Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tajemství Pražského okruhu. Tunel, který projedete za 90 sekund, stavěli 1267 dní

Je jediným čtyřpruhovým tunelem v České republice. Cholupický tunel. Stavbaři mu říkají jednoduše 513. Až pojedete novým Pražským okruhem, nemůžete ho minout. Podívejte se na unikátní fotografie z výstavby a odhalte jeho tajemství.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Poděkování

Nově otevřená část okruhu je skvělé technické dílo. Jeho projektanti a stavbaři mají můj obdiv. R^[>-]

0/0
22.9.2010 19:09

Toto

Hnus

1km jedna miliarda. Co chcete" švédové " ?  Kvůli Vašemu blachobytu syn " s Astmatem " nedostal žádnou podporu.  Jděte už do hajzlu " švédi" .;-€

0/0
20.9.2010 22:43

Host

Re: Hnus

Nezlobte se na mě, ale tunel s astmatem Vašeho syna absolutně nesouvisí. A lidé nedostávají příspěvky an horší věci. Bez urážky, místo nadávání a nastavování ruky zkuste něco udělat sám - to bude totiž mnohem lepší pro Vás i Vašeho syna.

0/0
20.9.2010 22:48

Host

Re: Hnus

Dopravni infrastruktura se stavi z dane z vybraneho mita, dalnicnich znamek a predevsim ze SPOTREBNI DANE Z POHONYCH HMOT a toto vse je tak velke ze to proste na vystavbu i udrzbu STACI.

0/0
20.9.2010 23:46

Host

Re: Hnus

Běž si raději okopat vinici blbísku a neblábol tady nesmysly.  

0/0
22.9.2010 16:09

nekdoosmdesatyšesty

513

Co já vím, tak 513 je označení úseku Vestec – Lahovice o délce 8,30 km. Samotný tunel má jen 1 937 m... R^

0/0
20.9.2010 20:39

Host

Vyčerpávajcí článek

Super článek. To může napsat jen fanda, protože čas strávený nad tak vyčerpávajícím popisem vám nikdo nezaplatí...

0/0
20.9.2010 15:41

Host

znám lepší

Tak mrkněte na toto:

http://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel

Tomu říkam Tunel s velkým Té. ;-D

A celý je "vyloupaný" do skály, tam asi padlo dynamitu.. Aby se řidiči cestou nezbláznili jsou tam párkrát za celou délku obrovské jeskyně s nějakou barvou. :-)

Projet to byl celkem zážitek. Kdo nezažije nepochopí, tady každý padá na prdel z tunelu co má pár stovek metrů. Rv

0/0
20.9.2010 13:58

Host

Re: znám lepší

R^R^

0/0
20.9.2010 14:16

Host

Re: znám lepší

Tenhle také není špatný http://en.wikipedia.org/wiki/Hitra_Tunnel

Ten sešup dolů je parádní:-)

0/0
20.9.2010 15:14

LiMa :-)

Re: znám lepší

Dobrý den, pokud Vás zajímá problematika tunelů, zkuste http://www.ita-aites.cz/showdoc.do?docid=1655. Libor Mařík

0/0
21.9.2010 22:48

Host

Po delší době

slušný článekR^

0/0
20.9.2010 13:01

Host

Re: Po delší době

Souhlas, tohle se čte samo. Přeju víc a víc takových. R^

0/0
20.9.2010 13:54

Host

To je zase tunel.

To, o čem se nesmí psát:

Obchvat přes Spořilov - ta silnice, kam ten obchvat odvádí těch 13 tisíc kamionů byla už tak neprůjezdná minimálně jednou denně. Autobusy, které nemohly na tu zablokovanou silnici vůbec najet, teď budou jezdit po (v sobotu!!!) probagrované louce. ani udusané to není a ten kousek po rozpraskané "silnici" bez obrubníku taky je spíš pro traktory než autobusy!

Jo, a ta silnice ještě ke všemu se věčně opravovala už předtím, protože byla šlendriánsky postavená a pořád jsou v ní díry.

