Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslechněte si nejtišší tramvajovou trať v Praze. Více hluku nadělají auta kolem

Zatímco jinde se obyčejné železniční kolejnice pro tramvajové tratě používají běžně, Praha má teprve svou první bezžlábkovou trať. Díky ní obyvatelé okolních domů jedoucí tramvaj téměř neslyší. I auta jsou hlučnější. Kde to půjde, tam se budou tyto kolejnice v Praze používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

1) a 2)

1) V Praze byly železniční kolejnice dřív taky, pamatuju je na staré trati v Bráníku před rokem 1960. Nikdy mi nebylo jasné, proč je přestali používat. V jiných městech jsou na samostatných tělesech běžně. I v Německu.

2) Že na zastávce v Hloubětíně u Havany se pod povrch vešly i záchody, to ví každý. Tenkrát je postavili, aby se nemuselo chodit močit za keře, dnes je jiná doba.

0/0
8.8.2010 16:59

Host

To už je v Ostravě víc jak 20 let.

Na videu byla jízda tramvají byz tyristorové regulace. Takové u nás byly vyřazené už před 10 lety.

Tady už se dělají novější tratě se sníženou hlučností, kde klejnice ve tvaru I není napevno spojena s pražci, nýbrž je uložena pružně (je plovoucí) a proti vyvrácení je zabezpečena poměrně jednoduchým konstrukčním detailem, takže náklady jsou v běžných mezích.

8-o  Člověk až zírá, jak je hlavní město pozadu. !!

0/0
5.8.2010 17:01

Host

pražce

Jak je to s těmi pražci? Hranol je dost obecný pojem a lichoběžník zas rovinný utvar

0/0
29.7.2010 16:34

Host

DP

No, toto je typicka ukazka, jak draze (ale z velkymi provizemi pro zaslouzile managery) prodat davno prekonany kram se sterkovym lozem.

Dneska je technika Noise&Vibration uplne nekde jinde, u tramvaji a metra se pouziva tkzv. Floating Slab (plovouci izolovane loze) s pruzne ulozenymi vignolovymi kolejnicemi,kde i betonove prazce jsou rovnez pruzne ulozeny ve Floating Slabu (jsou v tkzv. rubber boots), tzk. v gumovem podstavu zalite v betonove desce (ktera rovnez "pluje" na specielnim "matu"). Dale se pouzivaji tkzv. tiche vyhybky (resp.srdcovky) s neprerusovanym prujezdem v hlavnim smeru. Ale to nema smysl temhle korupcnikum, kteri stavi trate 3x draze nez v zapadni Evrope a technologicky 40 let zastarale vysvetlovat...

Podle me by se na ne spise melo podat trestni oznameni.Rv

0/0
29.7.2010 11:29

Host

Dp zas objevilo Ameriku

To zas v DP Praha objevili Ameriku...rep co už všude jinde znají..Bravo

0/0
26.7.2010 7:42

Host

Foto mluvi za vse,

http://picasaweb.google.com/113732061602542974366/Notes#5496656745639918162

0/0
22.7.2010 11:21

Host

Čekal bych že tam dají trávu jako to plánují u nás v Řepích

0/0
22.7.2010 0:13

Host

Re: Čekal bych že tam dají trávu jako to plánují u nás v Řepích

jo to je super...jako na Barrandově, kde zatravnili trať, ale mistr projektant zapoměl na závlahu, takže tráva při prvních vedrech chcípla. Pak najali troubu s hadicí, který nekolika kilometrový úsek zavlažoval růčo R^

0/0
6.8.2010 7:35

falm

Smrádek, ale teploučko

Chvála tichosti tratě mi připomíná vojenské přísloví - viz záhlaví. Bydlím na potrefené trase Hloubětín-Lehovec.

Trať je sice tichá, ale díky kamenům je esteticky otřesná, zvýšeně prašná a na zastávkách je semeniště špíny, nedopalků cigaret a dalšího hnusu. Pokud musí člověk tramvaj dobíhat a nestíhá přes oficiálmí vstupy (a nevymlouvejte se, že VY jste nikdy nedobíhali), pak si úspěně ničí obuv o kameny, nehledě na nesmyslně nedokončený posyp na hranici peronů, připomínající schod rovnou do 3. patra.

Údajně městská část za 3-4 roky se praští přes kapu a zaplatí zatravnění. Hahahaha.

