Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obama: iPady a PlayStationy odvádějí pozornost, Amerika potřebuje vzdělání

Oblíbené technologické vymoženosti jsou hračky, které odvádějí pozornost od důležitějších věcí, varuje americký prezident Barack Obama. Sám přitom vyhrál volby i díky novým informačním technologiím. Teď vybídl studenty, aby na internetu nevěřili všemu a učili se rozlišovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Obama chtěl říct, že je potřeba číst mezi řádky!

Obama chtěl zkrátka říct: "Je potřeba číst mezi řádky!" říká se i "Je třeba informace zpracovávat, ne konzumovat!" a už kristus psal v bibli "Kdo máš uši ke slyšení, slyš!" Je to jeden a ten samý problém - lidi nepoužívají mozek a jen opakují, co jim někdo natelí :-)) Ovšem to se nevyřeší nikdy jinak... Obamův projev nesměřoval proti iPadu, Xboxu, Internetu atd., směřoval pouze proti jejich bezmyšlenkovitému používání a tupé konzumaci bez myšlení - což je rozdíl! Dnes není opravdu žádný problém manipulovat s miliony lidí. Říkat jim, co je kvalitní, co ne, co by měli dělat a co ne. Kdo je ten dobrý a kdo je ten špatný... Sám se v tomhle ohledu velmi dobře živím... Jednou jsem si chtěl otestovat jestli lidi dokáží otočit během pár hodin úplně ČELEM VZAD o 180 stupňů a co ještě včera bylo nejhorší, dneska bude nejlepší - ANO DOKAZOU A NAPROSTO SNADNO! V mém případě se jednalo o marketing, ale pokud to dokáží v jednom ohledu, pak se jako ovce budou chovat ve všech - o tom mluvil Obama!

0/0
16.5.2010 22:48

Host

Re: Obama chtěl říct, že je potřeba číst mezi řádky!

Dobry den, nechcete napsat na dane tema clanek? Treba na dolezite.sk, kdokoliv tam muze napsat clanek, informace od cloveka ktery dela v oboru PR manipulace se ceni jako zlato. Vzdelate spoluobcany, nakonec pomuzete vsem. :-)

0/0
17.5.2010 12:11

Host

Obamo ja chci zpet linux na Pe Es tri

0/0
16.5.2010 17:13

Host

souhlasím

Mám technologie rád, živí mě to už řadu let, prostě s nimi žiji dlouhá léta v symbióze, ale musím s Obamou souhlasit.

Ono jde opravdu hodně o to, jak a kdo je používá. Jednoduchým lidem to často moc nepřináší a slouží to spíše jako nástroj pro jejich manipulaci, což vnímám jako potenciálně nebezpečné. Podívejme se třeba na milióny jednoduchých facebookových lidiček bez vlastního názoru...i u nás je to velmi dobře vidět.

Prostě skvělý sluha, zajímavé a chytře vymyšlené věci, ale velmi špatný pán v prostředí nevzdělaných a nekulturních lidí...

0/0
15.5.2010 9:51

Host

Re: souhlasím

"Podívejme se třeba na milióny jednoduchých facebookových lidiček bez vlastního názoru"

A co bych měl vidět? Prostý člověk byl vždy manipulovatelný, akorát dnes už to není přímočaré "když nebudeš poslouchat, budeš se smažit v pekle", ale používají se jemnější metody. Prostých lidí byla též vždy většina. Dnes jsou akorát vidět tak nějak globálně, najednou, takže se zdá, že je to oproti minulosti nějaké obrovské množství.

Ale ne, to množství ovcí není nebezpečné, jediné, co je nebezpečné, je demokracie, to jediné se totiž změnilo, že této masy, kterou oblbnete čímkoliv, se někdo ptá na její názor.

Masa se tak stává zesilovačem hlasů výjimečných jedinců a skupin jimi ovládaných. Bohužel ale vzhledem k tomu, že je masa vpodstatě primitivní, musejí být primitivní i impulsy, podle nichž masa primárně jedná.

Jsem docela zvědavý, zda se dočkám toho, že lidstvo pochopí, že přístup "všichni kecají do všeho" může fungovat v hospodě, ale jako světový řád je dlouhodobě neudržitelný a nepoužitelný.

