Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video: V Drážďanech přistálo největší dopravní letadlo světa

Je vysoký jako šestipatrový dům, vejde se do něj až 880 pasažérů a 320 tisíc litrů paliva. Rozpětí křídel činí 80 metrů, tedy skoro jako fotbalové hřiště. Obří Airbus A-380 přistál na letišti v Drážďanech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Antonov

Není náhodou Antonov teď Ukrajinský?:-/

0/0
14.6.2010 14:27

Host

LETEL JSEM S NIM

Letěl jsem s ním z Dubaje do Bangkoku a bylo to úplně v pohodě, nastupování bez  problémů, obsluha super. (EMIRATES)

0/0
11.6.2010 12:25

jakub.m

Podmínky na přistání jak ve Smolensku

0/0
11.6.2010 11:33

mikiqex

Cestující

530 cestujících se sice pěkné, ale pokud z A380 uděláte "dobytčák" (jak píší na planes.cz) tzn. celé letadlo pouze economy, získáte neskutečných 880 míst!

Jinak učaroval mi personal entertainment system, který je vybaven USB portem a především umožňuje zobrazení pohledu ze tří kamer (a to včetně startu a přistání!), které jsou umístěny na směrovce ("ocas"), pod pilotní kabinou a tuším u zadního podvozku.

Ale jak píší i další, u mě také zůstává na prvním místě B747-400. V

0/0
11.6.2010 8:50

captain cook

Re: Cestující

A340 ma dve kamery, jedna miri primo dolu pod letadlo a druha dopredu, takze dava pasazerum videt, jaky maji dopredu rozhled piloti.

Vyborny entertainment system maji Emirates na svem A340 ICE s 600 kanaly. na A380 maji digital widescreen ICE s 1200 kanaly.

0/0
11.6.2010 12:05

captain cook

Re: Cestující

Chtel jsem dodat, ze se nam 'podarilo" dvakrat zazit pristavani v bource, silnem desti a vichru, shodou okolnosti v obou pripadech na palube A340. Jedno se SAS v Kodani, podruhe s Emiraty v Aucklandu (NZ). V obojim pripade jsme na to koukali prostrednictvim celne namontovane kamery. V Aucklandu to s nami vichr hned po pristani zametl sejdrem, nez to pilot vyrovnal.

0/0
11.6.2010 12:09

Host

dopravní nákladní

hm autore a rozdíl mezi nákladním a dopravním letadlem ? Podle toho co lze najít - je nákladní letadlo to, co bylo vyrobeno primárně pro dopravu nákladu. A jako takové je nákladní letadlo  podmnožina množiny dopravních letadel. Tedy největší dopravní letadlo je ANTONOV - 225 a ne tebou uváděné největší osobní letadlo. Ale v rámci vlezřiťkismu napíšeme cokoliv , že ?

0/0
10.6.2010 10:10

Host

Re: dopravní nákladní

Jseš normální? Z a vším vidíš kohosi? Proč by autor měl lézt někomu do Řiťky?

0/0
15.6.2010 15:54

BlkRider

Dopravni letadlo

To by me opravdu zajmalo, co teda s tim nakladem ten Antonov dela, kdyz to neni dopravdni letadlo :D

0/0
9.6.2010 15:09

mraduk

Re: Dopravni letadlo

žere ho.

0/0
11.6.2010 14:03

chestburster

Re: Dopravni letadlo

Není to dopravní letadlo, ale přepravní :-)

0/0
15.6.2010 10:56

Host

VLASTNI ZKUSENOSTI

Letel jsem prvnim letadlem co bylo v Evrope (Air France) do NYC, letadlo bylo tyden stare. No dojmy...jako letadla miluju, obzvlaste velka. Po nastupu dovnitr, kde jste pred tim rozrideni na nekolik kategorii a nastup je i v nekolika patrech na terminalu, tak vam uz neprijde nic extra jineho. Proste novy, krasny letadlo. Jiste, multimedialni funkce jsou na spicce a prostor sedacky je taky lepsi. Dojmy z letu, tichost slusna, obsluha horsi. Proc? Protoze letusky nejsou schopni obsluhovat vsechny klienty a tak mate k dispozici bary, takovy rohy, kde si sami naalijete kolu. Jiste, muzete letet jinam, nebo v prvni tride, ale k z vas da za tyto sluzby 50.tic a vice, ze ))). Vzlet a prostani, je jako rozjizdet se se silnym nakladakem. Citite silu, ale ne ze by vas mrazilu az tak moc. Celkove, letel jsem s nim 2x a nutne uz nemusim. Prece jenom, mam nostalgii asi k 747-400, to je nadherne letadlo, jen uz neni nove.

