Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

„Neposlušný“ eskalátor v metru prý odmítl svézt tajemníka KSČ Husáka

Mezi některými zaměstnanci Dopravního podniku koluje tahle historka už 36 let. Během slavnostního zahájení provozu pražského metra se prý přímo pod Gustávem Husákem nechtěně zastavil eskalátor. Mohl za to bezpečnostní vypínač, který najdete v podzemí i dnes. Právě 10. května 1974 začal veřejný provoz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

No teda

Se divím že v té tuhé normalizační době za to někoho nezavřeli:-/

0/0
16.5.2010 12:31

Host

to je

¨článek o velkém kulovém

0/0
16.5.2010 12:29

Host

Ale jedno vám řeknu,

po dlouhé době zajímavá debata!

..a i přesto, že je anonymní...R^

0/0
11.5.2010 8:37

Host

Host žertuje?

Neexistuje anonymní debata. Tohle je jen debata línejch zadávat jména a hesla.;-D;-D

0/0
16.5.2010 12:18

Host

hej

to ten Gustav Hnusak sel pesky? ;-D

0/0
10.5.2010 20:26

Host

vydrž, Prťka, vydrž

Tipuju, že nejpozději do týdne se najde očitý svědek, který viděl, jak si ho ochranka naložila na záda a vynesla nahoru. ;-D;-D

0/0
16.5.2010 12:16

kajencik

"Have you tried turning it off and on again?"

Zajímalo by mě jak asi takový restart eskalátoru vypadá?

Jinak článek se mi velmi líbil, doufám že se někdo přihlásí s těmi doplňujícími informacemi.:-)

0/0
10.5.2010 17:08

Host

Re: "Have you tried turning it off and on again?"

Prostě to dost cukne a jede to, ale jestli máš na mysli to slovo restart, tak to je samozřejmě hloupost,

Dřív, než to pustili, tak nejdřív všichni museli sejít nebo vyjít pryč a pouštěli to až když byl prázdný. Ale dneska, třeba na Hradčanský po fotbale když je nával, vidíš policajty se zaměstnanci MHD za sklem v budce jak mačkají vypínače, schody se zastavují a zapínají a oni se tlemí jak lidé padají, především důchodci a opilci, ti ostatní to ustojí.

0/0
10.5.2010 17:28

Host

Re: "Have you tried turning it off and on again?"

restart, znamená spustenie v smere nahor tak, aby sa odblokovala brzda

0/0
10.5.2010 19:23

Host

Re: "Have you tried turning it off and on again?"

Přijede servisní technik, otevře kontrolér a zmáčkne taláčítko reset. které je u všech escalatorů i jezdících chodníků.

0/0
10.5.2010 19:22

Host

A co ta ...

... neověřená příhoda, jak Husák vypochoduje z Hradu, potlouká se Jelením příkopem, sbírá a prohlíží kameny a občas si jeden hodí do batohu? Tak ta je pravdivá nebo ne? ;-)

0/0
10.5.2010 15:33

Funso

Re: A co ta ...

Těžko říct, ale zajímalo by mě co v tom případě dělal ten lunochod

0/0
10.5.2010 16:19

Host

Re: A co ta ...

Čistil si brejle?

0/0
10.5.2010 23:42

Host

Re: A co ta ...

Nebo jak Husák Běhá po nádvoří a tahá kačenku na provázku a na spodním nádvboří běhá naštvaný Jakeš, kterého se novináři ptají, co se stalo. Jakeš jim povídá, že Husák tahá tu kačenku. A novinář na to, že už je to starý pán a má na to věk. A Jakeš naštvaně odpoví: "No jo, ale ona je moje!"

0/0
11.5.2010 9:43

Host

metro

my jednou jeli metrem a nic se nám nestalo...je to normální?

0/0
10.5.2010 15:26

Host

transporta

Bývalá Transporta se dneska jmenuje Otis Escalators a sídlí v Břeclavi. Je to divné, ale pořád vyrábí eskalátory- jsou ve Vaňkovce, Palace, atd..  a jistě i v jiných podnicích a centrech.

0/0
10.5.2010 15:25

;palič

největší

master byl vlk, když pronásledoval zajíce prostředkem na lavóru.

0/0
10.5.2010 14:25

Host

s námi v r.82 jeden takový escalator

na kačerově prostě spadl. najednou místo dopředu to začalo padat dolů. dole všechno na jednu hromadu. bylo i zranění. myslím že se to tenkrát nikde ani nepsalo.

