Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Google chystá auto, které nepotřebuje řidiče. Nyní jezdí v USA

Už více než čtvrt milionu kilometrů najely v Kalifornii automobily vybavené experimentálním systémem řízení bez lidské obsluhy. Zatím ale vždy s řidičem, který mohl v nouzi zasáhnout. Za projektem stojí společnost Google.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

to "nejde"

tak tu ctu pochybovace a souhlasim s nimi, vzdyt i vec tezsi vzduchu nemuze letat. letadla z plechu? utopie, sci-fi, to nikdy do vzduchu nedostaneme..... ;-)

0/0
15.10.2010 22:24

Host

Re: to "nejde"

Ne ze vubec - ale ne v nejblizsi dobe a to je trosku rozdil !!!

0/0
16.10.2010 15:24

SimonSkrivanek

Knight Rider

Zásadní rozdíl je v tom, že KITT byl krásný černý Pontiac Trans Am, ne odporný Prius;-D

0/0
15.10.2010 4:03

Host

Re: Knight Rider

krásný Pontiac??? uááááááá ;-D;-D

0/0
19.10.2010 1:32

Host

Super

už aby to bylo - zmizí značky od silnic (centrální el. databáze, kterou podle GPS auto vyhodnotí a upraví rychlost, objížďka, ...) zmizí od silnic reklamy (nebudou potřeba), automaticky bude vědět, které místo na parkovišti je volné (žádné 10 min kroužení), ...

0/0
13.10.2010 10:33

Usáma=Obama viz. Youtube...

Kitt jezdil už v osmdesátých letech

Zeptejte se Hasselhofa...

0/0
12.10.2010 9:22

Usáma=Obama viz. Youtube...

K.I.T.T !!!

8-o

0/0
12.10.2010 9:20

Host

daleká budoucnost

aby bylo cestování takovýmto vozem bezpečné museli by být všichni účastníci sil.provozu vybaveni GPS modulem který by odesílal data o pozici,rychlosti a směru ostatním vozům.Stejně tak i vlaky křižovatky přechody a přejezdy.Pak by to teprve mohlo fungovat.Ale chtěl bych se toho jednou dožít

0/0
11.10.2010 20:05

Host

Re: daleká budoucnost

Ale kdepak ... k čemu by ty GPS měly? Dneska už není žádný velký výpočetní problém analyzovat snímaný obraz a "poznat" ostatní auta, cyklisty a chodce.

A automat má proti člověku tu výhodu, že má svoje "oči" (kamery) všude naráz, kdepak koukání do malých zrcátek.

0/0
11.10.2010 22:44

Host

Re: daleká budoucnost

jenže bohužel ani inteligentní kamera nevidí za zatáčku,nebo auto předjíždějící kamion atd..

0/0
11.10.2010 23:25

TT777

Re: daleká budoucnost

Ale takovej slabsi radar vidi i za zatacku. Jinak takovy spadly strom nebo jelen u sebe asi nebude mit GPS aby ti to dal vedet pred zatackou...

0/0
12.10.2010 8:37

Salada

Re: daleká budoucnost

A proč by to to měla vidět? Vy to taky nevidíte. U kamer není problém dát jednu na každou stranu vozidla (třeba i těsně k okraji) takže už takto kamery vidí lépe než řidič. A reakce na události také bude rychlejší. Nehledě na to, že se odstraní riskantní jízda.

0/0
12.10.2010 9:31

TClovek

Re: daleká budoucnost

Jenze inteligentni auto nejspis nebude predjizdet kam nevidi, narozdil od spousty lidi...

0/0
13.10.2010 23:05

Host

Re: daleká budoucnost

Prave ze to znacny problem je - stale to popletou stiny napriklad - takze kolize s nazrazem do domu z duvodu vyhybani se prekazky ve skutecnosti stinu je zcela realna.  

0/0
12.10.2010 18:57

Host

to pojede v poho

dají do toho windowsy a pofrčí to ;-)

0/0
11.10.2010 18:31

Host

Program brzdy

Program brzdy provedl neplatnou operaci a bude ukončen! :-/

0/0
11.10.2010 15:32

Host

Re: Program brzdy

Kdyz je v  nem - v tom konretnim programu chyba a  proto se on tak zachova  - tak je spravne a na  vsech OS zcela bezne ze program ukonceji !!!

