívají. A podporuje formát iCalendar, což mne docela překvapilo. 2) Že by Mafra byla větší, než Google? :-) A alternativou k Picase (jedno "s") je, zvláště v Česku bude asi i používanější, i když já třeba preferuji Picasu. 3) Cílem článku není hledat alternativy, ale upozornit na zajímavou iniciativu týmu Data Liberation Front, vámi navržený titulek mi tedy k článku vůbec nesedne, o alternativy tu vůbec nejde.

0/0
6.5.2010 23:49

voltaire

Re: lol

nahodou alternativa k picasse je ... Panoramio ... je tu ale jeden problém, také náleží Googlu :D

0/0
10.5.2010 10:51

Host

a neni to jinak ?

genialni tah. Google, gratuluji to by mne ve snu nenapadlo. Google umozni migrovat svoje data. predpokladam ze oboustranne. tim bude za cas mozno i prejit ke googlu nejen od nej.

0/0
6.5.2010 19:32

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: a neni to jinak ?

Ano, na stránkách obvykle uvádí "how to escape from Google" a hned také "how to escape to Google"

0/0
6.5.2010 23:49

Host

hlavni problem

hlavni problem je, ze i kdyz pouzivate bezpecna receni (jako vlastni mail server), tak porad jste zavisli na protistrane ... vy se muzete chovat zodpovedne jak chcete, ale pokud se tak nechova i adresat mailu, tak je to skoro zbytecne :(

0/0
6.5.2010 16:09

Host

New look

Nevite nekdo jak se vratit ke staremu stylu google.com? (myslim .com, ne .cz) Ten novy je hnusny. Chci proste ten stary look bez postrani listy.

0/0
6.5.2010 15:58

Host

Re: New look

cvoku Rv

0/0
6.5.2010 16:01

Host

Re: New look

Proc cvok? Co je dobry pro tebe, musi byt dobry i pro me?

0/0
6.5.2010 16:06

Host

Re: New look

ta blba lista se ti nainstaluje s google toolbarem.

0/0
6.5.2010 19:32

Host

Re: New look

a jak se to dá odinstalovat.... mě se tam objevila zničehož nic ;-(;-(;-(RvRv

0/0
6.5.2010 22:56

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: New look

S Google Toolbarem nemá lišta nic společného (jak jste na to přišel?), jde o nový vzhled Google vyhledávače, který dnes (včera) Google představil a postupně na něj přejdou všechna datacentra. Nepochybuji ale, že se brzy objeví nějaky Greasemonkey skriptík, který navrátí zájemcům zdání původního designu.

0/0
6.5.2010 23:51

Host

Re: New look

Stary vzhled

http://www.google.com/webhp?hl=all

je to ale pouze v anglickem jazyce

0/0
7.5.2010 14:07

Host

moje reseni

pouzivam jiste zasady u online sluzeb. nepouzivam prave jmeno. sluzby mam oddelene s tim ze mail mam u googlu. pouzivam vyhradne zahranicni spolecnosti - precijenom - jazyk je jeste porad komplikace i kdyz existuje translator (predpokladam, ze spehovani seznamu apod. je optimalizovane na cestinu). a pouzivam gpg, svym verejnym klicem sifruju citlive maily, ktere zaroven chci mit porad k dispozici. optimalni reseni to neni, ale lepsi nez nic. porad mam ke google vetsi duveru nez k facebooku (asi jenom komunistum verim min ne facebooku)

0/0
6.5.2010 15:45

Host

Re: moje reseni

nepouzivas jmeno ;-D Na zaklade emailove komunikace si ho google snadno zjisti :-P

0/0
6.5.2010 16:02

Host

Re: moje reseni

ale ja to myslim vseobecne ... nejen gmail, ale i ostatni veci ... diskuze, apod. samozrejme na mailu to postrada smysl.

0/0
6.5.2010 16:12

Host

Facebook

Myslím že mnohem větším nepřítelem je Facebook, lidé z toho magoří a všude se to cpe a předsunuje...Google je skvělý vyhledávač a další jeho služby jsou také super.

0/0
6.5.2010 15:05

Zažloutlý Nehet Na Palci U Nohy

Bojíte se Googlu?

