Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušejte komfort, jaký ani Windows 7 nenabízí. Rychlá práce se soubory

Přestože Průzkumník ve Windows 7 nabízí užitečné funkce na práci se soubory a složkami, komfort použití souborových manažerů se dvěma panely pro něj zůstává nedostižný. Vedle oblíbeného souborového manažera Total Commander se podíváme i na další štiky v rybníku, za které ve většině případů nemusíte zaplatit ani korunu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Rychla prace se soubory

Zbytečný program navíc já osobně používám utilitu od Asusu Multiframe,ta mi rozdělí okna průzkumníku windows do kterýho rohu chci a makám na tom zrovna tak jako se souborovým manažerem asi jde o zvyk ale,třeba na Windws 7 vůbec nepostrádám spousta aplikací které internet nabízí většinu jsem si vyzkoušel a následně je odinstaloval beztak to zabírá místo v systému a zpomaluje je to na každém co mu vyhovuje...Rv:-) 

0/0
25.9.2010 2:11

Host

Zobrazení mých příspěvků bylo potlačeno

...ačkoli nebyly smazány (taková iDnesácká specialitka), takže to znovu zkopíruji:

Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční. Kromě toho jsou oproti Průzkumníkovi celkem nemotorní - stromová struktura nemá konkurenci, co se týká rychlosti procházení a přehlednosti. Nemluvě o tom, že Průzkumník je všude, takže se hodí s ním umět pracovat.

Stačí si k němu doinstalovat pár freewarových prográmků: např. 7zip na archivy, File Renamer Basic na přejmenovávání souborů, případně Copy Handler pro kopírování/přesouvání ve frontěR^

0/0
23.9.2010 16:57

Host

Re: Zobrazení mých příspěvků bylo potlačeno

Jo jo. Stačí si doinstalovat 4 programy a z průzkumníka je pak něco jiného-výborného. Pořád se to ale nedá ovládat jen klávesnicí.

Nebo si pořídíte jeden souborový manažer, máte v něm všechno a na Průzkumníka zapomenete. 3Mb na flashce jako exe bez instalace není zas takové drama.

0/0
24.9.2010 14:21

Host

Re: Zobrazení mých příspěvků bylo potlačeno

Nemusím mít všechno v jednom, nainstalovat 2, 3 FREEWAROVÉ prográmky je otázka desítek sekund, navíc funkčností samozřejmě předčí ty vaše pluginy. A ovládání klávesnicí u stromové struktury jaksi postrádá smysl (navíc  je dost pomalé - např. při větším množství adresářů a souborů).

0/0
25.9.2010 14:37

gilhad

Re: Zobrazení mých příspěvků bylo potlačeno

Tak nevím, podíval jsem se na všechny počítače u mě doma a žádný průzkumník jsem tam nenašel. Tak jsem se podíval ještě u nás ve firmě, celkem asi šřé počítačů a opět tam žádný průzkumník nebyl. Takže si tak nějak nejsem jist, že by byl opravdu všude, jak tvrdíte.

(Nemluvě o tom, že jsem ještě neviděl průzkumník přepinatelný do dvoupanelového zobrazení, kde by šlo vypnout ono zbytečné stromové zobrazení, takže nemám ani potřebu se ho nějak snažit instalovat)

0/0
25.9.2010 1:46

Host

Re: Zobrazení mých příspěvků bylo potlačeno

OK, tak TÉMĚŘ všude (dokonce i Linuxy - např. Ubuntu - mají svého).

Dvoupanelové zobrazení je pro procházení složek (i kopírování souborů) vyloženě za trest. U stromu má uživatel slušný přehled o struktuře adresářů, může se jedním klikem pohybovat po celé větvi (např. se vrátit o X složek nahoru), může mít připraveno X vnořených adresářů v různých umístěních (a rovněž je zobrazit jedním klikem), a 1-2 kliky přesouvat/kopírovat cokoli kamkoli.

0/0
25.9.2010 14:38

gilhad

Re: Zobrazení mých příspěvků bylo potlačeno

Pokud chceš stromové zobrazení v MC, dá se jednoduše zapnout. Akorát jsem nikdy necítil potřebu to udělat. Přehled o struktuře adresářů je lepší, pokud jsou aspoň trochu logicky pojmenované a používané, kopírování souborů je mnohem jednodušší právě v tom dvojpanelovém. Navíc samozřejmě používám directory hotlist, kde mám často používané adresáře dostupné skutečně rychle.