0/0
10.5.2010 12:12

Host

Re: s námi v r.82 jeden takový escalator

my jsme zase na nich klouzali uprostřed, než tam dali kastrovací zarážky

0/0
10.5.2010 12:17

kajencik

Re: s námi v r.82 jeden takový escalator

Taky nechápu na co tam jsou... je jasné že skluz dolů bude vždy rychlejší než - nudné - sjíždění po schodech ;-D

0/0
10.5.2010 17:10

Host

strýc mi vyprávěl

Strýc, který dělal v metru mi vyprávěl lepší historku, i když co je na ní pravdy, to je samozřejmě otázkou. Na Florenci prý vlaky mohou přejíždět mezi trasou B a C bez nějakých větších obtíží. A tak se jednou stalo, že se vtipný řidič vynořil s cestujícími na Hlavním nádraží místo na Křižíkově. Ale jak říkám, je to taky jen legenda :-)

0/0
10.5.2010 11:58

Komisar-durrex

Re: strýc mi vyprávěl

Ano linky metra jsou propojeny: Florenc (B) - Florenc (C) a mezi Náměstí Míru (A) - Muzeum (C)

0/0
10.5.2010 12:05

Host

Re: strýc mi vyprávěl

No ale to, co on popisuje snad není možný, ne?

Metro snad jezdí na proud z kolejí a vlaky na na troleje, ne?

0/0
10.5.2010 12:15

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Ono to je tak, ze to je VLAK METRA :D ;)

0/0
10.5.2010 12:20

Host

Re: strýc mi vyprávěl

spis si chlapec neuvedomil, ze hlavnim nadrazim se myslela stanice metra "hlavni nadrazi" a ne ze prijel na ferovku ke 4. nastupisti hned vedle rychliku z Plzne :DD

0/0
10.5.2010 12:23

Host

Re: strýc mi vyprávěl

škoda takhle nicmoc, právě že mě hned napadlo jak vedle rychlíku parkuje vlak metra, což by byla větší bomba.

0/0
10.5.2010 12:31

Host

Re: strýc mi vyprávěl

To neni nic zase tak neobvykleho.

Podvozek je zcela shodny a tak pri pouziti lokotraktoru - specilani lokomotiva s diesel pohon, ktera muze jezdit jak v metru tak i na zeleznici - jako redukce mezi vagnony metra a beznou drazni lokomotivou (je prave ten lokotraktor na tu redukci zarizen) je mozny pri dodrzeny maximalne povolene rychlosti - omezeni toho lokotraktoru - manipulacni pretah povolen.

Deje se tak bezne mezi Plzni a Prahou-Krc , nebot tato zastavka je primo pripojena manipulacni koleji na kolejejiste metra pres Depo Kacerov. 

0/0
10.5.2010 19:03

Host

Re: strýc mi vyprávěl

A jestli chcte dukaz -tak zde je to popsano a nafoceno:

http://www.metroweb.cz/metro/zajimavosti/plzen.htm

0/0
10.5.2010 19:19

Host

Re: strýc mi vyprávěl

parádní fotky! díky! a věřím ti..

0/0
10.5.2010 19:40

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Bardotka tahnouci Eso a lokotraktor s vagony metra je dobra.

0/0
10.5.2010 22:52

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Tak to by byl HUKOT :D :D

0/0
10.5.2010 12:34

Host

Re: strýc mi vyprávěl

a místo jednotvárného: "Florenc, příští zastávka..." by se ozvalo: "Kdo je pro výlet ať zůstane pohodlně sedět, kdo ne, ať vypadne!" ;-D

0/0
10.5.2010 12:38

Host

Re: strýc mi vyprávěl

A proc se toho nevyuziva? myslim, ze kdyby kazda 3 linka z dejvicke jela smer napr. na Haje, tak by to byl luxus ne? Jake jsou s tim spojene problemy? Nebo to je jen neochota?

0/0
10.5.2010 12:25

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Uz vidim jak tipujes, jestli to jede tam nebo tam .. zmatky ;)

0/0
10.5.2010 12:28

Host

Re: strýc mi vyprávěl

A ze lidi poznaji, kterym maji jet autobusem nebo vlakem? A napr. v Londyne to takhle funguje, jedno nastupiste pro vice linek. Takze tohle jako protiargument neberu.

0/0
10.5.2010 12:34

Host

Re: strýc mi vyprávěl

kvůli tomu se tomu říká přestupní stanice, prostě z jednoho vlaku vylezeš přestoupíš podle toho kam chceš jet

0/0
10.5.2010 12:36

Host

Re: strýc mi vyprávěl

diky za vysvetleni pojmu prestupni stanice. Ted uz jen staci vysvetlit, proc nejezdi linka napr. ze skalky na haje?

