Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kompaktní model s velkým snímačem a třípalcovým displejem

Na začátku letošního roku zaujal Samsung modelem NX10 a již brzy se objeví na trhu jeho lehčí a levnější varianta v podobě digitálního fotoaparátu NX5. Můžete se tedy těšit na velký snímač typu APS-C, bohatou funkční výbavu, možnost vyměnit objektiv za jiný a velký, třípalcový displej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

?

A dělá to lepší fotky než iPhone?

0/0
21.6.2010 16:52

Host

Re: ?

A je ti víc než osm let?

0/0
21.6.2010 18:55

Tady.mi.psenka.nepokvete

Re: ?

v rukou totálního amatéra ne.

0/0
21.6.2010 19:53

Host

Re: ?

Chtěl jste napsat totálního laika. Amatér může být naopak člověk, fotící lépe než profík. Protože fotí ze záliby, fotí rád a snaží se zlepšovat. Pro profíka je to otravná práce.

0/0
22.6.2010 8:13

Host

Re: ?

jo jo jo ... to víš že jo ... lajk profík amatér - nastaví se P a jedeme.

0/0
24.6.2010 22:01

Host

prosim o profesionalnejsi pristup..... aspon trosku....

neni nad to kdyz pise clanek clovek, ktery tomu fakt rozumi :)

APS-C typ snimace :) lol  - kdyz uz, tak CMOS velikosti APS-C

3200iso pri APS-C bez uplneho zasumeni snimku... LOL - to snad ani nema smysl komentovat. Doporucuji vzit autorovi treba Canon/Nikon APS-C zrcadlivku a nahodit si par snimku na iso 3200.

Krom toho, 18MPx nebo kolik MPix ze to ma - neverim ze to bude mit za tuhle cenu srovnatelne objektivy treba s Lkovou radou canonu, takze takove rozliseni stejne nevyuzije.

Trosku nevidim smysl techto fotaku. Jedine + je snad vaha, ale kdyz to srovnam treba s 1000D tak mam pocit ze uz to vyjde skoro podobne...

0/0
21.6.2010 15:02

Host

Re: prosim o profesionalnejsi pristup..... aspon trosku....

sorry 14,6MPx :)

0/0
21.6.2010 15:04

Host

Re: prosim o profesionalnejsi pristup..... aspon trosku....

LOL ... když jsi tak chtrej tak se nauč psát hÁČky a ČÁrky ... LOL ... puberťáku ... LOL

0/0
21.6.2010 19:01

Astartoth

Re: prosim o profesionalnejsi pristup..... aspon trosku....

Ono to asi neni pro hledace artefaktu v obraze... I kdyz je fakt, ze v teto kategorii asi dlouho zustane neprekonany panasonic a tento samsung skonci tam, kde skoncil ten obri ultrazoom samsung asi pred 4 lety. :-P

0/0
22.6.2010 10:57

Host

Re: prosim o profesionalnejsi pristup..... aspon trosku....

to tu zas máme odborníků http://www.makofoto.cz/aktuality/SamsungNX10/Samsung_NX10.htm

0/0
22.6.2010 22:03

Host

Re: prosim o profesionalnejsi pristup..... aspon trosku....

Nikon a Canon na ISO3200 tedy mají úplně zašuměný snímek? Tak to je nekoupim.

0/0
22.6.2010 22:07

Host

Re: prosim o profesionalnejsi pristup..... aspon trosku....

Záleží na tom, čemu říkáte zašuměný snímek. Šum se objevuje i při ISO100, ale záleží k jakému účelu je fotka použita - do rodinného alba nebo jako profi reklamní snímek.  