Prostě: trať z levno. Rv

0/0
21.7.2010 22:10

Host

Nejen koleje

Nechci nikterak ubírat zásluhy DP na snížení hlukové zátěže, ale shodou okolností (a to bez jakéhokoliv mediálního ohlasu) proběhla v těsné návaznosti na výměnu kolejového svršku v Poděbradské ulici další neméně zajímavá stavební úprava - rekonstrukce komunikace (silnice) ve směru do centra (viz. odfrézovaná komunikace a provádění nástřiku VDZ zachycené na videu). Tato stavba byla unikátní použitím speciální gumoasfaltové směsy pro obrusnou živičnou vrstvu asfaltového koberce (použito teprve podruhé v Praze). Tato úpravamá dle laboratorních měření snížit hlukovou zátěž ze silniční dopravy o 5dB, dle mých praktických zkušeností dojde k útlumu v rozmezí o 2-3dB (dle místních podmínek)...

0/0
21.7.2010 20:19

falm

Re: Nejen koleje

Ano a proto firma při této zázračné úpravě poničila povrch jiné nově povrchově rekonstruované ulice sousedící s touto Poděbradskou.

Bravo!

0/0
21.7.2010 22:12

Host

To

je pěkný, že pan Čermák nechce u svých článků diskuse, ale stejně je mu to plat prtný, páč ho všichni beztak drbou hned vedle;-D

0/0
21.7.2010 17:39

Host

Nové koště dobře mete

Trať Přístaviště - Nádraží Braník má sice koleje se žlábkem, ale jinak také jenom ve štěrkovém loži. Když byla uvedena do provozu, tak byla celkem tichá, ale později to byl asi nejhlučnější úsek v Praze. Až čas a tramvaje se špatnými tlumiči (ne zvuku) prověří, jak bude ten hloubětínský úsek opravdu tichý.

0/0
21.7.2010 16:14

Martini Dry s olivou

Re: Nové koště dobře mete

Tam je veselo... Hluk a taky tanec - si říkám, že ta tramvaj z tý koleje nevyletí.

0/0
21.7.2010 16:35

Martini Dry s olivou

duvenblejt

Kdo četl Červáka? Kolikrát tam bylo Facebook, Twitter nebo Google?

0/0
21.7.2010 15:54

Martini Dry s olivou

Re: duvenblejt

http://www.pajzly.cz/sweb/images/fota_mesice/duvenblejt.jpg

0/0
21.7.2010 15:57

Host

a proc ta tramvaj nema gumova kola?

protoze by vygumovala koleje ;-)

ale jinak gratulace k objevu (prinejmensim) desetileti :-)

0/0
21.7.2010 15:02

Frank Drebin

Nevím, kdo je frajer, ale šťasten ten,

...kdo nikdy nemusel vidět Čermáka

0/0
21.7.2010 14:31

Host

Re: Nevím, kdo je frajer, ale šťasten ten,

Kdyz jsem byl maly byval jsem domyslivy, ted uz jsem dokonaly :)

0/0
21.7.2010 14:48

Host

tak jsem zkoušel dávat do googlu jména lidí,kterých si vážím

spisovatelé, vědci, objevitelé a všichni tam JSOU... hm, tak to asi nejsou takoví frajeři

0/0
21.7.2010 10:36

autokrator

Re: tak jsem zkoušel dávat do googlu jména lidí,kterých si vážím

jo, frajer je podle Čermáka asi ten kdo nikdy nenapsal ani bakalářskou práci, nikdy se neúčastnil nějakého závodu, nic nevlastní, nepracuje...

0/0
21.7.2010 13:51

Dms?

Re: tak jsem zkoušel dávat do googlu jména lidí,kterých si vážím

Precetl jsem si jen RSS zacatek a zvedl se mi zaludek. Ten clovek je fakt desnej a proto ho technet plati. ;-D

0/0
21.7.2010 14:09

0xf

jsem dobrej

google me vubec nezna :D nikdy jsem na netu nepouzil zadny osobni udaj... pokud neslo o zabezpecenou kominikaci :D sifruju zasadne 7x svym vlastnim sw... cermaku to je co :D

0/0
21.7.2010 10:33

Depresivní Robot Marvin

To ticho

To je krásně tichá jízda. Vůbec si nedovedu představit, jaké by to bylo, kdybych měl repráčky.

0/0
20.7.2010 22:29

Host

baftese

"Celá "tichá" trať má délku 1239 metrů z centra a 1122 metrů do centra. V rozdílu délek nehledejte žádný podfuk."

... libi se mi jak uz predem pocitaj s bandou neverecich a remcajicich diskuteru.

