Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sonda letí na rande s kometou už 6 let. V sobotu fotila planetku známou jen 160 let

Sonda Rosetta je na cestě vesmírem již od roku 2004 a setkání s kometou ji čeká až za další čtyři roky. V sobotu 10. července večer ale poslala první snímky planetky Lutetia. Přečtěte si, jak si vedly i další kosmické sondy Hayabusa, Sokol, Dawn a Deep Impact.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lvy

To mi jaksi hlava fakt nebere...

"Rosetta má letovou hmotnost přes 3 000 kg a celkem poletí vesmírem jedenáct let." A potom jako co? Potom jako poletí čím? Všehomírem??? ;-D

0/0
13.7.2010 9:24

Host

Re: To mi jaksi hlava fakt nebere...

Poleti ale mozna pak jiz jen jako neaktivni sonda - tedy kosmicky odpad z ni pak bude.

0/0
15.7.2010 18:20

Host

Děkuji za kvalitní článek

Ostatní (pseudo)redaktoři technetu by si měli brát příklad.

0/0
10.7.2010 23:11

Host

Tak mi přijde

že redaktoři Technetu  mají prázdniny. V průměru JEDEN článek za dva dny rozsahem půl normostrany na celém Technetu je opravdu prázdninové tempo.

(Tento je tedy zrovna vyjmečně povedený, nicméně od včerejška také poslední). Tímto stylem by se nedal vydávat ani týdeník. Tohle jsou ale noviny. Rv

0/0
10.7.2010 23:09

Host

Re: Tak mi přijde

Jsou ted svatky a vikend.

A o prazdnich je vzdy pocet clanku mensi - nebot cast redaktoru je na dovolene.

0/0
10.7.2010 23:24

Host

Skoda ze sa uz netazi vo vesmire je toho nekonecno !

V buducnosti sa bude tazit na meteortitoch v slnecnej sustatvy !

Je dobre takyto vyskum robit pre buduce generacie ktore to uz budu len tazit ! Tieto sondy by som prirovnal ku geolom 21.storocia ktory patraju v nasej slnecnej sustave po nerastnych surovinach ! 

Bohuzial dneska su in vojny ! Nebyt vojen medzi sebou Expenazia ludstva do vesmiru uz by bola davno ! A preto na konci roka ma naplanovana NASA mesacnu expediciu na Antaktidu ! Niet uz vlastne na nic !

:-P;-)

0/0
10.7.2010 13:32

Karl von Trautemberg

Re: Skoda ze sa uz netazi vo vesmire je toho nekonecno !

Valky jsou v pohode a O.K. Ve svem dusledku napohahaji vedecko-technickemu pokroku a oddeluji zrno od plev. Kdyby byla za poslednich 50 let nejaka globalni valka, jiste by nehrozilo prelidneni ;-D

0/0
10.7.2010 13:35

Host

Re: Skoda ze sa uz netazi vo vesmire je toho nekonecno !

Ano vojny su in no vsak ta posledna WW III a ponej da priroda zase sancu inym tvorom alebo skor hmyzu ! Aj tzv. posledna na frontu sa bude bojovat +- 15 minut kym to doleti !

;-D;-D;-D:-P;-)!R^

0/0
10.7.2010 15:43

Host

Re: Skoda ze sa uz netazi vo vesmire je toho nekonecno !

Einsteina se kdysi ptali, jakými zbraněmi se povede třetí světová válka. Odpověděl - nevím. Ale ta čtvrtá se povede kameny a klacky.

0/0
10.7.2010 20:41

Host

Re: Skoda ze sa uz netazi vo vesmire je toho nekonecno !

Kdyby nebyly ve dvacátém století války, třeba by ještě nic do vesmíru neletělo.

0/0
10.7.2010 15:55

Host

Re: Skoda ze sa uz netazi vo vesmire je toho nekonecno !

Kdyby za války včas trefili tvého přímého předka, bylůo by o vola méně.

0/0
10.7.2010 20:42

Host

Re: Skoda ze sa uz netazi vo vesmire je toho nekonecno !

Prvni pocatecni spoustu penez do toho nalili Nemci v ramci jak planu na 2. svetovou valku tak i pozdejc jako vyvoj zbrane proti Velke Britanni.

To byl rozhodujici implus - zrejme jiz ted ano - ale o hodne pozdeji nez tomu bylo.

A bez soupereni by zrejme Mesic neprosel  - dalsi kosmicke vitezstvi v ramci propagace ve studene valce proste muselo pripadnout USA a tak to tam citil tehda kazdy kdo o tom rozhodoval.

0/0
10.7.2010 23:28

Host

velice dobry clanek

jo, kdyby tu byla aspon petina takovych..

0/0
10.7.2010 9:42

A.A.

Re: velice dobry clanek

Autor je vinikající odborník, narozdíl od těch pisálků tady na technetu.

0/0
10.7.2010 15:03

Host

Re: velice dobry clanek

"vinikající" ;-D

0/0
10.7.2010 23:12

Host

Re: velice dobry clanek

Něco podobného jsem chtěl také napsat. Technet by si mohl sehnat více odborníků a externích spolupracovníků, protože jejich vlastní redaktoři stojí za starou bačkoru - články o ničem se spoustou nesmyslů a do toho ještě jeden dementní červák.