0/0
20.9.2010 11:29

Host

Re: To je zase tunel.

Asi trosku pomileny jste - Je to spojka mezi D5 a D1 - kamiony misto po JIZNI SPOJCE pojedou po tomto obchvatu rovnou na D1 - takze nechapu kam jinam by je mnli odvadet.

Zrejme je cely tento prispevek vymysl - novinari mohou psat o cemkoliv a taky to delaji !!!

0/0
20.9.2010 13:00

Host

Re: To je zase tunel.

není pomýlený, tiráci co pojedou z d5 na d8 nebo d11, tak budu muset sjet na okruh před prahou a u modletic se napojí na d1 a přijedou na jižní spojku kolem agipů nad spořilovem a obráceně

0/0
20.9.2010 13:03

Host

Re: To je zase tunel.

Z D1 je svádí na dvouproudou, děravou silnici vedoucí skrz Spořilov!!! (hustě obydlenou část města) a dali jí částečně nový povrch, ale to dělají každý rok, protože se v ní objevují hluboké díry! To je všeobecné známý fakt, který, až bude problém, vám naservírují jako novinku s kterou se nedá nic dělat, i když to všichni vědí dopředu!!!!!!!

Půlka Prahy 4 se bouří, ale protože ti to nenapsali tví objektivní novináři, tak jsem lhář a pomlouvač, že jo?

0/0
20.9.2010 14:12

Host

Re: To je zase tunel.

Tak jste to mel napsat lepe - takto to vypadlo - pro mimiproazskeho ctenare - ze okruh konci na Sporilove nejakou silnickou - proste znacna cast kamionu se tak Jizni spojce vyhne.

0/0
20.9.2010 18:31

Host

Re: To je zase tunel.

Tak i o tomto SE TED VELMI pise - ale doposud se tam o tolik nezvetsil provoz a opatreni - ke snizeni hlucnosti se tam delat budou.

0/0
22.9.2010 17:07

Host

Re: To je zase tunel.

Stejne jako dostavba okruhu smerem k Bechovivim tento problem vyresi - je to hlavni priorita vetsi nez Sevrni cast okruhu a narozdil od Severni casti nejsou na ni zadne zasdni spory co alespon vim. 

0/0
22.9.2010 17:09

Host

Re: To je zase tunel.

Jo, a s těmi autobusy, věř si komu chceš, ale neříkej mi, že jsem lhář když nic nevíš! Jeď na konečnou tramvaje č.11 a chvíli počkej a uvidíš jak kloubový autobus jezdí po výmolech a propagrovanou úžinou na kolejiště, které je pouze kolejiště a není pro silniční provoz.

0/0
20.9.2010 14:19

Host

Tunel

513 je označení stavby (513 Vestec - Lahovice). Tunel se jmenuje Točná, a má portály Cholupice a Komořany. Nikdo mu neříká "prostě 513".

0/0
20.9.2010 10:43

Jan Kužník - Technet.cz

Re: Tunel

Dobrý den, přesně je to napsáno v textu článku. Ale přesto mu tak stavbaři říkají - mluví prostě o pětstet třináctce.

0/0
20.9.2010 10:49

Host

Re: Tunel

Ano, nikdo tomu nerekne jinak nez 513 a 514. Mozna krome par amateru.

0/0
20.9.2010 12:19

LiMa :-)

Re: Tunel

Je to smutné, ale po celou dobu výstavby tunel neměl žádné jméno. Je to asi jediný bezejmenný tunel u nás. Až v souvislosti s otevřením jsem našel na netu text, kde se mu začalo říkat Cholupický, tak jsem to v článku použil. Je ale pravda, že název "Cholupický" a "Komořanský" bylo po celou dobu výstavby označení portálů.

0/0
21.9.2010 22:53

Host

Příšerně drahé

Je to strašně drahé a už vůbec ta doba za kterou se to postavylo s tím bych se radši ani nechlubyl.Když se podíváte jenom k našim sousedům do Rakouska a nebo i dál do Chorvatska tak musíte uznat jakým tempem se staví tady a jinde tak se to nedá srovnávat.J:Rv

0/0
20.9.2010 10:18

Roger Wilco Sr.

