Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špionážní Boeing bude létat na vodík. Ve vzduchu vydrží čtyři dny

Společnost Boeing poodhalila plán na nový prototyp letadla se dvěma vodíkovými motory Ford. Korpulentní letadlo označované jako Phantom Eye je určeno pro špionážní účely. Bez natankování vydrží ve vzduchu až čtyři dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

vodík stojí 45000-50000KČ/tona

kto si ho z vás kúpi do nádrže?

0/0
16.7.2010 7:32

Host

Re: vodík stojí 45000-50000KČ/tona

litr benzínu stojí přes 30 kč, obsahuje přes 40 MJ/kg, tedz asi 35MJ/litr, neboli cca 1kč/MJ.

vodík obsahuje asi 120 MJkg. Pokud platí Vašich 45-50 kč/kg je to minimálně 2x výhodnější než benzín.

0/0
16.7.2010 20:06

dci

Re: vodík stojí 45000-50000KČ/tona

:-)R^

0/0
16.7.2010 20:57

Host

Re: vodík stojí 45000-50000KČ/tona

Jen diky VYSOKE SPOTREBNI DANI pres 10 Kc z litru na udrzbu silnic !!!

Bez dani vcetne dph a marze pumparu je cena benzinu do 10 Kc/litr.

0/0
17.7.2010 17:08

Host

Re: vodík stojí 45000-50000KČ/tona

"minimálně 2x výhodnější než benzín."

Zkratka jen bez spotrebni danne a ta bude uvalena i na vodik a to je vse !!!

0/0
17.7.2010 17:09

Host

jezis...

Co je paneboze na vodiku ekologickeho? Vite z ceho se vyrabi?;-D;-D;-D;-DRvRv

0/0
16.7.2010 0:06

Host

Re: jezis...

Z vody voe :-P

0/0
25.7.2010 11:34

Host

Tlustý je to proto,

že vodík je velmi lehký dokonce i ve zkapalnělém stavu. A proto nádrže pro odpovídající množství jsou mnohem větší než třeba na letecký petrolej. O té ekologičnosti je možno pochybovat - spalování vodíku sice ekologické je, ale jeho výroba vůbec ne.

0/0
15.7.2010 10:55

Host

Re: Tlustý je to proto,

Co je neekologickeho napriklad na elektrolyze?

0/0
15.7.2010 11:10

Host

Re: Tlustý je to proto,

To jak v soucasnosti vyrabime eletrinu?:)

0/0
15.7.2010 11:26

Host

Re: Tlustý je to proto,

Pokud se jedna o vyrobu elektriny k elektrolyze, tak ucinost teplenych elektraren je asi 30% (60%teplo a 30%elektrina +-) u FVE je problem s vyrobou a likvidaci clanku, vetrne a vodni omezene pouziti. Jediny co je vhodne je vyroba pomoci jaderne elektrarny 4generace kde je jen prece oproti teplene primo navrzen reaktor na teplotu kdy jde snadno ziskat vodik. Ale vzhledem k tomu ze se pres 90% vodiku dnes pripravuje pomoci parního reformingu, i kdyz levne, omezene zasoby zemniho plynu (uhlovodik)

0/0
15.7.2010 11:29

Host

Re: Tlustý je to proto,

A zemni plyn mohou auta navic jezdit primo a vybaveni je jednodusi a vyzkousene nez na Vodik.

Jedna se o u aut pohon CNG - coz je stlaceny Zemni plyn.

0/0
15.7.2010 16:28

Host

nechápu

proč je v článku řeč o nějakých vodíkových motorech a tankování, když podle obrázku to žádné motory ani nemá. Já myslím, že jde o vodíkem plněnou vzducholoď něco jako Zeppelin - proto je to taky tak tlusté...

0/0
15.7.2010 6:06

BlkRider

Re: nechápu

Vzducholod s rozpetim kridel 46 metru... jo to dava smysl :D... radsi se koukni na video...

0/0
15.7.2010 6:22

Host

vodik palivo budoucnosti?

nekde jsem cetl, ze pokud by vsechny soucasne automobily jezdily na vodik a ne na benzin/naftu, tak to pry zrusi ozonovou vrstvu.. snad nerikam uplnou blbost a nejaky chemik to osvetli

0/0
15.7.2010 2:39

BlkRider

Re: vodik palivo budoucnosti?