0/0
20.7.2010 21:13

Host

Re: baftese

neberto važně, jeto forma přime nepřime komunikace snama čtenařama* Měto nevadi, jeto simpaticki prvek a mislimže patři k internetove "žurnalistice" Jeto něco co novini nemaj*R^

0/0
20.7.2010 21:17

Host

Re: baftese

to "lybi se mi" jsem opravdu nemislel jako "liby se mi", takze jste se tim "neberto vazne" docela trefil, ale je fakt, ze to melo myt urcyti nadech toho, ze se my na tom neco lyby, ale ...

hlavne ze si rozumyme, i kdiz kvuli forme psani je to zacne stizeno

0/0
20.7.2010 21:24

Host

Re: baftese

To je přece v pořádku. Za starých časů mohl psát do novin každý pisálek a nadávky z kuchyní od čtení novin k němu nedolétly. Dneska může psát do novin jenom Pan Novinář, neboť každé zaškobrtnutí mu bude vyčiněno v diskuzi.

0/0
21.7.2010 8:40

Host

TICHÉ MOŽNÁ, ALE URČITĚ OŠKLIVÉ

Staré panely v Hloubětíně možná byly hlučnější. Dnešní kolejiště je ošklivé (to je slabý výraz) a odpadky mezi kolejemi se začínají množit. Alespoň na stanicích MHD by bylo lepší zvolit lepší povrch. 

0/0
20.7.2010 20:36

Host

Re: TICHÉ MOŽNÁ, ALE URČITĚ OŠKLIVÉ

ze je to osklivy je otazka zvyku, to neni problem, je to fakt o dost tissi a klidnejsi jizda, ale horsi mi prijde, ze stredem neprojedou sanitky jako prdetim, kolony aut jsou tam naprosto pravdidelny

0/0
20.7.2010 21:03

Host

Re: TICHÉ MOŽNÁ, ALE URČITĚ OŠKLIVÉ

Vždycky tam na ten štěrk můžou přidat nějakou dlažbu. R^

0/0
20.7.2010 22:37

jellymonkey

Re: TICHÉ MOŽNÁ, ALE URČITĚ OŠKLIVÉ

jenže nepřidají, aby bylo na bonusy pro manažery jak krásně uspořili. ;-)

0/0
20.7.2010 23:40

Host

Re: TICHÉ MOŽNÁ, ALE URČITĚ OŠKLIVÉ

Nezním žádné krásné tramvajové kolejiště. Trávníčky také nejsou nic moc - s ohledem na to že se v zimě okraje zaneřádí solí a tráva tma pochcípe tak to vypadá jako pleveliště na smeťáku.

0/0
20.7.2010 22:17

Host

Škoda, že tak zhurta

Nechci nijak snižovat snahy DP o modernizaci, ale myslím, že příspěvek je trochu nadnesený. Nepopírám, že profil S49 může mít vliv na hlučnost, i když osobně bych si tipnul, že za výsledek zde vděčíme spíš konstrukci svršku obecně s S49 spojené - tvaru pražců, štěrkovému loži a způsobu jeho zhutnění. Nejhorší jsou ale připojené "důkazy" hlučnosti, ty celou věc spíš shazují. 1-1,8dBa hluku  (denní měření) je rozdíl subjektivně nepostřehnutelný (leda při srovnávacím měření), 5dBa (noční měření) je na hranici rozpoznatelnosti. A to video :-/ - při vzdálenosti 3x menší než tramvajová souprava budou projíždějící auta těžko méně hlučná. Méně bývá někdy více - stačilo říct udělali jsme slušnou moderní svařovanou trať. Ale téma hluku je holt tak moderní a lálavé ...

0/0
20.7.2010 17:39

Host

Re: Škoda, že tak zhurta

to se pletete. Při snížení hlučnosti o 5dB se subjektivní hlučnost sníží cca 10x

Takže pozorovatelné to je.

0/0
20.7.2010 19:32

Host

Kecy

Při -6 dB je úroveň hlasitosti přibližně čtvrtinová, ovšem lidské ucho vnímá intenzitu zvuku logaritmicky, takže to není zase až tak dramatické.

Ovšemže je 6 dB poměrně dobrý výsledek a pozorovatelné to je.

0/0
20.7.2010 19:50

Host

Re: Škoda, že tak zhurta

Musím jen potvrdit vaše slova. V Brně, trať do Bystrce, separátní těleso, bezžlábková kolejnice ale kravál jako hrom, zejména v naklopených obloucích, ale i mimo ně. Přičítám to spíš betonovým pražcům a nevhodně usazenému svršku.

