Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hradec Králové z pohledu stíhače. Smrtelně přesné triky elitních pilotů

Redakce Technet.cz získala exkluzivní záběry z kokpitu akrobatických stíhaček Breitling Jet Teamu. Proháněly se o víkendu nad Hradcem Králové.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qsilence

Stíhačky he he he :D

Pokud by L-39 někdy zasahovala v boji, tak pouze jako bitevník. Těžko nazývat pilota bitevníku stíhačem. Jooo, kdyby psali o pilotech MIG-21 (abysme mluvili o něčem, co lítalo souběžně s Albatrosama :-), tak bych souhlasil s honosným titulkem. Tím nijak nechci shazovat výkony pilotů, kterým smekám. Jen mě rozčilujou senzační titulky, který mají daleko od reality.

0/0
14.9.2010 19:49

Tryskoprd

Wild Child - Beauty in Motion

http://www.patricksaviation.com/videos/Richard/397/

0/0
10.9.2010 17:38

Host

Netrapte sa...

a pozrite si videa tuto: http://www.breitling-jet-team.com/accueil.html

tie leitadla maju ruske budiky, takze je jasne, akou cestou sa do timu dostali...

0/0
8.9.2010 12:53

Host

Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

L-39 je proudové letadlo ponejvíce používané jako cvičné. Ten člověk, který ho řídí se jmenuje pilot. Pokud je použito pro předvádění letecké akrobacie dá se předpokládat, že ho řídí špičkový akrobatický pilot. Pokud je L-39 vybaven zbraňovými systémy a použit jako stíhací letadlo, pak jej řídí člověk, který kromě toho, že ho umí řídit, prošel taky bojovým výcvikem, zná ovládání zbraní, taktiku leteckého boje a spoustu dalšího pro vedení vzdušného boje. Ten člověk se jmenuje stíhač nebo též bojový pilot.

Rozdíl mezi akrobatickým pilotem a stíhačem je asi stejný jako mezi klaunem, který v cirkuse střílí z kanónu a tankistou.

0/0
8.9.2010 11:04

Host

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

stihaci nesmeji byt akrobatickymi piloty a naopak? ale jinak si to vysvetlil moc pekne, pointa sice neni, ale to nevadi .....

0/0
8.9.2010 13:47

Host

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

A naopak?

Jako že akrobatický pilot (civilista) si jako melouch střihne stíhače? ;-D;-D;-D

0/0
8.9.2010 14:04

Ghost47

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

To asi ne, ale předpokládám, že pokud někdo má na to létat slušně akrobacii, asi by při výcviku na stíhacího pilota moc problémů neměl...

0/0
8.9.2010 14:31

Host

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

Piloti Breitling Jet Teamu v HK nebojovali, měli výzbroj, nikoho nestíhali. Jestli v týmu působí nějaký bývalý nebo aktivní stíhač je vcelku bezpředmětné. Piloti v tomto týmu se prezentují jako akrobatičtí piloti. ;-D

0/0
8.9.2010 14:30

Host

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

oprava: "neměli" výzbroj

0/0
8.9.2010 14:31

Jan Spatny

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

v tom pripade ale vetsina stihacich pilotu na svete jsou vlastne jen akrobati - kdyz nebojuji a jen letaji ....

0/0
8.9.2010 15:13

Jan Spatny

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

trochu uz demence, ne? ... prece letaji na velmi rychlych letadlech, kterym lide bezne rikaji stihacky ... neprijde mi nic divneho, ze pilota oznacime jako stihace, i kdyz nema za pasem deringera .... tzn. host cislo 1 - nejsi ty nahodou revizor?

0/0
8.9.2010 15:17

Host

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

Jasně a každého majitele řidičáku závodníkem F1, kamioňákem nebo popelářem.

0/0
8.9.2010 17:20

Host

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

Několik členů skupiny chodi na ryby. Co takhlel titulek Smrtelně přesné triky lovců kaprů...?

