Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klání začínajících internetových projektů vyhráli Češi, hlídají linuxové servery

Finalisté soutěže WebExpo o nejlepší evropský start-up v Praze prezentovali své nápady před přísnou porotou a náročnými diváky. Ukázalo se, že dobrá prezentace není vše a na výsledném produktu záleží. A také že umění programovat a umění vydělávat nemusí být jedno a totéž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

jen nazor

zakladem uspechu produktu je hlavne v tom kolik lidi jej zacne pouzivat, nemyslim ze zrovna linux aplikace pro monitoring linux serveru je nejaky hit pro investora. Platforma linux je v IT neco jako v automotive Mercedes nebo BMW, horsi uz je to s grafikou, dovedu si predstavit vetsi uspech desktop aplikace pod windows pro spravu Linuxu.

0/0
29.9.2010 18:29

Host

Re: jen nazor

Základ úspěchu produktu je hlavně v tom, kolik peněz od jejich uživatelů získáte pro další rozvoj produktu i obchodního modelu. Zrovna Mercedes a BMW asi nejsou nejčastěji prodávané značky automobilů. Je úplně jedno, na jaké platformě poběží systém pro monitoring Linux systémů, ale dokážu si představit, že prodávat monitorovací systém pro Linux a jako podmínku si dávat, že si zákazník napřed musí obstarat licenci jiného OS, bude znamenat jistou mentální překážku pro zákazníka. Navíc nesmyslně pouštíte zákazníkovy rozpočtované peníze jinému dodavateli, místo toho, abyste si je sebral sám.

0/0
29.9.2010 18:38

Host

Re: jen nazor

Platforma linux v té IT, kterou znám, není žádný Mercedes ani BMW, ale laciné vozítko z Číny. :-D

Na případné sledování a kontrolu (nejen linuxových serverů) se už řadu let používá Nagios, pokud to má být zdarma.

0/0
29.9.2010 23:19

Host

Re: jen nazor

Zcela přesně.

0/0
30.9.2010 20:51

Host

Re: jen nazor

Mercedes nebo BMW? A to jsem se bál, že se dnes už nezasměju. :-)

.

Ale jsem rád, že konečně chápu, proč je penetrace trhu tak mizivá. BMW... ;-DR^ Dík, jseš skvělej bavič. Fakt. A teď mazej vyrobit 19258 distro, napadnout tvůrce ostatních, že jsou příliš komerční, málo komerční, používají KDE, používají GNOME... atd, atd, atd. Ale je fajn, že aktivisti se mají zamlada kde vyblbnou a než zmoudří, nerozbíjí alespoň výklady McDonalda.

0/0
30.9.2010 20:55

strom01

Re: jen nazor

http://www.top500.org/stats/list/31/osfam

Článek i příspěvek na který reaguješ pojenávají o serverech. Reaguješ li na toto, nemá smysl tvůj příspěvek nikterak komentovat. Reaguješ li na něco jiného, najdi si, prosím, diskusi jejíž téma jsi schopen pochopit.

0/0
1.10.2010 2:07

Host

!

bylo to dost dlouhý ale jestli chcete začinající stránky: http://www.klepalsoftware.cz//liga.aspx

0/0
29.9.2010 15:28

Host

jsem zklamán

Na základě běžných příspěvků ze zdejších diskuzí jsem čekla, že linuxové servery není potřeba hlídat.;-D Tak to zustanu u oken.

0/0
29.9.2010 14:23

Host

Re: jsem zklamán

Hlídat se musí každý server, na systém nehleďme !

0/0
29.9.2010 14:33

Host

Re: jsem zklamán

Nicméně nezapomeňte postavit někoho i ke dveřím!

0/0
29.9.2010 15:53

Host

Re: jsem zklamán

Radši jdi k plotně, ok?

0/0
29.9.2010 19:09

Host

Re: jsem zklamán

Pán je feministka, že by poslal nebohého čtenáře k plotně?

0/0
29.9.2010 19:14

Host

ad ten ubuntu

s nyxi si hrauju uz par let co se tyce ubuntu problem je ze uz je to tak neprehledne co se tyce rucni konfigurace ze cas vylazeni os pro sve potreby s ohledem na hw je tak velky ze se to nevyplati a je lepe sahnout po jinem distru nebo mozna spise po bsd systemu. Pamatuju na doby suse,mandrivy a podobnych friendly systemu a na toto presne ubuntu navazuje... a nejsem si jisty jestli je to dobre i kdyz jistou skupinu lidi si to naslo. Jenze bych rek ze tato skupina tomu systemu moc neprospeje... mozna pro vsechny strany je lepsi kdyz zustane na win... mimochodem pokud chci lehce nainstalovatelny podporovany sw tak bych taky sahnul po win..

