- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pochopil bych, kdyby tento stroj zůstal u nákladů, ale se soupravami pro cestující si to fakt nedokážu představit. Proboha, buď nám tady schází prachy nebo tu máme v čele designery, kteří ještě navrhovali "bubliny". Je mi z toho zle!
Tak nákladní vlak jsem na pražském hlavním nádraží viděl několikrát. Dokonce tam stál a měl plné vagóny uhlí.
Video naprosto příšerné. Ozvučení zcela dementní. A co je ta vyskaující reklama před půl obrazovky? Jednou to schovu a ono to vyleze zas? S tímhle se jděte vycpat!
A má to taky to pověstné stop-tlačítko, jako ta mašina co vykolejila s tím vlakem nových Dacií v Rakousku?
Nevim co tim myslite primo - ale Nouzovou brzdu ma kazda lokomotiva.
na posledním místě. Jsou daleko důležitější věci na lokomotivě než design. Těmi je spolehlivost a bezpečnost. Bezpečnost u této lokomotivy je dána novými předpisy, kdy je strojvedoucí ochráněn při nárazu ve 110 km/h do cisterny. Spolehlivost ukáže teprve čas. Lokomotiva je stroj na 50 let.
Ne, sorry, "design" neznamená jen karoserii zvenku, ale taky stanoviště strojvedoucího UVNITŘ. A tam je to taky potřeba. Třeba z toho důvodu, aby nebylo (snadno) možné udělat chybu v obsluze právě kvůli tomu, že dva ovládací prvky jsou příliš blízko u sebe a mají podobný spínač.
Aby se třeba taky výduchy klimatizovaného vzduchu daly nasměrovat tak, aby nefoukaly přímo do ksichtu.
"Design" taky znamená správné uspořádání softwaru. Špatný příklad: u ETR470 při přechodu z FS na SBB zadal strojvůdce špatné parametry a tím se automaticky aktivovalo nouzové zastavení. (Při něm se urvala kolejová brzda na jednom vagónu a celá souprava byla vyřízená, ale to je už jiný příběh.) Jak je asi udělaný program, když lze při tak rutinním přechodu (cca. 10x denně, 360 dní v roce) udělat chybu a proč to vede k nouzovému brždění?
Pro ty, co tu pořád vnucují, že koupit lokomotivu od Němců nebo Rakušáků by bylo levnější. Možná, že jo, ale vsadím se, že ČD mají v každým větším depu nějakýho fachmana, co Škodovky zná jak svý boty a lidově řečeno ví kam šáhnout. U takovýho Taurusu se rozbliká kontrolka na displeji a všechno, co může dopravce udělat, je ho zapřáhnout za lokomotivu a poslat technikům k výrobci. Což je fajn v době záruky, ale když se pak má za každou prkotinu platit, tak už to tak milý není.
radši mlč...
Nějak jsem nepochopil proč nákladní vlak (i když nenaložený) srovnávají s osobní přepravou - to přece nelze. Až ta samá lokomotiva potáhne jen těch 5 vagonů pro cestující, tak bude zrychlovat podstatně rychlejš.
Oni ale psali, ze ten vlak prijel driv. Me zas nepripada moc fer to srovnavat s metrem, ktere kazdou chvili zastavuje.
Udivuje mě, jak tu každý druhý obhajuje komentáře, které píší naprostou pravdu. Designově to je hnus, stejně jako většina českých věcí, které jezdí ať už na kolejích nebo na silnici. Proboha lidi!
Istus: Proč zrovna UFO ? Z Vašeho příspěvku lze vidět, že jste se nikdy nekoukl třeba do zahraničí, kde se dá opravdu mluvit o designu a kde mají funkční, praktické a zároveň velice vkusné nápady provedení.
Design je věcí vkusu, osobně mi 109E nepřijde vzhledově o nic horší než Taurus od Siemensu. Navíc, u lokomotiv je důležité asi jako automat na kondomy ve Vatikánu,.