Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová lokomotiva Škoda poprvé vyjela s vlakem na běžnou trať

Začala další etapa zkoušek nové elektrické lokomotivy z Plzně. Testuje se zatím bez cestujících na trati Plzeň - Beroun. Škoda 109E už má za sebou náročné zkoušky na železničním okruhu ve Velimi a po splnění požadavků Drážního úřadu bude následovat zkušební provoz s cestujícími.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ten_spravedlivý

CO ta samolepka ČD Cargo

na čumáku při odjezdu z Berouna??? Fůůůj! Styšte se, ČDC na tohle nikdy nedosáhne, nechápu který osel to tam dolepil... Rv:-P

0/0
31.5.2010 23:54

Host

Re: CO ta samolepka ČD Cargo

Zkušební provoz se zatím odehrává na Cargu, tak proč by si to neoznačili. Je třeba zkusit tu mašinu na všech typech vlaků, aby se ozkoušela. Navíc si teda neuvědomuju, že by třeba v Rakousku někomu vadilo, že Taurus tahá náklady...

BTW, při katastrofálním nedostatku elektrických mašin na českých železnicích se dost možná v běžném provozu dočkají záskoků i u Carga.

0/0
2.6.2010 9:14

SVN

Parametry lokomotivy

jsou výborné, výkon až nadbytečný, aspoň má rezervu a rychlíky zvládne bez obtíží.

Důležitá je spolehlivost v provozu a ta se ukáže časem.

K výkonu 7,2 MW mám pro ty co zde spekulují jestli je to moc nebo málo, toto vysvětlení: Výkon 7,2 MW dokáže využít lokomotiva teprve při rychlosti nad 160 km/h, protože do této rychlosti jí to neumožní velikost tření mezi kolejí a koly (adheze). Obráceně, maximální možnou tažnou silou 4 nápravové lokomotivy 88 tun těžké se rozjíždí do rychlosti 160 km/h.

0/0
30.5.2010 11:31

Host

Trochu offtopic

Před cca. 3 měsíci jsem jel vlakem přes Velký osek a byl tam zaparkovaný poslední kus francouzké techniky (AGV) tažený za dieslovkou. V tomhle bych se nechal povozit po testovacím okruhu;-)

0/0
28.5.2010 16:22

Host

výkon lokomotívy

no neviem,nie som odborník,ale výkon lokomotívy 7.2 MW/Megawattu/ sa mi javí ako priveľký.Čakal by som to v rádoch tisícok kw-okolo 10-15000 kw.Vysvetlite mi to alebo je to preklep?:-/

0/0
28.5.2010 15:52

Host

Re: výkon lokomotívy

To jen proto ze jsi jelito co ve skole nenaucili ze 1MW = 1000 kW . Boze co to sem chodi za lidi...

0/0
28.5.2010 16:08

Host

Re: výkon lokomotívy

pepane,ja som sa spýtal slušne a čakal som slušnú odpoveď..JELITO si tu jedine ty a to ešte aj páchnúce šovinizmom.Bože,čo to sem chodia za jelitá....CHoď radšej voliť Jyrku;-D

0/0
28.5.2010 18:31

Homer _ 7

Re: výkon lokomotívy

Čo je to také "šovinismus"?

Zatím to vypadá, že v tvém podání to znamená, že když Slovák přileze na český web aby se ztrapnil - a někdo mu jeho do očí bijící ingnoranci otluče o hlavu - tak je hned šovinista? Proč se tedy nezeptáš jinde? :-P

0/0
29.5.2010 2:43

Host

Re: výkon lokomotívy

co sem hned pleteš Jyrku ?

0/0
29.5.2010 8:46

Host

Re: výkon lokomotívy

řada 150 (350) - Banán,Krysa má výkom 4MW ( 4000kW), řada 163 ,363 Peršink 3MW (3000kW) , tak že ano,má větší výkon

0/0
28.5.2010 17:25

TClovek

Re: výkon lokomotívy

7MW se ti zda hodne, ale cekal si tak 15MW?

0/0
28.5.2010 22:35

Host

Nechápu na co máme Pinďolíno

Stačily by takové lokomotivy a nové vagony, rozhodně by se ušetřilo za ten problémovej italskej šmejd, stejně je u nás maximálka 160km/h.

0/0
28.5.2010 10:54

Host

Re: Nechápu na co máme Pinďolíno

Ono je to trošku složitější... Pendolína mají možnost jet více jak 160 km/h, tuto rychlost mohou využít např. na tratích v Německu, ve chvíli, kdy se podepíše ta správná smlouva - a také se s tím počítá.

A jen tak mimochodem, u převážné většiny nového zařízení se vyskytují nějaké chyby nebo problémy, stejně jako tomu bylo u Pendolina. Nechci rozebírat kdy a kdo je měl odstranit, před vypuštěním na trať, ale chci Ti jen naznačit, aby jsi se zamyslel.

