Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Počítače s Linuxem ohrožuje vir, který se šířil bez povšimnutí půl roku

Kdo si za posledních šest měsíců stáhl a nainstaloval opensourcový server Unreal IRC, může mít svůj Linuxový počítač nakažený virem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Linux je pro socky

který nemaj na to si koupit profi program. :-P

0/0
20.6.2010 16:36

Host

Re: Linux je pro socky

nebo naopak mají - linux s podporou není laciný.  Ale linux s podporou nebo bez podpory je profesionální operační systém. Navíc bezpečný.  Pustit se s Windows na internet je totéž, jako vjet se šlapacím autíčkem na dálnici :-P

0/0
21.6.2010 8:36

Host

Re: Linux je pro socky

Dovolím si nesouhlasit. Používám operační systémy od Microsoftu už od dob MS-DOS verze 3 a vážnější problém se škodlivým softwarem jsem měl pouze jednou, a to ještě v dobách, kdy jsem chodil na základní školu a data se přenášela výhradně na disketách. Hlavní problém v bezpečnosti na internetu vždy byl, je a bude mezi

klávesnicí a židlí.

0/0
21.6.2010 10:23

Host

Re: Linux je pro socky

Ano, souhlasím. Problém je mezi klávesnicí a židlí a to téměř vždy. Skutečně zkušený uživatel může lecčemus předejít na kterémkoliv OS. Jenže Windows se od samého začátku tváří, že je to systém "pro všechny" a je velmi uživatelsky přívětivý. Tak snadno ovladatelný, že jej zvládne každý.  A pak si každý myslí, že je ajťák, když umí poslat e-mail. ;-DJenže se zamlčuje ta odvrácená strana - bezpečnost, že je nutné o něj pečovat, mít firewall, atd. .. a to každý už nezvládne. Výsledkem jsou "vlny" virů, putující světem.

0/0
21.6.2010 11:33

Host

Re: Linux je pro socky

přesně - buď můžu mít pc bez firewalu nebo s automatickým firewalem pro blbý a když k tomu přijde nějaký klikač, který na všechno na netu kliká, tak se mi tam nějakej ten neřád stejně dostane... ve chvíli, kdy spřísním pravidla pro firewal, tak to na klikače furt skáče a ten vám všechno stejně odklikne ok a jsme tam kde jsme byli a nebo prostě dá to otravné okénko pryč a pak nadává, proč mu na tom internetu nic nenabíhá... zvolil jsem poslední variantu, klikači jsou po několika neúspěších znechuceni a přestanou můj pc používat, čímž eliminuji riziko zanesení breberek z internetu.... ;-)R^

0/0
22.6.2010 13:40

Host

Re: Linux je pro socky

A pak jsi se probudil...linuxaci je mi Vás líto kvůli slaboduchosti Vašich názorů!!!

0/0
8.7.2010 14:02

Host

Důchodce s Alzheimerem,

který se v technice dostal nejdál k televizoru Rubin, ale tady flame tady vždycky vyvolá.

Stačí už jen to dělení lidí socky - bohatí, a jsme doma. Zamaštěný chudák v neuklizeném bytě v trenkách, co sní o bohatství.

0/0
25.6.2010 11:10

vlmach

.

http://www.zdnet.com/blog/bott/linux-infection-proves-windows-malware-monopoly-is-over-gentoo-ships-backdoor-updated/2206?tag=mantle_skin;content;-D;-D;-D;-D

0/0
17.6.2010 10:12

Host

Re: .

"similarly infected Windows file in the wild would be detected within days if not hours after a routine virus scan by someone checking the download before installing it."

Ed proste keca. Windowsove antiviry umi zachytit bud neco, co uz nekdo nasel (a tedy tohle neplati), a nebo provedou heuristickou analyzu a na zaklade ni zahlasi podezreni. Jenze tady slo o zdrojaky, ktere windowsove antiviry pochopitelne neskenuji.

Navic v Gentoo to funguje uplne jinak, nez ve Windows (a ve vetsine Linuxu) - instalacni balicek (tzvn. ebuild) je jenom navod, jak program sestavit a nainstalovat. Zdrojaky se stahuji z mirroru, ze kterych je siri autori. Ebuild obsahuje checksumy. Pokud tedy nekdo pozdeji podvrhne nejaky z techto souboru, balicek se nenainstaluje, protoze nesouhlasi checksumy.

