Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové triky pro Windows 7 poradí, kde získat nové a neokoukané motivy

Začátečníci i pokročilí si mohou přizpůsobit PC pomocí hezkých, ale hlavně nových motivů vzhledů. Naučit přejmenovávat hromadně více položek v Průzkumníku Windows, zakázat spouštět Správce úloh, či vytrhnout trn z paty možností, jak zprovoznit systém, který odmítá nastartovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Tip 228 je napuostá vychytávka

asi se autor chtěl pochlubit že si ještě pamatuje příkaz prompt ze starého ODSu, to asi aby uživatel nezapomněl u jakého kompu to vlastně sedí a věděl kolik je přesně hodin po každém odeslání příkazu, i když jsou v sedmičkách hodiny na každém rohu

 

          8-o

Rv==(   )

0/0
29.7.2010 23:07

The last boy scout verze 1.2

Nejaka slusna "theme" pro Gnome by na sklade nebyla??

:-P

0/0
29.7.2010 17:34

Host

Re: Nejaka slusna "theme" pro Gnome by na sklade nebyla??

Jiste, byly by. Ale kdo by se namahal hledat pro tri uzivatele... :)

0/0
29.7.2010 19:24

The last boy scout verze 1.2

Re: Nejaka slusna "theme" pro Gnome by na sklade nebyla??

http://counter.li.org/:-)

0/0
30.7.2010 12:20

Host

zrušte windows

Windows 7 = děkuji, nechci. Stačí mi u XP fakt, že není dne, kdy bych nerestartoval systém a to ještě s 50procentní šancí, že se po přihlášení do systému spustí explorer.exe, který musím občas ručně spouštět pomocí cmd já sám. Windows jsou prostě podprůměrný bazmek... Od té doby, co makám v grafickém studiu vybaveném Peckama, mám nervy na pochodu každý den. Na tohle je Apple zlatej!

0/0
29.7.2010 13:21

Host

Re: zrušte windows

Hmmm, tak nevím, nevím. Možná by to chtělo W7 vyzkoušet a neposuzovat je podle XP. W7 (64 bit) fungujou naprosto bez problému (jedu na nich od začátku) a s XP se vůbec nedají srovnat. Ačkoli, ani s XP jsem neměl nějaké větší problémy... to co popisuješ neznám. Ostatně obecně platí, že většina problémů není způsobena OS, ale může za ní interface mezi klávesnicí a židlí:-).

0/0
29.7.2010 13:51

Host

Re: zrušte windows

Problém bude mezi klávesnicí a židlí. Jak tak koukám na datum instalace, běží mi rok a půl bez problémů - 20.2.2009

0/0
29.7.2010 13:54

Host

Re: zrušte windows

jasne ja uz ho testoval v roce 1995 ale tenkrat byl dost zdechlej a nestabylni a trvalo to az do tedka ..co sem ho dotestoval takze  se zacal prodavat ;-D

0/0
29.7.2010 17:24

Host

Re: zrušte windows

Hmmm, tak nevím, nevím. Možná by to chtělo W7 vyzkoušet a neposuzovat je podle XP. W7 (64 bit) fungujou naprosto bez problému (jedu na nich od začátku) a s XP se vůbec nedají srovnat. Ačkoli, ani s XP jsem neměl nějaké větší problémy... to co popisuješ neznám. Ostatně obecně platí, že většina problémů není způsobena OS, ale může za ní interface mezi klávesnicí a židlí:-).

0/0
29.7.2010 13:55

Host

Re: zrušte windows

Graficka studia maji vetsinou padny duvod proc neprovozuji MacOS. Krome extremne predrazeneho apple hardwaru na nem nejede treba profesionalni graficky software od Autodesku. Urcite jsou studia ktere se zabivaji ciste 2D grafikou a vystaci si s produkty Adobe, ktere na MacOS bezi, ale kdyz uz je potreba byt jeden program on jine firmy ktery na Macu nebezi, tak uz je to prusvih.