To zalezi z ceho se bude ten vodik vyrabet... necistci zpusob je elektrolyzou z vody a to by pak nemelo na prirodu vubec zadnej negativni vliv... ale to spotrebovava tolik elekriky, ze by nejdriv museli dokoncit vyzkum fuznich reaktoru...

0/0
15.7.2010 6:24

Host

Re: vodik palivo budoucnosti?

Na to staci i stepne reaktory nove generace. Pokud se budem chtit dopravovat letecky, budeme muset mene efektivne vyrabet vodik nebo jine palivo. Pokud to bude ale "cista" vyroba, tak se to da prijmout.

0/0
15.7.2010 6:59

BlkRider

Re: vodik palivo budoucnosti?

Mno, leteckou dopravu vyuzivajici vodik sme tu meli uz na zacatku minulyho stoleti a tehdy to neskoncilo moc dobre... asi bych si let letadlem ktery po nazazu muze srovnat cely letiste ze zemi odpustil...

0/0
15.7.2010 7:59

Ghost47

Re: vodik palivo budoucnosti?

Tlaková nádrž s vodíkem bude o dost bezpečnější než zeppelin, neměl by být problém zařídit, aby při požáru nějak rozumně její obsah vyhořel a kdyby už nedejbože bouchla, šlo to jedním směrem.

Navíc uniklý hořící vodík alespoň stoupá, hořící letecké palivo tekoucí po zemi nadělá ještě větší paseku...

0/0
15.7.2010 9:51

BlkRider

Re: vodik palivo budoucnosti?

Mno on mezi horenim vodiku a mezi explozi smesi vodiku a kysliku je docela velkej rozdil... http://www.youtube.com/watch?v=ptiCFq5YK3Q

A prave to ze unikly vodik stoupa a misi je se vzduchem muze udelat takovou mensi atomovku pokud nezacne horet hned, ale zapali se az po tom co se smisi se vzduchem. Hindenburg pouze horel... kdyby vybouchnul neprezil by na tom letisti nikdo...

0/0
15.7.2010 19:36

Ghost47

Re: vodik palivo budoucnosti?

Ups... pravda, když to roztržení nádrže a zapálení bude mít správný odstup, je z toho palivovzdušná bomba jak vyšitá :-/

0/0
15.7.2010 21:14

Host

Re: vodik palivo budoucnosti?

Vodík, který se nespálí a unikne, stoupá vzhůru. A tam se může sloučit s ozónem na vodu.

0/0
15.7.2010 9:09

BlkRider

Re: vodik palivo budoucnosti?

Aha, to je zajmava teorie... ale myslel sem ze voda vznika pouze horenim...

0/0
15.7.2010 19:41

Host

Re: vodik palivo budoucnosti?

Kdepak - i samovolnym sloucenim z molekulami Kysliku.  Teplo pri tom samozrejme vznika.

Deje se tak samovolne i u Methanu.

0/0
15.7.2010 23:29

Host

Využití

Tohle asi nebude určené proti zemím, které mají nějakou protileteckou obranu.

Tři čtyři letadla pokryjí většinu oblastí, kde se válčí, třeba v Afghanistánu nebo nějaké africké zemi. Pří dnešní úrovni elektroniky je 200 kg asi dost, většinu váhy budou tvořit senzory, antény, možná nějaká optika. Hlavně to bude levné . Here we go.

0/0
14.7.2010 22:05

FiS95

Vysoká odolnost?

Ukažte mi něco, co vydrží zásah PLŘS Phoenix nebo podobné.

0/0
14.7.2010 20:05

Host

Re: Vysoká odolnost?

Abrams

0/0
14.7.2010 22:38

Host

Re: Vysoká odolnost?

Bohužel ten daleko nedoletí, maximálně pár metrů když je po ruce vhodný kopeček a pořádně se na to šlápne ;-D

0/0
14.7.2010 23:58

Host

Re: Vysoká odolnost?

;-DDobrý!

0/0
15.7.2010 10:56

Host

Re: Vysoká odolnost?

V tom pripade ma protivnik dost malo casu zamirit a vystrelit. Taky dobra ochrana.