0/0
20.5.2010 13:15

Host

re: mezi řádky

Samozřejmě, že jsem si z toho dělal legraci... Tak absurdní mi přišlo Obamovo prohlášení

0/0
14.5.2010 14:42

Host

Obama

Obama dále řekl: "Já bych všechny ty internety zrušil!"

0/0
14.5.2010 14:22

Host

provokační

Že by se Barak Husajn konečně poučil u Klause ? ;-) Vzpomínám si, že Klaus říkal něco na způsob "lidé čtěte a kašlete na počítače" už před několika lety.

0/0
14.5.2010 7:35

:palič:

Re: provokační

Tohle Klaus neřek. Bylo to trochu jinak. V době, kdy byl boom internetových firem a akcií, které nebyly podloženy vůbec ničím se ho někde zeptali, co si o tom internetovym obchodu myslí a on řek, že žádný internetový obchodování nezná, protože obchod je jenom jeden. Čas mu dal zapravdu, když to asi za rok šlo do kytek a dnes se tomu říká dotcom bublina.

0/0
14.5.2010 15:28

fairplay

A co vy na elektronické knihy?

http://hochmannova.blog.idnes.cz/c/138207/Sbohem-knihovno-Bud-pozdravena-elektronicka-kniho.html

0/0
14.5.2010 0:00

Hufo

stačilo by zrušit server

seminarky.cz apod. a většina středoškoláků je v pr...až tam při psaní prací do školy

0/0
13.5.2010 22:47

Host

pravda

tak tak zrušte apple a rázem lidé budou o 20 bodů IQ chytřejší:-)....tohle není vtip:-)

0/0
13.5.2010 19:45

Trocha rybího tuku

blbost

Všichni to tu moc hrotíte. Pokud vím, tak situace v USA je drobátko jiná než tady, kdo má doma nový PS trojku, je tady za kinga, ve státech je běžně v jednbé domácnosti hafo konzolí plus počítač aby si měly děcka na čem hrát. Takže se pak nedivím, pokud to někdo začne kritizovat...

0/0
13.5.2010 15:27

Host

Re: blbost

Zkus tam prosím někdy zajet, ať tu neplácáš pitomosti.

0/0
16.5.2010 2:10

Host

mezi řádky

Zřejmě světu pan Obama podvědomě sděluje, že bychom měli všichni přejít na Windows, kde je nutné analytické myšlení k tomu, jak se např. proklikat na síťovou složku, jak se hrabat i registrech a tím si rozhasit celý systém, jak se lopotit s těmi všemi omalovánkami, stíny a průhlednostmi. Také bychom se s windows mohli naučit trpělivosti a připravenosti na fatální crash, který může přijít znenadání kdykoli během práce. MAC OS je prostě nuda ;-D

0/0
13.5.2010 15:01

Host

Re: mezi řádky

Bud neumis cist nebo jsi jeho slova nepochopil mudrlante.

0/0
13.5.2010 15:39

Host

Re: mezi řádky

A nebo číst umí a Obamova úvaha mu přijde stejně směšná a trapná jako mě, a proto si z ní dělá srandu. :-)

0/0
14.5.2010 8:50

Host

Re: mezi řádky

Celkem povedený vtip. A od Obamy těžce nepovedený projev, kdy v zájmu zvýšení atraktivity své řeči jmenuje v negativní souvislosti konkrétní značky produktů (které samozřejmě za nic nemohou) a jiné vynechá. Prezident by neměl dělat reklamu, ani negativní.

0/0
14.5.2010 8:49

Host

co to?

mozna je tam nekde schovana dobra myslenka, ale tak nejak mi unika, co chtel soudruh Obama rict tim rejpnutim do PS, Xboxu a iPadu ... pred nejakymi 20 nebo 30 lety frcel NES a walkman a take nejak fungovali

0/0
13.5.2010 14:02

Host

Re: co to?

neboj casem to prijde... neco zazijes, poznas svet a taky na to prijdes R^

0/0
13.5.2010 14:08

Host

Re: co to?

koukam, ze pan je take internetovy chytrak :-)

0/0
13.5.2010 14:17

Host

Re: co to?

no to jo, dekuji bohu ze nejsem internetova pizda co nadava vsem do soudruhu

0/0
13.5.2010 14:28

Host

Re: co to?

je pravda, ze Vy mate jiny slovnik, ale jinak se ocividne moc nelisite

0/0
13.5.2010 14:37

Host

Re: co to?

sem soudruh co? nebo koman? bolsevic a levicak? :-)

0/0
13.5.2010 14:40

Host

Re: co to?

ale kdepak, jen proste hazite vyrazy a delate rychle soudy jako nejaka "internetova pizda" :-)

0/0
13.5.2010 14:46

Host

Re: co to?