To, ze se na to prislo az docela pozde, znaci to, ze vsichni, kteri tenhle soft v Gentoo pouzivali, si upgradli na tuhle verzi jeste v dobe, kdy nebyla kompromitovana.

0/0
18.6.2010 8:01

The last boy scout verze 1.1

Re: .

Nekdo narval trojaka do zdrojaku a widlari z toho maji vanoce. Az doted jsem nevedel, ze ten program existuje, ale uz jsem chytrejsi...;-D

0/0
18.6.2010 18:48

Host

HOAX

Bože bože bože,

hoďte na autora článku pořádnou deku ...., ani si přesně neověří co píše a plácá zde na technetu něco takového.

Totální blud na nTou. A to jsem měl technet za seriózní článek.

Pokud někdo nepochopí co je Linux a jeho filosofii, tedy všechno free tak nemá o něčem takovém psát.

Hoax jako prase :) :) nebo, auor dostal zaplaceno od M$, aby toto napsal.

0/0
16.6.2010 16:21

Host

Re: HOAX

Filozofie Linuxu mi začíná být příspěvky podobného typu čím dál tím jasnější.

0/0
17.6.2010 9:51

Host

Re: HOAX

Toho si nevšímejte, nejsme všichni takoví.... ehm :D

0/0
17.6.2010 9:54

Host

Re: HOAX

Rád tomu budu věřit, i když těch rozumných Linuxáků je jako šafránu, možná i míň.

0/0
17.6.2010 11:00

Host

Re: HOAX

Moje matka používá linux a je celkem rozumná...

0/0
17.6.2010 15:48

DaliborS

Re: HOAX

Moje taky a to má už hodně přes sedmdesát.

0/0
17.6.2010 17:55

Host

Re: HOAX

Myslím, že autor článku si to zaslouží. Napsat "virus" o něčem, co si musím sám stáhnout, zkompilovat a pustit a dál se to samo nikam nešíří .. to může napsat moje manželka a ne fundovaný technik v redakci technetu. Asi není fundovaný technik, tak nechápu, co v redakci technetu dělá. Minimálně měl oblast IT přenechat někomu, kdo tomu rozumí.

Jo a toto platí bez ohledu na použitý OS. Nadávám na něj taky ale pro tohle pochybení, s linuxem to nemá nic společného.

0/0
17.6.2010 11:21

Host

omlouvám se,

že jsem původem Windowsák. Myslím si totiž, že kdyby neexistovala jediná distribuce s desktopovým GUI, tak by byl linux zřejmě dodnes určen a používán "pouze" hrstkou zasvěcenců. Tam je ten zásadní problém: "klikací" uživatel, který se rozhodl přejít na Linux, samozřejmě předpokládá možnosti nastavování systému právě pomocí dialogových oken. Pak se nemůže nikdo divit té frustraci, když musí do Terminálu. Pochopit systém souborů, připojování periférií nebo například to, že se konkrétně vícero zvukových karet nastavuje v alsa.conf - to je maraton. A rozhodně mi v tom žádnej linuxák z fór nepomohl. A věřte-nevěřte - na českých fórech jsem buď dostal vynadáno anebo mi v tom nakonec pomohlo přehrabování diskuzí laiků na zahraničních diskuzích. Ovladače na svojí zvukovku jsem také jinak nenašel, než z odkazů na zahraničních diskuzích... Nedivte se, vážení chytroprdi od příkazovýho řádku, že přejít na Linux a chtít od něj víc, než jen browsení a vypalování, je opravdu běh na dlouhou trať...

0/0
16.6.2010 14:30

Host

Re: omlouvám se,

Tak mě třeba na ubuntu zkušenější uživatelé hodně pomohli. Stačilo být u otázky slušný a chtít se něco dozvědět. Jinak k tomu příkazovému řádku souhlas až na poslední větu. Odkázal bych Vás na pár řádků níže kde vysvětluje 10 lidí jednomu člověku že prostě GUI je v linuxu už vymakané ale když si člověk pořád mele svou...

