Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyberte si nového správce souborů pro Windows

Pořádek v počítači vám pomůže udělat ten správný správce souborů. Zjednodušuje kopírování, přesouvání, ale i mazání dat. Obsahuje nadstandardní funkce jako prohlížeč souborů či FTP klienta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

BobTheSinc

Bash rules

# Vsechny eMPeTrojky z meho home nakopiruj na flash-ku ;-)

for i in $(find /home/bob -type f -name '*.mp3' -print)

do; cp ${i} /mnt/usb-disk &

done;

A kdyz se tohle hodi do skriptu, funkce nebo aliasu, tak je to lehce parametrizovatelne... pohoda vanek ;-)

0/0
23.7.2010 2:07

Host

Re: Bash rules

A to jako myslis, ze to ve VBS nejde? Chudacku, co si takhle rozsirit obzory, at ze sebe nedelas blbce?

0/0
25.7.2010 12:05

Host

Ta správcová na fotce

je solidní, jinak stačí průzkumník.

0/0
21.7.2010 23:23

Host

Re: Ta správcová na fotce

Ten prumer, co ukazuje, kterym otvor ma asi zrovna na mysli?

0/0
25.7.2010 12:07

Host

nutnost instalace

Pane Dvořáku, u FreeCommanderu uvádíte, že není nutná instalace. To ovšem není pravda, jak jsem se právě před chvílí přesvědčil...

0/0
21.7.2010 14:29

Host

Re: nutnost instalace

Nekecej ,trubko!

http://www.freecommander.com/FreeCommander200902a.zip

Druhý odkaz zdola:

http://www.freecommander.com/fc_u3_en.htm

;-)

0/0
21.7.2010 23:18

mpes3

Re: nutnost instalace

teda pane Dvořáku! ;-D

0/0
22.7.2010 20:17

Host

Re: nutnost instalace

R^

0/0
23.7.2010 19:18

Host

Klasický Průzkumník & Copy Handler (Win XP)

Total Commander je oproti Průzkumníkovi strašně neohrabaný - stromové procházení je ergonomičtější, rychlejší. Najednou mohu mít otevřeny třeba 4 větve a kopírovat jedním přetáhnutím. Pravda, i TC jde zobrazit stromová struktura, ale je vidět, že se s tím tak nějak... nepočítalo:) TC navíc mění vzhled některých ikon, pomaleji se spouští, místní nabídka (pravé tlačítko) je taky zpomalená... a především je shareware.

Jediné, co mi v Průzkumníkovi scházelo, byly pokročilé kopírovací funkce (přeskakování, řazení do fronty...) a přejmenovávání souborů. Ale ty mi nahradily freewarové prográmky Copy Handler (příp. Teracopy) a File Renamer.

0/0
21.7.2010 12:35

Host

Re: Klasický Průzkumník & Copy Handler (Win XP)

Navíc, Průzkumník je na každém počítači, takže není špatné, když je na něj člověk zvyklý...

0/0
21.7.2010 12:37

Host

Re: Klasický Průzkumník & Copy Handler (Win XP)

Ať dělam, co dělam, v mým počítači Průzkumníka ne a ne najít. Možná kdybych zapnul VirtualBox... ,takže je špatné, když je člověk zvyklý na produkty M$ a neumí používat mozek.

0/0
21.7.2010 13:58

Forrrest

Re: Klasický Průzkumník & Copy Handler (Win XP)

Zkoušel jsem Ubuntu, nebylo špatné, ale nepřipadalo mi moc user friendly - instalace programů a konfigurace systému přes konzoli, texťáky apod. Navíc jsem pocítil úbytek výkonu (neoriginální ovladače), k oblíbeným programům jsem nenašel adekvátní náhrady... Bylo toho ještě víc, proto jsem se nakonec rozhodl, že zůstanu u Widlí.

0/0
21.7.2010 18:11

Host

Re: Klasický Průzkumník & Copy Handler (Win XP)

Nemyslel sem to tak, že byste neměl používat Windows, když pro to máte svoje důvody (já pro to důvod nemam, proto je nepoužívam). Jenom nesnášim ty ovčí myšlenkový pochody, jakože OS=Windows, textovej editor=Word (nejvíc mě dokáže vytočit, když mi někdo pošle neformátovanej text ve formátu .doc, nebo dokonce prostej text s příponou .doc), webovej prohlížeč=MSIE (to už naštěstí Firefox trošku napravil). Takže proč ne, používejte Windows, ale spolu s nima používejte taky mozek a pro komunikaci s okolím pokud možno otevřený formáty.