Ne, jenom povýšený a přemoudřelý anonym léčící si pravděpodobně nějaký mindrák. :-)

0/0
14.5.2010 8:51

Host

Re: co to?

no ještě že ty si o dost s lepší, když říkáš tohle.. ;-D

0/0
14.5.2010 21:53

Host

Re: co to?

On tezko. Slapli mu na kuri oko, resp. v tomto pripade nejspise PS3, nebo iPod a uz je z Obamy komanc. Mysleni jemu podobnych je stejne a da se predpokladat. Rovnez se da silne predpokladat, ze z blbosti nevyroste.

0/0
13.5.2010 14:29

Host

Re: co to?

Dalsi internetovy odbornik. Vy dokonce vite, proc jsem to napsal, jeste lepe, nez to vim ja sam. Vyborne, ze se nas tu ale dnes seslo. :-)

0/0
13.5.2010 14:45

Host

Re: co to?

Taky je ale možné, že šel v noci čurat a šlápnul bosou nohou na dětmi pohozený gamepad. Taková bolest může být zdrojem leckterých slov a v tom případě byl ještě slušný.

0/0
13.5.2010 16:41

Host

Re: co to?

Že lidi věnují příliš času hrám a bezduchému internetování, jenže to je zábava a ne vzdělávání.

0/0
13.5.2010 14:12

Host

Re: co to?

ja za mlada konzole nemel, tak jsem lezel v knizkach ... a ucebnice to prave nebyly, spis ruzni Foglarove, Batlickove atd.

pochopitelne beru, ze se snazi propagovat vzdelani, ale ono to v jeho podani casto spis vyzniva jako boj proti novym technologiim

0/0
13.5.2010 14:22

Host

Presne muj nazor

Zatimco jsme se v 80-tych letech ucili na Gymplu programovat na "PP, PMD-ckach", dnesnim studentum staci Facebook, hry a nejlepe OS od Apple, ktery by zvladla i cvicena opice. Pritom si mysli, ze dokonale zvladaji svuj pocitac a jsou "technicky zdatni".

Analyticke a logicke mysleni neziska clovek vykecavanim na socialni siti a diky virtualnimu svetu nedokaze ani mlady programator prenest, sve typicky vyssi IQ, do realniho zivota. Zustava mu tak svet  virtualni, kde si leci frustrace, pro okoli v realnim svete je za blba, sam a nepochopeny - rovnez konci na socialnich sitich.

0/0
13.5.2010 13:25

William.Riker

Re: Presne muj nazor

jo to ma neco do sebe

0/0
13.5.2010 22:20

hansfraj

Re: Presne muj nazor

jojo první počítač který jsme doma měly bylo na tu dobu na ústupu PMD85.3. Později atari st 1040 a pak dos a win...  Kde jsou ty časy kdy se vše dělalo přes příkazovou řádku.

0/0
15.5.2010 0:11

Host

Výjimečně má pravdu

Výjimečně má Obama pravdu, spousta lidí už dávno přestala přemýšlet a jenom papouškuje věci z televize a internetu, případně z rádia. Nejhorší na tom je to, že většina nová generace už ani přemýšlet nikdy neuměla, protože to nepotřebovala, papouškování je dneska bohužel standard.

0/0
13.5.2010 12:14

Host

Re: Výjimečně má pravdu

nesouhlasim. dneska umí přemýšlet daleko více lidí, než dříve. jenže dříve ti zaostalejší neměli takovou možnost se prezentovat a být slyšet. nebyly takové možnosti masové komunikace a ti co ji měli, byli nějak-ať už jakkoliv-prověřeni jako nějakým způsobem "myslící"...

