- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
SOR 18 NBH - nedávno byl k vidění v Brně na Výstavišti.
Jenze to by neslo, protoze Volvo lip plati.
od Solarisu...trolejbus, který může mimo troleje jet stále na stejný motor, akorát zapomocí dieselového generátoru (či co to je) - v Opavě jezděj na jedné lince 4 tyhle trolejáky a po celém městě asi 8, takže když vypadně proud, tak to v pohodějede dál...
Je to sice něco trochu jinčího, než tohle Volvo, ale je to poměrně pohodlne a hlavně designově je to velmi pěkné, což o tomhle Volvu říct rozhodně nemůžu
Mít v Praze trolejbusy místo části autobusů by pomohlo více. Trolejbusy jsou české výroby, stojí podstatně méně než autobus s dvěma motory, navíc od firmy Volvo. Hybridní pohon není špatný, je ale otázka cena takového vozidla. A jezdit čistě na elektřinu je daleko lepší. Trolejbusy by byly možné i s trolejí a kus trasy na baterie, kam třeba trolej by se nevyplatila, nebo pro umožnění předjetí jiného trolejbusu.
Trolejbusy zrusily afaik kvuli tomu, ze nektere casti jsou dost kopcovite a asi by to neutahly, tramvaje taky nejsou vsude. Vybudovani troleji by taky neco stalo, levneji asi vyjde bus, ne?
absolutně nepohodlné tvrdé sedačky z kterých už při půl hodinové jízdě bolí záda - hlavu si neopřete, v druhé části busu vás do ramene u okna tlačí úchytky na záclony a pokud nejste "tintíntko" do 50kg tak se šťoucháte rameny se sousedem - ve Švédsku mají asi jiné velikostní normy na lidi cestující busem anebo nejsou nuceni jezdit takovým busem 2hod. tak jak je to u nás. Vývojáře, který to vymýšlí bych tam na ty 2hodiny posadila a po našich "krásných" silnicích.Zlatá česká pohodlná KAROSA.
uváděná v článku - 1,2kWh - je poněkud trapná, při výkonu elektromotoru 120kW by to znamenalo, ža autobus bude schopen jet na plný výkon celých 30 (!) sekund (!)
Kapacita podle výrobce je 4,8 kWh, což je již ohromující 2 minuty (!).
Pro představu 1kg benzínu obsahuje 13kWh, pri cca 33% účinnosti motoru tedy zhruba tolik, kolik celej tento 200kg wergl .. kde tedy udělali soudruzi z NDR chybu
Není bez zajímavosti, že baterie v notebooku má běžně 0,05kWh, takže pokud by do autobusu nalezlo 100 lidí, budou mít v noteboocích stejnou kapacitu jako celej autobus. Pokud to budou menší notebooky, můžou být i lehčí než aku v autobuse
Podle mě jste nepochopil, na co tam ta baterie je. Není na trvalou jízdu, nýbrž jako "sklad kinetické energie", která se do něj ukládá při brždění a vydává se při rozjezdu. Ukažte mi jediný spalovací motor, který při brždění vrací palivo do nádrže. O TOHLE TADY JDE. V městském provozu má hybridní řešení šanci uspořit obrovské množství paliva. To za následujících předpokladů: životnost akumulátoru jsou tisíce až desetitisíce cyklů (mezi rychlostí vozidla 0 km/h a 50 km/h, tzn. nikoliv cyklů plné nabití / plné vybití), rozumně nízké náklady na údržbu a pořízení nového akumulátoru.
který je ještě navíc polostudený a věčně startovaný (další sazometové gejzíry navíc) ...... To hybridní ústrojí by mělo mít alespoň pětinásobnou kapacitu baterií, aby se diesel (musí-li být) zapínal méně často a na delší dobu)
Furt lepší než smradlavej nevýkonnej benzínovej šmejd!
Co třeba porovnání s cenou, výhodami, nevýhodami ostatních hybridních autobusu atd. ? Na technetu se dočíst že i malý Jáchymek si může sednout a paní s kočárkem se vejde.... jako v rubrice ,,ona" ach joo
"Energie získaná spalováním slouží k dobíjení i k jízdě."
Když se akumulátor dobíjí pomocí dieselového motoru, tak kde se šetří palivem?
Úspora je jednoznačná. Nadbytečný výkon motoru se použije k dobíjení baterie a neztratí se. Mě by spíš zajímalo, jak dlouho vydrží jet autobus čistě na baterie. Dnešní hybridy totiž nemají dost energie pomalu ani na rozjezd. Podle mě dokud nebude dostupná technologie, která umožní větší dojezd čistě na baterie (alespoň několik kilometrů), tak budou hybridy jen marketingovým pojmem.
O hybridním vozu Mercedes se tu píše, ale o hybridním autobusu SOR české výroby se tu nenapíše ani řádka a to nemluvím o elektrobusu SOR EBN 10,5, který se ve velmi dohledné době představí v pravidelném provozu u DP Ostrava a který získal ocenění na výstavě AUTOtec v Brně.
Jo. Elektrobus. Novinka jako kráva, že? To jsme měli tady v Hradci Kr. myslím už za sociku, byl to trolejbus, za kterým byl vozejk s akumulátory. Kde to bylo potřeba, sundal klacky a jel na baterku. Až dojel zase ke troleji, nasadil klacky a baterka se dobíjela.