0/0
21.7.2010 20:43

Host

Re: Klasický Průzkumník & Copy Handler (Win XP)

Vzhledem k penetraci non-Windows desktopovych systemu nemam vubec zabrany posilat DOC. Jestlize nechces Windows, prosim, je to tvoje vec. Ale kvuli tobe neudelam ani klik navic. Az budou ostatni systemy rozumne rozsirene, zacnu posilat RTF.

0/0
26.7.2010 20:29

pteryx

Re: Klasický Průzkumník & Copy Handler (Win XP)

Total Commander je tak kvalitní program s takovým množstvím plug-inů, že jsem si jej navzdory existenci různých freewarových variant téhož před časem koupil. Kouzlo dvouokénkových manažerů je v použití klávesových zkratek. Pro lidi co používají klávesnici a ftp je dvouokénkový manažer nezbytnost. Co se týče vzhledu ikon, ikony se liší na každém PC podle toho jaké kdo používá programy, pokročilí uživatelé se dívají na přípony (to je konec názvu souboru, který před vámi strýček Windows skrývá, abyste si neublížil). Co se týče možnosti kopírovat mezi více místy na disku, u TC stačí když si uděláte více záložek. Kvalitní manažer jako je TC člověku ušetří spoustu nervů a času, i když se to na první pohled nezdá.

0/0
21.7.2010 16:19

Forrrest

Re: Klasický Průzkumník & Copy Handler (Win XP)

Žádné funkce navíc - kromě standardních a výše zmíněných - od souborového manažera nepotřebuji. Procházení složek je rychlejší s myší než s klávesnicí, kopírování/přesouvání je otázka kliknutí myší a přetáhnutí. FTP podporuje i Průzkumník (ale moc nepoužívám, je možné, že v TC je to vyřešeno lépe). Co se týká ikon, psal jsem, že TC mění vzhled některých z nich oproti Průzkumníkovi. I poznámka ohledně přípon byla trapná a zbytečná - pokročilí se orientují podle obojího (je to rychlejší). Ale ti méně pokročilí... Záložky jsou vhodné pouze v situaci, kdy člověk opakovaně používá ty samé adresáře. Navíc, v Průzkumníkovi nemusím přecházet na adresář, do kterého chci kopírovat.

0/0
21.7.2010 18:00

Host

adresáře jako txt soubor?

Docela bych uvítal program resp. prográmek, který by z adresářového stromu ve Win vytvořil textový soubor. Nemusel by to být úplný výpis názvů souborů, stačily by adresáře. Znáte někdo něco takového?

0/0
21.7.2010 12:25

Dochy

Re: adresáře jako txt soubor?

Přesně takový znám. Jmenuje se:

dir /s /aD >soubor.txt

:-)

a může být i se všemi soubory:

dir /s >soubor.txt

0/0
21.7.2010 12:32

Host

Re: adresáře jako txt soubor?

Díky, ale jak se k tomu programu mám dostat? Mám WIn 7 Pro. Je součástí operačního systému?

0/0
21.7.2010 14:16

Dochy

Re: adresáře jako txt soubor?

Aha, k W7 jsem se zatim nedostal. Predpokladam, ze i tam je dostupny cmd (Command prompt, prikazovy radek, ....) a "dir" je, pokud vim, jeho vnitrni prikaz. Snad stale i se vsemi temito parametry.

bezne vypise aktualni adresar (se zadanym parametrem i podadresare). Jako akt. adresar musi (musel) byt mistni, nebo namapovany disk (napr.: C:/.....) ale jako dalsi parametr je mozne pouzit i sitovy adresar:

dir \\pocitac\disk /s /aD >soubor.txt

0/0
21.7.2010 14:37

Host

Re: adresáře jako txt soubor?

Díky, mezitím jsem našel jiný program takto: vygooglil jsem si slova directory tree a našel program

Directory Tree List Maker 1.1Ten mi zafungoval, ale s tím command promptem to taky zkusím. M.

0/0
21.7.2010 14:48

pteryx

Re: adresáře jako txt soubor?