0/0
8.9.2010 14:49

Host

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

A hlavne, L-39 NENI stihaci letoun. Je urcen k zakladnimu a pokracovacimu vycviku pilotu, dale jako lehky bitevni letouna a pouze s omezenimi i jako sihaci letoun.

Bohuzel, Redaktori iDNES jsou na tom se znalostmi blede, takze muzeme byt radi, ze jej neoznacuji za draka.

0/0
10.9.2010 17:09

Host

Re: Vysvětlení polopatě pro p. Kužníka

jinak, piloti breitling týmu jsou stíhači, jsou to bývalí vojenští piloti, kteří jsou v civilu, mají normální práci a po ní trénují... už sem radši nic nepište vy rádobyexperti, nebo se z vás poseru :-D

0/0
13.9.2010 22:41

Host

Jonáš

Kdyby to video fungovalo, možná by to bylo zajímavější....

0/0
8.9.2010 10:14

Host

v nedeli litalo vsech 7

stacilo prijit jeste jednou a mohli jste si to natocit. Tech par zaberu z kokpitu by se tam dalo strihnout

0/0
8.9.2010 10:11

Host

Re: v nedeli litalo vsech 7

Potvrzuji.. bylo jich 7 ;) Za to chybelo mnohem dulezitejsich letounu.. ;-O

0/0
8.9.2010 23:12

dedust2000

titulek uchvatnej

a k tomu zduraznovani jedinecnosti teto skupiny (jakkoliv samozrejme vytecne), tak treba Red Bull ma skupinu civilnich Alpha Jetu, ktery taky vypadaj skoro jako stihacky...

0/0
8.9.2010 9:37

Fikos

Re: titulek uchvatnej

No Alpha Jet je oproti Albatrosu supersonic !!

0/0
8.9.2010 10:05

Host

Re: titulek uchvatnej

Muzes to nejak rozvest?

0/0
8.9.2010 10:53

Fikos

Re: titulek uchvatnej

Alpha Jet má maximální rychlost cca 1100 km/h ,Albatros 750 km/h. Nosnost Alpha Jetu je dvojnásobná:-)

0/0
8.9.2010 14:10

MasoxCZ

Re: titulek uchvatnej

Takový ... droboučký ... rozdíleček ... Breitlingové jsou jediní, kdo akrobacii dělají jako civilové profesionálně na plný úvazek. Tedy piloti a pozemní personál nemají žádný jiný zdroj příjmů. Ve všech ostatních týmech to mají buďto na vedlejšák, nebo jsou v aktivní vojenské službě. Tady firma platí sakumprdum všechno. Je docela ohromující, že to výroba hodinek a palubních přístrojů ufinancuje. Holt kdo umí, ten umí. (v sobotu jsem tam byl)

0/0
8.9.2010 10:30

Host

Odborníci

Tyto dvoumístné cvičné tryskové letouny jsou rychlé a výkonné. Albatros je prakticky to nejpomalejší co lítalo skupiny z proudovým motorem :-/. Jinak hoši od Breitlingu R^

0/0
8.9.2010 9:05

Honx

Re: Odborníci

Na letošním CIAFu asi jo, jinak létají třeba poláci se skupinou Isker - letadel z doby Delfína. Mimochodem taky velmi povedené vystoupení, zvlášť s ohledem na "směšný" výkon jejich motorů!