0/0
29.9.2010 13:30

Robin of SherwOod

Re: ad ten ubuntu

To je právě ono, ubuntu je super, když se na něm nemusí nic zásadního nastavovat. Měl jsem ho půl roku jako hlavní systém - prostě jsem si spočítal, že umí všechno, co potřebuju, a tak nebyl důvod kupovat win. Teď mám ten systém na netbooku.

.

Pokud máš "vhodný hw" a nepotřebuješ nastavovat nic kromě toho, co se dá nastavit v "klikátkách", tak funguje perfektně -  v opačném případě je pro linuxového skorolaika (já) velice snadné to shodit celé. Což je ovšem omezení, které je dopředu známé a je jen na dotyčném výběrčím systému, aby věděl, co potřebuje.

0/0
29.9.2010 13:58

Host

Re: ad ten ubuntu

Kdo je to ta jistá skupina? Ja ubuntu pouzivam od jeho verze 6.06 a jsem s nim spokojen, mam ho na vsech pocitacich. Linux jako takovy pouzivam od roku 97, tedy 13 let. A nevim proc bych mel mistlo Ubuntu pouzivat Windows, vzdyt to je uplne jiny system, ktery mi neda to co Linux a Ubuntu.

0/0
29.9.2010 15:37

Host

Re: ad ten ubuntu

Máte naprostou pravdu, svého linuxu se držte. Nikdy vám nedokáže dát to, co Windows. Ale zase se můžete chlubit, že máte něco extra. :-)

0/0
29.9.2010 16:54

Host

Re: ad ten ubuntu

delam s nixy od roku 96' v pocatku s placenymi distry jako hp ux a pod pozdej sem presel na linux zacal jsem na red-hat a pak presel na slackware odtud jsem pozdej jsel k debianu a destopove madrive a pod.. pak jsem prchnul k bsd systemum. A ted bezim gentoo,slack a bsd like... ktomu jeste programuju i pod wokny s ms produkty. A jen tak pro zabavu si tvorim utilitky pro nixy a pod... Proc nepouzivam tyhle desktop like systemy protoze se mi neche neustale investovat do zeleza a tim padem chci z toho vytahnout co to jde a proto mam nalazeny sw i os na miru hw... takze to delam naopak... nekupuju hw na miru os ale os prizpusobuju hw proto se mi velmi hodi modularni system kde si z toho poskladam os tak aby presne vyhovoval mym predstavam a potrebam...

0/0
29.9.2010 22:37

Host

Re: ad ten ubuntu

nevim, co je pro laika v UNIX-like OS na BSD tak zajimave ... teda u kompilovani zdrojaku si uzije jiste vice zabavy nez u nejakeho distra s balickovacim systemem ...

0/0
29.9.2010 16:03

Host

Re: ad ten ubuntu

prikladem lehce nainstalovatelneho sw bude i IE9 na WXP?

0/0
29.9.2010 16:31

Host

Re: ad ten ubuntu

vite sam ze nebude mzno instalovat... myslel jsem to tak ze kdo chce klikaci system a nezalezi mu az tak na stabilite tak je pro nej win i docela vhodny.

0/0
29.9.2010 22:28

Host

Re: ad ten ubuntu

Pokud někomu nezáleží na stabilitě a chce Windows, tak to musí sehnat Milenia nebo 98, 95...

0/0
29.9.2010 23:21

Host

Re: ad ten ubuntu

mimochodem doporucuji prostudovat http://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_distribuc%C3%AD_Linuxu , at se priste trefite alespon do distribuci se stejnym balickovacim systemem ....

0/0
29.9.2010 16:36

cenzore_zdar

WebExpo = LOL

WebExpo a jeho organizace = LOL R^

0/0
29.9.2010 13:20

libedejroznec

no

..ale takovej obyčejnej HW watchdog, kterej v případě kousnutí linuxového serveru jej restartuje, je k nezaplacení.. :-)

0/0
29.9.2010 13:02

Host

Re: no

tak ono se to da cele delat i online ze :) par let zpet jsem si takove udelatka delal :) nez me prestalo bavit si hrat 24h s pocitaci...