Takze kdyz se veme v potaz ze krome predrazeneho hardwaru na Apple pocitacich nejede prinejmensim polovina dulezitych profesinalnich aplikaci a na PC s Windows jede vse vcetne tech apple produktu, tak je volba studia jednoznacna.

(Jinak jsem si vedom, ze nektere vyjimky v sortimentu Autodesku na MacOS jedou, jako napr Autodesk Maya)

0/0
29.7.2010 14:44

Host

Oddělení uživatelských dat od systému

Pokud si vytvoříte uživatelský účet na jiném disku než systémovém, můžete systém z bitové kopie bez obav obnovat. Vaše uživatelská data si budou žít vlastním životem. Pochopitelně není vhodné takto zacházet s účtem "vlastníka počítače". Ale te by snad nikoho nenapadlo.

K vytváření účtů, tak aby šlo specifikovat umístění účtu, můžete použít:

- Windows Proffessionall, Ultimate:  "lusrmgr.msc", "compmgmt.msc"

- Windows Home: Net User/Net Accounts

- Pomocné aplikace MS a tzv. třetích stran

0/0
29.7.2010 12:09

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

Můžeš říct, jak ze správy počítače vytvoříš uživatele s profiem na disku D:? Tak to totiž nejde. Ale jde toho docílit úpravou v registrech.

0/0
29.7.2010 12:13

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

V systémech Windows Professional a Ultimate je součástí správy počítače i správa uživatelských účtů, proto jsem to takto napsal. Většina uživatelů jednotlivé snap-in MMC nezná, tento je ale vyjímkou.

0/0
29.7.2010 13:04

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

V jakých Windows? Mám tu XP Pro, 7 Pro, Windows Server 2003 a 2008. Troufám si tvrdit, že Windows znám poměrně dobře, deset let je spravuji. Ale o možnosti nastavit místnímu účtu cestu k profilu ze správy počítače nebo správy uživatelů a skupin jsem opravdu ještě neslyšel.

0/0
29.7.2010 13:09

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

U Windows XP Proffessional to bylo určitě. Já předpokládám že to převzaly i Visty a 7. Ale momentálně to nemohu potvrdit. Nemám příslušnou verzi k dispozici. U Vist si jsem skoro jistej že to mají. Abys rozuměl je to jen volání (provázání) správy uživatelských účtů se snap-inem správy počítače. Podobně jako u Správce zařízení, Sledování výkonu, Správy disků, atd.

**

Podstatné je aby běžný uživatel pochopil princip. Ty to snad již znáš, tak nepátrej po blbostech... a kdyžtak doplň informaci, ať se stane srozumitelnější.

**

Správa u serverových edic se bude velmi pravděpodobně odlišovat. Tam jdi rovnou do správy uživatelských účtů. Jsou to stále ty stejné dialogy o které mi šlo...

0/0
29.7.2010 13:21

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

Ještě jednou: Windows nemají nástroj pro zadání umístění profilu účtu. Toto je možné pouze:

1) úpravou registru

2) zadáním cesty v souboru odpovědí winnt.sif bezobslužné instalace windows.

V doménovém prostředí k tomu přibývají dvě další možnosti, z vlastnosti doménového účtu a (pokud se nepletu) doménovou politikou.

0/0
29.7.2010 13:27

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

A jak teda vytváříš všechny ty cestovní a permanentní profily, který určitě jako správce čas od času vytváříš?

0/0
29.7.2010 13:30

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

Cestovní profil je ale otázka doménového prostředí. Vůbec si nejsem jistý, jestli místní účet může mít cestovní profil. Dokonce si jsem jistý ještě míň, že je možné profil uložit místně. Tyto věci se totiž řeší na serveru :)

A permanentní, jestli tím myslíš povinný, tak to je drobet něco jiného. A rozhodně neslouží k přesměrování profilu :D

0/0
29.7.2010 14:09

Paulos

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

No, abych řekl pravdu, tak ve zmiňovaných snap-in modulech jsem našel položku "Umístění profilu" (nebo podobnou) poměrně snadno. Takže jen doufám, že jste ji tam nenašel nebo nehledal.

