Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zbavte se otravných turistů. Z fotky jdou vymazat zázračně snadno

Překážejí vám na fotkách postavy cizích lidí? Otestovali jsme, jak se rušivých grafických elementů zbavit různými programy a metodami. Obrázkové editory umějí téměř zázraky, přesto stále platí zlaté pravidlo: foťte s rozmyslem, tak, abyste fotku museli editovat co nejméně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Amater

Nevim, proc se tady rozlisuje slovo amater vs. profik. Kupni sila je prave v tech amaterech a nebyt jich, tak i profici nemaji cim fotit. Navic kvalita fotografie je individualni zalezitost a muze byt profik "momentkar" a amater, ktery umi opravdu dobre fotky. "Profik" je snad ten, ktery se tim zivi a muze byt spatny profik ktery je profik jenom tim, ze mu proste za tu praci nekdo zaplati a na kvalite nezalezi, hlavne ze tam je to co kupujici potrebuje a naopak. Takze rozlisovani kvality fotky u profik vs. amatera neni na miste a je to hloupost. Naopak, ten kdo to ma jako konicka si na vysledku da vice zalezet, venuje tomu urcity cas, neni omezen terminama, tim ze si tim musi vydelat atd. takze jeho fotky mohou byt daleko lepsi nez profiku, kteri to sekaji jak na bezicim pasu, aby meli na zivobyty... Proste je to strasne individualni a nelze to tak jednoznacne rozlisovat.

0/0
19.9.2010 0:02

cara al sol

No já nevím

Víc než ten "turista" (ve skutečnosti asi člověk, jdoucí z práce) mi vadí na té fotografii z Františkánské zahrady ty čmáranice. To by ale chtělo najít způsob, jak se zbavit různých feťáků a spol., kteří se tam vyskytují.

0/0
16.9.2010 22:54

R.Jan.

Já bych spíš uvítal řešsení,

jak se zbavit otravných fotografů, jedno jestli fotografujících turistů nebo místních pseudoumělců.

Venku mě ti turisti s kompaktama ani tak moc nevadí, ale "profíky" s (naprosto nevdodnejma) dělama někde na koncertu například bych zabil.

0/0
16.9.2010 0:26

Host

Re: Já bych spíš uvítal řešsení,

R^R^R^:-)

0/0
18.9.2010 11:07

Darask

Na

vylidnění zaturistovaného místa je dobrý Kalašnikov se slepými náboji (to postačí)

0/0
15.9.2010 7:27

Host

Re: Na

v poslední době prý stačí jenom nasadit si sluchátka

0/0
15.9.2010 9:15

cara al sol

Re: Na

Ale musí to být pravé otíkovky. Se špuntama lidi neodradíš.

0/0
16.9.2010 22:55

Host

Fujifilm

Niektoré modely Fuji majú takú funkciu, že vyfotia 5 snímkov za sebou a potom z vytvoria jednu fotku, z ktorej odstránia všetko čo sa hýbalo. Ale asi to chce stavív alebo foták niekam položiť.

0/0
15.9.2010 0:23

Host

Re: Fujifilm

Tak to může být po sportovním odpoledni docela překvapení :)

0/0
15.9.2010 9:07

Host

Re: Fujifilm

;-D;-D Nechtěl bych takhle vysvětlovat šéfredaktorovi, proč mám po pohárovém zápase jen fotky tribun ;-D

0/0
15.9.2010 15:41

Host

-

No, spíš než toho pána, bych si dal práci odstranit ty úchylný malůvky na omítce.

Zachvíli to tu bude vypadat jak někde v Bronxu;-O

0/0
14.9.2010 18:27

Host

A dá se jeden turista namnožit, když jich tam chci mít víc?

;-D

0/0
14.9.2010 15:28

Host

Re: A dá se jeden turista namnožit, když jich tam chci mít víc?

Turisti se množí standardním způsobem. Ale chvilku to trvá.

0/0
16.9.2010 9:09

coolJ

Chybí jedna možnost,

- a to podstatná, kterou nabízí Photoshop - bohužel jen ve verzi EXTENDED při použítí skriptu "Statistics". Stačí nafotit na stativu sérii fotek - množství a časový úsek adkevátní množství otrapů před foťákem a zbytek už nechat na softwaru.

0/0
14.9.2010 14:40

Host

Re: Chybí jedna možnost,

Alebo niektoré modely Fuji. Tie robia presne to isté priamo vo foťáku.