Když jsem ještě používával Windows, tak průzkumník byl ta poslední volba a nesmírný opruz.

Ale ono asi i záleží na tom, co s tím chce člověk dělat. Mě vyhovuje lépe prostě říct co chci a dostat to proto používám commandery, někdo radši prozkoumává obsah počítače a tam se mu možná průzkumník hodit třeba může. Já naštěstí jsem fázi prozkoumávání už dávno překonal a jdu na jisto :)

0/0
26.9.2010 22:10

Host

Re: Zobrazení mých příspěvků bylo potlačeno

Strom se v TC dá zapnout jednoduše, ale samotné používání je oproti Průzkumníkovi o ničem - je znát, že se s tím u TC tak nějak vůbec nepočítá. Ano, je logické, že logické pojmenování adresářů přispívá k lepší přehlednosti. Ale stejně to pořád vylepšuje ona stromová struktura. Nemluvě o tom, že ne vždy je člověk na svém vlastním PC.

Kopírování je "jednodušší"? Co to "jednodušší" znamená?:) Jak jsem psal v předchozím příspěvku, k praktičnosti to má daleko. Člověk se ukliká (příp. "uenteruje") k smrti, než se dostane na z jednoho vnořeného adresáře k druhému.

"Říct co chci a dostat to.":) Pokud máš opravdu problémy se naučit pracovat s Průzkumníkem, jedním z nejjednodušších manažerů vůbec, tak je asi opravdu lepší, když máš neustále zobrazenu nápovědu ve formě "zmáčkni F5 pro kopírování", "zmáčkni F6 pro přesunutí". Možná, že ty dvě okýnka s pevně danými cestami jsou nakonec pro některé lidi méně matoucí :-D

0/0
28.9.2010 1:08

gilhad

Midnight Commander

Já používám nejradši Midnight Commander - rychlý, přehledný, při procházení adresářů nemusím čekat na načítání miliónu ikonek a náhledů, ale můžu rovnou začít dělat to, na co ho mám - tedy pracovat se soubory :)

0/0
20.9.2010 21:29

Host

Re: Midnight Commander

R^ ale je k tomu potřeba cygwin, že?

0/0
20.9.2010 22:55

Host

Re: Midnight Commander

Ne, mě v Gentoo běží nativně :)

(Výzva zněla jak pracujeme se souboru, nebolo tam omezení na jeden konkrétní OS, který doma jednak nemám, jednak nechci)

0/0
21.9.2010 16:21

Host

Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Navíc jsou oproti Průzkumníkovi celkem nemotorní - stromová struktura nemá konkurenci, co se týká rychlosti procházení a přehlednosti. Nemluvě o tom, že Průzkumník je všude, takže se hodí s ním umět pracovat.

Stačí si k němu doinstalovat pár freewarových prográmků: např. 7zip na archivy, File Renamer Basic na přejmenovávání souborů, případně Copy Handler pro kopírování/přesouvání ve frontěR^

0/0
20.9.2010 21:22

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Nejsou zbyteční a průzkumník je tragedie. Průzkumník je všude, takže se hodí s ním umět pracovat - jako nouzové řešení.

0/0
20.9.2010 23:59

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Staci si doinstalovat par programu...to mluvi za vse ;-D TC vyuzivam v praci a nedam na nej dopustit a to pracuji s daty od zakazniku, vlastne hlavne prijimam data od zakazniku, ktera ruzne presouvam a popr. upravuji. Prijdu do prace zapnu TC a mam tam veskere zalozky na sitove disky vcetne FTP serveru. V pruzkumniku mas jako co kdyz prijdes do prace? Kulovy? ;-D Navis o cem mluvis, protoze ty mozna zkopirujes 1 slozku za pul dne ;-)

0/0
21.9.2010 7:04

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Instalace jednoho, dvou FREEWAROVÝCH prográmků navíc (i TC se standardně instaluje) zabere do 20 sekund, takže nechápu, za co konkrétně to "mluví";-D V Průzkumníkovi není problém disky namapovat (a zatrhnout, aby se takto mapovaly po každém spuštění počítače). Případně si vytvořit zástupce. Opravdu v tom není problém...;-)R^

0/0
21.9.2010 8:03

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Pardon, namapovat ne disky ale síťové adresáře...