0/0
15.7.2010 16:34

Host

Re: Vysoká odolnost?

Bohužel, Phoenixy jsou už vyřazené z výzbroje. Jejich nosiče F-14 také.

0/0
15.7.2010 11:41

Lobo se (z)vrací

Re: Vysoká odolnost?

Leda že by nějaký zbyl íráncům.

0/0
15.7.2010 11:47

FiS95

Re: Vysoká odolnost?

Ale vzhledem k letové hladině bude potřeba veliký dosah a samostatný radar střely. A to má Phoenix oboje.

0/0
15.7.2010 15:27

Host

to si koupim

kolik to stojí a kde se to dá koupit? Přidělat na to nějaký sedátko nebo kukaň a je to skvělý transport pro jednotlivce na dlouhé vzdálenosti... Mám sice přes 100kg, takže moc věcí bych sebou tahat nemohl, ale dostat se z jednoho konce republiky na druhý za hodinu nebo méně, bez zdržování v zácpách, to je sen... když bude člověk znuděný krajinou, teoreticky by se v průběhu cesty dalo i spát, když to bude řídit někdo jiný z domova... teoreticky by se dalo během cesty i jíst, močit, číst a já nevim co ještě... co si jen přát víc - už snad jenom ten teleport  :-) :-) :-)

0/0
14.7.2010 16:41

Host

Re: to si koupim

už to nehul chlapče

0/0
14.7.2010 16:46

Lobo se (z)vrací

Re: to si koupim

Tak 10-20mil.

0/0
14.7.2010 16:48

HLNOCD6

Re: to si koupim

korun nebo dolacu?

0/0
14.7.2010 21:02

Lobo se (z)vrací

Re: to si koupim

Dolarů. Global Hawk stojí asi tak 35mil, ale je výkonnější a asi má lepší vybavení, myslím že 10-20mil by mohl být realistický odhad:-P

0/0
14.7.2010 22:12

Host

Re: to si koupim

Kup si radši helikopteru.

Takhle jsi odkázaný na něakou přistávací dráhu a  s helikoptérou přistaneš i na svým dvorku.

0/0
15.7.2010 1:05

Host

4motory 110 KW, rozpětí 46 metrů a unese to 200 kg.

To mi hlava nebere.

0/0
14.7.2010 15:09

Host

Re: 4motory 110 KW, rozpětí 46 metrů a unese to 200 kg.

2 motory, jinak co je na tom divného, ty parametry jsou bez problémů reálné

0/0
14.7.2010 15:15

Jan9002

Re: 4motory 110 KW, rozpětí 46 metrů a unese to 200 kg.

Ty motory byl překlep, ale takový výkon motoru a takové rozpětí a unese to jenom 200 kg?

0/0
15.7.2010 8:54

Host

Re: 4motory 110 KW, rozpětí 46 metrů a unese to 200 kg.

ve 20km, kde je 10x řidší vzduch

0/0
15.7.2010 9:11

smějící se bestie

***

Bez natankování vydrží ve vzduchu až čtyři dny.  A což teprve když ho natankují !

0/0
14.7.2010 14:48

Host

Re: ***

R^

0/0
16.7.2010 10:25

dci

Re: ***

:-)R^ dík

0/0
16.7.2010 21:02

Ranov

Nejekologičtější letoun světa,,,,

Sloužící k zabíjeníRv!!Je smutné, že lidstvo k pokroku žene jakási neustálá touha- "válčít,zabíjet"... Je zajímavé, že pokud člověk vymyslel něco opravdu převratného a zajímavého, bylo to takřka vždy spojeno s likvidací "nepřítele"... ;-(:-/Rv!!

0/0
14.7.2010 14:43

Host

Re: Nejekologičtější letoun světa,,,,

..proč k zabíjení?...co když třeba k obraně před zabijáky?

0/0
14.7.2010 14:44

Ranov

Re: Nejekologičtější letoun světa,,,,

"Zabijáky" si naše (západní) kultůra, vyrábí sama a ráda!

0/0
14.7.2010 14:46

Host

Re: Tak proč tu žvaníš a nejedeš jim pomoct ...?

..okopávat políčka makovic...:)

0/0
14.7.2010 14:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.