Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slovenský osobák City Elefant dožene i Pendolino. Je rychlejší než český

Slovenský bratranec City Elefantu dokáže uhánět až 160 kilometrů za hodinu. Česká verze je o dvacet kilometrů v hodině pomalejší. V Česku tedy slovenský osobák udrží krok i s pendolinem. Maximální povolená rychlost je zde totiž právě 160 km/h. První cestující by se vlakem měli svézt už letos v říjnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

City Elefant

Krásná a velmi chytrá mašinka. Jen ta Slovenská nemá cílové brzdění.

0/0
25.6.2010 15:16

Host

fotka

proc je fotka interieru nahrazena pocitacovou vizualizaci? vypada to hloupe

0/0
19.6.2010 12:19

wjig

Opakované hlášení

super je, když do vlaku nastouúpí děti nebo banda teenagerů a na každé stanici 5x mačkají tlačítko opakované hlášení 8-o

0/0
9.6.2010 13:25

CART09

Bulvár

nezlobte se na mne, pane Jančare, ale takovýhle titulek, to je prostě Aha a Blesk dohromady...

0/0
8.6.2010 19:25

tarten

Re: Bulvár

Tak myslím, že pan Jančar se na vás vlastně asi zlobit nebude. Titulek přeci obvykle dělává někdoúplně jiný než autor článku, někdo, kdo to třeba ani nečetl celé. Mimochodem, tenhle článek je mnohem rozumnější než  často plivací články Jana Sůry vystavěné na omylu. (Ten poslední tedy takový už nebyl.)

0/0
9.6.2010 0:11

Host

Není rychlejší

piňdolíno jede přes 200. Jen u nás mu to předpisy na tratích co jsou k dispozici nedovolují.

0/0
8.6.2010 12:21

TigerM

Re: Není rychlejší

Nyni ma zkousku na 200km/h, vic nesmi,... ale muze jet 230km/h, ... jinak mate pravdu, predpisy nedovoluji rychlejsi jizdu nez 160km/h a trate jsou vetsinou staveny na max 200km/h, vyssi rychlost by si vyzadala dodatecne upravy trati...

0/0
9.6.2010 1:41

mlčanlivý boban

Re: Není rychlejší

A na Slovensku je málokde zvršok povolujúci vôbec 140 km/h. Takže teoreticky je to rýchle, prakticky šnek...

0/0
11.6.2010 12:06

m+a+t+y

Nejednobarevnost ČD

Jsem zvědavý jak si ČD poradí s jednobarevností a odlišením od konkurenčních firem.Na české železnice se chystá Student Agency,později určitě i jiní dopravci.Předpokládám že vlaky SA budou žluté a když se podívám na ČD tak je každý vagón jiný Pendolino taky,to se bude trochu blbě rozpoznávat.

0/0
7.6.2010 22:38

Host

Re: Nejednobarevnost ČD

však ČD už mají jednotný nátěr, akorát nemají peníze na to aby zbytečně hned všechno přemalovávali;-) .. najdi si starší články třeba tady na idnes :-)

0/0
7.6.2010 22:55

m+a+t+y

Re: Nejednobarevnost ČD

Našel sem ty starší články,ale prostě mi to nesedí.I nové soupravy co sváží cestující z okolí Prahy (City Elefant) mají úplně jiný nátěr,Pendolino taky...A než se rozhodnou třeba natřít úplně nové soupravy může trvat taky 150 let.

0/0
8.6.2010 2:38

Host

Re: Nejednobarevnost ČD

Však ty Elefanty byly vyrobeny ještě před tímto rozhodnutím. Nemělo by to trvat příliš dlouho - lak nevydrží věčně, například nejstarší Elefanty už mají lak obnovený. Pendolino, pokud vím, jako jediné zůstane.

0/0
8.6.2010 13:25

TigerM

Re: Nejednobarevnost ČD

a zrovna kombinace barev na pendolinu se mi libi nejvic...

0/0
9.6.2010 1:42

LazyFatMan

Re: Nejednobarevnost ČD

Najbrt?

0/0
8.6.2010 11:05

Host

Staré pantografy, nazývané prasečáíky, byly o 20% rychlejší

ač kontrukční rychlost byla pomalejší. A nebo byli nádražáci tenkrát rychlejší?

0/0
7.6.2010 22:29

tarten

Re: Staré pantografy, nazývané prasečáíky, byly o 20% rychlejší

V čem jako mšly být rychlejší a kdy? Zní to jako omyl. Dnes se přeci s CityElefantama jezdí i co do průměrné cestovní rychlosti nejrychleji v historii ČD.

