Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na novou lokomotivu od Škody. V testech tahá uhlí

Jednou budou záběry na novou českou lokomotivu táhnoucí nákladní vlak s uhlím unikátem. V běžném provozu totiž bude Škoda 109E vodit už pouze vlaky osobní. Přitom má speciální pantograf podobný tomu, který používá absolutně nejrychlejší TGV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Design = katastrofa

Pochopil bych, kdyby tento stroj zůstal u nákladů, ale se soupravami pro cestující si to fakt nedokážu představit. Proboha, buď nám tady schází prachy nebo tu máme v čele designery, kteří ještě navrhovali "bubliny". Je mi z toho zle!

0/0
15.12.2010 14:51

Host

Náklad na pražském hl.n.

;-D Tak nákladní vlak jsem na pražském hlavním nádraží viděl několikrát. Dokonce tam stál a měl plné vagóny uhlí.

0/0
18.9.2010 15:56

Jan.P

hrozne video

Video naprosto příšerné. Ozvučení zcela dementní. A co je ta vyskaující reklama před půl obrazovky? Jednou to schovu a ono to vyleze zas? S tímhle se jděte vycpat!

0/0
15.9.2010 16:05

Host

Stop-tlačítko

A má to taky to pověstné stop-tlačítko, jako ta mašina co vykolejila s tím vlakem nových Dacií v Rakousku?

0/0
15.9.2010 14:45

Host

Re: Stop-tlačítko

Nevim co tim myslite primo - ale Nouzovou brzdu ma kazda lokomotiva.

0/0
15.9.2010 23:23

Host

Pěkná.

R^

0/0
15.9.2010 13:09

Host

Design je pro mě u lokomotivy

na posledním místě. Jsou daleko důležitější věci na lokomotivě než design. Těmi je spolehlivost a bezpečnost. Bezpečnost u této lokomotivy je dána novými předpisy, kdy je strojvedoucí ochráněn při nárazu ve 110 km/h do cisterny. Spolehlivost ukáže teprve čas. Lokomotiva je stroj na 50 let.

0/0
15.9.2010 8:42

Host

Re: Design je pro mě u lokomotivy

Ne, sorry, "design" neznamená jen karoserii zvenku, ale taky stanoviště strojvedoucího UVNITŘ. A tam je to taky potřeba. Třeba z toho důvodu, aby nebylo (snadno) možné udělat chybu v obsluze právě kvůli tomu, že dva ovládací prvky jsou příliš blízko u sebe a mají podobný spínač.

Aby se třeba taky výduchy klimatizovaného vzduchu daly nasměrovat tak, aby nefoukaly přímo do ksichtu.

"Design" taky znamená správné uspořádání softwaru. Špatný příklad: u ETR470 při přechodu z FS na SBB zadal strojvůdce špatné parametry a tím se automaticky aktivovalo nouzové zastavení. (Při něm se urvala kolejová brzda na jednom vagónu a celá souprava byla vyřízená, ale to je už jiný příběh.) Jak je asi udělaný program, když lze při tak rutinním přechodu (cca. 10x denně, 360 dní v roce) udělat chybu a proč to vede k nouzovému brždění?

0/0
15.9.2010 14:23

Host

Zahraniční stroj se prodraží

Pro ty, co tu pořád vnucují, že koupit lokomotivu od Němců nebo Rakušáků by bylo levnější. Možná, že jo, ale vsadím se, že ČD mají v každým větším depu nějakýho fachmana, co Škodovky zná jak svý boty a lidově řečeno ví kam šáhnout. U takovýho Taurusu se rozbliká kontrolka na displeji a všechno, co může dopravce udělat, je ho zapřáhnout za lokomotivu a poslat technikům k výrobci. Což je fajn v době záruky, ale když se pak má za každou prkotinu platit, tak už to tak milý není.

0/0
14.9.2010 21:00

banánový huffnagelův duch

Re: Zahraniční stroj se prodraží

radši mlč...

