Diskuze

Kopírka si pamatuje vaše tajemství. Může je vynést z firmy, varují experti

Moderní kancelářské kopírky si uchovávají obraz všech dokumentů, které jimi prošly. Z firmy se tak mohou dostat tajné informace a dokumenty. Před prodejem do bazaru raději zajistěte smazání zabudovaného pevného disku. Většina výrobců o jeho existenci mlčí, varují americké CBS a FTC.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

29. 5. 2010 21:24
Problém je mnohem závažnější, než se na první pohled zdá

Problém je mnohem závažnější, než se na první pohled zdá. Ukazuje se, že problematice DLP a bezpečnosti tiskáren se stále nevěnuje dostatečná pozornost. Červi jako Blaster nebo Sasser jsou důkazem, že mohou představovat vážné riziko i pro síťové tiskárny. Ostatně není se čemu divit, když uvážíme, že některé tiskárny běží na skutečném operačním systému a je celkem jedno, zda se jedná o Windows nebo Linux (např. Xerox WorkCenter). Je zřejmé, že i samotné tiskárny je třeba zabezpečit a SW v tiskárnách (firmware, OS, vlastní aplikaci) aktualizovat. Obzvlášť, když počet odhalených zranitelností u síťových tiskáren rok od roku roste. Nejde jen o to, že útočník může získat přístup k důvěrným dokumentům, ale může z těchto tiskáren vést poměrně snadno díky přítomnosti plnohodnotného OS jakýkoliv útok. Několik možných útoků na tiskárny Xerox předvedl již před drahnou dobou Brendan O’Connor na Black Hat konferenci v Las Vegas.

0 0
možnosti

Host

27. 5. 2010 0:00
takovej disk chci taky

Aby se na nej mohlo ukladat do nekonecnaR^

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 15:53
článek

pro blbce u kopírky, opět Rv

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 14:55
Blbost 2

Je vidět, že autor píše o něčem o čem nemá ani páru. Minimálně předpokládá, že HDD na kopírkách jsou nekonečně velké, když se na ně mají, dle něj, ukládat obrazy všech dokumentů, který jimi prošly.

 MD.

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 15:38
Re: Blbost 2

To "všech dokumentů" bude nadsázka - určitě ale mohou mít kapacitu na několik tisíc dokumentů a pak metodou FIFO.

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 0:10
ja myslim ze ne

mam ve firme 5 "kurvavelkych" stroju nejmenovane znacky. vsechny maji 10-15 user zasobniku, vsechny chrli papriy rychlosti ze si rkam kde vlastne se to skladuje. (coz fakt nevim). jednou za cas na ne prijde splin a je potreba je "servisovat". na diskach nikdy nic neni. zkousel jsem z toho dostat fotokopii pohlavniho organu kolegyne (a to urputne) ale nezdarilo se. Zda se, ze ve tvrzeni pana Kasika budou mezery, a vyse zminene organizace by se vlastne mely omluvit protoze napadly meho nejmenovaneho dodavatele a pokusily se mu zhorsit jmeno.

0 0
možnosti

Host

25. 5. 2010 14:21
Re: ja myslim ze ne

To žes neviděl její pi*u neznamená, že ten disk neexistuje. ;-D

0 0
možnosti
NBSE

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

24. 5. 2010 22:02
A jak vytáhnout info z kopírky?

Když chci vědět, co si tam lidé kopírují? Je nějaká user-friendly možnost bez nutnosti ji rozebrat a vytáhnout ten pevný disk kdesi v útrobách? 

0 0
možnosti
LN

ladaxxt

24. 5. 2010 23:04
Re: A jak vytáhnout info z kopírky?

bych na tvym místě radši vůbec nechtěl vědět, co tam lidi kopírujou.. V opačnym případě bych vycházel z poznatku.., že ke každému HDD se z principu dá nějak připojit..V

0 0
možnosti

Host

24. 5. 2010 20:47
blbost

blbost. hodne velka blbost. vlastne tak velka blbost ze bych chtel nechat autora to dokazat.

mozna ze autor sam je blbcem.

0 0
možnosti
PKT

Pavel Kasík - Technet.cz

24. 5. 2010 22:24
Re: blbost

Myslíte dokázat to, že se tím zabývá FTC? Nebo dokázat to, že o tom informovala CBS? Nebo jaké tvrzení bych měl konkrétně dokázat? :-)

0 0
možnosti

Host

24. 5. 2010 17:54
Zase strašení lidí, obyčejná kopírka si samozřejmě

nepamatuje vůbec nic :-P Jedná se o profesionální stroje v cenách deseti- či spíše statisíců. Taková mostra si kupují velké firmy, které mají IT oddělení a to se o vše postará. Představa, že by se pracovníci takového oddělení chodili "vzdělávat" na technet ýdnesu je komická :-P

0 0
možnosti
LN

ladaxxt

24. 5. 2010 23:06
Re: Zase strašení lidí, obyčejná kopírka si samozřejmě

náhodou.. Naše kopírka pamatuje krásný časy.. Nedá se to tady moc rozepsat.., ale kdybychom já a naše kopírka mohli.., vrátili bychom to zpět..V

0 0
možnosti
LN

ladaxxt

24. 5. 2010 14:42
Hm.. tak jsem to rozebral na drobné součástky..

a žádný HDD jsem nenašel.. Prosím autora článku, aby mi to přišel zase složit..;-)

0 0
možnosti
PKT

Pavel Kasík - Technet.cz

24. 5. 2010 15:51
Re: Hm.. tak jsem to rozebral na drobné součástky..

Pošlete to do nějakého obchodu s hlavolamy a nalepte na tu krabici ceduli "3D Puzzle - 100 pieces":-)

0 0
možnosti

Host

24. 5. 2010 14:41
bublina

přesně tohle je tento článek.

1. ukládá se to podle toho jak, je to nastavené a technik to může kdykoliv přenastavit.

2. vždy je to nastavené tak, že se to po určité době maže, pokud to uživatel, repektive administrator nezmění a dokonce někde to automatické vymazávání nejde ani vypnout.

3. do kopírek se dávají mizerné disky s malou kapacitou a jen část z této kapacity je vyhrazena pro ukládání dokumentů. V poslední řadě, pokud zákazník kopírku prodá, vždy má možnost požádat technika, aby provedl hw formát disku. Pokud lidem z kanceláře firmy či státního úřadu tohle nedojde, ani v případě, že si tam léta zakládali osobní složky, tak by měli vážně zauvažovat, jestli se nehodí spíše na nějakou jinou (jednodušší) práci. Pro ně je možná určen tento článek.

Bublina.

0 0
možnosti

Host

27. 5. 2010 21:21
Re: bublina

1) nemate pravdu

2) mate pravdu jen castecne

3) zde jste mimo uplne, predevsim - co si mam predstavit pod pojmem HW fortmat disku? Vymeneni ploten? :-D

0 0
možnosti