Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtečky elektronických knih se budou letos skvěle prodávat, tvrdí LG

Podle společnosti LG Display, která vyrábí speciální displeje do čteček elektronických knih, naroste letos zájem o tato zařízení až o 78 procent. Nastupující tablety v čele s iPadem prý trh neohrozí. Naopak podpoří jeho růst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

e-book

Na nedostatky e-knihy som uz prisiel. Na mojom dvojtyzdnovom Booken CyBooku mi moja mala dcera vyryla znacku priamo do povrchu displeja, ktoru mam chtiac-nechtiac pri citani stale na ociach. A teraz zazivam pravidelne soky, ked mam niekde knihu polozenu v dosahu kohokolvek. Aby ju niekto nahodou neolial, nesadol si na nu, nepomylil su ju s papierovym diarom (v kozenom obale tak vyzera) a nehodil nedbalo niekam. A ten zvyk pri otacani stran z klasickej knihy je neuveritelny, casto zbytocne vyleti ruka. Plusom je dostatok legalnych knih z literarnej klasiky, vydrz baterie a takmer porovnatelna kvalita s papierovou, ziadna unava oci z pouzitej technologie. + aj - je zmena velkosti pisma. Velka mi vyhovuje, ale pri otacani stran sa potom oklikam ako blazon, niekedy ma skutocne boli palec a mam na nom otlaceny tvar tlacidla :). Pokial nemate v domacnosti male deti a vela citate, je to dobra investicia.

0/0
24.5.2010 21:58

pteryx

je to pěkné,

dá se tím hezky ušetřit pár poliček na knížky ... Ale upřímně řečeno, kdo není úplný technický hotentot, tak si za ty prachy koupí spíš netbook a ten kdo je, tak asi sáhne po klasické papírové knížce ... mám displejů plné zuby z práce. Že trh s e-booky přesto poroste je ovšem možné, za pár let to třeba slevní a pak to bude o něčem jiném.

0/0
20.5.2010 14:00

destiny

Jeste je brzy...

az prijdou slusne, ale vyrazne levnejsi ctecky, do kterych pujde i psat perem el. poznamky s rozeznavanim pisma a synchronizaci s PC, pak nebudu vahat.

ale priznavam, ze uz ted, tak do 1000,- bych si nejakou 6" koupil...

0/0
19.5.2010 18:24

Host

Od lcd displejů bolí oči.

Bylo by zajímavé, kdyby zobrazovač čtečky byla integrovaný do vnější stany víka notebooku. Pro čtení knížek otočit jako kalendář. Až tyhle displeje budou rychlejší a umožní zobrazení jednotlivých znaků, budou výborné pro zpracování textů. Škoda, že  zaostal vývoj černobílých nepodsvícených LCD jaké měly první notebooky, například HP omnibook 300. Mnohem příjemnější než podsvícené barevné. Transflexní displeje jsou u notebooků výjimkou, přitom pro netbook by byly vhodné. Ne každý potřebuje "užijte si skvělou multimediální zábavu". Jdu čistit zapatlaný displej svého lesklého FS....

0/0
19.5.2010 15:31

Host

Hmm

Já bych bral nějakou čtečku všema deseti, ale ne za tu cenu. Vůbec nechápu proč do toho cpou wifi a kdoví co ještě. Mě bude bohatě stačit podpora pro nějakej ebook, PDF a možná ještě obrázky. Na koukání na video, poslouchání muziky a serfování po netu mám jiný zařízení. A jabko bych do toho vůbec netahal, jeho fanoušci si od nich koupí klidně i záchodovou mísu - když bude bílá se stříbrným ohryzkem uprostřed.

0/0
19.5.2010 13:30

Host

Čtečky jednoznačně ještě tak dva roky ne.

Mám na čtečky jasný názor:

Jednorázová zařízení, drahá jako počítač do ruky s černobílým displejem,nepodsvíceným,nepěkný dizajn,vypadají jako něco z futuristických filmů 50 let minulého století. Ještě tak dva roky budu používat své HTC a nebo si za rok koupím tablet...