0/0
11.10.2010 17:44

TT777

Re: Program brzdy

Pri havarii doslo k SW chybe, ktera byla neslucitelna se zivotem:-/

0/0
12.10.2010 8:39

milanzitka

nehoda

V článku se nepíše jedna zajímavá věc, a to sice ta, že auto už potkala jedna nehoda... ovšem nemohl za to počítač, ale řidič (z masa a kosti) z jiného auta, co do nich narazil.

0/0
11.10.2010 15:12

Host

Re: nehoda

Diky neocekvane prudkemu zabrzdeni vlim podle automatu nebezpecne prekazky na silnici ve skutecnosti stinu - jestli tomu tak takhle nebylo.

0/0
11.10.2010 17:58

Manchester United

genialni no

kdyby radeji ti chytraci premysleli nad praktictejsima kravinama

0/0
11.10.2010 14:46

Host

Re: genialni no

tobe to neprijde prakticke? ja nalitam rocne pres 35 tisic km, pri predstave kolik hodin to dela a co bych behem te doby mohl stihnout - at uz si precist knizku, prospat se, ucit se cizi jazyky, surfovat po internetu... boze, jak to chci!!!

0/0
11.10.2010 16:37

TT777

Re: genialni no

No pokud te to jezdeni nezivi chapu tve nadseni;-D

0/0
12.10.2010 8:40

lordhelma

Re: genialni no

nechapu tuhle priblblou reakci, me jezdeni nezivi a nalitam taky 40 000 rocne a tenhle systen by byl uzasny!

0/0
12.10.2010 14:14

dino_na_idnes

Re: genialni no

Asi máte problémy s chápáním psaného textu, zkusím Vám pomoci. Věta "pokud tě ježdění neživí, chápu tvé nadšení" znamená přibližně to, že si její autor myslí, že pro člověka, který se neživí jako řidič, je ta představa lákavá. Naopak pro člověka, který se řízením živí, už tak lákavá není, inteligentní auto ho totiž připraví o práci.

Vaše reakce, která měla jít proti příspěvku, na nějž reagujete, jej tedy ve skutečnosti podporuje.

Tak a teď, když už jste to snad pobral, která reakce Vám ve světle nových okolností přijde přiblblejší? Ta, o níž jste se tak vyjádřil, či ta, v které jste se tak vyjádřil? :-P

0/0
14.10.2010 20:03

objednavkasvacin3

konec taxikaru

to by opravdu potesilo, ale moc :)

0/0
11.10.2010 14:43

Host

tak to by bylo revolucni cestovani!

Predstava, ze vecer zabalim rodinku do auta a vyrazime k mori, cestou si vsichni, VCETNE mne krasne pospime a probudime se rano u hotelu je proste genialni ;-DR^

0/0
11.10.2010 14:41

Host

Re: tak to by bylo revolucni cestovani!

Super, to je bezva! :-)

0/0
12.10.2010 22:28

Host

I kdyby to auto nejezdilo samo.....

.... tak pořád může sloužit pro řidiče jako cenný poradce při řízeníR^

0/0
11.10.2010 14:09

busta.spinner

Je to slepá ulička.

Místo nahrazování myšlení člověka strojem by bylo podstatně efektivnější zaměřit se na tu správnou výchovu řidičů. Veškerá funkční a jednoduchá pravidla, jak se na silnici chovat, už dávno existují a chyby vznikají "jen" díky jak jejich neznalosti, tak i díky jejich ignoraci některých jedinců. Podle mého je to spíš otázka psychologie, protože na silnicích dělají problémy jen duševní chudáci, kteří si nevidí ani na špičku nosu, natožpak po nich chtít, aby dodržovali např. ZIP systém či dodržovali bezpečnou vzdálenost. Je to chyba autoškol, protože se tomuto tématu absolutně nevěnují a jen učí, jak suše technicky řídit auto. Ale fakt, že na světě či na silnici není člověk nikdy sám - to v některých případech neučí ani rodiče...

0/0
11.10.2010 12:14

zabiak2

Re: Je to slepá ulička.

Tady nejde o nehody. Ale o to, že třeba z hospody tě auto doveze samo.

Nebo na dlouhou cestu zapneš autopilota. atd...

0/0
11.10.2010 13:53

busta.spinner

Re: Je to slepá ulička.

Souhlas. To mně nenapadlo, ale asi proto, že do hospod zásadně nechodím :) Ale vážně - autopilota na dálnici bych ocenil ;-)

0/0
11.10.2010 14:01

epox9nda3

Re: Je to slepá ulička.