0/0
20.7.2010 22:06

Host

Vídeň

Až pojedete do Vídně, tak si všimněte, jak jsou tam tramvaje tiché. Ani nevím, jak to tam dělají :-)

0/0
20.7.2010 16:46

wsogmm

Re: Vídeň

Pevná jizdní dráha, kde koleje jsou našroubované do silné železobetonové desky a na tom je štěrkopískový záklop a pochozí panely - aspoň takhle si to pamatuju z rekonstrukce trati linky 43 v Hernals někdy před deseti lety. A ty nové ultranízkopodlažní tramvaje (B-ULF) jsou taky výrazně tišší, než staré E1.

0/0
20.7.2010 23:26

jellymonkey

Re: Vídeň

a není to i tím, že mají nějaké tlumení gumou přímo v kolech?

0/0
20.7.2010 23:43

Rudla.

Re: Vídeň

To mají tramvaje v ČR taky

0/0
21.7.2010 14:49

Host

Vídeň

0/0
20.7.2010 16:44

Host

Hodnocení

Moc pěkný článek. Tyhle odborné a detailní popisy nějaké české novinky se krásně čtou a člověk má fakt pocit, že u toho internetu neztráci čas. Díky [>-]

0/0
20.7.2010 16:15

Host

Vrta mi v hlave:

preco sa vobec pouzivali kolajnice "se zlabkem", ked su hlucnejsie a drahsie ako tie zeleznicne? Hlavne, ze na to konecne niekto prisiel... R^

0/0
20.7.2010 14:08

Host

Re: Vrta mi v hlave:

Můžou po nich jezdit i auta. Záchrankám se to celkem hodí.

0/0
20.7.2010 14:14

Lord Helma

Re: Vrta mi v hlave:

To jsi mě pobavil. Pokud to nepokryješ panely tak se po tom můžeš klouzat tak akorát po zadku. V Rusku jsem viděl klasické patkové kolejnice přikryté panely a taky po tom jezdila auta ... jo a kdysi byly položeny koleje úzkorozchodných drah (těch bylo neco kolem 67 km) tak, že vlstně žlábek byl tvořen jakoby jalovou kolenicí a výhybky byly s klasickou železniční srdcovkou, kde se vůbec nejezdilo po okolku. A to bylo přímo na cestě ...

0/0
20.7.2010 14:26

politicky nekorektní trolejbus

Re: Vrta mi v hlave:

Ono ty panely ( odbornou terminologií BKW panely) nejsou zrovna to pravé ořechové a většina měst se jich při rekonstrukcích tratí zbavuje. Kolej v tom nepodbijete, nedá se jemně doladit nivelita koleje, časem se panely začínají rozpadat a koleje v nich "mlátí"... právě na v článku zmíněné Plzenské byly BKW panely, a DP je nahrazuje tímto otevřeným kolejištěm

0/0
20.7.2010 14:49

Lord Helma

Re: Vrta mi v hlave:

To tady mícháš žlábkové s patkou a blokovou. Žlábkové s patkou se zakrývají panely a blokové se ukládají do panelů, které nahrazují pražce, tenhle systém v RVHP pokud vím tak vyvinuli maďaři. Právě to řešení s patkovou žlábkovou se celou dobu používá v Ostravě a pokud neošidíš svršek, tak drží jako čert, nevíc není problém panely vytahat, kolejnice podbít a narovnat, panely dát zpátky a zase jezdíš dál - práce na cca týden. Aspoň tak rychle to zvládá DPO.

0/0
20.7.2010 15:01

politicky nekorektní trolejbus

Re: Vrta mi v hlave:

Především proto, že žlábkovou kolejnici můžeš v celé délce zadláždit, nebo zalít asfaltem, tj. může být integrální součástí vozovky. Bezžlábkové kolejnice se mohou použít pouze na samostatném tramvajovém pásu s otevřeným svrškem ( železniční trať). určitě se to tedy nedá použít v centrech měst. a tam, kde tramvaj nemá oddělený pás jen pro sebe. ( což je většina tratí - alespoň u nás v Brně)

0/0
20.7.2010 14:44

Host

Re: Vrta mi v hlave:

To proto, že jsou bezpečnější a tramvaj v nich lépe drží. Tramvaje mají obecně mnohem ostřejší oblouky než u železnice, tedy tendence vykolejení je vyšší. U železnice se používá analogie žlábků také, například na mostech.

0/0
20.7.2010 15:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.