Ve W7 byste se měl ke command promptu dostat klávesovou zkratkou WinKey + R. Pak stačí napsat cmd ...

0/0
21.7.2010 16:22

Host

Re: adresáře jako txt soubor?

Případně na desktopu Shift + prave tlačitko myši otevře context menu a tam je (mimo jiné) Open command window here (tedy na českých windows se to asi jmenuje jinak...) Shift + prave tkačitko nabízí víc i normálně v Exploreru...

0/0
24.7.2010 1:47

Host

jasem si vibrala*

budeto JOZEF!*

0/0
20.7.2010 21:25

kenx

total commander

Pohybuji se u různých podnikových zákazníků a zaznamenal jsem většinový výskyt total commanderu jako třetího nástroje po putty a winscp (čtvrtým by byl cygwin). Nikomu nic nevnucuji, ale myslím si, že se znalostí těchto nástrojů se při práci se soubory a vzdáleným systémem nikdo nikde neztratí a může slušně zabodovat, pokud si je dá do CVčka :)

0/0
20.7.2010 19:04

Host

chybějící commandery

Škoda, že v přehledu chybí následující commandery, některé z nich jsou výborné a nezaslouží si býti zapomenuti. Navrhoval bych udělat pokračování tohoto článku a doplnit chybějící.

SpeedCommander – http://www.speedproject.de/enu/

Unreal Commander – http://x-diesel.com/

Master Commander – http://www.mastercommander.pl/en/screens.html

Double Commander – http://doublecmd.sourceforge.net/

EF Commander – http://www.efsoftware.com/cw/e.htm

0/0
20.7.2010 16:09

Host

Re: chybějící commandery

a ještě bych doporučil je všechny nainstalovat a všechny spouštět hned po startu PC, aby si člověk mohl vybrat.

0/0
20.7.2010 17:17

kenx

Re: chybějící commandery

Nespravedlivé a diskriminující. Systém má těmto konkurujícím si programům umět nastavit kvóty zajišťující, aby každý program dostal dostatečný prostor.

0/0
20.7.2010 19:07

Host

Re: chybějící commandery

Musi vsichni na idnes psat ptakoviny?

0/0
20.7.2010 20:00

kenx

Re: chybějící commandery

Jaký server, takové diskuze :)

0/0
20.7.2010 20:35

Host

pro hrabátory v registrech

Kdy už vy kutilové konečně pochopíte, že na světě jsou uživatelé, kteří prostě nemají čas se hrabat v registrech a dll knihovnách? A že si v XP oproti MAC OS X či Gnome prostě nemůžu nalinkovat do SYSTÉMOVÝCH DIALOGOVÝCH OKEN jakékoli složky či FTP nějakým jednoduchým způsobem? To rozhodně JE projev arogance moci monopolistické a čistě obchodní společnosti jménem MICROSOFT, která nemá důvod se starat, aby jejich průměrný OS byl ergonomický... Protože je k tomu jednoduše trh netlačí...

Vám to nedotejká, co jsou windows za bazmek, který potřebuje SW třetích stran "jen" k operacím v systému? To je naprosto tristní, ale tohle kutil nepochopí asi nikdy ;-D

0/0
20.7.2010 15:12

Host

Re: pro hrabátory v registrech

Mimochodem GUI WIndows navrhovala nějaká ženská... no je to vidět ;-D

0/0
20.7.2010 15:16

Host

Re: pro hrabátory v registrech

Až bude pod těmito OS her a programů jako ve Winech a cena kompu MAC OS nebude jako ojetej auťák, tak klidně.  Do tý doby budeme muset vystačit S Mrkvosoftem.... Taky na něj nadávám, ale co jinýho mám na výběr? Linux je supr, ale jak na co..... Takže vybírám holt zlo a modlím se....:-)

0/0
20.7.2010 21:13

Host

Re: pro hrabátory v registrech

Stačí si přestat hrát a začít pracovat :-)

0/0
21.7.2010 9:37

Host

Unicode je problém

Jediný z uváděných správců souborů, který za něco stojí, je Altap Salamander... a ani ten, si ještě pořádně neporadí s unicode.

Závěr: Používat co systém nabízí - Explorer, nebo používat pro názvy jen ASCEII znaky.