Re: Příšerně drahé

Já bych se nechlubYl svojí znalostí češtiny.

0/0
20.9.2010 10:30

Host

Re: Příšerně drahé

to nedá, ukažte mi podobný tunel v podobném podloží v rakousku nebo chorvatsku

0/0
20.9.2010 13:04

Host

Re: Příšerně drahé

Zalezi na poctu penez co se na to kazdy rok dava - proste ono se kolikrat postupuje proste tak rychle jako jsou finnance - proste rodinny domek se casto opravuje rovnez prubezne podle aktulaniho stavu finnanci.

0/0
20.9.2010 13:10

Host

Příšerně drahé

0/0
20.9.2010 10:12

zabili black_jacka, parchanti

.

Až pojedete novým Pražským okruhem, nemůžete ho minout.

tahle veta dala asi dost zabrat, ze....

0/0
20.9.2010 9:54

Host

Re: .

;-D

0/0
20.9.2010 10:47

Tom Hagen

Re: .

;-D;-D

0/0
20.9.2010 11:41

Host

nejmoderněji vybavený tunel

Když si kupuji do rodiny auto, tak se podívám na finanční situaci rodiny a podle toho vybírám. Nejezdíme tedy nejmoderjněji vybaveným autem, ale jen takovým nejlepším autem, na které ještě máme.

.

Když nakupuje stát, tak do požadavků nahází "nejlepší", "nejmodernější", "exkluzivní" a na cenu se nekouká. Když dostane účet, tak běží s nataženou dlaní za daňovými poplatníky a smutně kouká. Mimochodem - tento stát je zadlužený až po uši. Opravdu to dílo nešlo udělat levněji? Nemělo by sice všechna NEJ, ale stačilo by.

.

Například v Německu mají na dálniční díla (mosty, tunely atd.) hotové typové projekty, které jsou jako stavebnice. Vidíte to sami když tam jedete po dálnici - mosty a tunely jsou všechny jak z lega. Jen u nás se každý úsek dělá jako samostatné dílo a architekti se na tom vyřádí s vidinou jakýchsi cen. Jenže díla pak mají mouchy, jejich různost prodražuje údržbu a stojí ranec. Ale my na to máme, že!

0/0
20.9.2010 9:49

Host

Re: nejmoderněji vybavený tunel

Typáky na tunely? Na mosty? Každý kopec je jiný, každá proláklina je jiná. Nicméně nějakým způsobem to jde a řekl bych, že u velké části staveb to tak dělají. Extra to je jenom tam, kde se odehrává něco extra.

Přirovnání k rodině není správné - to auto si kupujete třeba na 5 let a pak zase prodáte. Kdyby stát stavěl tunel na 5 let, tak by občané asi moc nadšení nebyli.

Stát je spíše akciová společnost s velkým množstvím snadno manipulovatelných drobných akcionářů (čili nic neobvyklého). Každá akciovka, když jde do nějaké investice, žebrá peníze na akcionářích - obvykle vydá nové akcie nebo sníží dividendy. Stát vydá dluhopisy, sníží výplaty nebo zvýší daně.

0/0
20.9.2010 10:51

Host

Re: nejmoderněji vybavený tunel

Kdyz stavite barak, tak si taky nereknete, ze elektriku si zavedet az na to budete mit. BTW, prave u techto tunelu se ve finale hodne setrilo, hlavne na mereni a bezpecnosti. Tim ale nechci rict, ze by byly nebezpecne. Proste se jen neco redukovalo.

0/0
20.9.2010 12:22

Host

Re: nejmoderněji vybavený tunel

tyypák na tunel? nejste vy z VV?

0/0
20.9.2010 13:05

Host

Úhel pohledu

"Nejprve je předražena kalota tunelu..."

Podle ministra Bárty je tam předražené snad úplně fšechno.

Písmeno Z se používá místo S zbytečně často, nicméně ve slově "zplodiny" má své pevné místo.