0/0
29.9.2010 13:22

Host

Re: no

Po nastartování se zakousne znovu a jsme v nekonečné smyčce. Jo, to známe ;-D

0/0
29.9.2010 14:32

libedejroznec

Re: no

jo to je riziko, když se nezvládne sám opravit :-)

0/0
29.9.2010 20:03

Host

waybook.cz

Na koleji používáme waybook.cz . Taky jeden z dobrých startupů. Tuším, že to pouštěli loni. [>-]

0/0
29.9.2010 11:36

Host

Re: waybook.cz

A mame to tady pane autore... vyse uvedeny ctenar je uz totalne doplatenej, hlavne ze pouziva cool a in slovnik.  Waybook.cz  opravdu neni startup a dokonce ani projektem bych to nenazval..  Je to totiz webova aplikace. (k projektu mu chybi nadech nedokoncenosti/betaverze, k startupu pak ICO, ceny, zakaznici, zisk.. ). PS: spolujizda jiz byla v nasem v kolejnim IS na VUT tak 5 let nazpatek a nikdo se nad tim nevzrusoval :)

0/0
29.9.2010 12:48

Host

Bijk.com

Vypada to pekne, ale uz to tu je a jmenuje se to NAGIOS, uplne stejna funkcionalita a je funkcni i pro windows a mac ......

0/0
29.9.2010 11:34

Host

všechno jeto tunel

začinajici firmički počebuji najit idijota, keri jim sedne na špek jeji vějički* Investor počebuje najit idijota k oškubani* Všechno jeto prakticki tunel na druhiho* Cele licke dějini sou ostatně o pouze kopulačnich pohibech*

0/0
29.9.2010 11:15

Host

Re: všechno jeto tunel

Jen by to chtělo ještě trochu něco udělat s tou gramatikou. ;-D

0/0
29.9.2010 11:38

Host

Re: všechno jeto tunel

Tak to bacha, dívenka má stabilní, konzistentní a zcela čitelnou gramatiku. Jen nedávno se dopustila jedné "chipky", zřejmě z pouhé roztržitosti.

0/0
29.9.2010 11:44

Host

Re: všechno jeto tunel

ano, semse pak ztoho tak lekla, až sem se ztoho poto*

0/0
29.9.2010 13:12

danieel

startup != projekt

Hele, STARTUP neni internetovy projekt ale jakakoliv zacinajici firma! To si vsichni uvedomte, vcetne autora clanku. Pak vznikaji takova zverstva jako ze internet=facebook ci google, nebo web=blog, atd.. achjo, iDes..

0/0
29.9.2010 8:39

Host

Re: startup != projekt

Pokud se shodneme na tom, že 1) startup = začínající firma, přičemž cílem začínající firmy je se rozjet a stabilizovat na trhu a 2) projekt = skupina aktivit, jejichž cílem je ve stanoveném čase a s použitím vyhrazených prostředků uskutečnit požadovanou změnu, potom bych se klonil k závěru, že startup = projekt...

0/0
29.9.2010 8:46

danieel

Re: startup != projekt

Projekt = navrhnu, vyhotovim, spustim, jede to (treba pro ciziho zakaznika)

Startup = zalozim firmu v urcitem oboru, vytvori se produkt (u internetovych treba online aplikace), spusti se / propaguje se (toto v libovolnem poradi), snazime se dosahnout pozadovaneho zisku (jelikoz jde o firmu!)

Doporucuji precist treba toto: http://zdrojak.root.cz/clanky/projektu-jak-kdyz-naseje/

0/0
29.9.2010 8:53

Host

Re: startup != projekt

Rozumím tomu tak, že se mnou souhlasíte a argumentace článku mne podporuje. Tvrzení startup!=projekt platí pro v článku zmiňované zamlžené a posunuté významy slov projekt a startup. Ve svých původních významech tvrdí, že startup je druh projektu. V daném čase s dostupnými zdroji dosáhnu změny - na začátku firma neexistuje, na konci existuje a je stabilizovaná (nebo je ve stavu, kdy má potenciál a je atraktivní pro investora).

0/0
29.9.2010 9:57

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: startup != projekt

Četl jste prosím článek? "Anglické slovo start-up označuje začínající projekt či podnik. Stále častěji se toto slovo používá k označení nového internetového projektu."

0/0
29.9.2010 11:28

Host

Re: startup != projekt

Samozřejmě. Problém je v tom, že angličtina není tak barvitý jazyk jako čeština a používá jeden výraz pro spoustu významů. Start-up může znamenat i "nastartovat auto".