0/0
21.9.2010 8:32

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Instalace 1-2 freeware programu, dalsi instalace 1-2 freeware programu k necemu jinemu atd. atd. No neni nad to si do pocitace nainstalovat kupu software ;-D Pruzkumnik byl a je pro me nejhorsi spravce slozek, souboru, FTP serveru, vcetne dohledavani, filtrovani atd.

0/0
21.9.2010 8:40

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Jakou kupu software??8-o Děkuji, nepotřebuji. A jak se tak dívám, ani z tebe zatím nevylezlo, čím navíc - tak strašně potřebným - TC disponuje.

0/0
21.9.2010 22:23

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Vytvorit zastupce? ;-D Kazdy den pracuji s jinou slozkou na vzdalenem disku a v TC si tyto slozky dam do zalozek, ktery si uzamknu a mam tam X dalsich zalozek mezi kteryma se rychle pohybuji. Mam takto na kazde strane sloupce 7 zalozek, tj. 14 zalozek. Jak se toto dela v pruzkumniku? Jako ze si otevru 14 oken? ;-D Smarja pruzkumnik a prace ;-D

0/0
21.9.2010 8:44

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Ze neco neznas, to neznamena, ze to nejde. Rika se tomu oblibene a mista v stit. Pro kazdy ucel neco trochu jineho.

Ale chapu, ze je jednodussi nadavat a vysmivat se druhym, nez se neco naucit.

0/0
21.9.2010 9:56

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Ale prosimte slozitejsi ovladani nez ma pruzkumnik neexistuje. Ja moc dobre znam jak se to dela ve Windows, ale tobe evidentne unika rychlost uzamikani slozek v TC a rychle presuny mezi temito slozkami, rychle fitrovani souboru atd. Mit hafo prusvitnych okne na plose a ruzne je mezi s sebou presouvat je ted moderni? Mno je to zaklad Windows, tak se neni cemu divat pac tam je dulezity aby to vypadalo cool ;-D

0/0
21.9.2010 10:39

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Takze neznas, nevis. A to jsi dostal napovedu. Hledej, smudlo.

0/0
21.9.2010 11:04

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Muzes mi prosimte napsat proc MS neudelal normalniho pruzkumnika na zpusob Firefoxu (zalozky slozek na vrchnim panelu, ktere jsou ihned pristupne) vcetne FTP serveru, zipovani atd.? Proc nema pruzkumnik 2 okna? Vzdyt kazdy kdo chce neco prekopirovat potrebuje 2 okna a ne aby si oteviral 2 pruzkumniky. Tohle kdyby mel MS, tak se posune o poradnu kus dopredu, ale on to mit nebude protoze takove funkce ma TC, takze by to byla kopie programu TC a jinych spravcu :-P Aha ja zapomel MS je vsemozny a vse dela nejlepe R^ ;-D

0/0
21.9.2010 11:19

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Ty jsi fakt kus vola. Kde beres tu drzost cpat nekomu, ze potrebuje dve okna? Spouste lidi staci jedno, protoze ve dvou najednou proste nepracuji. A kdyz potrebuji kopirovat, proste si zobrazi stromovou strukturu. Rekl bych, ze si toho je MIcrosoft vedomy a proto taky zustava u tradicniho. Ze ty to svym mozeckem nejsi schopny pochopit, to neni problem Windows, Microsoftu a ani muj.

0/0
21.9.2010 11:31

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Tomu tedy říkám "ergonomie" - muset si dělat záložky "dvojiček" umístění, z/do kterých chci kopírovat data, protože jen takovýmto nešikovným způsobem se dá k datům přistupovat se snesitelnou rychlostí... pokud člověk nepoužívá stromovou strukturu.

A úplně mě dostalo to "Vzdyt kazdy kdo chce neco prekopirovat potrebuje 2 okna". To už ani nestojí za komentář;-D;-D

0/0
21.9.2010 22:24

lkrata

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

To, ze to v Pruzkumnikovi neumis, neznmena, ze to neumi Pruzkumnik.

0/0
2.10.2010 12:25

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Už jste někdy zkoušel, jak dlouho se startuje systém s několika namapovanými disky po netu? Třeba taky 10 minut. Krom toho když při startu vypadne spojení, tak se disky obvykle zase na trvalo odmontují a musíte je mapovat znova. Což je zhruba stejná práce, jako nainstlovat filemanager.