0/0
28.5.2010 11:22

Host

Re: Nechápu na co máme Pinďolíno

Pendolíno mělo jezdit na trase Berlín-Praha-Brno-Vídeň a mimo ČR by se to využilo. Jenže ČD a ČR to nezvládly politicky prosadit, takže z nouze jezdí na běžných tratích, kde je to skutečně overkill.

0/0
28.5.2010 12:27

Host

Re: Nechápu na co máme Pinďolíno

Problémem je kapacita německých tratí a vlaků. Aby je Němci pustili do Berlína, musely by jet nejméně dvě soupravy naráz. To se zas ale nevyplatí ČD.

0/0
28.5.2010 14:15

Uphillman

Re: Nechápu na co máme Pinďolíno

Lokomotivy s vyšší rychlostí nikdy neměly problém. To vagony, které by to zvládly vyrobit neumíme.

0/0
28.5.2010 13:23

ZRF5H15S704GHBDF63R14TW1QJPER1

Aje, pravicoví voliči musejí zuřit

že se opět vyhazují peníze za dopravní prostředek pro oranžová individua, místo stavby dálnic.

0/0
28.5.2010 10:08

Host

Re: Aje, pravicoví voliči musejí zuřit

Tím si chtěl říct, že vlakem jezdí jen socky? Uvidíme čím za pár let budeš jezdit až benzín zdrahne tak, že se to nebude vyplácet ani po stránce komfortu.

0/0
28.5.2010 10:49

Host

Re: Aje, pravicoví voliči musejí zuřit

Oranžová individua jezdí sociálními dieselovými 15 let starými kraksnami. Vlak se pomalu ale jistě stává dražší než dieselové auto.

0/0
28.5.2010 12:28

Host

Homologace v Nemecku

Myslim,ze bude mit zasadni problem se schvalenim v zemich na zapad od nasich hranic -> CD nedostanou to co chteli....

0/0
28.5.2010 8:11

Host

Re: Homologace v Nemecku

Po technické stránce problém mít nebudou, naše normy jsou srovnatelné s okolními státy. Budou se však objevovat byrokratické a politické překážky, to je jisté.

0/0
28.5.2010 12:25

Brainwashington.

A, proč musí mít strojvedoucí výhled z lokomotivy

za ty prachy jako z tanku?? 20 ?? nó, asi bylo levnější pro všechny koupit ojeté Taurusy - ČD to vyšlo levněji a Škodu to vyšlo ještě levněji !! ;-DRv

0/0
28.5.2010 1:30

Host

Re: A, proč musí mít strojvedoucí výhled z lokomotivy

Nejspíš proto, že se jedná o lokomotivu na kolejích a ne éro.

Navíc ta bouda umí při nárazu pohltit kinetickou energii a ochránit tak strojvedoucího. A to vylučuje aby byla jako skleník. To co strojvedoucí vidět musí, vidí s dostatečným komfortem. S pomocí kamer dokonce i dozadu.

0/0
28.5.2010 6:51

Host

Re: A, proč musí mít strojvedoucí výhled z lokomotivy

Kabina ochrání prd! Strojvedoucí ma šanci jen když uteče! Ale, k výhledu - zde neuvidí ani krávu na trati a ani návěští. To i pára měla lepší! PS v kameře uvidíte jenom zprostředkované něco. Neni nad opravdovou nikoliv virtuální realitu. :-)

0/0
28.5.2010 8:03

Salada

Re: A, proč musí mít strojvedoucí výhled z lokomotivy

A nemyslíte, že už by se připomínky ohledně výhledu nevyrojily? Asi to opravdu nebude problém. Na co by měl vidět krávu? Buď jí vidí na kilometr (takže je daleko před ním a vidí ji přímo před sebou) a pokud bu jí uviděl na 100m, stejně nemá cenu nic dělat (při těchto rychlostech). Tohle není motorák.

A bytelná kabina dokáže ochránit hodně ač se to nezdá.

0/0
28.5.2010 8:49

Host

Re: A, proč musí mít strojvedoucí výhled z lokomotivy

Jak tak koukám, znáte tu loko jen z obrázků.

0/0
28.5.2010 10:08

Host

Re: A, proč musí mít strojvedoucí výhled z lokomotivy

kabina se zkousi podle norem na prustrel jak sklo tak i ty plechy okolo

0/0
28.5.2010 13:40

Host

Re: A, proč musí mít strojvedoucí výhled z lokomotivy

Výhled je OK, lokomotiva není auto a nedává přednost v jízdě :-) Strojvedoucí se většinu času dívá rovně před sebe a +- 30 stupňů doleva a doprava.

0/0
28.5.2010 12:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.