0/0
9.6.2010 10:04

captain cook

Re: VLASTNI ZKUSENOSTI

zajimava reportaz.

Z tech velkych jsem nejvickrat letel s B747. S B 777 a A340 jsem letel nekolikrat a mel moznost vyzkouset economy i business u vsech tri. Musi priznat, ze jumbo mi take nejvic sedne. A380 jsem zatim jeste nemel moznost vyzkouset.

0/0
9.6.2010 11:57

lina cerna hadice 12

@@

strasne bych si pral takove letadlo dostat pod stromek...:-/

0/0
8.6.2010 14:22

Smarty

Re: @@

Já ani ne, protože by se mi ten stromek nevlezl do obýváku :-)

0/0
8.6.2010 14:39

Host

Supr ero, ale nez se do nej dostanes

Letadlo je bezvadne. Jen bude problem jak do nej nasednout a vysednout.Letiste jsou celkem OK, ale letistni budovy,nacpane nesmyslnym rentgenovanim,ocuchavanim, 10x se nekde nekomu prokazujete, 6x cekate ve fronte uz dnes a to nejvetsi je zatim Jumbo pro 400 lidi a je to pekny mazec, 2 hodiny na check-in nestaci uz tam, bude to aspon 4 hodiny,jak je znam. Takze opravdu na domaci linky,tam se ten cas da snizit tak na 1,5 hodiny buzerace pred nastupem.Tohle letadlo ma budoucnost az budou vyvrazdeni terosristi a az bude tolik pracovnich mist na trhu, aby ti nemakacenkove v letistnich budovach, otviraci a zaviraci dveri, placackari u rentgenu a razitkovaci pasu a palubnich listku sli delat neco poradneho.  

0/0
8.6.2010 6:08

captain cook

Re: Supr ero, ale nez se do nej dostanes

"...Takze opravdu na domaci linky,tam se ten cas da snizit tak na 1,5 hodiny buzerace pred nastupem...."

Omyl, pokud letas domaci linkou v Cesku, muzes snizit cas na min. 35minut pred odletem. Podminka je, ze jsi udelal prednostni odbaveni a podani zavazadel den predem (extra poplatek) a po prijezdu na letiste jdes rovnou na bezpecnostni kontrolu.

To je mozne take pokud jsi udelal online check-in (otevren 24hod. pred odletem)a mas v ruce tvym pocitacem vytistenou palubni kartu. Po prijezdu na letiste podas zavazadlo u prepazky "Bag drop" a jdes na bezpecnostni kontrolu.

Uvadim minimalni predepsane casy. Samozrejme, v praxi si clovek radsi da nejakou rezervu a vyuzije ten cas na letisti tim., ze si da treba kafe.

Na okraj: domaci useky A380kou v Cesku asi tezkou budes letat.

0/0
8.6.2010 7:20

captain cook

Re: Supr ero, ale nez se do nej dostanes

Mezinarodni lety pozaduji delsi cas pred odletem, obvykle mezi 1hod (1.trida a business) az 2 hodiny pred odletem. Cas zalezi na na letisti, jednotlivych aerolinkach, tride letu a kam letis. Nekde pozaduji az 3 hodiny. Cas je mozne zkratit odbavenim on-line, kde tato sluzba existuje, ale ne pod 1 hodinu.

Nevim kde jsi cekal 6x ve fronte.

U domacich letu se ceka u prepazky kde delas check-in nebo bag drop, dal u bezpecnostniho skeneru a pak uz jen do letadla. To je 3x.

U mezinarodnich letu je navic pasova kontrola a v pripade letu do USA jeste jedna skenovaci kontrola pred samym nastupem do letadla. To je maximum 5, kdyz letis do USA, jinak 4.

Nektere aerolinky delaji nastup dvema vchody do letadla, napr. na B747. Predpokladam, ze podobne je pro A380.

0/0
8.6.2010 7:46

Host

Re: Supr ero, ale nez se do nej dostanes

Nevim kde cekal on 6x ale ja na CDG docela casto. Navic to je letiste, kde vam hodina a trictvrte na tranzitu nemusi stacit.

0/0
8.6.2010 10:26

captain cook

Re: Supr ero, ale nez se do nej dostanes

mohl bys vyjmenovat u jakych kontrol jsi cekal v 6 frontach pri jednom tranzitu, kdyz mas zavazadla podana uz z Prahy nebo jine destinace a jsi v tranzitnim prostoru, tj "sterilnim"?