0/0
16.6.2010 14:41

Host

Re: omlouvám se,

Já jsem v Linuxu naprostý začátečník ale na českých fórech mi vždy ochotně, dobře a rychle poradili co se týkalo nastavení Linuxu. Ono jde taky o to jak se člověk chová, když tam přijde nějaký mistr světa ve windowsu a začne prudit stylem "ten váš linux nefunguje , co mám dělat ..." tak se nedivte že nepochodí.

0/0
16.6.2010 14:46

Host

Re: omlouvám se,

Asi jsi se nevyjádřil ve forech přesně co chcete a s čím poradit. Pokud jste dal dotaz typu nejde mi zvukovka co s tím. pak je to špatně. Nikdo Vás nepošle do kytek jen musíte definovat co a jak.

Doporučuji fora jako je abíčko apod.

0/0
16.6.2010 16:23

Host

Re: omlouvám se,

R^R^

0/0
16.6.2010 18:07

Host

Re: omlouvám se,

Uznávám, Linux potřebuje jiný přístup k HW nez widlows, které sice "běží na všem" ale JAK že ano. Prostě si před koupí HW ověřím, že je pod linuxem podporován a pak už nikdy problém nemám. Mimochodem, je to většinou pak železo, na kterém i windows běží radostněji a stabilněji. Holt, když chcete provozovat nějaký OS na kdejakem shit HW, to je váš problém...

0/0
16.6.2010 18:28

Host

Re: omlouvám se,

No, ještě se mi nestalo, aby mi linux na nějaké mašině neběžel. Což se o oknech se svými SP říci nedá.

0/0
18.6.2010 8:25

zlababa.dvur

hmmm

když už někdo píše námět na flamewar, měl by si o problému aspoň něco zjistit, aby nebyl za blbce. Když už autor něčemu nerozumí, tak se má někoho zeptat. Chudáci flamující windowsáci se pak opírají o neexistující argumenty

0/0
16.6.2010 13:19

Host

Re: hmmm

tys přesně ten typickej arogantní chytfrák od příkazovýho řádku, ty děláš Linuxu prostě antireklamu a pak se nediv, že vás my - laici, nemáme rádi...

0/0
16.6.2010 14:32

Host

Re: hmmm

V čem se ti jeví jako arogantní ? Dle mého názoru konstatoval pouze fakta.

0/0
16.6.2010 14:50

DaliborS

Re: hmmm

Nevím, jestli je arogantní, ale jeho připomínka je celkem pravdivá.

0/0
20.6.2010 1:48

Host

Neni o com

1. nie je to virus, lebo sa sám nešíri

2. je to chyba lajdackosti, ze si to autori nepodpisali gpg

3. Bezny uzvatel si tuto "upravenu" (nie nakazenu!) verziu nikdy do PC nenainštaluje

4. Článok odzrkadluje autorov rozhlad v IT, mozno by sa mu zisiel rychlokurz.

0/0
16.6.2010 12:51

Host

Re: Neni o com

R^

0/0
16.6.2010 13:11

zlababa.dvur

Re: Neni o com

noto je náhodou bombastický "vir":

>>stáhni si mě, rozbal si mě, zkompiluj si mě, spusť mě, vypni si firewall, a pak možná něco udělám<< ;-D

0/0
16.6.2010 13:23

martin.ol

Re: Neni o com

R^

0/0
18.6.2010 15:37

Host

Viry na Linuxu prostě nefungují už se s tím widowsáci smiřte

No teda to autor ze sebe udělal blbce ! LOL :-)

0/0
16.6.2010 11:40

Host

Humor

"Technet.cz informuje o nebezpečném viru, kteří se šířil pomocí tar.gz archivu a napadal bez povšimnutí PC s nainstalovaným Linuxem. Čtěte také komentář Eda Botta o konci monopolu Microsoftu na nebezpečný software! Ani vy se už nemůžete cítit bezpečně!" :D

Zdroj: www.abclinuxu.cz

Kategorie: Humor ;-D

Tak zírejte hoši techneťácký, jak se vám jinde smějí... ale samozřejmě vy přece děláte svoji práci skvěle....

