Diskuze

Seriál: Dvě letadla se zřítila střemhlav. Až problémy třetího vysvětlily proč

Než se vyšetřovatelům povedlo odhalit nečekanou záhadu, zemřelo ve dvou letadlech celkem 157 lidí. Stroje byly tak zničené, že se vyšetřování ocitlo na mrtvém bodě. Teprve posádka třetího letu náhlý náklon zvládla a umožnila tak závadu konečně odhalit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

18. 6. 2010 13:44
Klasika

V těchto dokumentech se vždy utvrdím v tom, že raději letět v prověřeném, dobře udržovaném 30 let starém stroji, jako třeba 737, než v novince typu A380. Trvalo léta než se došlo na různé nedostatky a závady, které mohou nastat a po vyšetřování se vždy navrhlo řešení. Novinky to mají všechno před sebou. Jistě, určitě se v něčem poučili z těch starých, ale tím, že tam přibylo x nových technologií, se zase objeví nové.

0 0
možnosti

Host

18. 6. 2010 18:18
Re: Klasika

Nove letouny jsou vetsinou uspornejsi a i diky tomu tizsi.

A i diky kapacite jsou levnejsi na spotrebu paliva a i udrzbu a jiste i cenu letadla v prepoctu na 1 pasazera.

Oboji umoznuje snizovat cenu cenu za letenky a tak proto jsite je budou mit nizkonakladove spolecenosti a tak pokud budete chit letat levne nic jineho vam asi nezbyde nez ty nove pouzivat.

0 0
možnosti

Host

17. 6. 2010 20:50
Mne spis nejde do hlavy...

...ze skvelym odbornikum z NTSB trvalo nekolik LET (a dve katastrofy + jedna skoro) nez je napadlo podezrelou soucastku podrobit teplotnim testum! (Pracoval jsem ve firme vyrabejici cipy do automobilu a ty se ve vyrobe vsechny testovaly pri meznich teplotach.) Jestli se tohle driv nedelalo? Copak vyrobce netestoval ten hydraulicky motor nebo co to bylo jak bude fungovat pri meznich zmenach teploty? Takhle to vypada jako naproste diletantstvi jak ve vyrobe tak potazmo pri testech a nemlich tak ve vysetrovani:( A vzhledem k tomu ze momentalne pracuju ve firme zabyvajici se vyvojem pro zminovany Boeing tak se tomu ani nedivim:(((

0 0
možnosti

Host

18. 6. 2010 0:40
Re: Mne spis nejde do hlavy...

Nepovazovalo se to ani statni normou za nutne, neot se o tom nevedelo !!!

0 0
možnosti

Host

16. 6. 2010 7:09
Trochu ošizený díl

Za prvé mě překvapuje, že po katastrofální nehodě pošlou podezřelý díl na prozkoumání jeho VÝROBCI. Ten si jistě velice dobře uvědomuje, že jeho přiznaná chyba, by ho vyšla na stamilionová odškodnění. Pak jsem byl zklamán, že nedošlo k vysvětlení fyzikálního principu, proc se vlastně ten posilovač zasekl a dokonce úplně 'zblbnul'.

0 0
možnosti

Host

16. 6. 2010 7:55
Re: Trochu ošizený díl

jo a proč Boing dal stamiliony do výměny. Ty mu přece musela dát firma vyrábějící tak zákeřný zmetek

0 0
možnosti

Host

15. 6. 2010 21:28
Technický popis - anglicky

Pro trochu znalé angličtiny jsem něco vygooglil http://www.airlinesafety.com/faq/NTSBControlRudder-Graphic-3.jpg Celá html stránka je http://www.airlinesafety.com/faq/B-737Rudder.htm

0 0
možnosti

Host

15. 6. 2010 21:19
Křidýlka

Nemůžu si pomoct, ale ty letadla měly všechny křidýlka vychýlená tak, aby vývrtku podpořily ne aby jí potlačovaly. Prostě nebyly kontra rotace ale po směru. Toš to proč jako? Směrovka jít obráceně mohla, ale co ty křidýlka?

0 0
možnosti

Host

16. 6. 2010 7:54
Re: Křidýlka

ale kdež, jen křidélka třetí éro zachránila

0 0
možnosti
MNQ

Moc nenápadnej Qíteček

15. 6. 2010 21:15
Děcka, plís...

Teď sem dočuměl na dokument, a furt mi tam nehraje, kde se v tý hydraulice vzaly ty špony? V článku i dokumentu se tvrdí, že "...našli plovoucí šupinky kovu." Podle komise znepokojivej údaj, podle výrobce žádnej problém, bo filtry. Oki, ale pokud maj vyšetřovatelé pravdu a za nehody moh nepoškozenej ventil, zaseklej jen vlivem rozdílu teplot, pak logicky v tom hydraulickým systému musela být jiná poškozená součást, ne?

0 0
možnosti

Host

16. 6. 2010 7:56
Re: Děcka, plís...

přesný popis problému v dokumentu prostě nebyl, je jen pro laiky. Sranda je, že nechali tisíce 737 létat s tak zákeřnou závadou

0 0
možnosti

Host

15. 6. 2010 17:12
Na to se pamatuji jak dnes

ano letouny se povolaly a byly upraveny. B737 je vyborny letoun i kdyz velmi stara koncepce.

Dnes dela Boeing skvele Jetliners ve spravne velikosti a na zcela novych a modernich zakladech se zcela novymi materialy.

0 0
možnosti
JC

Cikánek

15. 6. 2010 15:18
tzjrtjzr

htmtrmurmu

0 0
možnosti

Host

15. 6. 2010 11:18
Dotaz na znalce

Když při letu dojde k incidentu, nebo nestandardní situaci, určitě se to musí nahlásit. Dají se tato hlášení někde na webu dohledat? Dejme tomu, že by třeba minulý týden proběhl "divně" start pravidelné linky z Ruzyně. Dalo by se k tomu něco najít?

0 0
možnosti
BB

GPB

15. 6. 2010 11:23
Re: Dotaz na znalce

Nejsou to sice hlaseni, ale az zaverecne zpravy o vysetrovani, nicmene pocteni je to casto velice zajimave: http://www.uzpln.cz

0 0
možnosti
I

Host

15. 6. 2010 17:32
Re: o vývrtkách např.

hmm pekne, ale nektera letadla ( a plati to na vetsinu dopravaku) se z vyvrtky dostat nedaji. Proc ma asi Cirrus padak a vsude se tim chlubi? Proste u nekterych letadel se tento rezim letu nepredpoklada, tam jsou jine priority a neslouzi k letu soukromym pilotum.

0 0
možnosti