Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Seriál: Piloti opravovali žárovku, místo aby zabránili smrtelnému pádu

Nepozornost a špatná domluva způsobily katastrofu moderního letounu, ve kterém se rozbila jen jediná žárovička. Posádka Eastern Airlines 401 se spolehla na autopilota, ten ale přestal udržovat výšku. Země se přiblížila nenápadně a nečekaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Hluk v kokpitu letadla

Tak mi nejak neni jasny ze na youtube v nekterych klipech z kokpitu je docela velky hluk , pritom kdyz jsem nekam letel a piloti obcas meli otevrene dvere do kokpitu letadla tak se mi nezdalo ze by hluk byl az takovy . Vzhledem k tomu ze jsem jen cestujici :-) , tak by me to docela zajimalo ,jestli opravdu v pilotni kabine je vetsi hluk nez v prostoru pro cestujici , dekuji.

0/0
11.5.2010 21:04

pepa978

Re: Hluk v kokpitu letadla

nene, to je dramatizace :) Je tam stejný hluk jako ve zbytku letadla...

0/0
12.5.2010 20:23

Host

A tenhle znáte?

Kolik policajtů... ehm... kolik pilotů je potřeba na výměnu žárovky?

0/0
11.5.2010 13:21

Host

Re: A tenhle znáte?

pilotů libovolně, ale minimálně jeden spolehlivej autopilot ;-D

0/0
11.5.2010 15:26

Le Miserable

Re: A tenhle znáte?

No, jestli měl kapitán na mozku veliký nádor, mohl mít trochu pozměněné vnímání. Blbé je, že nevíme, nakolik mu ten nádor dával o sobě vědět.

0/0
11.5.2010 18:54

Host

terminologie zas chybně

-místo aby zabránili smrtelnému pádu- k žádnému pádu nedošlo, to si redaktoři konečně uvědomte, tady jste v letectví, ne na chodníku

0/0
11.5.2010 12:27

Host

Re: terminologie zas chybně

další rozdíl je, že se brzdicí klapky nepoužívají primárně na snížení rychlosti, ale na zvýšení klesání

0/0
11.5.2010 12:33

Host

Re: terminologie zas chybně

... a podvozek se nepoužívá na přistání, ale na snížení stoupání ;-)

0/0
11.5.2010 15:37

Host

Re: terminologie zas chybně

cože??

0/0
11.5.2010 16:04

Host

Opravovali zarovku?

To budou machri... meli do ni nejake nahradni dily? :-)

0/0
11.5.2010 9:54

Host

kdoby to byl rek?

A ja myslel ze k vymene zarovky jsou potreba tri policajti (jeden ji drzi a dva toci stolem) a on ten vtip plati i o pilotech...

0/0
11.5.2010 9:17

Host

Re: kdoby to byl rek?

štyria, jeden chodí okolo stola v smere otáčania, aby sa mu nezatočila hlava

0/0
11.5.2010 13:07

Host

Re: kdoby to byl rek?

Oni tu žárovku nevyměňovali, ale opravovali a to je rozdíl.

0/0
11.5.2010 14:26

Host

Re: kdoby to byl rek?

a zapomel si na toho jednoho , ktery hlida jestli nejde proud :-)

0/0
11.5.2010 20:54

Host

vypnou si pilota

ani o tom nevědí, hrůza. Ale už je to dávno, moc dávno. Na to gigantické množství startů je havárií málo.

0/0
11.5.2010 7:54

Host

Poučení?

Není to jediná nehoda kolem zapnutí / vypnutí autopilota. Doufám, že dnes už mají jeho funkci ohlašovanou nepřehlédnutelnou kontrolkou (na kniplu?).

0/0
11.5.2010 7:51

Host

Re: Poučení?

Dela to priserny kraval.

http://www.youtube.com/watch?v=OT2eWfkTXss

Je to ten zvuk v 2:43

0/0
11.5.2010 9:20

231

Re: Poučení?

No nevim. Ve ctyriadevadesatem to na Airbusech nebylo. (http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idec=207%20382%2054056/0015)

0/0
11.5.2010 22:36

dropa

Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

jak o život, ale letadlo se 170ti lidma se klidně bez varování plácne do bažin a ani mu nevaděj vevysunutý přistávací klapky...;-(

0/0
11.5.2010 3:25

Host

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

Podívejte se na dobu, kdy se to stalo.Prosinec 1972, tehdy v autech rozhodně žádná kontrola zatažené brzdy nebyla. Zato kontrola výšky ano, u pultu inženýra, který tam nebyl....

0/0
11.5.2010 6:40

good_luck!

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

mohu odpovědně říct, že já u svého cca 2 roky starého auta dosud kontrulku výšky nemám. Ani u pultu inženýra ani nikde jinde....;-D

0/0
11.5.2010 9:42

Host

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

Jestli to nebude tim, ze nejste inzenyr?! :-)

0/0
11.5.2010 10:37

Host

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

ale jo, to jsem

0/0
11.5.2010 12:18

Host

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

třeba to ale bude tím, že titul mám z netechnického oboru, tak jsem kontrolku dosud nenašel

0/0
11.5.2010 12:21

Host

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

nojo, humanitni vzdelani...to by vysvetlovalo tu prihlouplou reakci ;-)

0/0
11.5.2010 13:29

Host

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

Jojo, humanitní inženýr... inženýr lidských duší ;-D

0/0
11.5.2010 14:15

dortpocuni

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

;-D

0/0
11.5.2010 16:06

dropa

Re: Když je mírně zatažená ruční brzda u auta píská kontrolka

Velorex to většinou nemá ani po renovaci kabátu.:-)

0/0
11.5.2010 21:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.