0/0
7.6.2010 23:03

Host

City Elefant

Ako čítam, jednému vadí hlasné oznamovanie staníc, druhému tiché oznamovanie staníc, tretí tam cíti zasa WC, štvrtému sú zasa nepohodlné sedačky, piatemu sú zasa nevkusné okná, šiestemu odpadové koše atď.. Kto by vám vlastne všetkým ulahodil? Určite sú tie súpravy lepšie ako tie čo premávali pred nimi.! A či predbehnú pendolino alebo nie, v tomto prípade nehrá žiadnu úlohu ako aj či sú rýchlejšie než české!!! Neviem prečo tu okolo toho tak mudrujete. A keby už aj hneď bol na Slovensku o čosi rýchlejší, čo na tom? 8-o

0/0
7.6.2010 22:10

tarten

Re: City Elefant

...jednému vadí hlasné oznamovanie staníc, druhému tiché oznamovanie staníc...

Jde o to, že nejmodernější systémy hlášení dokáží hlasitostí reagovat na aktuální zaplnění vagónu nebo tramvaje, a tedy na měnící se akustický útlum.

0/0
7.6.2010 23:05

Cirkus Hulberto

Re: City Elefant

to preci nemuze vedet slovak, kterejm vlaky stale jeste tahaj kone ...

0/0
8.6.2010 12:44

Host

zo Ziliny

V Ziline ludi novy vlak zaujal a potesil, paraadny

Vidne "zlate ceske rucicky" nasich brachov sa nezapruuu. [>-]R^

0/0
7.6.2010 19:05

Host

Re: zo Ziliny

Já jen nechápu, proč to nemůže jezdit i u nás. Zaměstnali by se vlastní lidé, ale to zdejší úplatní politici nechtějí, neměli by z toho tak dobrý desátek.

Kam jste jen dovedli tento stát...

0/0
8.6.2010 6:42

Host

Re: zo Ziliny

Vzdyt Citi Elefantu u nas jezdi skoro 60, objednanych je tusim celkem 90, akorat jsou jednosystemove, coz na tratich kde jezdi je jedno.

0/0
8.6.2010 14:19

Host

Re: zo Ziliny

Proste on neni zadarmo a tak jich mohou CD koupit jen omezeny pocet rocne.

A proto aby se lepe uzivila - tak proste je vyrabi na export !!!

Proste lide maji praci stejne jako v automobilkach, kde jdou auta rovnez na export.

Vase tvrzeni o politicich je prota zcela nesmylne !!!

0/0
8.6.2010 23:45

Host

Re: zo Ziliny

A samozrejme to jezdi predevsim u nas - ten vyvoz je jen doplnkovy a pokud by mela zajem o ne jeste vesti neni problem postavit ci upravit pro jejich vyrobu dalsi tovarni halu.

0/0
8.6.2010 23:47

Host

A kdo koupí

jeté regionovy??? Nebo to tady bude jezdit 50 let jako všechny vlaky? No jsem rád, že mám auto

0/0
7.6.2010 15:07

tarten

Re: A kdo koupí

Nikdo nekoupí. Není třeba, coby pouhá rekonstrukce byly relativně levné. V době, kdy už bude víc peněz na nové např. RegioShuttly od Štádlera, se ochotně rozpadnou samy. Žádné extrémní prodlužování životnosti jako u starých panťáků nehrozí.

0/0
7.6.2010 19:15

tarten

Re: A kdo koupí

Leda snad vyjímečně nějaký chudý soukromý dopravce, jako třeba "Železnice Desná".

0/0
7.6.2010 19:42

tarten

Ale i přes tu

nižší úroveň článku díky za něj. Rád jsem si to přečetl aspoň jako téma.

0/0
7.6.2010 14:47

Host

rozhlas

Elefantem jezdím rád, ale co mě naprosto neskutečně štve, tak je to vysoká hlasitost hlášení stanic.  Není to vždy, ale dosti často je hlasitost na takové úrovni že to člověku rve uši a cesta se stává utrpením. Když to člověku řve u hlavy jak prorvaná kráva, tak fakt nic moc :(

A průvodčí o tom vědí taky prd, nebo jsou neochotní. Dokonce se mi jeden pokusil vecpat, že když to ztlumí tak že vlak nepojede. Ale jinému stačilo říct a, došel za fírou a hlasitost se hned snížila na rozumnou míru.

Další věcí je servis, přestože je okruh WC uzavřený, stáva se že je to cítit.

0/0
7.6.2010 13:19

tarten

Re: rozhlas

Mě zas vadí příliš ostré vnitřní osvětlení. To ale není vlastnost vlaku. Je to v praštěné normě nebo spíš v její praštěné interpretaci.

0/0
7.6.2010 14:48

leather-man

Re: rozhlas

Je špatně vidět z okének a nejdou ani otevřít. :-(

0/0
7.6.2010 15:47

wjig

Re: rozhlas

kdyby ty okna šla otevřít tak je lidi budou otvírat i v létě a klimatizace by byla k ničemu :-/

no je pravda že když je venku tma či šero tak je vidět ven hůř... daň za příjemnější jízdu za slunce :-)

0/0
7.6.2010 18:55

TigerM

Re: rozhlas

to neni dan, jsou zrcadlova skla, uplne zbytecne, navic svetla jsou umistena nad okny... hodily by se klasicka protislunecni, tak jako jsou na spouste fasad nekterych sklenaku...