0/0
14.9.2010 21:03

Host

Re: Zahraniční stroj se prodraží

sice je to hovadina, ale pobavils :)

0/0
16.9.2010 5:37

Host

chyba

m/s^-2 ??  to máte trochu špatně

0/0
14.9.2010 20:39

adam72

srovnáváte nesrovnatelné

Nějak jsem nepochopil proč nákladní vlak (i když nenaložený) srovnávají s osobní přepravou - to přece nelze. Až ta samá lokomotiva potáhne jen těch 5 vagonů pro cestující, tak bude zrychlovat podstatně rychlejš.

0/0
14.9.2010 19:57

TClovek

Re: srovnáváte nesrovnatelné

Oni ale psali, ze ten vlak prijel driv. Me zas nepripada moc fer to srovnavat s metrem, ktere kazdou chvili zastavuje.

0/0
14.9.2010 22:28

Host

Češi - zastaralý národ

Udivuje mě, jak tu každý druhý obhajuje komentáře, které píší naprostou pravdu. Designově to je hnus, stejně jako většina českých věcí, které jezdí ať už na kolejích nebo na silnici. Proboha lidi!

Istus: Proč zrovna UFO ? Z Vašeho příspěvku lze vidět, že jste se nikdy nekoukl třeba do zahraničí, kde se dá opravdu mluvit o designu a kde mají funkční, praktické a zároveň velice vkusné nápady provedení.

0/0
14.9.2010 18:48

fsp

Re: Češi - zastaralý národ

Design je věcí vkusu, osobně mi 109E nepřijde vzhledově o nic horší než Taurus od Siemensu. Navíc, u lokomotiv je důležité asi jako automat na kondomy ve Vatikánu,.

0/0
14.9.2010 19:11

joscer

Re: Češi - zastaralý národ

Obávám se, že on nebude vědět, co je to Taurus.

0/0
14.9.2010 19:12

celim

Re: Češi - zastaralý národ

R^tak tak!

0/0
15.9.2010 13:26

flames828

Re: Češi - zastaralý národ

S Taurusem je to remíza, navíc Taurus na živo taky nevypadá nějak extra. Osobně mám raději starší a hranaté designy.

0/0
17.9.2010 12:40

Host

Re: Češi - zastaralý národ

Jestli se ti nelíbí, tak si to nekupuj :))

Mě se třeba nelíbí ty různé "moderní" designy a cpu ti to?

0/0
15.9.2010 1:15

Host

Re: Češi - zastaralý národ

Mě se design 380 líbí stejně jako Taurus. Každá má něco do sebe. Ale jak tu už někdo psal, nejdůležitější je výkon, spolehlivost a bezpečnost. Vzhled jako takový je až na 2. místě...Ale jsme v ČR a ať se tu udělá cokoliv, vždycky se najde nějaký tlučhuba, který by to udělal "lépe" a nebude tudíž nikdy spokojen :-/

0/0
17.9.2010 14:03

Host

Auta stojí, vlaky jedou

Jen by mě zajímalo, proč jsem nedávno dvě hodiny čekal v Adršpachu na vlak a nikdo ani nedokázal ohlásit zpoždění, abych šel na autobus?

0/0
14.9.2010 18:40

Host

Re: Auta stojí, vlaky jedou

To se mi ještě nestalo, kdyby se mi to stalo, tak bych se někoho na nádraží zeptal ... příště to taky zkus ;)

0/0
15.9.2010 1:16

Host

Z Kralup do Prahy to nejezdí každou čtvrthodinu...

... ale přál bych si to... moc...

0/0
14.9.2010 16:04

tarten

Re: Z Kralup do Prahy to nejezdí každou čtvrthodinu...

Zřejmě si to spletli s tratí na Beroun nebo Benešov.

0/0
14.9.2010 16:20

dudlop

Design nic moc..