0/0
24.9.2010 14:27

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

A jakpak se mapují v Průzkumníku kupříkladu disky připojené přes zabezpečené protokoly pane chytrý? Opravdu v tom není problém...?8-o8-o

0/0
24.9.2010 14:32

MaT007

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Připomíná mi to staré rčení:

Chceš-li poznat co je dřina ,kup si kolo ukrajina;-D

PS: kdo nenašel v dvojoknovém manažeru efektivnost a jednoduchost ,asi nepochopí ani mé zmiňované rčení :-P

0/0
21.9.2010 9:48

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

To spis ty nechapes to, ze ne kazdy neustale kopiruje z jednoho umisteni do druheho. Spousta lidi pracuje se soubory ve stale stejnem umisteni. Kde v sobe beres tu drzost jim rikat, ze jsou hlupaci? Kde beres tu drzost nutit jim na praci v jednom okne okna dve?

0/0
21.9.2010 9:58

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Já používám Servanta Salamandera, pro základní ppráci o který je tu řeč ho hodnotím z pohledu "user friendly" jako lepšího než commandery obzvlášť při klasickém používání klávesových zkratek.

O průzkumníkovi bych ani nemluvil, je to pra-pra-soft 100 let za opicema.

0/0
21.9.2010 13:00

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Ale vždyť v Průzkumníkovi máte taky minimálně dvě okna. Jinak se kopírovat nedá! Pokud tedy nepoužíváte příkazový řádek. V Průzkumníku to ale vypadá jako jedno okno rozdělené na 2 části a v každé máte data uspořádána jinak. A nedá se to změnit. ;-D

0/0
24.9.2010 14:39

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Jednoduchost? Ano. Efektivita procházení adresářů bez stromové struktury? Ha, ha.

0/0
21.9.2010 22:25

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Ono v TC lze také stromovou strukturu zapnout. Píšete o něčem, co vůbec neznáte...

0/0
22.9.2010 11:39

Host

Re: Správci souborů navíc jsou celkem zbyteční

Lze ji zapnout, ale její používání v TC je utrpením (není na to stavěný). Pointa je ovšem ta, že (mj.) 2 okna nejsou ničím zvlášť praktickým - a už vůbec ne něčím, co by mělo vést lidi k tomu, aby za souborový manažer utráceli peníze!

0/0
23.9.2010 3:31

Host

Apple...

...ovce opět nezklamaly ;-D;-D;-D

0/0
20.9.2010 16:57

Cirkus Hulberto

Re: Apple...

to je preci dobre, aspon se clovek vzdycky zasmeje ... alespon nejake jistoty ... :-)

0/0
20.9.2010 17:03

Host

Windowsáci

vždycky potřebovali věci dělat složitějc, než je třeba. Proto jim vyhovuje nulová ergonomie Průzkumníka a proto nutně potřebují TC a jemu podobné bazmeky k samotnému ovládnutí PC. Tristní je, že jim nedochází, jaký jsou Windows nedodělek. A pak se nelze divit, když jim Apple MAC OS X nepřijde intuitivní, když je pro ně "intuice" vlastně synonymem pro složitosti, efekty a průhlednosti ;-D

0/0
20.9.2010 13:27

Host

Re: Windowsáci

Problem je, ze nekteri lide chteji na pocitaci pracovat, proto nemohou na Mac prejit. A dalsi si zase ceni bezpeci dat, proto na reseto Mac nemuzou prejit.

Ale tobe evidentne staci par blystivych zrcatek a koralku a ochotne a rad das zlato, draha dreva a kameny. Vlastne jsi jen takovy primitiv.

0/0
20.9.2010 19:20

Host

Adresáře ve Windows a v Macu

Já jsem kdysi zkusil Mac, byl to tehdá iBook s OSX, myslím, že to byla jedna z prvních verzí zvaná Panther. Tři věci mě ale natolik otrávily, že jsem se vrátil k Windows:

1. Na ploše se mi hromadily ikony všech souborů, které jsem si při prohlížení www stránek stáhl, většinou různých pdf. Plocha se brzy zaplnila ikonami, často byla pod jednou ikonou skryta spousta dalších, a tak nezbylo než je pracně jednu po druhé odstraňovat.

2. Program iPhoto - jeden z největších prudičů, jaký jsem kdy poznal. Mám přinejmenším 8000 fotek v jpg a raw. Ve Windows si je snadno uspořádám podle adresářů, například takto: d:\foto\2010\05 26 Krakov (tj. fotky z Krakova z 26. května 2010). V iPhoto se mi fotky hromadily bez ladu a skladu, zato s (pro mne nepotřebnými) miniaturními náhledy. 

