Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Temné slunce může být nejbližším sousedem Sluneční soustavy

Angličtí vědci objevili v těsné blízkosti naší sluneční soustavy nejmenšího známého hnědého trpaslíka. Ve skutečnosti jich v našem okolí může být mnohem víc, než jsme si dosud mysleli. Jen nejsou pořádně vidět.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iruka

...

Objevení Nemesis se blíží ;-)

0/0
16.6.2010 13:27

Exorcius

zdroj energie

Tato tělesa budou jednou velmí vhodný zdroj surovin a energií. R^

0/0
14.6.2010 12:49

Host

Re: zdroj energie

A v kterym roce presne? To vis taky...?

0/0
17.6.2010 9:50

dci

Re: zdroj energie

Surovin? A kromě vodíku, kterých?

0/0
9.8.2010 19:49

Host

Zavádějíci nadpis

Ten nadpis je směšný, protože objevení nového hnědého trpaslíka k ničemu takovému neopravňuje.  Souhlasím s diskutujícím níže, který píše o hvězdě z růžových slonů...

0/0
14.6.2010 9:55

A.A.

Re: Zavádějíci nadpis

proč?

0/0
12.7.2010 18:16

Svoboda slova

Hnědý trpaslík

A jmenuje se Rath nebo Paroubek ? :-P

0/0
13.6.2010 22:08

Host

Hnědá je dobrá

Dneska jsem na záchodě taky viděl hnědého trpaslíka :)

0/0
13.6.2010 19:31

Host

Re: Hnědá je dobrá

Taky kontroluješ svůj výtvor? To jsem rád, že nejsem sám.

0/0
14.6.2010 1:53

Host

Re: Hnědá je dobrá

Musíš očekovat a zhodnotit, jestli dle anomálií v trusu nemáš nějakou chorobu - no ne??? ;-D

0/0
14.6.2010 15:42

Host

Proxima Centauri (Alfa Centauri C)

A já myslel, že nejbližším sousedem co mu zahrada začíná cca 4,2 ly od naší, je Proxima Centauri... Jen o kousek vzdálení drobci stejného typu jsou vdálení 11,2 ly... takže proč ten bombastický nadpis?

0/0
12.6.2010 21:41

Host

Re: Proxima Centauri (Alfa Centauri C)

Pisou muze .. v cem je problem ?

0/0
12.6.2010 23:17

Host

Re: Proxima Centauri (Alfa Centauri C)

tenhle evidentně není. a pokud hodlají používat takovouto logiku, pak titukek klidně mohl být "černá díra může být nejbližším ...." nebo "hvězda tvořená růžovými slony může být..."

0/0
13.6.2010 7:07

Host

Re: Proxima Centauri (Alfa Centauri C)

Titulek se taky nezmiňuje o konkrétním objektu. Druhá věta článku říká, že jich "v našem okolí může být mnohem víc", tedy jako že existuje možnost, že nějakej hnědej trpaslík je nám ještě blíž než Proxima Centauri, a neobjevili jsme ho, protože je tak nenápadnej. Černá díra se bude projevovat mnohem nápadněji, o hvězdě z růžových slonů ani nemluvě, takže tam ta pravděpodobnost hodně klesá.

0/0
13.6.2010 13:10

Host

ano

nejhorší ze všeho jsou trpaslíci....jak to už dááááávno bylo v pohádce Dlouhý,Široký a Krátkozraký;-D;-D;-D

0/0
12.6.2010 21:17

Host

Re: ano

O slipových skřítcích ani nemluvě.

0/0
12.6.2010 22:26

net.Xtreme počtvrté

Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

0/0
12.6.2010 12:09

Host

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

Eee Nie ! Jupiter=Plynni obor dakujme Bohu ze mame takychto obrov inak by nas meteorit trafil nekonecno krat ! Bez nich by neexistoval ani zivot na planete Zem !

0/0
12.6.2010 12:12

Host

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

ano samozrejme mas pravdu, je to plynny obr, a nebyt jeho, povrch Zeme by byl masakrovan meteority, to nic nemeni na tom, ze vyzari vic energie nez absorbuje, otazka ale je kde je hranice mezi plynnym obrem a hvezdou. ja mylsim, ze jupiter je daleko vic nez obycejny plynny obr.