Vídám ji v Brně, už z dálky je slyšet takový tupý zvuk.. při přejíždění výhybek. Vzhledově se mi dvakrát nelíbí, možná stačilo pár detailů, jiný nátěr-a výsledek by byl lepší.

0/0
14.9.2010 14:22

Host

SCHKODA by bylo přesnější

Celkem mě mrzí, že v Česku myslí každý jen na sebe, tím jsme přišli o veškerý průmysl, který po revoluci skoupili Němci za pár marek na úplatky našich "podnikatelů", a nyní jsme jen zemí s levnou pracovní silou a takřka nulovým majetkem. Plzeňská Škoda, která vyvážela lokomotivy do celého světa (kromě západu), je minulostí. Dnes je to jen montážní hala cizích vlastníků. Proto z této zprávy nemám ani radost. Jedinou cestou ven je pro mě odstěhování se z republiky či politika podobná panu Bártovi a čas několik desetiletí. Avšak ani to proti české úplatné a bezpáteřní nátuře nemusí pomoci.

K článku samotnému - fyz. veličina zrychlení má chybně uvedenou jednotku, dále pak  v zahraničí se vozba nákladních vlaků uskutečňuje rychlostí i 140 km / h (např. v síti DB Netz), ne jen do 120 km / h jako u nás v případě vlaků kategorie NEx.

0/0
14.9.2010 14:09

pumpuj

Re: SCHKODA by bylo přesnější

...do celého světa (kromě západu, severu, a jihu)..

0/0
14.9.2010 14:12

Host

Re: SCHKODA by bylo přesnější

Na jih také - do několika afrických států, dále pak do Itáli, Řecka a mnoha dalších..

0/0
14.9.2010 14:15

Host

Re: SCHKODA by bylo přesnější

a kde je problém? Vyrábí se na původním pozemku, pod původním názvem i ochrannou známkou. Projektují čeští technici, vyrábějí čeští dělníci (s výjimkou těch agenturních, ti jsou převážně ze Slovenska), zkouší čeští technici. A je určená pro ČD a ZSSK (dosud). Komponenty dodávají domácí i zahraniční firmy.

0/0
14.9.2010 14:34

Host

Re: SCHKODA by bylo přesnější

No problém je právě v tom, že veškerý zisk mizí v zahraničí. Do státní kasy se jen odvede pár peněz z daní, ta zaměstnanost je sice hezká, ale taky nikoho nevytrhne, stěžejní je generování zisku. A ten chybí. Prostředky zaplacené tady od Černé Díry na vozidla nejsou pak investovány ze strany lokomotivky pro další rozvoj tady u nás, nýbrž někde ve světě.. Když se k tomu ještě připočte plýtvání veřejnými prostředky, tak pak je jasné, že to s naší ekonomikou jde do pryč. Bohužel.

0/0
14.9.2010 14:53

Host

Re: SCHKODA by bylo přesnější

přesně tak, a nejhorší je, že na takovouto koncepci fungování našeho státu doplácí obyčejní lidi...:-/

0/0
14.9.2010 14:55

Host

Re: SCHKODA by bylo přesnější

Á obyčejný člověk! Kdyby do Škody nešel západní kapitál, tak na jejich pozemcích dnes stojí sklad trhovců...

0/0
14.9.2010 15:05

Host

Re: SCHKODA by bylo přesnější

..a jakejpa by mezi tim byl rozdíl, jesli mužu vědět?

0/0
14.9.2010 16:19

tarten

Re: SCHKODA by bylo přesnější

Jak už bylo zmíněno, Škodovka zaměstnává místní, a platí daně.

0/0
14.9.2010 16:47

fsp

Re: SCHKODA by bylo přesnější

Škoda Plzeň má československé vlastníky, to že Appian Group je zapsaná v Holandsku má bohužel ryze ekonomické důvody. Ale s přesouváním sídel do výhodnějších destinací bojuje celý svět.