Ne, nebojím. Děkuji za optání! Rv;-D

0/0
6.5.2010 13:59

Host

Svatá prostoto

Pouze mentálně retardovaný člověk může mít své soubory uložené na PC/serveru mimo svou výhradní kontrolu. Každý ví, že ochrana soukromí je zvláště na "free" serverech blízká nule, administrátoři si to tam běžně prohrabávají jak je jim libo. Viz aféra libimseti.cz

0/0
6.5.2010 13:40

pickup

Re: Svatá prostoto

Pokud si někdo dává na podobné servery fotky tohoto ražení, ve skutečnosti chce, aby je lidé viděli a to se v tomto případě docela povedlo ;-)

Ale to je právě zásadní rozdíl mezi lokálními službami, které neodolají lidské chybě a jiným tlakům (typu: "Dám ti x litrů za zkopírování této schránky") a globální služby, kde nějaký trouba z Čech nikoho nezajímá (kromě toho robota, který dělá statistiku).

0/0
6.5.2010 13:56

Host

Re: Svatá prostoto

Rozdíl globální/lokální se dneska stírá, to že jsou data v USA je dneska problém jenom malý.

0/0
6.5.2010 18:17

pickup

Nebezpečí zneužití dat na Google.

Toto téma je probíráno po xté a zajímalo by mě, jestli má někdo z přítomných osobní zkušenost zneužití dat Googlem. Sám na něm provozuji řadu služeb jak soukromých, tak firemních a to přesto, že se bezpečností IT zabývám asi 20 let. Že Google zpracovává všechny statistické informace, které jsou z obsahu dat vyrazit je jasné. Nicméně bezpečnost dat proti zneužití třetí stranou se mi jeví, jako vysoká. Tedy pokud o vás nemá zájem NSA, takovému tlaku asi ani Google neodolá. Rozhodně myslím, že je vyšší, než u kteréhokoli lokálního providera u nás (tady je několik možností sledování třeba konkrétní mailové komunikace). Pokud si na Gmailu navíc zapnete SSL, bezpečnost proti odposlechu komunikace přes proxy se zvýší. Přemýšlel jsem o tom, jaká tajemství mám uložena na službách Google a došel jsem k závěru, že žádná. V mailech nemám nic, za co bych se styděl, nebo čeho se bál, v kalendáři taktéž a fotogalerii mám veřejnou.

0/0
6.5.2010 13:39

Host

Re: Nebezpečí zneužití dat na Google.

Nikdy nevíte kdy na vás někdo zamíří hledáček. Včera jste si vyfotil synovce v bazénku + odeslal fotku emailem a zítra za to dostanete 5 let natvrdo.

0/0
6.5.2010 13:42

pickup

Re: Nebezpečí zneužití dat na Google.

Naštěstí nejsme v Americe (zatím).

Ale třeba v Rakousku bude v nejbližší době platit zákon, podle kterého třeba v kavárně může majitel poskytovat Internet zdarma, ale musí ověřit totožnost připojeného a vystavit mu ticket na jméno. Potom může přijít policie a chtít po majiteli vidět záznamy ze speciálního serveru (který dodává světedivse KAPSCH), kde při podezření zjistí totožnost připojeného a detaily toho, kam se díval.

A to tady nechceme, že? ;-€

0/0
6.5.2010 13:49

pickup

Re: Nebezpečí zneužití dat na Google.

Dokumenty online žádné nemám a hesla mám uložená v zašifrované podobě na discích. IČO a rodné číslo si každý může najít v obchodním rejstříku. Takže v době, kdy na sebe lidé prásknou neuvěřitelné věci na Facebooku vidím služby Google jako přiměřeně bezpečné ;-)

To ale neznamená, že nejsem občas paranoidní! :-)

0/0
6.5.2010 13:42

pickup

Re: Nebezpečí zneužití dat na Google.

Ještě jsem zapomněl na nejdůležitější únik dat: Streetview. Když ožralý zvracím na ulici, Google musí ihned mé fotky rozmazat! A okolojdoucí nešťastníky, kteří to musí pozorovat by bylo nejsprávnější ihned zastřelit!!