Český jouda tak něco převezme a v duch českého jazyka slovu přiřadí jedinečný význam, který je jeho vědomostem nejbližší. Druhý jouda to převezme jako "cool hlášku" a je tu nové cizí slovo, jehož význam je zamlženější, než význam původního slova českého. Jenže ho všichni používají, protože je to "cool" prokládat češtinu anglickou hantýrkou. Pak už jen zbývá, aby to slovo další neznalý jouda přeložil do češtiny s jiným významem. Rv

0/0
29.9.2010 11:51

Host

Re: startup != projekt

Podle mne se spor rozhořel kolem interpretace významů, což je v pořádku, protože je to spor věcný a mohl by pomoci k upřesnění smyslu slov.

"Anglické slovo start-up označuje začínající projekt či podnik. Stále

častěji se toto slovo používá k označení nového internetového

projektu."

Nový internetový projekt je pořád začínající projekt, tudíž druhá část věty nepřináší podle mne žádnou novou informaci, význam se nijak nepřenáší, pokud projektem myslíme to, co skutečně projektem je. Jako problematické proto cítím vyjádření "stále častěji ... nového internetového projektu", protože projekt jako kategorie má své charakteristiky (cíle/rozsah, čas a zdroje) a pokud jedna z těchto charakteristik chybí, nejedná se o projekt. Přesnější by proto bylo napsat, že "stále častěji ... nové internetové aktivity", což je však zjevně chybné, protože ne všechny internetové aktivity jsou ve skutečnosti projektem (tudíž ani startupem). A myslím, že proti tomu zamlžení směřoval první příspěvek tohoto vlákna.

0/0
29.9.2010 12:07

Host

Re: startup != projekt

Safra, když to tak po sobě čtu... kdybyste to někdo nepochopil... tak je to ... vaše chyba!

0/0
29.9.2010 12:15

Host

Re: startup != projekt

;-D*

0/0
29.9.2010 13:13

Host

Re: startup != projekt

Ano cetl - "Anglické slovo start-up označuje začínající projekt či podnik" - to MEDIA (hlavne CESKA a/nebo amaterska) se snazi posouvat vyznam slov. Nedelejte to, protoze si tim jen zadelavate na budouci zmatek..

Startup ve svem puvodnim vyznamu (ve zminovane anglictine) je vzdy zacinajici firma a bylo by dobre kdyby se to zachovalo. Webovy projekt je proste webovy projekt. Taky nerikame hrusce jabko a jabku hruska.

Takze se nesnazte byt za kazdou cenu byt IN a nazyvat kazdy vice ci mene povedeny projekt startupem. Neni to proste spravny. Media v dnesni dobe maji dost velkou moc a namisto toho aby se snazili uvadet trochu pokrivene mineni na pravou vec, casteji delaji pravy opak.

Zde by klidne stacilo uvest okenko s definici startupu a pak u jednotlivych projektu zminit provozovatele. Dle meho nazoru se zadny startup za svou identitu stydet nebude - oproti ruznym projektum, jez radeji zamlci sveho provozovatele :)

0/0
29.9.2010 12:42

Host

Čeština místo angličtiny

Hm, ani slovo o tom, že oficiální prezentační jazyk byl angličtina, což dodrželi všichni kromě výherce? Prezentace v češtině před českým publikem byla docela nekalou konkurenční výhodou v hlasování...

0/0
29.9.2010 7:56

Host

Re: Čeština místo angličtiny

Upřímně považuji za slušnost mluvit k člověku jeho jazykem, pokud jej znám. Tím spíše, je-li jich plná posluchárna (a není-li v ní nikdo, kdo ten jazyk neovládá). Bohužel se najdou lidé (a je jich stále více, zejména v akademických kruzích - titulů se nelekejme, na množství nehleďme), kteří tuto slušnost nectí.

0/0
29.9.2010 12:17

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: Čeština místo angličtiny

V případě prezentace Bijku považuji češtinu za chybu, už jenom proto, že v publiku i porotě byli lidé, kteří česky nerozuměli.

0/0
29.9.2010 13:47

Host

Re: Čeština místo angličtiny

Souhlasim, mluvit cesky na lidi kteri zcela ocividne cesky neumi me prijde ponekud arogantni. Povazuji to za pomerne velikou chybu organizatoru.

0/0
29.9.2010 14:18

Host

říjen?

Jsem ještě trochu rozespalej ale nemělo by tam bejt září místo říjen?> Na pražské konferenci WebExpo (23. - 25. října 2010) se diváci mohli kromě přednášek a workshopů zůčastnit také finálového klání...<

0/0
29.9.2010 7:37

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: říjen?

Samozřejmě. Děkuji.

0/0
29.9.2010 11:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.