Děkujeme pane Grün R^R^R^

0/0
10.7.2010 17:35

Karl von Trautemberg

K cemu je to dobre

Rad bych se zeptal zasvecenejsich: k cemu je takovy "vyzkum"dobry. Neni to jen pro pofiderni vedce, kteri se napakuji na tucnych grantech ze statnich rozpoctu Rv

0/0
10.7.2010 9:05

Host

Re: K cemu je to dobre

tucnych grantech? Na vedu a vyzkum se nedava ani desetina toho, co by se davat melo. Navic kdyz te to evidentne nezajima, proc sem chodis?

0/0
10.7.2010 9:44

Karl von Trautemberg

Re: K cemu je to dobre

No asi takhle. Z grantu se nakupuji zbytecne pocitace, notebooky - ktere nejsou potreba, tucne cestove, smarthphony.

Vim o cem mluvim - par grantu jsem mel a mam. Poridil jsem si z nich za 1 rok 3 n otebooky, 2 nepotrebne pocitace, 2x smathphone za cca 15 az 20 tisic. V posledni letech neni ani problem naplanovat si obmenu ve vysi i 120 az 250 tisic.

Tomu nerikam veda, ale parazitovani. Vim o cem mluvim.Rv

0/0
10.7.2010 9:58

Host

Re: K cemu je to dobre

Nekdo ma i jine starosti nez jak si dobre napapnout pupendo. ;-) Spis bych se podival kolik se investuje do zbrojeni. To jsou teprve zajimave castky. Btw: Takovych vedcu jako vy vice. ;-) Je to o pristupu. Budto to nekdo mysli vazne nebo se chce jen napakovat. :-/

0/0
10.7.2010 11:41

Host

Re: K cemu je to dobre

Investice do zbrojeni jsou pozitivni vec. Kdyz zanedbam naprostou nutnost obrany, tak vetsina "civilnich technologii" ma puvod prave ve zbrojnim vyzkumu.

Jinak nechapu, jak se takovym parazitovanim muze nekdo chlubit...

0/0
10.7.2010 12:20

Host

Re: K cemu je to dobre

Jeho prispevek nachapu jako "chlubeni se." Koneckoncu sam rika, ze je to parazitovani. Spise je to pohled cloveka "ze vnitr" na to, jak to chodi ve vedeckem svete.

Sam vim z vyzkumu na Karlove Univerzite, ze pokud nekdo ziska zahranicni grant, tak jeho plat muze byt treba i o 80 tisic mesicne vice nez toho, kdo zadny grant nema. A tak je to spravne. Kdo nemaka, musi se spokojit s 50 tisice, kdo je aktivni a dobry, zije si klidne za 130 tacu mesicneR^

0/0
10.7.2010 13:20

Host

Re: K cemu je to dobre

na UK se taky něco zkoumá? Tahle pseudo univerzita je koukám taky dost velký terno. Těch škol, co za něco stojí, je dost málo. Patřilo by udělat probírku a zrušit akreditace některým ostudám českého školství..

0/0
10.7.2010 17:38

Karl von Trautemberg

Re: K cemu je to dobre

Univerzita Karlova je podle tebe "pseudo univerzita"? Nebud smesny, lepsi u nas nenajdes. Muzes sve tvrzeni dolozit?!!

Dekuji za odpoved, i kdyz nemas, co bys odpovedel ;-D

0/0
10.7.2010 18:39

Host

Re: K cemu je to dobre

Z tve strany jsou to jen pacifisticke zvasty!! Veda nas neochrani pred Al Kaidou, muslimama, teroristame.

Rozhodne je armada uzitecnejsi, nez par milionu prosustrovanych za nejaky SPORNY projekt z nevratnymi investicemi.

Koneckoncu uz v 90. letech rikal Vaclav KLaus: Na co veda? Patenty si prece nakoupime ze zahranici!

Nemel snad pan prezident pravdu??R^

0/0
10.7.2010 13:17

Host

Re: K cemu je to dobre

Chudacku. To necham bez komentare.

0/0
10.7.2010 17:30

stibot

Re: K cemu je to dobre

Chybějí ti v tom výčtu ufoni a dvanáctihlavé saně.

0/0
10.7.2010 18:54

Host

Re: K cemu je to dobre

Panáček se nám právě přiznal ke zlodějině. IP adresu už určitě zkoumá PČR. Doufám, že se peníze z grantu vrátí zpět a budou použity na projekty, které mají význam, jako například vesmírný výzkum.

0/0
10.7.2010 12:59

Host

Re: K cemu je to dobre

Jak muzes ty posuzovat, ze nekdo (ne)nakoupil spravne pocitace apod. Uz vubec do toho nema co mluvit policie. Chces aby vysledky vizkumu posozovala policie? To je snad vec grantove agentury - kdyz si to resitel zodpovi ve probeznem nebo konecnem vyucotovani grantu, je to O.K.