0/0
6.5.2010 14:48

Host

Cha cha che che chi chi cho cho

http://www.zvedavec.org/techpor/2010/03/3564-google-dokaze-smirovat-vsechny-lidi-na-planete.htm

.

Rv X

0/0
6.5.2010 11:30

Host

Re: Cha cha che che chi chi cho cho

No a co? Tobě vadí když se na tebe nikdo dívá když kakáš? Aby ses nerozbrečel uhráčku ;-D

0/0
6.5.2010 20:43

politicky nekorektni asocial

Dávám

přednost vlastnímu serveru.

0/0
6.5.2010 11:09

Host

Já google používám

a jsem s ním spokojeny, když si tam chci něco dát, tak si to tam dám. A když si tam něco ukládám, tak přemýšlím a rozhodně tam necpu něco, co chci mít plně pod kontrolou.

A jestli existují lidi, kteří tam cpou všechno a potom kňourají, tak pořád je to jenom jejich hloupost, protože bezpečné data nejsou na internetu NIKDE!

0/0
6.5.2010 10:53

Tramp_007

Si nedovedu představit

že bych svoje soubory měl jenom někde v luftě a spoléhal se na to, že tam zůstanou na věky věků. Ale zřejmě to tak lidi mají, když jim musí pomoct s importováním do svého počítače.....

0/0
6.5.2010 9:40

nejchytrejsi

google a soukromi

zatim kdo nejvic hulaka ze google ohrozuje soukromi sou novinari a par paranoiku na iDnes, zajimavy jak se jim dari tim vecnym vomilanim ptakovin vybudovat virtualni vobludu...

0/0
6.5.2010 8:04

Host

Re: google a soukromi

nezbyva nez souhlasit, idnes jde po senzaci a pritom se neboji pribarvit zpravy:(

0/0
6.5.2010 8:25

Lobo se (z)vrací

Re: google a soukromi

Kdo říká že jsem paranoik, ten v tom spiknutí jede taky! ;-D

0/0
6.5.2010 9:05

Host

Re: google a soukromi

To, že jsi paranoi, ještě neznamená, že po tobě nejdou :)

0/0
6.5.2010 12:06

23alienu

Re: google a soukromi

naprostý souhlasR^

0/0
6.5.2010 9:34

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: google a soukromi

Je zajímavý, jak stejný text vykládají lidé různě. Asi proto, že do něj promítají sebe (text předpochopí) a okamžitě se s ním "hádají", místo aby jej četli. V článku totiž, podle mého, naopak Google svým způsobem chválím za to, že něco takového umožňuje. Zdaleka to není samozřejmost. A pokud vám ani závěr článku nenapověděl můj názor, tak to vaše předpochopení muselo být opravdu intenzivní:-)

0/0
6.5.2010 10:23

nejchytrejsi

Re: google a soukromi

Ja se nehadam, ja jen oznamuju stanovisko:), koneckoncu jsem vubec nejmenoval Vas :). Ale kdyz uz tak uz, treba ten nadpis "Bojíte se Googlu? Můžete osvobodit svá data a utéct ke konkurenci", to nutne navodi pocit strachu z Google.

0/0
6.5.2010 13:36

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: google a soukromi

Navodí pocit strachu? Vidíte, to mne fakt nenapadlo, i když možné to opravdu je. Já znám dost lidí, kteří se Googlu, Facebooku nebo Microsoftu doslova "báli" (dokonce experta, který odmítal psát cokoli lidem, kteří měli adresu gmail.com :-)) a tak jsem si říkal, že přesně ty může tato služba Data Liberation Front oslovit. A právě o této službě, která je mi sympatická, o té je celý článek. Mně přišel článek spíše jako pochvala než jako strašení :-)

0/0
6.5.2010 23:57

Host

Re: google a soukromi

A ještě ten chytrák uvede jako alternativu kalendáře facebook.. ;-D Co na to říct?

0/0
6.5.2010 10:44

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: google a soukromi

Představte si, že Facebook podporuje .ics formát, a mnoho lidí jej k plánování (veřejných) akcí používá. Samozřejmě jde o něco jiného, proto je to "alternativa".

0/0
6.5.2010 10:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.