0/0
20.7.2010 13:30

Host

Re: Unicode je problém

Souhlas. Bohužel Altap má ve své roadmap unicode naplánovaný až bůhví na kdy. Přitom je to stěžejní nedostatek Salamandru. Místo toho se babrá s prohlížeči obrázků, o které nikdo nestojí. Je to velká škoda.

0/0
20.7.2010 14:40

Host

Re: Unicode je problém

Unicode není problém, tedy alespoň pro TotalCommander, jeho jediná chybička je, že není (a na 90% ani nebude 64bit).

0/0
22.7.2010 0:40

Host

Re: Unicode je problém

Tak jsem schválně otestoval verzi 7.55a Total Commanderu, ze 7.7.2010. Opravdu se zdá, že si s unicode poradí dobře - žádné nahrazování znaků, běžné například pro Altap Salamander, jsem nezaznamenal.

**

Pro mne je však tahle aplikace i tak nepoužitelná. Nepatříme k sobě, již více než deset let, a ne bezdůvodně. Radši použiji Explorer nebo jiné, i když co se Unicode týká nedokonalé, souborové správce (file managery). V každém případě, díky za informaci.

0/0
22.7.2010 23:22

Host

Tim, ze MS prodal Rusku ...

... ... zdrojove kody operacnich systemu, u me definitivne zkoncil, az nebude podpora toho daneho OS, jediny kdo bude vydavat updaty bude ruska vyzvedna sluzba ...

0/0
20.7.2010 12:55

Host

Total Commander nevyžaduje instalaci

Total Commander nevyžaduje instalaci!!!

0/0
20.7.2010 11:54

net.Xtreme počtvrté

Re: Total Commander nevyžaduje instalaci

No a?

0/0
20.7.2010 11:55

Host

Re: Total Commander nevyžaduje instalaci

Zato ten jeho pitomý "rozpakovávač" vyžaduje mít práva správce. Naprosto nepromyšlené, protože ne každý ho nechá vytvořit zástupce pro všechny uživatele PC, uložit INI soubor do chráněných umístění, atd.

0/0
22.7.2010 23:27

Host

Kde je ten starý dobrý Norton Commander

který běžel i na DOSu

0/0
20.7.2010 11:30

Host

Re: Kde je ten starý dobrý Norton Commander

Tehdy jsem měl nejradši M602. Ten se svými funkcemi strčil NC do kapsy. ;-)

0/0
20.7.2010 12:39

Host

Re: Kde je ten starý dobrý Norton Commander

di ty brepto, jediné co NC neměl byla čeština, jinak byl rychlejší, menší a na rozdíl od M602 uměl např. mazat adresář i s podadresářema jedním jebem ;-)

0/0
20.7.2010 13:26

Host

Re: Kde je ten starý dobrý Norton Commander

Tak v M602 to bylo na dva, prostě se zeptal, jestli opravdu smazat neprázdný adresář. A pokud si dobře pamatuju, tak NC s touhle fičurou přišel až po M602, pěknou dobu mazání neprázdných odmítal úplně. Nehledě na možnost obnovit v M602 smazané, když se člověk uje... ;-) (Hergot, mně cenzura to slovo nevezme, jaktože tobě jo?)

0/0
20.7.2010 13:51

jendaweb

Re: Kde je ten starý dobrý Norton Commander

No a v tom byl ten problém, dal jsi smazat např. adresář c:\windows a tych jebů pod M602 bylo jak o Svatojánské noci ;-)

0/0
20.7.2010 14:17

Host

Re: Kde je ten starý dobrý Norton Commander

Jo ale nezapomen dodat ze rychlost tehdejsich pc byla trochu jidne a tak stacilo podrzet Enter 5 vterin (coz znamenalo min 50x zmacnout enter) ;-D

0/0
20.7.2010 17:31

Host

Re: Kde je ten starý dobrý Norton Commander

A nebylo to takhle náhodou spíš kvůli souborům chráněným proti smazání? ;-) Protože jinak se pochopitelně u každého dalšího podadresáře neptal.

0/0
20.7.2010 17:51

jendaweb

Re: Kde je ten starý dobrý Norton Commander

máš pravdu předsedo! archivační příznak bylo pro M602 peklo, a na 50MB disku smazat Win3.1 byl úkol na dopoledne :-) pokud jsi tedy u toho neseděl a dělal i něco jiného

0/0
21.7.2010 6:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.