0/0
19.5.2010 9:58

Host

Re: Čtečky jednoznačně ještě tak dva roky ne.

nepodsviceny display? hlavne ze knizka ma podsviceny co? :-D zamysli se nad tim, k cemu to je... pak si v cervenci v prave poledne sedni se svym HTC na prime slunce a uvidis ze nic neprectes, e-ink display prectes v pohode -- a to nemluvim o spotrebe

0/0
19.5.2010 10:47

Host

Re: Čtečky jednoznačně ještě tak dva roky ne.

Neřikám,že čtečka nemá vůbec žádnou přednost,ale v současné době je to předraženej bazmek.

Kdyby byly modernější a stály do 3 tisíc..tak prosim.

Ale vždyť často neuměj ani word,pdf je pomalý a nepoužitelný..atd

0/0
19.5.2010 11:34

Host

Re: Čtečky jednoznačně ještě tak dva roky ne.

Tož já si na HTC na slunci stíním hlavou. Ale chce to trochu fištronu, to je fakt.

0/0
19.5.2010 11:53

Host

Re: Čtečky jednoznačně ještě tak dva roky ne.

rika se tomu ambient light

0/0
19.5.2010 13:29

rivl

Na čtečky se celkem těším ale víc se těším

až nějakej nakladatel začne konečně vydávat i el. knihy v češtině. Jinak iranpody a podobná havěť nenahradí e-ink to je prostě faktotum. Nevím jak vy ale já když si čtu knihu nemusím u toho surfovat na netu a nebo poslouchat hudbu. Také jsem zjistil, že knihy nad 300 stránek se dost blbě drží, takže další plus pro čtečky. Samozřejmě, šetření lesů a místa v domě je bonus těchto čteček. HOWGH

0/0
19.5.2010 7:36

esorimmer42

Jde o obsah, ten tady chybí

Pokud hodně čtete a zároveň cestujete, případně jste limitovaní místem v knihovně, pak má čtečka smysl. Cena se může zdát být vysoká, ale při dnešní ceně tištěných knih vs. cena e-knih se to lehce nadprůměrnému čtenáři brzo vyplatí. Navíc šetří naše lesy:-) Problém je v tom, že nevím o žádném shopu s e-knihami v češtině, takže je to vše limitováno pouze na anglicky psané knihy (či jiný světový jazyk).

0/0
19.5.2010 0:18

LazyFatMan

Re: Jde o obsah, ten tady chybí

Souhlas, nová knihovna mě loni stála 6,5 tisíce, tedy asi tolik, co čtečka :-). Bohužel je to v CZ začarovaný kruh - čtečky jsou drahé, protože nejsou tituly a ty nejsou, protože je málo čteček.

0/0
19.5.2010 9:36

Host

Re: Jde o obsah, ten tady chybí

Nebuď líný a pátrej. Knih je dost, jako vůbec všeho možného digitálního obsahu. Problém je, že neexituje žádný český obchod s aktuálními díly současných autorů a to co se dá sehnat, má v hodně případech mizernou typografcikou kvalitu.

0/0
19.5.2010 14:09

lost

rád bych čtečku pořídil

než to zkrachuje ...... ale až zlevněj, vejde se tam víc knih, než člověk kdy přečte :-)

0/0
18.5.2010 22:21

hlnocd5

Nebudou

Neni nad to mit pravou knizku. Ten pocit papiru v ruce, vune papiru....to zadna ctecka nenahradi.

0/0
18.5.2010 21:56

Host

Re: Nebudou

Aby jsi z té "vůně papíru" nedostal rakovinu. To co cejtíš jsou pravděpodobně barvy. Papír jako takový je bez vůně i zápachu. Stromečky na WC také voní pro jejich parfém a ne ten papír samotný.

