- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
kdo kouká občas na vimeo, ale i na yt, tak ví, že videa z canonovejch zrcadlovek jsou kůl......takže jistě....čím dražší model, tim vyšší kvalita...5D Mark II vede....7D o trošku horší.......řada lidí by chtěla točit, a 60D je už pro ně možná přijatelnější cenově...výklopnej displej na točení fajn..jak u kamery, že....skoro..ehm
nejsem si jistej..ale u Canonu 7D de nějak dosáhnout...teda asi to i umí...60 fps.....což se může často hodit..
Směji se majitelům kvalitních zcadlovek, co degradují obraz setovými objektivy za pár babek. Když objektiv od Canonu nemá červený proužek, je to o ničem.
pamatuju si doby, kdy lidé s DSLR povýšenecky deklamovali, že obraz na displeji a video jsou jenom blbosti pro hloupé děti.
Prošlo mi rukama kde co, ale 60d do ruky snad ani nevezmu. Jsem mj.dlouholetým majitelem Canonu D30 z r. 2000, z dnešního hlediska pravěk. Fotí pořád výborně. Vzhledem k tomu, že valná většina fotek dnes skončí maximálně na webu, tak rozlišení kolem 3Mpix považuji za plně dostačující. Limitujícím faktorem jsou spíš (ne)kvalitní skla mnoha cvakalů.
Ale aby jste mě hned nekamenovali: mám i 5d a tam je rozdíl v kvalitě fotek znatelný.
Velmi pěkně fotí i 20d, 400d, 50d. Na všechny ale musíte dát pořádné sklo. Špatným sklem zabijete sebelepší foťák.
Nicméně Canon 60d zazdila firma Canon sama. Je to pohřeb řady xxD. Doufám, že to bude propadák. Konstrukcí a vybavením 60d připomíná řadu xxxd, která je zaměřená na amatérskou část trhu. I cena 60d mi připadá nestydatá. Canone, probuď se!!!
Probudit by ses měl ty. 60D je logickým krokem po zavedení 7D. Pokud by 60D měl svými parametry výrazně vylepšovat 50D, byl by příliš blízko 7D a nesmyslně by jí konkuroval.
Jakkoliv se komukoliv nelíbí specifikace 60D, je to naprosto nepodstatné. Z pohledu "pozišnynku" jednotlivých řad Canonu to byl logický krok.
..je blbost, protože klesá využitelný dynamický rozsah buněk snímače, roste šum a extrémně rostou požadavky na kvalitu optiky. To je dost kontraproduktivní. Správnou cestou kráčel Nikon, ale i ten se nechává strhnout honbou za rozlišením a po vydařené sérii 12Mpix CMOS jde do 14Mpix, nebo i více (nevím jestli nechá nástupce D300 s 14Mpix jako D3100, osobně tipuju 16Mpix což by byla velká škoda). Osobně bych bral těch 10-12Mpix APS-C CMOS jako strop s tím, že by se generace od generace zlepšovaly parametry dynamického rozsahu a šumu, vylepšovaly se funkce a AF moduly. Ale to nikdo neudělá, protože spotřebitel je ovce, co jde za lákadlem pixelů. Už dávno není DSLR kategorie pro lidi, kteří tomu rozumí. Canon nad tím také zapláče, až uživatelé budou zkoumat (to všichni hnidopichové rádi dělají) že to jejich L-ko za desetitisíce nekreslí na 18Mpix bůhvíjak ostře 1:1 na monitoru a budou z toho brečet.
"hon na megapixely je blbost, protože klesá využitelný dynamický rozsah buněk snímače, roste šum" - tedy třeba 10D má vetší dynamický rozsah než 7D a má při srovnatelní velikosti výsledné fotky menší šum?
Hmmmmm .