3. Stejné problémy s mojí hudební sbírkou.

Operační systém Apple je prý intuitivní, ale pro mne takový rozhodně nebyl. A znám tři další uživatele Maců, kteří mají stejné problémy. Zdvořile zdravím, Váš backswitcher.

0/0
20.9.2010 0:25

l.g

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

Neházejte svou vlastní neschopnost nebo snad nezkušenost na systém. Jestli se vám hromadí soubory na ploše, není to chyba systému, ale Vaše. Úplně to samé si sám můžete způsobit i ve Window.

A k intuitivnosti systému: Už jste někdy přemýšlel nad tím, proč se váš disk na fotky jmenuje "D:\" a disk kde máte sytém "C:\"? Proč to jen dost těžko může být jinak? Proč zrovna "C" a ne "A"? Jistě. Už jste si na to zvykl a asi vám to divné nepřipadá. ;-D

Celkem nechápu, co vám na MACu bránilo vytvořit si složku "HD Macintosh/foto/2010/05 26 Krakov".

Ono to zdá se není v systému, ale mezi židlí a monitorem... :-)

0/0
20.9.2010 1:02

Host

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

Právěže ta intuituvnost systému dost pokulhává, když člověk musí sbírat zkušenosti, aby s ním mohl kloudně pracovat, ne?

0/0
20.9.2010 7:29

Host

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

To je nazor uzivatele Windows. Dle meho nazoru pokulhava zlozvyk uzivatelu Windows. Zlozvyk se to spravne slovo, protoze oni si mysli, ze maji dokonaly system a kazdy vyrobce musi mit stejne slozite ovladani, stejne zkratky atd. Zkusil jsem Mac OS, mam ho doma a po 2 letech tvrdim, ze to je mnohem prijemnejsi system nez Windows na kterych delam 15 let. Konkretne se jedna o Mac OS X Snow Leopard.

0/0
20.9.2010 8:40

Deleter

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

Nějak nemám pocit, že by psal o tom, že je to složitý. Akorát si dovolil vyjádřit názor, že ta intuitivnost má zřejmé hranice.

0/0
20.9.2010 8:57

Host

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

Ne, to psal omezený a neschopný lhář, který ten systém neviděl a někde si přečetl nějakou recenzi jemu podobných...

0/0
20.9.2010 13:20

Host

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

Ano, Snow Leopard jde až tak daleko, že umožňuje obnovit soubor z koše do původního umístění. Apple jede!

0/0
20.9.2010 13:25

Host

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

Co to je za nesmysl, co nám tady podsouváte?

0/0
20.9.2010 13:29

Host

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

pardon, já reagoval na něco jiného

0/0
20.9.2010 13:31

Host

Re: Adresáře ve Windows a v Macu

Ja s tim Snow Leopardem taky, spatne vlakno :) To je tak, kdyz se clovek pri praci bavi.

0/0
20.9.2010 14:43

Host

Mezi židlí a monitorem

No, označení disku "D" jsem uvedl jen jako příklad. Ve skutečnosti mám pro fotky a hudbu externí disky E a F. Za celá ta léta práce s WIndows (od ledna 1989) se mi - na rozdíl od OSx - nikdy nestalo, že by mi ikonky zaplácávaly plochu. Když problém se zaplácáváním plochy v OSX nepřišli tři zkušení uživatelé, nelze mluvit o intuitivnosti.

Na Mac jsem na čas přešel proto, že WIndows 95 a 98 často padaly, buď zamrzaly nebo nastala "modrá smrt". Tohle už je minulost, u XP ani 7 se to neděje. Ten Mac iBook ale zamrzal taky! A úplná tragédie nastala ve chvíli, když jsem chtěl pracovat s nějakým slovníkem, který ve verzi pro Mac vůbec neexistuje (Random House Webster's, Oxford English Dictionary). Prodejce mi vrazil jakýsi šnečí program pro práci na Macu se softwarem pro Windows. Z iBooku se pak stal nejpomalejší počítač na světě, navíc často a rád zamrzal.

Thread "Adresáře ve WIndows a Macu" jsem nezačal proto, abych se s někým přel, ale abych se zdvořile podělil o pár zkušeností. Howgh.

0/0
20.9.2010 21:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.