0/0
30.7.2010 16:27

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

Měnit umístění, zpětně v registu je taky možné. Ale bez speciálního nástroje, k tomu určenému (v již dlouhodobě funkčním profilu), celkem rizikové.

0/0
29.7.2010 13:29

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

Dobře, uvedu příklad příkazu:

*

NET USER Test * /ADD /Comment:"Muj profil" /ProfilePath:"D:\USR\Test" /HomeDir:"D:\USR\Test"

*

Bez hraní si s tím ale potřebného výsledku těžko dosáhnete. Cesta HomeDir musí existovat jinak je použito standardní umístění. Vytváříte nový profil, nepřesouváte starý. Pro nápovědu volejte příkaz NET HELP USER

0/0
29.7.2010 14:33

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

Očekával jsem, že to nebude fungovat a opravdu nefunguje. Syntakticky sice správně, ale přihlásí tě jen do dočasného profilu.

0/0
29.7.2010 14:49

Host

Re: Oddělení uživatelských dat od systému

Máte pravdu, bez editace ProfileListu (registru) se neobejdete. Přepnout profil z cestovního na místní není ale zase až takový problém.

0/0
29.7.2010 17:31

Host

Jednodušší postup

Tento postup je ověřen na Vista Home Premium:

1. Vytvoř účet ať již pomocí NetPlWiz nebo NET (příklad: NET USER Test * /ADD)

2. Vytvoř profil ve standardním umístění, tím že se přihlásíš jako onen nový uživatel

3. Odhlaš se. Edituj registr, klíč HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList, Položky "State=0" a "ProfileImagePath=???"

4. Spusťte "SystemPropertiesAdvanced.exe" - Profily uživatelů. Daný profil překopírujte kam potřebujete. V případě potřeby nezapomeňte nastavit patřičná přístupová práva (dialog při kopírování profilu). Odstraňte přebývající data v původním, výchozím, úložišti - vymazáním příslušného adresáře na disku. Přihlaste se pod novým uživatelským účtem.

0/0
29.7.2010 17:49

Host

Re: Jednodušší postup

nerozumnet reci vaseho kmene :)

0/0
31.7.2010 0:15

Host

bit. kopie

Ještě tak sdělit těm kteří budou chtit obnovit system z bitove kopie že je krajně žadoucí aby si udělali bootovací zachraný disk což Seven nabizí a nasledně raděj konali z něj.članek by mněl větší hodnotu kdyby se v něm pořadně rozebrala jedna funkce,napřiklad bitova kopie a možnosti,aktualisace její,vyloučení co v ni bude - nebo naopak co mimo defaultní nabidky tam dohodím a jak,umistnění atd.je toho hodně tam by ale asi se narazilo na to že tvorbě takoveho navodu by bylo třeba se věnovat takto stačí klikat po volbach v seven a psat članky.

0/0
29.7.2010 10:08

Host

Re: bit. kopie

A tvůj výpotek by měl zas hodnotu, kdybys nebyl negramotný...

0/0
29.7.2010 13:38

Host

Re: bit. kopie

Až na to, že s tím prvním plně souhlasím, bych s tebou celkem souhlasil.

0/0
29.7.2010 14:22

Host

Hned první odkaz

Hned první odkaz = zablokovaná IP adresa esetem, není to asi úplně OK

0/0
29.7.2010 7:18

Host

226 umí i WinXP

226. – Jak v Průzkumníku přejmenovat více položek najednou

To umí i WinXP

0/0
29.7.2010 2:58

Host

Re: 226 umí i WinXP

Všechny mimo prvního a posledního umí už XP. Ale Dvořák se o tom dočetl až teď, takže je to pro něj žhavá novinka. Nedávno se tu rozplýval nad počítačem. A když k tomu ještě zapnete monitor, je to i barevné!

0/0
29.7.2010 8:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.