0/0
18.5.2010 22:00

Host

Re: Nebudou

Jistěže papír voní, je vyráběn z organických látek a nelze odfiltrovat všechny příměsy. Čím starší kniha, tím více organických příměsí.

0/0
18.5.2010 23:12

PetrVobo

Re: Nebudou

To je pravda, ale pri me spotrebe knizek je docela peklo vlacet se s tim nekam na dovolenou...

0/0
18.5.2010 22:18

Host

Re: Nebudou

Souhlas.Není nad normální obyčejnou knihu vonící tiskárnou nebo věkem.R^

0/0
19.5.2010 8:28

Host

Re: Nebudou

Nesmysl. Není nad vůni papyru. Blbost. Není nad hliněnou tabulku. Nebo nad bronzovou destičku? Nebo pergamen? Sakra, chlape, co je to pravé na čtení, vysvětlete mi to.

0/0
19.5.2010 11:57

Host

nazor

moja oblubena ctecka elektronickych knih je palm t/x. okrem knih prehra video, vybavi maily, leti na nom opera mini, mam v nom kopec hier, to uz nehovorim o dokumentoch v spreadsheete, worde, hudbe v ptunes a mohol by som pokracovat. a je to za porovnatelnu cenu ako nove citacky. takze rozhodne menit nebudem.

0/0
18.5.2010 20:12

Host

Re: nazor

1. jazykový zákon.

2. pal je kostlivec.

0/0
18.5.2010 22:01

salowski

ctecky

Skoda ze neni na trhu vic ctecek s touchscreenem a uhloprickou kolem 10". Na 6" jsou pdf k nepouziti, a bez poradne spravy a exportu anotaci to taky neni ono. Po pravde, neni z ceho vybirat.

0/0
18.5.2010 19:53

TrueRobos

Re: ctecky

Otázka zní: Proč ty na trhu jsou tak příšerně drahé? iRex stojí víc, než docela dobře nabušený notebook.

0/0
18.5.2010 20:50

Host

Re: ctecky

Nabušený notebook? Vždyť se za to nedá koupit ani nejlevnější MacBook.  :-P

0/0
18.5.2010 23:23

Host

Re: ctecky

Nabušený, ne předražený.

0/0
19.5.2010 14:24

Host

Re: ctecky

R^;-D

0/0
20.5.2010 0:50

PetrVobo

Re: ctecky

Hlavne nechapu proc na zarizeni urcenem na cteni knih zabira pomalu tretinu plochy jakasi parodie na klavesnici (i kdyz tedy ne u vsech, uz jsou i relativne bezklavesove modely)

0/0
18.5.2010 21:25

PetrVobo

Na to,

ze se jedna o jednoucelove zarizeni je to porad ukrutne drahy. Urcite si ctecku poridim, ale ne za stavu kdy stoji kolem 5000, do doby nez spadne na rozumnejsi cenovou hladinu vystacim s pdackem.

0/0
18.5.2010 19:18

net.Xtreme bojuje s cenzurou

Čtečka knih je čtečka knih

U tabletů, netbooků, notebooků, PC, mobilů a dalších je možnost číst knihy příjemný bonus, ale nejsou to zařízení určená pro čtení knih a mají jistá omezení v tomhle ohledu.

0/0
18.5.2010 19:04

Host

Re: Čtečka knih je čtečka knih

No vlastně takový iPad, nemá proti čtečce knih žádné omezení ... .

0/0
18.5.2010 21:53

Host

Re: Čtečka knih je čtečka knih

Váha, výdrž, čitelnost displeje. Rv

0/0
18.5.2010 23:15

Host

Hm ..

Ja myslim ze to neni tak nefer srovnani. Ja ctu knizky elektronicky leta. Zacal jsem na Palmu V, v roce 2000. Ted mam HD2. Ano, na slunku je to na pytel. Ale po pravde ctu casteji v noci se zhasnutym svetlem nez na slunku. Takze radsi podsvicen displej.