0/0
13.5.2010 12:36

Host

Re: Výjimečně má pravdu

no... podivej se nekdy  na facebook, zajdi si mezi mlade... moc myslenek v techto kruzich nepochytis Rv

0/0
13.5.2010 12:39

Host

Re: Výjimečně má pravdu

ale blbost. Nikdy nikoho za premysleni netrestali, prave naopak. Nejde o politiku, ale o rozvoj analytickeho a logickeho mysleni. Mlady clovek bez mozku nema sanci se prenest pres ruzne nazory na blozich a vytvorit si svuj vlastni pohled na vec.

0/0
13.5.2010 13:31

Host

Re: Výjimečně má pravdu

Přístup k médiím byl limitovaný, ale na věci to nic nemění. Dřív když někdo něčemu nerozuměl, tak se nestyděl si to přiznat a než udělal něco velkého jako třeba nákup traktoru, tak se poptal v rodině a po známých. Dneska je každý chytrý jak rádio a jenom papouškuje nesmysly a pak se zjistí že 2/3 populace nikdy nenapadlo přemýšlet nad významem pojmu RPSN.

0/0
13.5.2010 14:10

Host

Re: Výjimečně má pravdu

tak tohle je presne R^, kazdy si precte nejaky casopis, pet clanku na netu a uz je z neho odbornik na danou problematiku R^R^

0/0
13.5.2010 14:33

Host

demence

zajimave jak si tu dost lidi plete kritiku s komunismem... 8-o

0/0
13.5.2010 12:09

Lanolin

Re: demence

To víte ono je to snadnější pro diskusi. Přeci kdo by si u nás dovolil hájit někoho kdo byl označen za rudého, bolševika a komunistu.

Stačí zkompromitovat autora a hned je po problémech myslet nad vlastní myšlenkou autora.

0/0
13.5.2010 12:44

oId fashioned Vince III..

já bych všechny ty internety nechal zrušit

:-)

0/0
13.5.2010 11:19

Host

vtipne

je, jak si bere do tlamy "otce zakladatele" a pritom zcela prokazatelne jde temer ve vsem proti principum otcu zakladatelu.

...bez informovanosti jednotlivých obyvatel nemůže fungovat demokratická společnost takovým způsobem, jak byla Amerika "otci zakladateli" navržena.

0/0
13.5.2010 11:15

Host

Re: vtipne

Je to kraaasne videt i u nas. Staci kdyz pravice vypusti neco do sveta a mladi ji to hned zerou. Fungovali tak komuniste v 50-tych letech pres tlampace, dnes maji opacni bolsevici internet. Oni totiz presne vedi, jak na tuto skupinu dnesnich mladych - rozumove neandrtalcu pusobit, sami jejich mysleni vytvorili.

0/0
13.5.2010 13:35

Host

Re: vtipne

umis svuj nazor rict, aniz by byl prospikovan lacinymi odkazy na "bolseviky" a "komunisty"

0/0
13.5.2010 14:00

Host

Re: vtipne

Ano umim, bez emoci napsat - dnesni mlada generace je prazdna.

Je bez vlastnich napadu (nebudu psat idei, protoze by to nekdo komentoval) a nerozviji v sobe vlastnosti, ktere by jim v produktivnim veku usnadnili preziti, misto toho vykecavaji na facebooku o politice, ktere absolutne, diky absenci vlastniho nazoru, nerozumi ani za mak. Prakticky mi je jich lito a to jsem nedosahl ani 40-tku.

0/0
13.5.2010 14:36

Host

Re: vtipne

Absolutní souhlas (přímo z 'prázdné' generace) ... važně, když nad tím uvažuju je to vlastně pravda.. u většiny, ne všichni jsou ale takoví, naštěstí.. :-)

0/0
14.5.2010 21:57

Host

Obama

ma pravdu v tom, ze informace jsou nasmerovavany tendencne. Moc nechapu, proc do toho plete iPod nebo PS, ale v zasade s nim souhlasim. Sam kolem sebe vidim i spoustu vzdelanych lidi, kteri radi zopakuji heslo z predvolebniho meetingu, nez aby si sami neco zjistili. Je to tak pro ne jednodussi. Pritom konkretne nejsou schopni rict, co kdo udelal nebo co se kdy prihodilo a proc. Veskery zdroj informaci pro ne predstavuji dva zpravodajske servery a tim to hasne. Mozna je dneska opravdu obtizne zorientovat se, ale ve vecech, o kterych chce nekdo diskutovat, by se mel nejprve poradne zorientovat.

0/0
13.5.2010 11:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.