Ostatně ono je to ohledně maximální rychlosti jedno, na podobném vystoupení stejně žádné letadlo nesmí překročit Mach, půlka lidí by omdlela a druhá půlka rovnou ohluchla ;-)

0/0
8.9.2010 9:31

Ghost47

Re: Odborníci

Tuším, že ještě před přesunem CIAFu do Brna se to někomu povedlo... a že museli znova zasklít věž :-)

0/0
8.9.2010 9:46

jakub7

Re: Odborníci

Vez ne, ale baraky v okoli. Tenkrat to byly 2x F-5

0/0
8.9.2010 10:55

Host

 

Smrtelně přesné triky na nejvíc nejdůvěryhodnějším serveru ve vesmíru 8-o

Ještě jste zapomněli na lištu "víme první"

0/0
8.9.2010 8:40

Tryskoprd

Re:  

Hlavně že sis nezapomněl stříknout. :-/

0/0
10.9.2010 18:19

Host

palec nahoru ... :-)

Dobří hoši. :-)

Jen mi není jasné, jak někdo může dosáhnout záporných hodnot G-éček. :-(

Ta jsou přeci jen plusová, at letím velkou rychlostí vpřed nahoru nebo dolů.

... nebo ne ...?

0/0
8.9.2010 8:38

volic_plukovnik

Re: palec nahoru ... :-)

Plusová gé jdou směrem do nohou, mínusová do hlavy.

0/0
8.9.2010 8:41

Host

Re: palec nahoru ... :-)

Je to jednoduché: když to pilota tlačí do sedačky, je to plusové G, když ho to naopak ze sedačky tahá, je to mínusové.

0/0
8.9.2010 8:55

Host

Re: palec nahoru ... :-)

nn .....3g 2g 1g 0g(stav bez tíže) -1g -2g -3g......  obyc matika ....

0/0
8.9.2010 9:07

Host

Re: palec nahoru ... :-)

minulej patek jsem dal 6G a pak už zavirali. Dneska to bude 0G, ale do minusu jsem se jeste nedostal :-)

0/0
8.9.2010 10:03

Honx

Jeden smutný fakt...

Smutné je že české letouny a vůbec českou techniku propagují francouzští piloti placení švýcarskou hodinářskou firmou, ale my sami přitom nejsme ve světě schopni zpropagovat novější a také skvělé L-159. ;-(

Třeba kdyby ministerstvo "darovalo" Breitling týmu jednu L-159 kterou by mohli obohatit své vystoupení (oproti původnímu Albatrosu má značný nárůst výkonu) tak nevěřím že by se nenašla řada zájemců po celém světě. Zájem by určitě měla jak armáda, tak ale i soukromí nadšenci. Ostatně L-39 je nejčastější stíhačka v soukromých rukách, nepochybuji to že by se našlo pár zájemců co by si dokázali zaplatit i nový L-159! R^

0/0
8.9.2010 8:33

Host

Re: Jeden smutný fakt...

L-39 je nejčastější stíhačkou v soukromých rukou, protože se jich ruská armáda ve velkém zbavovala a možná ještě zbavuje. Běžná cena je tuším něco kolem 200.000 dolarů.

0/0
8.9.2010 8:58

Host

Re: Jeden smutný fakt...

Dalsim duvodem muze byt velky rozdil vletove hmotnosti pri letani akrobacie.

ALCA ma prazdnou hmotnost 4350 kga L-39 mene jak 3450 Kg. To znamena pri obsazeni pilotem a palivem pro akrobacii velky rozdil v plosnem zatizeni kridel.

ALCA by bylo patrne nutne odlehcit a zbavit nektereho vybaveni aby vyhovovala Breitling teamu a to mohlo znamenat dalsi naklady, problemy s tezistem a podobne.

Nicmene na CIAFu jsem byl a mym laickym pohledem ze zeme to vypadalo, ze vystoupeni ALCA s ceskym pilotem ma podobne prvky akrobacie jako skupinovy let Breitling teamu, Urcite by bylo zajimave slyset nazor tech pilotu na akrobaticke schopnosti jejich stroju.

Muzeme si jen prat aby v budoucnu az L-39 doslouzi pouzivali tyto zname akrobaticke teamy zase na ceske letadlo, at uz to bude L-159 nebo neco jineho.

0/0
8.9.2010 9:13

Honx

Re: Jeden smutný fakt...