0/0
12.6.2010 12:33

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

To, co vas napada, je jedna z teorii "rustu planet" tzv. James Maxlow's Expanding Earth Theory. Na YouTube je cela serie jeho video prednasek z konference Nexus. Teorie je k videni i v animovanem zpacovani zde: http://www.youtube.com/watch?v=7kL7qDeI05U&feature=related      Zkratka teorie rika toto: Hmota v urcitem mnozstvi a ve svem gravitacnim poli vytvari gravitacni kolaps ve svem stredu. Tim vznika zhave jadro planet, ktere ohriva vnitrek telesa. Obrovsky kumulovany tlak, ktery nema kam uniknout, roztahuje plast planety (a planeta se nafukuje) a zevnitr se zivi povrchem vnitrni strany plaste. V urcitem bode, kdy je planeta jiz tak expandovana, ze ma tak slaby obal, tak ten praska a mizi a stava se z planety plynny obr. V zaverecne fazi se z plynne z planety stava hvezda. Maxlowowa teorie je vedeckou obci prijimana skepticky, protoze jeji pripusteni by prekopalo vsechno, co lidstvo vi o vzniku teles ve vesmiru.

0/0
12.6.2010 13:41

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

Stejna teorie je udajne aplikovatelna na vsechny planety ve vesmiru, zde je Maxlowova teorie animacne ukazana na planete Marsu: http://www.youtube.com/watch?v=d44Jj_3gp-M&feature=related

0/0
12.6.2010 13:49

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

Jeste poznamka: Maxlowova teorie naklada se dvema paralelnimi hypotezami, hypotezou exotermicke planety a planety endotermicke. V prvnim pripade je rust planety teoretizovan jako zpusobeny tlakovou a gravitacni reakci uvnitr planety (teplota a tlak zazehnou fuzi), druhy model naopak rust planety vidi v kauzalni spojitosti s ohrevem planety zvenci, a to zejmena pozitronovymi casticemi, resp. mikrovlnym ohrevem ze Slunce. Endotermicka teze by mohla byt potvrzena hloubkovym geologickym pruzkumem na Marsu, coz dosud neni technicky mozne. Pokud by endotermicka teze platila, potom planety blize ke Slunci expanduji rychleji na jednotku hloubky v pomeru k objemu telesa a jednotce casu. Zachytavani castic v telesech (pozitronova past, navysovani hmoty) ale taktez neni dodnes natolik probadane, aby sla endotermicka teze posvetit nad exotermickou.

0/0
12.6.2010 14:15

Host

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

taky me to napadlo, uz vic jak pred 20 lety jsem se to docet v "okna vesmiru dokoran" od Grygara. ze Jupiter vice energie vyzari nez absorbuje.

0/0
12.6.2010 12:27

Lebik

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

neni...neprobihaji v nem termonuklearni reakce....

Jupiter sice vydave vice energie nez prijima, ale to je zpusoben smrskavanim jadra.

0/0
12.6.2010 13:11

net.Xtreme počtvrté

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

1) napsal jsem "hvězda" v uvozovkách, kvůli tomuhle

2) Hnědý trpaslík také nemá moc termonukleárních reakcí.

0/0
12.6.2010 13:47

Lebik

Re: Není nejbližší "hvězdou" u Slunce Jupiter?

1) to bylo obecne, jen pro vysvetlenou vice diskutuicim, dle tvych reajci predpokladam, ze o tom taky neco vis;)

2) hnedy trpajzlik si prosel hvezdnym vyvojem(narozdil od jupitera) viz HR diagram

0/0
12.6.2010 14:38

praoteckelt

hnědý trpaslík

tady jich máme plnou čtvrť a jsou nejen vidět ale i slyšet

0/0
12.6.2010 11:44

Host

Re: hnědý trpaslík

R^R^R^

0/0
12.6.2010 19:37

Host

Re: hnědý trpaslík

jo XDDDDDDDDDDDR^R^R^

0/0
12.6.2010 21:05

Host

Už vidím Maška na Osudu

jak to okamžitě roztroubí jako důkaz Nibiru a nezapomene poukázat, že už o tom dávno psal. :-D

0/0
12.6.2010 10:58

Wrunx

Re: Už vidím Maška na Osudu

On tenhle profláklý portál ještě existuje? :-)))

0/0
12.6.2010 12:45

Host

Re: Už vidím Maška na Osudu

Kam jinam by se člověk chodil zasmát v téhle pohnuté době ;-D

0/0
12.6.2010 15:19

Host

Re: Už vidím Maška na Osudu

Zasmát se musím chodit jinam, protože přístup na osud.cz je za peníze. Jsou vidět jen názvy článků, ale dost často to stačí.