Je smutné, že i kategorie vnímané jako kvalita výstupu, tj. DSLR se vkrádá mánie zvyšovat rozlišení bez ohledu na kvalitu výstupní fotografie. Výrobci zvyšují rozlišení a takto vzniklou nekvalitu dohání novými obrazovými procesory a novými algoritmy maskujícími nedostatky vysokým rozlišením vzniklými.
Kdo z běžných smrtelníků potřebuje 18MPix? Kde kdo dneska ukazuje své fotografie na displayích PC nebo laptopů či na na FullHD televizorech. V těchto případech není zapotřebí víc jak 2MPix!!! Pro tisk do A4 stačí fotka do 6MPix. S rezervou např. pro ořez bychom si všichni vystačili s 8-12MPix. Tak proč ta honba za stále vyšším a vyšším rozlišením?
Osobně bych přivítal, kdyby strop pro kompakty byl někde do 6MPix a u DSLR s APS-C snímačem do 12MPix a výrobci aby se soustředili na zvýšení kvality výstupu ze snímače. Mám na mysli šum při stále se zvyšujících citlivostech.
Když to takto půjde dál, začnou se lidé shánět po "starých" DSLR, které ještě dělaly fotky a ne omalovánky.
Teorie je to pěkná, ale v praxi u DSLR neplatí.
Z digitálních zradlovek jsem měl Canony 10D, 30D, 5D a nyní 5D mk II. Že by obrazový výstup novějšího modelu byl vždy horší než staršího, jak uvádíš, to je komické. Zatím vždy znamenal nový model vyšší rozlišení, více detailů v obraze, ale při nižším šumu. Když zůstanu na poli APS-C, pak se tě zeptám, jestli jsi někdy viděl A3 při ISO1600 z 10D a 7D? V prvním případě kropenatá plocha bez detailů a s mizerným rozlišením a mizerným dynamickým rozsahem. Ve druhém případě fotka bez rušivého šumu, s množstvím detailů, perfektně ostrá, s viditelně lepším DR.
A pokud říkáš, že na A4 stačí 6Mix, pak by ses měl naučit malou násobilku. Při standardním tiskovém rozlišení 300ppi ti to "trochu" nevychází.
A když porovnám výstup z 8Mpix 30D a 21Mpix 5d mk II na A4 (v obou případech s ostrým pevným sklem), pak je rozdíl v ostrosti a detailech vidět i na takhle malém formátu zřetelně na první pohled.
K cemu jsou takove pitomosti jako full hd video, live view a tak .... zrcadlovka je zrcadlovka, mne prijdou podobne slataniny dost divne
ty nevíš, k čemu je video? A na youtube nebo v televizi koukáš na co?
koukam, ze nekteri fotografove jsou uz tak mimo misu, ze se neumi vyjadrovat jako normalni lide. co kdybyste zacali mluvit alespon trochu jako lide, ne jako priblbli ITaci? predpokladam, ze i vase fotky jsou pak sama umelecka dila, kterym rozumi jenom autor a proto jste vetsinou zneuznali geniove.
"priblbli ITaci"
Copak? Nejaky zneuznany skladnik?
vyklopny displej ma Oly E-30. mam jej objednany (pres ebay.co.uk). nahradim tak Oly E510.taky jsem koupil lens 12-60mm (coz je mimoradny lens) a 9-18mm...jinak je mi jasny ze maly senzor Oly bude sumet vzdy vice nez konkurence, ale proste jsem nechtel menit vyrobce a vyhody 4/3 systemu jsou vseobecne zname. zdravim
samozřejmě, výhody olympusího 4:3 dobře známe: Vysoká hladina šumu ve srovnání s APS-C, horší dynamický rozsah snímače a v neposlední řadě i mnohem horší práce s hloubkou ostrosti. Abych to zkrátil, Olympusí 4:3 je něco mezi kompaktem a APS-C bez možnosti postupu na profi tělo při zachování objektivů/příslušenství, atd. Pro cvakálky dobrý, pro vážnější focení k prdu..