Pěkný článek, jen moc nerozumím některým pojmům, které jsou pro tuneláře samozřejmostí.  S podrobným vysvětlováním či fotkami by ale článek byl o polovinu delší.

0/0
20.9.2010 8:47

Host

Re: Úhel pohledu

Splodiny zůstaly ještě v info okně vlevo.

0/0
20.9.2010 9:51

Host

Re: Úhel pohledu

Taky jsem na slovo "předražena" koukal jako puk. Až po minutě mi došlo, že je to před-ražena a ne pře-dražena. Doporučil bych redakci vyměnit "předražena" za "předem vyražena", což se ale nesnese s "nejprve", takže bych "předem" vypustil. Populárně naučný text by neměl čtenáře mást.

0/0
20.9.2010 10:44

LiMa :-)

Re: Úhel pohledu

"Předražená" ve smyslu "hodně drahá" - to mě opravdu nenapadlo :-) V tunelářské hantýrce se to používá. Pro příště se poučím a zvolím jinou terminologii. Děkuji

0/0
21.9.2010 22:59

Xladi

80 km/h

Tak na okruhu je to jedno tam je 80 po celé délce, ale minulý týden jsem byl překvapen u Ostravy jel jsem tam poprvé po novém úseku D1 nebo jaký to je, pohodová cesta a najednou je tam tunel a na Ostravu 80tka a z Ostravy jen 60km to je dost drsné omezení rychlosti na dálnici, navíc když se jede těch 130 je to velmi překvapivé.8-o

0/0
20.9.2010 6:44

Host

Re: 80 km/h

ale vždyť nemusíš jet 130 ..

0/0
20.9.2010 6:57

Xladi

Re: 80 km/h

Vím že nemusím ale dobré auto a pěkná silnice k tomu přímo vybízí. Jinak povolenou rychlost nepřekračuju, ale tohle bylo fakt překvapení, hlavně že jsou tam ty infotabule ale aby tam bylo za xy km tunel - snížená rychlost, to ani náhodou

0/0
20.9.2010 7:00

bizonek123

Re: 80 km/h

Tunely o délce větší než 300 m se navrhují na návrhovou rychlost 80 km/h na komunikacích dálničního typu a 70 km/h na místních komunikacích. Nejvyšší dovolená rychlost v tunelu pak nesmí být vyšší než návrhová.

0/0
20.9.2010 7:10

Vit I.

Re: 80 km/h

Tak to možmá u nás, ale třeba v Itálii na dálnici nemají tunely omezenou rychlost - jezdí se tam 130 km/hod. jako jinde na dálnici R^

0/0
20.9.2010 7:30

bizonek123

Re: 80 km/h

Ano, v Itálii a dalších zemích mají jiná pravidla, je to stát od státu.

0/0
20.9.2010 7:35

Keni

Re: 80 km/h

A proc se u nas stavi nejdrazsi tunely na tu nejmensi rychlost. Vzdyt i Rakusaci maji ve Wien ve meste v tunelu 100km\h. Vetsina Evropy dokaze stavet levneji a na minimlane na rychlost 100km\h (Svycarsko, Nemecko) a dalsi Italie opravdu na 130km\h.

Proc tedy nestavime dle nich na vetsi rychlosti levneji a jdeme svoi cestou? Tohle je ostuda. Pokud se umele snizuji rychlosti na obchvatech mest a dalnicih, tak pak nema smysl pro plno ridicu si na ne zajizdet a jezdit pres mesta.

0/0
20.9.2010 10:33

Host

Re: 80 km/h

No to je totiz tim, ze sa tam stale pracuje. Nevim, jestli uz je otevren cely usek v obou smerech, ale jeste v cervnu se jezdilo obousmerne v leve casti (od Ostravy). Prava se dodelavala - jeste asi dodelava -  a proto ty omezeni.

0/0
20.9.2010 7:15

Host

Re: 80 km/h

Ne ne, je to dávno otevřené v obou směrech...podle mě tam akorát teď něco dělají...tak proto...

0/0
20.9.2010 7:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.