Naopak ty vypadas jako hlupacek, ktery chce predepisovat co je a co neni ten spravny vyzkum. Nebo chces nektere obory prohlasit za pavedu? Napr. genetiku?, kybernetiku? - presne tohle delali komuniste!!RvRvRv

0/0
10.7.2010 13:12

Host

Re: K cemu je to dobre

Bohuzel i taci jsou ve vede - je pouze nutne vytridit vedu od podvodniku.

0/0
10.7.2010 23:32

Host

Re: K cemu je to dobre

Kdyby si naši předci v pravěku řekli, k čemu je nám to dobré jako Ty. Tak kde by jsme dnes byli?

0/0
10.7.2010 9:56

Host

Re: K cemu je to dobre

Zásadně důležtý pro pochopení geologické historie Země, kupříkladu. A to jen důležité třeba pro nacházení ložisek surovin.

0/0
10.7.2010 12:14

Host

Re: K cemu je to dobre

Škoda že dřív nebylo více takto smýšlejících. Místo plácání hloupostí na internetu bychom mohli komunikovat například kouřovými signály.

0/0
10.7.2010 15:22

Stoura

Re: K cemu je to dobre

kde byste vzal signály? i ty musí někdo vymyslet.

0/0
11.7.2010 15:51

MaBla

Planeta vs. planetka

Velice zajímavé informace od fundovaného autora. O to více mrzí záměna planetky za planetu - viz nadpis.:-/

0/0
10.7.2010 2:18

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Planeta vs. planetka

Spíš než pochybení autora bych v tom viděl zásah Nejdůvěryhodnějšího ke zvýšení čtivosti.

0/0
10.7.2010 3:10

MaBla

Re: Planeta vs. planetka

Tak byla poznámka myšlena. ;-)

0/0
10.7.2010 3:13

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Planeta vs. planetka

To bít ale na technet ťeško otpusťytelney hnus... Chápu nutnost existence marketingu, ale odcamcaď pocamcaď.

0/0
10.7.2010 5:20

Host

Mozna je to naivni otazka, ale kdo a jak...

...tyhle sondy za letu v takove vzdalenosti foti? Sonda sama? Jak, kdyz je videt na snimcich cela sonda? Nebo nekdo ze Zeme? To asi tezko...co? Diky.

0/0
10.7.2010 2:13

ladaxxt

Re: Mozna je to naivni otazka, ale kdo a jak...

nefotí je nikdo.. Všechno to jsou vizualizace.. 3D Studio MAX & trocha toho Photoshopu..;-)

0/0
10.7.2010 2:32

Host

Re: Mozna je to naivni otazka, ale kdo a jak...

Což není úplně pravda. Konkrétně zmiňovaná sonda Rosetta má jeden autoportrét u Marsu - vyfocený pouzdrem Philae, které veze. (do Googlu Images dejte něco jako Mars Rosetta Philae). Dalším případem je nedávno vypuštěná japonská sluneční plachetnice, která si s sebou vezla malinké kamery, které vypustila a které ji nasnímaly.

0/0
10.7.2010 2:50

Host

Re: Mozna je to naivni otazka, ale kdo a jak...

počítačová animace navodí iluzi. Dnes je všechno upravené v Photoshopu

0/0
10.7.2010 2:33

edcd96f7

Nešlo mi do hlavy, kde se tu vzal tak fantastický článek.

Už to vím. ;-)

0/0
10.7.2010 1:28

mam.to.v.hlave.srovnany

...

Šťastnou plavbu...

0/0
10.7.2010 1:12

Host

Užasné

Tvůrci vesmírných projektů. Tomu říkám elita.

0/0
10.7.2010 0:14

mam.to.v.hlave.srovnany

Re: Užasné

Já myslím, že dnes už to zdaleka není tak horké. To já obdivuju poválečný vývoj. Vemte si, že teprve po válce se rozběhly vesmírné programy a už po dvaceti letech létali lidé ve Vesmíru a přistávali na Měsíci...Vemte si jen, jak technologicky náročné takové přistání (a zdárný návrat) na Měsíci bylo s tehdejší technikou. Žádné počítače na palubě, minimální zkušenosti s chováním materiálu a mechanických součástí kosmických modulů...je to obdivuhodné

0/0
10.7.2010 1:19

edcd96f7

Re: Užasné

Sdílím s Vámi obdiv k programu Apollo. Ovšem počítač na palubě měli. Bez něj by to asi vážně nešlo. Se zkušenostmi s materiály to nejspíš také nebylo tak zlé.

0/0
10.7.2010 1:27

wrah

Re: Užasné

Ano, měli na palubě počítač. Měl tuším 4 KB ram a 32 nebo 64 KB rom. Výpočetní výkon menší než dnešní digitálky, ale povedlo se jim s tím přistát a opět odletět, čili malý zázrak.

0/0
10.7.2010 1:40

ladaxxt

Re: Užasné

jo.. a pak ještě asi 5 dalších zázraků, pokud se nepletu..;-)

0/0
10.7.2010 2:43

Qíteček v nemilosti cenzůry

Re: Užasné

No hlavně tehdy nebyl microsoft...

0/0
10.7.2010 3:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.