0/0
23.6.2010 14:40

Hagenbaden

Nevim na co

Asi jsem malo chapavy, ale nejak nevim, na co tento fotak vubec je. Velikost a hmostnost je prakticky stejna, jako DSLR a pritom nema prave to, kvuli cemu si lide DSLR kupuji (tedy krome jineho), tedy hledacek zobrazujici pres zrcadlo a prakticky okamzite zaostreni. Kompakty jsou v tomto ohledu uplne na prd, takze taham sebou velikost DSLR s "vyhodami" kompaktu. Parada! :-/ Cena take neni o nic nizsi nez zakladni DSLR (predpokladam, ze objektivy budou ve stejne kvalite)

0/0
21.6.2010 12:13

Astartoth

Re: Nevim na co

Nekdo zrcadlovku treba nechce, nelibi se mi rachoceni zrcadla, chci tichy stroj a predpocitani sceny v hledacku se taky nekdy hodi vic, nez jen informace o +/- ev.

0/0
22.6.2010 10:59

Host

Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

a jít dělat něco užitečnějšího. Jak o technice může psát člověk, který pouze opisuje katalogy a tiskové zprávy ? Pane Pokorný, víte co to je citlivost DIN 3200. S tím, aby při takové citlivosti nepřevážil na snímku šum nad foceným objektem, mají problém i fullframové zrcadlovky. Chtěl bych vidět snímek s touhle citlivostí s foťáku s APS-C snímačem. O tom, že používáte pro snímač typu APS-C označení "velký snímač", už tady píší jiní. iDnes by už konečně měla vyčistit svou redakci od neumětelů.

0/0
21.6.2010 10:26

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Už jen to, že zmíněný pisálek je schopen napsat "LCD displej" znamená, že termínům absolutně nerozumí a jen opisuje něco, v čem se nevyzná. Bohužel.

0/0
21.6.2010 11:52

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Ano, striktne vzato to spravne neni, ale vy pisete C disk nebo LE dioda? Proste podle zazite konvence se to duplicitni slovo u zkratek, ktere nejsou samovysvetlujici, pouziva... Mimochodem, uz jste zkusil stvorit nejaky veerejne publikovany text nez nenavistny nekonstruktivni (nerikate autorovi, co je spatne a jak to udelat spravne) anonymni komentar?

0/0
21.6.2010 12:21

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Ne, nepíšu C disk ani LE dioda. Pokud je můj text určten netechnickému jedinci, který tyto zkratky pravděpodobně nezná, tak použiju výraz kompaktní disk nebo svítivá dioda (minimálně v prvním uvedení, dále již klidně zkratkami), pokud píšu pro jedince, kteří tyto zkratky znají, tak samozřejmě CD nebo LED. I ve svých publikovaných textech, což je i odpovědí na vaši otázku.

Jinak máte-li problémy s chápáním psaného textu, doporučuji jazykové kurzy, většinou se to dá dohnat a nejsou ani moc drahé. Pokud tedy platí co, co jste psal, tzn. že v mém komentáři, kde jsem znechucen z konkrétní věci, že autor používá zkratky, aniž by věděl, co znamenají a výsledkem toho je jazykový nesmysl, vidíte nějakou nenávist či nekonstrukčnost. Co je špatně jsem označil přímo a jak z toho ven také - stačí psát o tom, čemu rozumím a nepsat o tom, o čem nemám páru.

0/0
21.6.2010 12:48

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Nevim, co je "konstrukcnost" (to me nauci v tech jazykovych kurzech? :) ), ale za konstruktivni pripominku povazuji "piste LED nebo svitiva dioda, ne LED dioda" ne ..."je schopen napsat "LCD displej" znamená, že termínům absolutně nerozumí..."

0/0
21.6.2010 13:12

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Dobrá trefa :-), nicméně řešíte následek, ne příčinu. To, že autor na technickém (TECHnet) serveru nezná význam dnes již poměrně běžných zkratek je prostě ostuda a řešení není po každém takovém nesmyslu autorovi radit, co ta která zkratka či termín znamenají a jak je nejlépe popsat. To je o ničem. Autor by si měl doplnit základní technické znalosti, aby takové věci věděl sám. To je konstrukční :-) řešení. Byť náročnější.

0/0
21.6.2010 14:12

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

A jeste jedna, vam v praci nikdy nedali delat neco, cemu nerozumite? V me realite se to obcas stane a nezbyva, nez se s tim poprat....