Rozdíl ve váze samozřejmě je, ale taky ve výkonu motoru i aerodynamice. Je to prostě minimálně o generaci novější letadlo. Rozhodně si nemyslím že Alca by nezvládla to samé co Albatros ;-D

0/0
8.9.2010 9:22

Host

Re: Jeden smutný fakt...

Dokonce to není ani stíhačka ale lehký bitevník;-)

0/0
8.9.2010 9:25

Wild Beast

Re: Jeden smutný fakt...

Dokonce to není ani stíhačka ale lehký bitevník;-)

0/0
8.9.2010 9:35

jfb

Re: Jeden smutný fakt...

L-39 je velmi oblíbený, jelikož jich byli vyrobeny tisíce kusů a není problém s náhradními díly, servisem atd. L-159 je mnohem dražší (ve skutečnosti stáli více než plnohodnotné F/A-18), má US elktroniku, motor a další, takže na každý prodej je potřeba povcolení od USA, celkem jich je vyrobeno momentálně jen 68 a už žádný se nikdy nevyrobí atd.

0/0
8.9.2010 9:12

Honx

Re: Jeden smutný fakt...

Nevyrábí se protože není odbyt. Udělat z toho "civilní fun-jet" a zaměřit se třeba právě na USA - kde létají Albatrosy nejvíc - tak by se z toho naopak mohl rozjet velmi zajímavý kšeft.

Cena není problém, on takový bussines-jet taky není to nejlevnější éro na světě. A za exkluzivitu a jedinečnost jsou lidi ochotni pořádně zaplatit, viz auta jako Veyron, soukromé výlety do vesmíru a podobně. ;-)

0/0
8.9.2010 9:26

jfb

Re: Jeden smutný fakt...

Lid, kteří mají peníze a chtějí něco exclusivníhé a proudového, tak si spíše koupí něco nadzvukového, např. MiG-21, BAC Lightning apod.

0/0
8.9.2010 10:18

Host

Re: Jeden smutný fakt...

Bylo  vyrobeno 72 ks L-159...

0/0
10.9.2010 20:44

Host

Re: Jeden smutný fakt...

L-159 není od počátku stavěný jako cvičný stroj, to je veliký rozdíl. A v celém světě platí, že není až tak umění něco vyrobit, jako to prodat... v reálném byznysu ani sqělé parametry nejsou zárukou úspěchu a vítězství, jak je ostatně vidět i u našich armádních nákupů...:-/

0/0
8.9.2010 9:35

Honx

Re: Jeden smutný fakt...

Přesně. Dokážeme vymyslet zajímavé věci, dokážeme je i kvalitně vyrobit, ale myslíme si že prodávat je už ani nemusíme, že se o ně lidi poperou sami. Na jednu stranu pozůstatek totáče kdy u nás nebylo nic a cokoliv se vyrobilo se taky prodalo.

Právě proto říkám nechat propagaci na "Breitling týmu" a prodat odzbrojené Alcy do soukromých rukou. :D

0/0
8.9.2010 9:49

zoufalydalmatin

Další novinářský nevzdělanec!!!

Prosím autora článku a pochopitelně i jeho editora, aby se zamysleli nad titulkem. Jestli vám připadne všechno normální, tak jděte raději prodávat do cukrárny a přestaňte znečišťovat veřejný prostor. Psa by  za to člověk přetáhnul novinama přes čumák.

0/0
8.9.2010 8:27

Host

Re: Další novinářský nevzdělanec!!!

Na tohoto autora si moc nevyskakuj. Oproti zbytku Technnetu nesnáší pod svými výplody cizí názor.

0/0
8.9.2010 8:45

Yesname

Re: Další novinářský nevzdělanec!!!

Ty máš dneska asi dost blbej den, co?

0/0
9.9.2010 19:47

Host

hmmm

Jsou fakt dobri borci.....

0/0
8.9.2010 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.