- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V těchto dokumentech se vždy utvrdím v tom, že raději letět v prověřeném, dobře udržovaném 30 let starém stroji, jako třeba 737, než v novince typu A380. Trvalo léta než se došlo na různé nedostatky a závady, které mohou nastat a po vyšetřování se vždy navrhlo řešení. Novinky to mají všechno před sebou. Jistě, určitě se v něčem poučili z těch starých, ale tím, že tam přibylo x nových technologií, se zase objeví nové.
Nove letouny jsou vetsinou uspornejsi a i diky tomu tizsi.
A i diky kapacite jsou levnejsi na spotrebu paliva a i udrzbu a jiste i cenu letadla v prepoctu na 1 pasazera.
Oboji umoznuje snizovat cenu cenu za letenky a tak proto jsite je budou mit nizkonakladove spolecenosti a tak pokud budete chit letat levne nic jineho vam asi nezbyde nez ty nove pouzivat.
...ze skvelym odbornikum z NTSB trvalo nekolik LET (a dve katastrofy + jedna skoro) nez je napadlo podezrelou soucastku podrobit teplotnim testum! (Pracoval jsem ve firme vyrabejici cipy do automobilu a ty se ve vyrobe vsechny testovaly pri meznich teplotach.) Jestli se tohle driv nedelalo? Copak vyrobce netestoval ten hydraulicky motor nebo co to bylo jak bude fungovat pri meznich zmenach teploty? Takhle to vypada jako naproste diletantstvi jak ve vyrobe tak potazmo pri testech a nemlich tak ve vysetrovani:( A vzhledem k tomu ze momentalne pracuju ve firme zabyvajici se vyvojem pro zminovany Boeing tak se tomu ani nedivim:(((
Nepovazovalo se to ani statni normou za nutne, neot se o tom nevedelo !!!
Za prvé mě překvapuje, že po katastrofální nehodě pošlou podezřelý díl na prozkoumání jeho VÝROBCI. Ten si jistě velice dobře uvědomuje, že jeho přiznaná chyba, by ho vyšla na stamilionová odškodnění. Pak jsem byl zklamán, že nedošlo k vysvětlení fyzikálního principu, proc se vlastně ten posilovač zasekl a dokonce úplně 'zblbnul'.
jo a proč Boing dal stamiliony do výměny. Ty mu přece musela dát firma vyrábějící tak zákeřný zmetek
Pro trochu znalé angličtiny jsem něco vygooglil http://www.airlinesafety.com/faq/NTSBControlRudder-Graphic-3.jpg Celá html stránka je http://www.airlinesafety.com/faq/B-737Rudder.htm
Nemůžu si pomoct, ale ty letadla měly všechny křidýlka vychýlená tak, aby vývrtku podpořily ne aby jí potlačovaly. Prostě nebyly kontra rotace ale po směru. Toš to proč jako? Směrovka jít obráceně mohla, ale co ty křidýlka?
Teď sem dočuměl na dokument, a furt mi tam nehraje, kde se v tý hydraulice vzaly ty špony? V článku i dokumentu se tvrdí, že "...našli plovoucí šupinky kovu." Podle komise znepokojivej údaj, podle výrobce žádnej problém, bo filtry. Oki, ale pokud maj vyšetřovatelé pravdu a za nehody moh nepoškozenej ventil, zaseklej jen vlivem rozdílu teplot, pak logicky v tom hydraulickým systému musela být jiná poškozená součást, ne?
přesný popis problému v dokumentu prostě nebyl, je jen pro laiky. Sranda je, že nechali tisíce 737 létat s tak zákeřnou závadou
ano letouny se povolaly a byly upraveny. B737 je vyborny letoun i kdyz velmi stara koncepce.
Dnes dela Boeing skvele Jetliners ve spravne velikosti a na zcela novych a modernich zakladech se zcela novymi materialy.
Když při letu dojde k incidentu, nebo nestandardní situaci, určitě se to musí nahlásit. Dají se tato hlášení někde na webu dohledat? Dejme tomu, že by třeba minulý týden proběhl "divně" start pravidelné linky z Ruzyně. Dalo by se k tomu něco najít?
Nejsou to sice hlaseni, ale az zaverecne zpravy o vysetrovani, nicmene pocteni je to casto velice zajimave: http://www.uzpln.cz
hmm pekne, ale nektera letadla ( a plati to na vetsinu dopravaku) se z vyvrtky dostat nedaji. Proc ma asi Cirrus padak a vsude se tim chlubi? Proste u nekterych letadel se tento rezim letu nepredpoklada, tam jsou jine priority a neslouzi k letu soukromym pilotum.