0/0
21.6.2010 13:15

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Stává, poperu se s tím, jak nejlépe dovedu, ale pokud mi pak ten zmetek někdo vytýká, tak sklopím hlavu a uznám, že ten člověk má pravdu. Pokud by se mi to v práci stávalo častěji a nebo bych za výsledek musel jít s vlastní kůží na trh (jak tomu při publikování bývá), asi bych si další spolupráci s takovým zaměstnavatelem rozmyslel.

Nehledě na to, že řešíte virtuální problém. Očekávat od redaktora technického serveru znalost zkratky LCD mi nepřijde nic neobvyklého.

0/0
21.6.2010 14:15

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Hoďte odkaz na váš publikovaný text, díky.

0/0
22.6.2010 22:11

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Ano, právě že zkusil. Jsem novinář a psaní mne živí, takže vím co to je shánět si informace a vytvořit článek a jak jednoduché je opsat prospekt nebo tiskovou zprávu.

0/0
23.6.2010 7:52

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

A je k dispozici jiny zdroj informaci nez tiskova zprava? Osobne bych rekl, ze nejspis ne, pristroj nejspis neni na trhu, tak odkud by mel autor cerpat?

0/0
21.6.2010 12:24

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

Autor píše o citlivosti ISO 3200 ne DIN.  S DIN 3200  by opravdu měly fullframové zrcadlovky malinko problém ;-D  ISO 3200 z APS-C  nemusí být až takový problém.

0/0
21.6.2010 17:29

Host

Re: Pan redaktor by měl raději rozvázat pracovní poměr

DIN 3200? Pán je zřejmě větší odborník, než autor článku ;-D

0/0
22.6.2010 22:15

Host

velký snímač, pane redaktore?

A jak asi tak velký ... cca takhle nebo spíš menší? Hodilo b se tu velikost v článku uvést, vzhledem k tomu, že se na ni neustále odkazujete.Rv

Odborná a novinářská úroveň je strašná - naštěstí pro idnes.cz se to netýká jenom Vás, ale očividně už to neumí nikdo.

Všechny bych Vás vypral na dlažbu za Vaše výkony. Tohle kdybych podával v práci já, tak sem na ÚP už pěknou dobu.!!!!!!

0/0
21.6.2010 9:50

politicky nekorektni asocial

Re: velký snímač, pane redaktore?

Je to tam jasně napsané. APS-C - tím je velikost jednoznačně daná :-P Speciálně pro Vás to tu napíšu v milimetrech: 25.1 × 16.7

0/0
21.6.2010 10:18

Host

Re: velký snímač, pane redaktore?

A kolik je to palců? :-p Pokud se nepletu, tak údaje o velikosti snímače se vždy udávaly v ".

Jinak souhlasím, že je to další zbytečnost. Jediné plus od levných zrcadlových Samsungů, je možnost natáčet video.

MonikaSh

0/0
21.6.2010 12:20

Host

Re: velký snímač, pane redaktore?

No ja nevim, u kompaktovych velikosti jsem to videl, ale treba u fullframe 0.93388" x 1.4173" nikdy...

0/0
21.6.2010 12:27

Host

Re: velký snímač, pane redaktore?

Pleteš se, u zrcadlovek se běžně udává v mm ... viz třeba příručka pro Canon 40D, do té jsem zrovna pro kontrolu kouknul.V

0/0
21.6.2010 19:00

Host

Re: velký snímač, pane redaktore?

http://www.makofoto.cz/aktuality/SamsungNX10/Samsung_NX10.htm

doporučuji na fotografovani.cz debatu majitelů NX10 a neplácat, o čem nic nevím.

0/0
22.6.2010 22:19

Host

Re: velký snímač, pane redaktore?

V tom pripade by se mel autor rozhodnout, zda pise clanek pro informovane ctenare(cemuz neodpovida celkova uroven), nebo pro laiky(u kterych se neda predpokladat, ze budou vedet, co je APS-C).

0/0
22.6.2010 12:37

Lukaash_2008

...velkého CMOS snímače typu APS-C...?

snad velkého APS-C snímače typu CMOS, ne?

0/0
21.6.2010 6:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.