0/0
16.6.2010 11:17

dolch

Re: Humor

Ten Ed, to je vážně jelito ;-D

Myslím, že Microsoft by rád vyvíjel viry pro Linux, ale nemá nikoho, kdo by to uměl. V Linuxu totiž není Visual Studio :-)

0/0
16.6.2010 12:50

Host

Re: Humor

Pravda, neni tam visual studio. A proto je vyvoj na linuxu tezsi. Nikoliv vsak neznalosti programovaciho jazyka ale nastroji ktere jsou k dispozici. V ISO C++ umi kompilovat i microsofti kompilatory cili Vase poznamka je ponekud zcestna.

0/0
16.6.2010 19:14

dolch

Re: Humor

Moje poznámka je pouze dloubnutí. Já sám kompiluju z příkazové řádky jak na Windows tak na Linuxu. Ale už neznám nikoho jinýho, kdo by to na Windows dělal.

0/0
16.6.2010 19:56

Host

Re: Humor

;-D

0/0
16.6.2010 13:17

Host

Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

...že jeho programátoři nepovažují grafické rozhraní za důležité (případně se jim do toho prostě nechce), zatímco pro běžného uživatele je GUI zcela zásadní - lidé se rádi učí intuitivně, prozkoumávají nastavení systému - veškeré ty karty, na kterých je přesně vypsáno, k čemu to slouží, zaškrtávací políčka, radio buttony, "Povoleno, Zakázáno, Nedefinováno"...

Podle mě Linux ztroskotává hlavně na tomto (a přitom by snad nebyl žádný problém to dodělat!).

0/0
16.6.2010 10:47

Host

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Videls vubec nekdy Linux?

0/0
16.6.2010 11:02

JeCh

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Máš vůbec tušení, kolik existuje pro Linux různých desktopových prostředí, jak moc se na nich pracuje a o kolik jsou lepší oproti GUI Windows? Zřejmě si o Linuxu pouze slyšel a to naposled před 10 lety.

Mimochodem SUSE Linux byl první OS, který představil 3D akcelerované GUI.

0/0
16.6.2010 11:03

Host

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Neberte ty komentáře špatně, opravdu se ale GUI dostalo na úžasnou úroveň za posledních X let... třeba KDE4.4

0/0
16.6.2010 11:14

Kaacz

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Teda nevim, ale například linux GUI KDE4 v současné stabilní verzi 4.4 dá v klidu na frak GUI z Windows 7. A např. v kombinaci s centrem nastavování systému Yast v openSuSE je to jednodušší ovládat než ve windows. Mimochodem, uz mají vaše Windows od MS implementováno víc jak jednu plochu ? Určitě ne. Takže z pohledu možností ergonomie jsou 100 let za opicemi .. a asi 10 roku za linux desktop GUI. :-D

0/0
16.6.2010 11:16

Host

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

technicka - vice ploch pamatuju napr. z CDE a to je vice nez 15 let zpatky...

0/0
16.6.2010 20:54

Host

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Jasne, i ja v te dobe pouzival solaris 2.6, kde krome openwin bylo i CDE .. ale zaitim byla rec jejn o win a lin :-)

0/0
17.6.2010 11:05

Host

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Aniž bych se extrémně zastával windows, tak poznámka na okraj - pokud někoho jeho GUI dovede k tomu, že používá víc než jednu plochu, tak to považuju naopak za špatnou ergonomii, nikoliv za dobrou.

0/0
17.6.2010 17:41

Host

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Nevis o cem mluvis. Taky mi trvalo par tydnu, nez jsem si na to zvyknul, ale ted uz se bez vice ploch neobejdu. Navic ve Windows nejsou ani takove dulezite veci jako "always on top", nebo scrollovani v neaktivnim okne. Pracovat na widlich je zkratka porod.

0/0
18.6.2010 14:11

Host

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Přesně tak. A pokud více ploch, tak i více monitorů - což je na Windows ta nejjednodušší věc.

A když už to někdo potřebuje, tak jednoduchých udělátek, které více pseudoploch ve Windows umožní, jsou na netu zdarma desítky.

0/0
21.6.2010 6:40

martin.ol

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

R^

0/0
18.6.2010 15:42

Gaspaccho

Re: Nevýhoda Linuxu byla, je a bude v tom...

Dalsi technicka- z Vaseho prispevku tedy vyplyva, ze linux je 90 let za opicema :o)

0/0
19.6.2010 11:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.