0/0
15.9.2010 0:24

Bertak22

auvajs

ten zprasený Karlův most té fotce vůbec nepřidal

0/0
13.9.2010 20:39

Host

***

Já naopak do fotek turisty přidávám.

0/0
13.9.2010 18:02

Socca

Cetl to autor?

"kdy tam žádní lidé nebudou, nebo nejvíce jich tam nejvíce bude minimum."

0/0
13.9.2010 14:54

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Cetl to autor?

Děkuji za opravu, nevím, kde se to tam vzalo, v původním článku to nebylo.

0/0
13.9.2010 16:05

Host

Re: Cetl to autor?

OT: právě jste předvedl jede důvod proti elektronickým knihám.

0/0
14.9.2010 22:06

Host

Re: Cetl to autor?

Jaký? Že narozdíl od tištěné knihy s chybou, kde se s ní nedá pakticky nic dělat, je u elektronické knihy oprava poměrně snadnou záležitostí? Tak to je opravdu pádný důvod... Ovšem narozdíl od Vás si myslím, že naopak pro e-knihy.

0/0
15.9.2010 21:22

nenápadně maskovaný Kei

Proč ten pejorativní titulek?

Vy snad nejste "otravný turista" na fotce jiného fotícího turisty?

0/0
13.9.2010 14:22

f0rr35t

Re: Proč ten pejorativní titulek?

;-DR^ uhodils hřebíček na hlavičku. Často poslouchám od fotografujících turistů jak se jim ti ostatní "špatní turisti s kompaktama" motají v záběrech ale oni jsou přece něco víc, protože oni mají dražší foťáky a umí líp fotit ;-D Nejsou ale všichni stejní...

0/0
13.9.2010 18:40

Host

Dost zavádějící článek

Já blb si myslel,že půjde v článku o to jak co nesnadnějí odstranit postavu či objekt ze snímku třeba z dovolené,který na fotce ruší a ono o tohle v článku v podstatě vůbec nejde.

Nějak nechápu smysl nafocení si několika stejných snímků s postavou a bez a následného gumování postavy z jedné z vrstev. Proč si neponechat rovnou jen onu fotku bez postavy?Něco mi uniká?

0/0
13.9.2010 12:55

Host

Re: Dost zavádějící článek

Ano, uniká. Tato metoda se používá ve chvíli, kdy se tam pořád někdo motá a snímek bez lidí se prostě udělat nedá.

Vyfotí se jich víc, na každém jsou lidé někde jinde, tudíž kousek po kousku se dá složit celé pozadí bez lidí.

0/0
13.9.2010 13:05

Host

...

Hmm, tůristi, co dodat - buď je v záběru chci a nestarám se o ně (resp. starám se o jejich gesto a výraz), nebo nechci a tehdy se postarám o to, aby na té fotce nebyli. Nejjednodušší metoda, totiž zazoomovat pěkně nohama a změnit místo, odkud fotím, dokud prostě v záběru toho člověka nemám, tam popsaná není. Retuš je opruz, stačí mi, že musím tady na fotkách z města skoro pokaždý odmazávat dráty od šaliny, když si chci vyfotit ulici, architekturu atd. Dráty totiž narozdíl od turistů neutečou, když se na ně houkne. Jinak s tůristy není až takový problém, že na fotce jsou, ale co tam dělají - dloubou se v nose, drbou na zádech apod. No a focení krátce po východu nebo před západem slunce je jistota, která nezklame, vždycky z ní budou lepší fotky než ty, co uděláte od 9 hodin ráno výš. Filtry, stativ, jo, bez toho by se člověk, co chce mít fakt dobrou a ostrou fotku neměl s foťákem hnout z domova.

kytt

0/0
13.9.2010 11:58

ajdnes je tu cenzóršip

A zbude jen krásná umělecká počmáraná zeď :)

0/0
13.9.2010 11:51

1888

Kdyz se mi to

nekde nelibi, tak tam nefotografuju.

0/0
13.9.2010 11:42

Oodi

šedé filtry..

využiju to tady k dotazu: zvažoval jsem si ho pořídit, ale přiznám se, že absolutně netuším v jaké "šedosti"... využití právě na odfiltrování lidí, fotky vody ale rád bych to zkusil i na náznak pohybu mraků.. takže asi něco co nejuniverzálnějšího. Dá se něco doporučit?

0/0
13.9.2010 11:08

Nahlas se ti směju

Re: šedé filtry..

Neexistuje nic univerzálního, co by fungovalo na všechny situace. Pro "odstranění" lidí je nejvhodnější asi ND400.

0/0
14.9.2010 10:46

Host

Re: šedé filtry..