0/0
14.9.2010 19:08

Host

Re: SCHKODA by bylo přesnější

Zas bych řekl lepší jak Volvo Cars pod Číňany :-P

0/0
14.9.2010 19:35

Host

evidentně nemáš představu o tom co meleš ty trdlo!

Appian Groupje dalším příkladem cizácké koloniální navlády!!

...

http://investorvillage.com/smbd.asp?mb=1911&pt=msg&mid=4266128

0/0
14.9.2010 19:55

Host

Re: evidentně nemáš představu o tom co meleš ty trdlo!

Ano, Appian group byla na příkaz českých investorů založena v USA. Akcionářská struktura je neznámá, ale dle aktivit a lidí v managementu lze velmi pravděpodobně předpokládat, že majitelé jsou čechoslováci a účelem společnosti bylo ovládnutí firem napojených na Škodu Plzeň a MUS.

Sice je společnost podezřelá, nicméně hospodaří dobře a to je hlavní.

0/0
14.9.2010 21:24

Host

Re: evidentně nemáš představu o tom co meleš ty trdlo!

proč lžeš???

0/0
15.9.2010 12:50

Host

Re: evidentně nemáš představu o tom co meleš ty trdlo!

Asi se bojí, že na povrch vypluje spojení estébáků s NWO... ;-€;-O

0/0
15.9.2010 12:53

Host

Re: SCHKODA by bylo přesnější

Už nemá. Škoda machine tool - prodáno, Škoda elektro - prodáno. Škoda jaderné strojírenství-prodáno. Škoda kovárny- prodáno. Škoda energo -prodáno. Kupci z Britanie , Ruska , Korei.

0/0
15.12.2010 20:43

celim

Re: SCHKODA by bylo přesnější

Asi Vám uniklo, že Škoda Plzeň byla českou firmou za RU a za totáče. Za 1. republiky ji ovládal francouzský kapitál, neboť tou dobou jsme byli nejvyspělejší francouzskou kolonií!

0/0
15.9.2010 13:24

vransen

Paralela Pendolíno

Všechny, co se tady vlastenecky bijí do prsou, bych rád upozornil, že ta mašina má už skoro rok zpoždění (a dalších pár zřejmě bude), za což hrozí Škodě pokuta 200 mil. Kč. Prostě typicky česká prácička...

0/0
14.9.2010 14:06

pumpuj

Re: Paralela Pendolíno

Pokutu Škodovka, nikdy žádnou nedostane.

0/0
14.9.2010 14:08

vransen

Re: Paralela Pendolíno

A dobré jméno?

0/0
14.9.2010 14:13

tarten

Re: Paralela Pendolíno

Může ji dostat, nezáleží ale na tom co si myslí nějaký novinář, ale jak je postavena slmouva včetně dodatků na předělání podle změněných norem atd. A případnou pokutu řádově 200 mil. by bylo nejlepší splatit ve formě lokomotivy navíc. Stejně to udělal při podobném zpoždění tuším Siemens s Taurem.

0/0
14.9.2010 16:46

vransen

Re: Paralela Pendolíno

Jo tohle by byl ideální stav. Mimochodem, ty změny norem jsou lidem z branže dopředu dostatečně známy. Normy totiž nepadají ze dne na den z nebe.

0/0
14.9.2010 17:02

a8nn

Re: Paralela Pendolíno

Nedostane, nezáleží na tom co je ve smlouvách, ale co Škodovce dovolí ČD. A ty jí dovolí cokoliv. ČD nejsou schopny omlátit Škodovce o hlavu ani nedodělky v ešusech.

0/0
14.9.2010 20:00

Host

Re: Paralela Pendolíno

spíše byrokratická než česká. Ačkoliv má Škodovka na zpoždění značný podíl, ne vše jde za ní. V tomto případě se také zpřísňovaly parametry ve fázi vývoje a dokonce i výroby.

0/0
14.9.2010 14:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.