Jen jednou jsem narazil na soupravu, ktera mela vypinace a dalo se svetlo u jednotlivych oken vypnout,... jak prakticke, ale asi ten vypinac je moc drahy...

Ale jinak super, z vlaku nevidite pak koukate do zrcadla, a zvenku je tam videt jak na obzalovany ve vyslecharne...

0/0
9.6.2010 1:50

wjig

Re: rozhlas

ten vypínač je jen v těch nejstarších elefantech

0/0
9.6.2010 13:23

wjig

Re: rozhlas

a v některých je to hlášeni zase hrozně tiché 8-o

0/0
7.6.2010 18:53

Host

Re: rozhlas

jezdím s ním celkem často a nepříjde mi ani nahlas ani potichu a i kdyby určitě tam někde bude regulátor hlasitosti, takže stěžovat si na tohle je jako si stěžovat že je televize nahlas zatímco ovladač má partner ;), jinak to s těma oknama je pravda, to že se nedají otvírat je logické, je tam klíma, ale vadí mi ten výhled, interiér se v oknech příliš odráží

0/0
8.6.2010 8:20

Host

KLAUSolino

Klausova vláda ODS nakoupila předražené a naprosto nespolehlivé Pendolino Rv

0/0
7.6.2010 13:17

Host

Re: KLAUSolino

ach jo.. uz i sem tahaj politiku, chudaci

0/0
7.6.2010 13:20

unbreakable..debater

Re: KLAUSolino

Kdyby socani nedovedli ČKD ke krachu, Pendolino by se vyrábělo u nás a bylo by výrazně levnější. ;-D

0/0
7.6.2010 13:21

Host

Re: KLAUSolino

Jaci socanci ? V dobe nakup Pendolin tu vladla od roku 1989 nepretrzite ODS. Kdo dovedl do krachu CKD je tak uplne jasne ;-D

0/0
7.6.2010 13:28

unbreakable..debater

Re: KLAUSolino

ČKD zkrachovala v roce 2000. ;-D

0/0
7.6.2010 13:34

Host

Re: KLAUSolino

A co to má se socany ?

0/0
7.6.2010 18:00

flames828

Re: KLAUSolino

ODS tu vládla od 89´? No NE-PO-VI-DEJ !!!! ;-D;-D;-D;-D;-D

0/0
7.6.2010 20:03

politicky nekorektní trolejbus

Re: KLAUSolino

oni se ho u nás bohužel snažili vyrábět...

To co u nás jezdí, jsou v podstatě prototypy, vyrobilo se jich v itálii pár kusů a konec. Italové museli nějak dát dohromady to, co zbylo po českých pokusech.Nikde jinde v Evropě tento typ vlaku nejezdí, jednotky EC v Itálii ale i jinde jsou uplně jiný vlak. Češi zase objevovali Ameriku, a za každou cenu chtěli rychlovlak tuzemské výroby...Mohli jsme koupit hotové a odzkoušené jednotky z Francie, nebo Německa...Oprroti Pendolínýu by byly homologovány pro celou Evropu.

0/0
7.6.2010 19:49

TigerM

Re: KLAUSolino

tehdy nemci nevyrabeli jednotky s naklapecim systemem, to vyrabel defakto jen Fiat...

ale co se tyce vysokorychlostni zeleznice, tak ja jsem pro jednotky od Hitachi, ale to se evrope a hlavne nemcum, ktery chteji prosadit sve siemensy nebude libit... takze je jasny ze ani alstom nema sanci..

0/0
9.6.2010 1:55

tarten

Re: KLAUSolino

Přirozeně že Pendolino je předražené vzhledem k těm smutným (pomalým a téměř výhradně vnitrostátním) tratím, po kterých musí oproti očekávání jezdit. Ale co do poruchovosti už je na tom po počáteční ostudě naopak opravdu dobře, vzhledem ke kilometrům co denně najede.

0/0
7.6.2010 13:28

Host

Re: KLAUSolino

Vyhoda Pendolina je na trati plen zatacek - toto tu rychlost dosahne jen na zcela omezenych rovnych usecicich trati.

0/0
7.6.2010 18:06

tarten

Re: KLAUSolino

Ano. A pak samozřejmě až se SŽDC konečně odhodlá na vhodných úsecích tratí zvednout rychlost na 200 km/h.

0/0
7.6.2010 19:20

Host

Re: KLAUSolino

Az tam nebudou urovnove prejezdy - pak to bude podle platnych norem mozne.

0/0
8.6.2010 0:54

m+a+t+y

Re: KLAUSolino

Mě se líbí vzhledově více Pendolino,než tady ten hranatý hnus a ty závady co byly na začátku už jsou taky vychytaný.

0/0
7.6.2010 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.