0/0
10.5.2010 12:47

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Taková linka metra není. Jestli chceš ze Skalky na Háje, tak od toho jsou autobusy, abys nemusel jezdit metrem do středu města a nazpátek. A jestli musíš jet metrem, tak přestoupíš na přestupní stanici.

0/0
10.5.2010 12:52

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Ve spicce je docela dost lidi, prestupujicich s C na A a naopak. Napr. z Kacerova na Floru atd. . Ne vzdy chci jet ze skalky a ne vzdy az na haje. Neresim jeden konkretni pripad, ale podstatu, proc neni metro Prahy vice flexibilni, kdyz tam ty tunely jsou?

0/0
10.5.2010 12:59

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Já nevím, nabízí se spousta vysvětlení, třeba nejsou uzpůsobeny na dopravu, třeba mají sloužit jenom pro případ havárie, třeba by jsi potom tím tunelem musel jet krokem půl hodiny, u Muzea jsou ty linky docela hloubkově daleko od sebe.

0/0
10.5.2010 13:11

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Coz nas hazi na zacatek diskuze: "Na Florenci prý vlaky mohou přejíždět mezi trasou B a C bez nějakých

větších obtíží".

Proto bych chtel odpoved od nekoho, kdo zna odpoved, ne kdo tipuje. Je tu nekdo, kdo se v tom vyzna?

0/0
10.5.2010 13:31

Host

Re: strýc mi vyprávěl

hele, tohle je diskuze, něco jako tlachání v hospodě, jestli chceš znát pravdivou odpověď, tak napiš na dopravní podnik, ale i kdyby ti někdo tady odpověděl, tak to stejně nebude mít žádnou váhu

0/0
10.5.2010 13:46

Host

Re: strýc mi vyprávěl

ja to beru, ze tohle je tlachani v hospode. A proto se ptam, jestli tady u piva nesedi nekdo od fochu :-)

0/0
10.5.2010 13:59

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Nemusi zde byt nikdo od "fochu" - zde je o nem vsechno - tajne to proste dnes jiz neni:

http://www.metroweb.cz

0/0
10.5.2010 19:12

Host

Re: strýc mi vyprávěl

http://www.metroweb.cz/metro/mapy/metro-sit-v.gif

Podle teto mapky to vypada, ze bez vetsich obtizi je mozno prejizdet mezi IPP a Nam. Miru (dve koleje) na "trase" Skalka <-> Haje.

Na Florenci to jde zrejme taky, ale je tam jenom jedna kolej. O plynulym prejezdu Dejvice <-> Cerny Most si asi muzeme nechat jenom zdat...

0/0
10.5.2010 18:36

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Na Florenci je jedna kolej vedouci na C - ktera se vyzuiva zaroven i jako odstavna.

0/0
10.5.2010 19:10

Démosthenes

Re: strýc mi vyprávěl

Podle toho co vím, tak důvod je skutečně orientace, protože je snazší nechat lidi přehopkat z linky na linku, než je nutit rozpoznat, které metro jede kam. Což dneska s těma legračníma led info deskama docela padá. Dál propojení jsou proto, že se můžou některý soupravy posílat z jedné linky na druhou, ale s lidma se to nedělá, protože jsou jen v některých směrech. 

0/0
11.5.2010 23:34

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Nepřehlednost důvodem rozhodně není, alespoň ne nepřehlednost pro cestující. Při špičkovém intervalu 2 minuty by to opravdu byl problém přejíždět vlaky z A na C a zpět tak, aby se nenarušila plynulost dopravy. Víme jak to vypadá ráno před Ládvím - stání v tunelu, pomalé jízdy atd. Navíc v současnosti to vůbec nejde, protože na každé trati je jiné zabezpečovací zařízení, které je kompatibilní jenom s vlaky, které jsou pro danou trať určeny. A nakonec, dvoukolejné propojení je jenom mezi A a C mezi stanicemi Nám. Míru a Vyšehrad, takkže zde se nabízí dát spoje jedoucí po trase Háje-...-Kačerov-...-Vyšehrad-Nám. Míru-...-Skalka-Depo Hostivař, což je trochu slabé spojení. Thriller

0/0
12.5.2010 14:36

Host

Re: strýc mi vyprávěl

Možné to určitě je... Kámošovi se povedlo jet metrem z Hájí a pod metro jedoucím před ním někdo na I.P.Pavlova skočil. A oni už byli na nuseláku a tak místo couvání zpět na Vyšehrad přejeli spojkou na náměstí Míru, kde všichni cestující museli vystoupit.

0/0
19.5.2010 17:29

Host

Re: strýc mi vyprávěl

to by se řešilo demokratickou volbou, cestující by hlasovali kdo kam chce a podřídilo by se to většině

0/0
10.5.2010 12:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.