A já si myslel, že pro odstranění lidí je nejvhodnější asi AK47.

0/0
14.9.2010 17:57

Host

Re: šedé filtry..

R^

0/0
19.9.2010 19:17

stefi_ul

Re: šedé filtry..

No a ma jejich uklid rovnou GAU8 ne ??? :-)

0/0
20.9.2010 9:13

Host

Re: šedé filtry..

ď :-)

0/0
15.9.2010 15:39

Host

neřeším

Nadbytek turistů neřeším, ba naopak pro mě je s nimi fotka živější. Můj muž je ovšem vymazává.Rv;-)

0/0
13.9.2010 10:46

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: neřeším

Souhlasím, také mám raději fotky, kde jsou lidé zachyceni "v jejich přirozeném prostředí". Ovšem kvůli množícím se dotazům na toto téma jsem se podíval, co bychom mohli čtenářům poradit. A jak jste si jistě všimla, první rada stejně zní: "nechte je tam" :-)

0/0
13.9.2010 11:13

Host

Re: neřeším

Pro autora clanku:

podle toho, co tu ctu, tak se prakticky nemate sanci zavdecit. Lidi si dnes zvykli jen kritizovat. samozrejme jste nepostihl uplne vsechny moznosti na 100%. Proto by vsak tato diksuze mela byt, aby lide mohli prispet svymi tipy pro jine uzivatele...

Nektere komentare vsak jsou zcela mimo (treba ty o tech samopalech), ale tak to je asi dano urovni tech, kteri toto pisi...

Pro lajka, ktery nevi, jak odstranit objekt z fotky myslim, vas clanek postaci...ne kazdy je takovy "specialista", jako vetsina lidi, co Vas clanek kritizuji...

Jen pro upresneni - nejsem lajk a ve Photoshopu jsem schopen upravovat fotografie pomerne obstojne:-)

0/0
20.9.2010 10:01

Volejbalové kladivo

photoshop

zmákne všechno

0/0
13.9.2010 10:22

Host

Re: photoshop

to jo, během pěti minut se s tím dá totálně předělat fotka - http://blog.flor.cz/photoshop-cs5-videotutorial/

0/0
13.9.2010 10:31

afk

Re: photoshop

jen je jaksi trosicku drahy a kvuli par fotkam se absolutne nevyplati ;) davat pres 15tis za SW, abych si doma mohl "vyretusovat" par fotek, to opravdu ne.

0/0
13.9.2010 10:53

Host

Re: photoshop

Od toho je Gimp.

0/0
13.9.2010 11:07

MKzB

Re: photoshop

Dělám v Gimpu. Ma těch mých pár fotek to bohatě stačí a je to opensource.

Jinak nebylo by lepší si chvíli počkat na okamžik, kdy tam lidi nebudou?

0/0
13.9.2010 11:07

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: photoshop

Ano, počkat je lepší - viz článek. Ale někdy buď taková chvíle nenastane celý den, a nebo si turistů všimnete až později doma (pokud jsou obzvláště malí).

0/0
13.9.2010 11:14

stefi_ul

Re: photoshop

Tak treba mas na prohlidku Prahy jen 5 hodin v rozmezi 10-15:00.. V tyhle dobe fakt treba na Karlove moste nebude ani milisekunda, kdy tam bude volno :-) Stejny to bude u 99% procent vsech pamatek na svete.

0/0
20.9.2010 9:15

hewlo

CS5

CS5 stoji jako velmi slusnej fotak, takze fakt reseni pro amatery....

0/0
13.9.2010 10:05

Host

Re: CS5

to máš stejný jako třeba pevný sklo za dvacet tisíc, taky to není řešení pro amatéry a stejně si ho spousta hobíků koupí. Prostě chtěj fotit profi objektivem.

0/0
13.9.2010 10:25

Host

Re: CS5

Jak koho, já jsem student a mám ho za 200 EUR :)

0/0
14.9.2010 18:15

starej_vul

:-) ... Group Shot

Group Shot ...??? Bohužel, licence vypršela. To pro ty, co by mohli dopadnout jako já. Děkuji pane redaktore.

0/0
13.9.2010 9:56

Host

Re: :-) ... Group Shot

kup si, naprogramuj si, etc.

0/0
13.9.2010 10:11

Host

Re: :-) ... Group Shot

Nelze koupit, neprodava se, je / byl to free software.

Precti si stranky autoru a pak vtipne odpovidej.

Nevyjadruj se k tomu, o cem nic nevis.

0/0
13.9.2010 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.