Z CDG jsem jeste neletel protoze jsme do/z Parize jeli vlakem, ale napr. Londyn -LHR, Kodan, Viden-Schwechat a Frankfurt znam jako pocatecni letiste i jako tranzit. V Londyne se musi pocitat extra cas na presun mezi terminaly, ve Frankfurtu se musi urazit pri tranzitu dost vzdalenosti mezi priletem a odletovymi gates, trebaze to je jedno letiste. Ze Schwechatu je nejhorsi letat v nedeli nebo o nejakem svatku, protoze Rakusaci skudli a neradi davaji plnou kvotu odbavovacich uredniku (asi jim nechteji platit vyssi sazby).

Kdyz si zajistuji letenky s tranzitnimi prestupy, kde nemusim ven a tahat zavazadla, vzdycky koukam, abych mel takove 2 hodiny mezi spojenimi, trebaze aerolinky tvrdi, ze 90min uplne staci.

0/0
8.6.2010 12:55

Host

Re: Supr ero, ale nez se do nej dostanes

Presne tak, presne tak. Dneska bohate stacio cekat na nastup do triple sedmicky, zvlast na nekterych letistich je to mega zazitek. Uz aby byly scannery, neustale sundavani opasku, hodinek, sikana od sekuritaku. Naposledy me jeden rakouskej uchyl na schwechatu svliknul do spodniho pradla. Od te doby, co mi kvuli sundavani hodinek u kontroly hodinky spadly na zem a ja si na nikom nic vzit nemuzu, tak u sekurity nespecham. Mam dost casu se obliknout, navliknout pasek, ulozit notas. Ja si kontroly nevymyslel, tak mi je uplne u pr.. jestli nekoho zdrzuju.

Litani je cim dal horsi.

0/0
8.6.2010 10:24

captain cook

Re: Supr ero, ale nez se do nej dostanes

s B777 jsem letel nekolikrat a nikdy zadny problem, zadna zdrzovacka. Byl to Air New Zealand a ti kluci to maji jak na dratku.

Mozna, ze mas zkusenosti s nekym jinym?

0/0
8.6.2010 12:57

1888

Konstrukteri si zrejme neuvedomili,

ze kdyz spadne 800 lidi v nejvetsim letadle sveta, je to daleko vetsi katastrofa, nez kdyz zemre 100 000 lidi poklidne na zastavu srdce. Je to podobne, jako pri katastrofe  Concorde. Tam sice nezemrelo tolik lidi, ale za to se letalo nadzvukovou rychlosti. Nejlepe je stavet ultralajty. Tam lide hynou po jednom, leta se nizko a pomalu. To vyda nejvyse na malou zpravicku v mistnim tisku.

0/0
6.6.2010 8:33

alfmy

Re: Konstrukteri si zrejme neuvedomili,

Rád bych viděl ultralajt na letu do Ameriky.;-D

0/0
7.6.2010 16:56

Host

Re: Konstrukteri si zrejme neuvedomili,

Nesmi se chytit protivitr. To zjistil uz Cimrman, kdyz po nekolikahodinovem letu na Brusel pristal nedaleko Varsavy. :-)

0/0
15.6.2010 16:01

Larrax

Re: Konstrukteri si zrejme neuvedomili,

už vidím ty roje ultralightů, jak nám létají nad hlavami místo dopravních letadel ;-D ještě bude třeba doladit tankování za letu ;-D

0/0
8.6.2010 9:55

Host

Re: Konstrukteri si zrejme neuvedomili,

No máš pravdu. asi si to neuvědomili.

Zamysli se nad sebou.

0/0
8.6.2010 14:23

wrah

Naložte mrtvoly

Dejte je mražené na sebe a letadlo rázem pojme 3000 platících pasažérů. Jen chudinky letušky, až to budou muset poutat, aby se náklad za letu neposouval.

0/0
5.6.2010 22:15

Host

Re: Naložte mrtvoly

Ale zase budou mít míň práce s obsluhou. Nehledě na to, že zmrzel mohamedán je bezpečnej mohamedán.

0/0
5.6.2010 22:26

Host

Re: Naložte mrtvoly

Dnes spadla Cessna na mistni hrbitov. Vystrovatele jiz z trosek letounu vyprostili 1.356 obeti...