Vydrz to ma slabou, ale den to vydrzi, a to staci. Kdyz jedu mimo civilizaci, tak bych se reader stejne nebral.

iPad bych nebral jen proto, ze je moc velky (ale to reader taky). Palma nebo HD2 nosim u sebe porad.  To je hlavni vyhoda elektronickych knih.

0/0
18.5.2010 18:49

Host

autor asi nedrzel e-ink ctecku nikdy v ruce

- iPad neni ctecka knih a nikdy knihy nenahradi, neni to dokonce ani plnohodnotny pocitac

- netbooky jsou krasna, uzitecna, mnohoucelova a lacina zarizeni, hlavne ty s funkci tabletu a kdybych ted nemel k dispozici naslapany pracovni notebook, tak je moje volba pro beznou praci jasna, ale na cteni knih je to taky nesmysl

- e-ink readery jsou cista jednoucelova nahrada hromady knih, doplnkove funkce jako WiFi, Blutooth, apod. jsou hezke, ale nedulezite. Nektere doplnkove funkce jako treba dotykova vrstva pres display jsou dokonce naprosto nevhodne.

0/0
18.5.2010 18:27

Host

Re: autor asi nedrzel e-ink ctecku nikdy v ruce

- iPad klidně nahradí čtečku knih. Proč by nemohl? Má kvalitní LCD, podporuje spoustu formátů, má výborné ovládání a dlouhou výdrž na baterie. Plnohodnotný počítač to rozhodně je, i když plnohodnotný počítač je hodně relativní věc. Proč by nebyl?

- no, ještě že máš ten "našlapaný notebook" a nemusíš ho měnit za levný netbook. Toto nejsou srovnatelná zařízení ani ergonomií, ani výkonem, ani určením.

- doteková vrstva může být zbytečná, ale nevhodná určitě ne. Doteková vrstva usnadňuje přecházení mezi odkazy i ovládání a ničemu nevadí.

....

Ještě že je to tu samý odborník;-D

0/0
18.5.2010 21:58

Robin of SherwOod

Re: autor asi nedrzel e-ink ctecku nikdy v ruce

Chtělo by to ty odborníky občas i poslouchat a přemýšlet, proč píší, co píší, doteková vrstva nevhodná je, můžeš přemýšlet proč, není to tak těžké. Pak zapřemýšlej i o ostatních věcech, které jsi napsal, jako třeba právě ta relativita plnohodnotnosti počítače.

0/0
18.5.2010 22:53

Host

Re: autor asi nedrzel e-ink ctecku nikdy v ruce

Dotyková vrstva dost  závažně ovlivňuje ostrost písma a kontrast. Tudíž na čtení je podstatně lepší čtečka bez dotykové vrstvy, protože kniha by měla být v prvé řadě na čtení.

0/0
19.5.2010 8:45

Host

Re: autor asi nedrzel e-ink ctecku nikdy v ruce

To je sice pekne, ale jak bez dotykove vrstvy napisu v ctecce poznamky na okraj, nebo podtrzeni, nebo zvyrazneni?

0/0
19.5.2010 16:38

Host

Re: autor asi nedrzel e-ink ctecku nikdy v ruce

"iPad nahradí čtečku, protože má kvalitní LCD" - tak tato jedna věta dokazuje několik  faktů najednou: 1. komentujete příspěvek o čtečkách knih a sám knihy nečtete 2. e-ink čtečku jste asi viděl jenom jako obrázek na svém LCD monitoru

"iPad je plnohodnotný počítač" -  tak tady se ukazuje, že jste ho nejen nikdy neměl v ruce, ale ani jste nečetl seznam jeho funkčních omezení

"netbooky a notebooky jsou nesrovnatelná zařízení ergonomií, výkonem a určením" - kolik vám toho prošlo rukama, že tak soudíte? Ale nebudeme rozpitvávat výkon, bavíme se o zařízení pro čtení knih, případně pro běžnou práci. Poslední netbook, se kterým jsem si hrál byl Lenovo S10 a oproti například jejich vlajkové lodi T400 je ergonomie výrazně lepší. Určení se samozřejmě částečně liší, ale v mnohém i překrývá.