0/0
12.6.2010 18:22

net.Xtreme počtvrté

Re: Už vidím Maška na Osudu

On na těch blábolech dokáže někdo vydělat?

0/0
12.6.2010 18:26

Host

Re: Už vidím Maška na Osudu

To netvrdím, ale pro přístup je třeba jméno+heslo a to je za peníze.

0/0
12.6.2010 19:19

Host

Nejlepší trpaslík

je jen červený :-P

0/0
12.6.2010 10:36

Host

Život na slunci?

Myslíte že jesli může být takto chladná, může existovat ještě o něco málo chladnější na které by mohl existovat život??

0/0
12.6.2010 10:10

Host

Re: Život na slunci?

Myslím, že předložka "na" nemá u koule plynu žádný význam. Život pozemského typu tam být nemůže, protože tam není kapalná voda.

0/0
12.6.2010 11:00

Host

Re: Život na slunci?

Tak na Slnku jedine ziju a mozu existovat Borgove=Svedove !

PS:Sovieti mali program pristat na nasom Slnku, presnejsie na chladnej skrvne a odobrat vzorky ! Stit bol by zo zlata len si neviem predstavit to pristavanie sondy.

:-P;-)R^!!

0/0
12.6.2010 12:03

Host

Re: Život na slunci?

Samozřejmě by přistávali v noci, když není takový horko. :)

0/0
12.6.2010 12:15

Host

Re: Život na slunci?

Tak to da snad rozum, ze by museli pristavat v noci a navic jeste nekdy v zime. Tak prostredkem ledna bych to videl optimalne. Ted uz jen vyresit ten zlaty stit, vypocitat zasoby na cestu tam (NEZAPOMENOUT VYNASOBIT DVEMA!!!) a kdy letime?

0/0
21.6.2010 18:39

Host

Re: Život na slunci?

Vzhledem k teplotě tání zlata to je dobré sci-fi;-D Jedině tedy v noci - jak už správně poznamenal kolega.

0/0
12.6.2010 21:30

Host

Re: Život na slunci?

Sorry pánové ale jak si můžete myslet že na slunci je noc? Nejste padlý na hlavu? :D

0/0
3.7.2010 13:21

Host

Re: Život na slunci?

To si asi nepochopil. To měl být vtip ty hlavo!:-)

0/0
8.8.2010 0:06

dci

Re: Život na slunci?

ach bože

0/0
9.8.2010 19:52

dci

Re: Život na slunci?

Nemá pevný povrch, což sice neznamená, že by tam život nevznikl, ale že by se pravěpodobně dlouho neudržel.

0/0
9.8.2010 19:55

Host

hmmm

Nevim proč se tomu říká trpaslík, kdyby to vlítlo do sluneční soustavy tak to tam nadělá děsivou paseku :-/...nedej bože, aby se to přiblížilo k zemi:-/

0/0
12.6.2010 9:33

Host

Re: hmmm

Protože kdyby k nám z jedný strany přilítla Eta Cariane nebo jak se jmenuje a z druhý strany tenhle studenej drobeček, tak studenýho drobečka si ani nevšimnem. Holt se pán musí smířit s tím, že v kosmu jsou ty proporce a vzdálenosti poněkud větší, než u pána v pokojíčku.

0/0
12.6.2010 10:28

Host

Re: hmmm

Vo vesmire nie sme sami to je iste na 100% !

! http://www.youtube.com/watch?v=VdkEbfctk8c&feature=related !

PS:Skor ci neskor pridu este vacsie !

:-P;-)R^!!

0/0
12.6.2010 12:09

Host

Slunecni soustava - dvojhvezda?

Takze o "temnem slunci" velikem jen par Jupiteru a pohybujicim se po hodne elipticke draze bychom si vsimli az na posledni chvili, mozna by tato nedolenana hvezda vysvetlila, proc maji planety Slunecni soustavy takove obezne drahy, jake maji a Sedna by byla zase o neco min zahadnejsi. :-)

0/0
12.6.2010 9:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.