0/0
5.6.2010 23:19

Host

Re: Naložte mrtvoly

no nevim, letadlo v nakladni vezi zvlada snad jen 150 tun, takze by musela kazda mrtvola vazit mene nez 50 kg i s futralem

0/0
6.6.2010 12:07

VyMeTaky,2

Re: Naložte mrtvoly

Voda se dá vymrazit...;-D

0/0
8.6.2010 4:35

Host

Re: Naložte mrtvoly

Nějak jsem nepochopil to "platících"... :-)

0/0
11.6.2010 11:20

Host

VIM PRVNI - SANZACE

pred par lety skoncila druha svetova valka !!!!!!!!!!!!!!!!! yBjes opravdu nebere konce prekvapeni. Tento clanek psalo urcite umastene hnusne prase ... Cermak ;-D

0/0
5.6.2010 19:11

Host

Jsem si tak vzpomněl...

Jaktože se tu ještě žádnej příznivec chemtrailů nebojí, kolik se toho svinstva vejde do tohohle drobečka...

0/0
5.6.2010 17:12

unbreakable..debater

Re: Jsem si tak vzpomněl...

Dneska je v PL Bohnice hudební festival. Chovanci mají jiný program. ;-D

0/0
5.6.2010 17:21

Host

Re: Jsem si tak vzpomněl...

Bacha, ale při poslechu český muziky (speciálně toho, co tam vystupovalo) se i z normálního člověka může lehce stát blázen ;-D

0/0
7.6.2010 10:24

captain cook

plan sedadel A380 Lufthansy

sice jeste neni na "seat guru" k dispozici, ale plany A380ek Air France, Emirates, Qantasu a Singapore Airlines ano.

http://www.seatguru.com/

Vlevo v menu zvolit aerolinku a pak model letadla

0/0
5.6.2010 13:08

unbreakable..debater

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

http://www.seatplans.com/airlines/Lufthansa/seatplans/A380-800 ;-DR^

0/0
5.6.2010 16:06

captain cook

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

dik za odkaz.

Kdyz cestuji, normalne pouzivam Trip Advisor na hledani informaci o ruznych hotelich a take jejich site "seat guru" pro informace o sedadlech v ruznych typech letadel /ruznych aerolinii.

0/0
7.6.2010 13:45

Host

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

Mám tomu rozumět tak, že ta spodní je pro obyčejní lidé zatímco ta vrchní pro exponenti kapitalusmusu!?

0/0
8.6.2010 14:37

captain cook

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

kdyz si obycejny clovek zaplati business nebo 1.tridu, tak proc by by nebyla i pro obycejneho cloveka?Spousta firem plati business pro sve zamestnance na sluzebnich cestach kdyz let trva vic jak 4 hodiny a znam docela normalni soukrome osoby, zadne bohace, ktere si take business obcas zaplatily

Ne kazdy tady leta jen nizkonakladovkami.

0/0
8.6.2010 14:43

Host

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

NELŽI MI DO OČÍ VYVRHELI!

Abychom si tě nezjistili, panáčku s brašnou!

0/0
8.6.2010 15:38

captain cook

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

jak vidno, v Bohnicich nastala chovancum volna hodinka u pocitace.

0/0
8.6.2010 15:51

captain cook

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

Jine aerolinky maji A380 configurovane trochu jinak, napr. Qantas ma dole vepredu 1.tridu a za ni economy, nahore business a premium economy.

B747 ma obvykle business nahore a dole 1.tridu vepredu, za ni business a premium/economy.

0/0
8.6.2010 15:23

Host

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

Cooooooo? 8-o

0/0
8.6.2010 15:38

Host

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

Vas odkaz neexistuje....

error 404 NOT FOUND:-/

0/0
8.6.2010 21:20

captain cook

Re: plan sedadel A380 Lufthansy

nevim, ktery z tech dvou se ti nepodarilo vcera najit, ale oba odkazy existuji, na seat guru i na seat plans.

zkus to znova.

0/0
9.6.2010 11:51

Host

Design

Když už tu několik lidí zmínilo design... Mě osobně žádný současný dopravní letadlo nepřijde vyloženě krásný. Podle mě bylo nejhezčim civilnim letadlem, jaký kdy brázdilo oblohy De Havilland CometR^ Je obrovská škoda, že tak krásný letadlo o výraznější úspech připravilo pár nehod s ptákem v motoru:-/ Osobně bych si přál se někdy v kometě proletět třeba jen při nějaký přehlídce, nebo tak.. Jinak pěkný letadla byly i Boeing 707, Bristol Britannia, nebo McDonnell Douglas MD-11;-) Co se týče týhle A380ky, krasavec to neni, ale stejně bych se v ní hned proletěl, protože to musí být zážitek:)

0/0
5.6.2010 12:05

captain cook

Re: Design

ja zas radsi dam prednost spolehlivosti aerolinky, pohodli pri letu, nabidnutym sluzbam a ochote personalu pred nejakou "krasou designu"

0/0
5.6.2010 13:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.