"Doteková vrstva ničemu nevadí" - O detekové vrstvě se píše všude dost a kdyby jste alespoň jeden takový e-reader držel v ruce, tak vás podobná věta ani nenapadne.

Ano máte pravdu, je to tu samý odborník.

0/0
19.5.2010 11:24

Niky79

Re: autor asi nedrzel e-ink ctecku nikdy v ruce

Dlouhou vydrz? To je vtip? Ctecky vydrzy TYDNY A TYDNY v provozu. Ipad 10-15 hodin:

0/0
21.5.2010 10:27

Host

Re: autor asi nedrzel e-ink ctecku nikdy v ruce

uplny souhlas,. E-ink je proste ke cteni a je to parada z toho cist knizky. Uz takhle funguju rok a pred tim jsem mel G1, MDA, Palm III,...atd. Proste tahle technologie je super pro cteni, ne pro zapis.

Uz me nebavi, jak se objevil iPad, tak vsechno se srovnanva s tim... totez jako pred tim se objevil iphone a vse se srovnavalo.. Proste to ze treba predtim existovalo MDA a jine telefony stejne koncepce to uz amatersti bridilove nepoznaji :-D

0/0
19.5.2010 11:42

Host

Nesrovnatelné

Srovnávat iPad s eReaderem je přímo urážka, čitelnost knihy a výdrž je zcela neporovnatelná.

0/0
18.5.2010 17:49

TrueRobos

Re: Nesrovnatelné

Pravda, iPad je jako čtečka podstatně lepší (nežertuju). A to jak kvalitou displeje, rychlostí, tak i bezproblémovou integrací s online book store. Navíc stojí stejně, jako lepší epapír, takže v prohlášení LG cítím jasný strach.

0/0
18.5.2010 20:45

Host

Re: Nesrovnatelné

Uvidíme, co na to řeknou Vaše oči (když si si s lcd apod do nich neustále svítíte), dejme tomu za 10 let.

0/0
18.5.2010 20:54

Host

Re: Nesrovnatelné

Takze vsichni Ti, kdo v praci hledi 10 hodin denne na pismenka v monitoru budou podle Vas do 10 let slepi? Tomu rikam argument. Zadna lekarska studie jeste neprokazala ze e-ink svedci lidskemu zraku lepe nez lcd display. Priznavam ze subjektivne se to zdat muze, ale spis si myslim ze je to nastavenim jasu a velikosti pisma. Zatim je e-ink jedna velka marketingova bublina.

0/0
19.5.2010 16:47

Host

Jo tak to známe

Jakékoliv LCD z principu své funkce je venku zhola nečitelné, při pokojovém osvětlení čitelné s obtížemi a pro dlouhodobé čtení je třeba místnost přes den mírně zatemnit. eParer a eInk těmito problémy netrpí.

0/0
18.5.2010 21:14

Host

Re: Jo tak to známe

Ale Pepíku z JZD, bylo by dobré si někde půjčit ntoebook a vyběhnout si s nim na náves ... budeš překvapený.

0/0
18.5.2010 22:04

Host

Re: Jo tak to známe

Výborně, debílku z MDŽ, to je argument R^

0/0
19.5.2010 12:01

TrueRobos

Re: Jo tak to známe

Tak za prvé, iPad se dá číst na plném slunečním světle bez problémů, byť se jeho dotyková obrazovka leskne. A za druhé, leskne se i epapír a to i ten nedotykový. Navíc na slunečním světle bledne, doporučuji vyzkoušet. V praxi čtu málokdy na slunci, většinou čtu v plošeru až šeru - a je mnohem horší číst epapír s lampičkou, než iPad v pološeru....

0/0
18.5.2010 22:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.