Při současné infrastruktuře žádná legislativa nedovolí, aby v takovém autě neseděl řidič schopný kdykoliv korigovat nebo zcela převzít řízení.

0/0
11.10.2010 14:05

Host

Re: Je to slepá ulička.

Ukaz mi zakon ktery to zakazuje :)

0/0
12.10.2010 12:40

Host

Re: Je to slepá ulička.

Pokud se takove auto nekoho zabije do vezeni by sel ten kdo takove auto na silnici vypustil !!!

0/0
16.10.2010 15:26

Host

Re: Je to slepá ulička.

To by mě zajímalo, čím tu efektivitu měříte. Nenacházím žádnou metriku, podle které by byl lidský řidič efektivnější než automatický.

Výhodou auta bez řidiče je totiž v tom, že totéž auto může sloužit třeba desíti lidem. Jeden dojede do práce a místo toho, aby auto zaparkoval na chodníku před domem a ono tam trčelo až do večera, může odeslat auto, aby samočinně dojelo vyzvednout druhého člověka tam, kde právě potřebuje.

Rozdíl v efektivitě je pak stejně propastný jako mezi automatickou pračkou a valchou.

0/0
11.10.2010 14:02

Host

Re: Je to slepá ulička.

Az ho nekdo z nich znici interier auta - tak uvidime jak se budou dohadovat ci dite to poskodilo apod.

0/0
11.10.2010 16:25

Ghost47

Re: Je to slepá ulička.

Na soukromé auto se to moc nehodí, ale takový automatický taxík by nebyl k zahození... na místa, kam se vyplatí poslat autobus maximálně jednou za hodinu, by pak mohly jezdit třeba počítačem řízené smarty...

0/0
11.10.2010 17:00

Host

Re: Je to slepá ulička.

" byl lidský řidič efektivnější než automatický"

System detekce prekazek ve vozovce rozhodne  alespon pro zatim (delsi doba spise 10 let a vice) neni tak "inteligentni", aby ho nepopletl zvlastni stin na vozovce a on pri snaze se mu vyhnout by skoncil narazem do budovy vedle silnice.

0/0
11.10.2010 17:55

lordhelma

Re: Je to slepá ulička.

a ty jsi vystudoval co, jestli se smim ptat, ze jsi si tak jisty? :-D

0/0
12.10.2010 14:26

Host

Re: Je to slepá ulička.

Setkal jsem se tim pracovne a vim jake vysledky to dosahuje (tedy ne uplne nejnovejsi - ale tak rychle pokrok nejde) - falesne poplachy jsou caste.

Podobna detekce prekazek by se hodila i na lokomotive kde je to jen na odpovednosti strojvudce - ne spatreni navestidla - ale lezici prekazky - sapdleho tromu napriklad na trati.

0/0
12.10.2010 19:00

Posel z Liptákova

Jedna věc - nepočítá s tím česká legislativa :D

To bude konec výmluv na osobu blízkou.. Odteď se budeme vymlouvat na autopilota ;-D

0/0
11.10.2010 11:44

_xprim01_

Re: Jedna věc - nepočítá s tím česká legislativa :D

Smůla, chystá se převedení odpovědnosti na majitele. :-P

0/0
11.10.2010 12:14

busta.spinner

Re: Jedna věc - nepočítá s tím česká legislativa :D

Tak toto je zajímavé - takže až si někdy pořídím automobil nedejbože na leasing, tak budu moci bourat do aleluja bez odpovědnosti, neboť majitel bude - dokud to nesplatím - ta leasingovka. Můžete mi, prosím, poslat odkaz, kde se o tomto dá více dočíst? Jen abych věděl, kde všude se vyskytují bezmozci a na co všechno nepříjdou ;-)

0/0
11.10.2010 12:18

Host

Re: Jedna věc - nepočítá s tím česká legislativa :D

Pro tvou informaci, toto již dávno v české legislativě je - vlastnictví zavazuje, to říká ústava. Že to čeští policisté neví nebo neumí uplatnit, to je sice trapná ostuda, nicméně je to tak. Kdyby policisté chtěli, v případě výmluvy na osobu blízkou mohli dávno postihovat majitele.

Co se leasingovky týká, samozřejmě, že pokud budeš přistižen ty konkrétně při spáchání přestupku, nic se nemění. A leasingovky si upraví smlouvy, aby s podobnými vychcánky byly rychle hotové.

0/0
11.10.2010 12:39

busta.spinner

Re: Jedna věc - nepočítá s tím česká legislativa :D

S tou poslední větou souhlasím 100procentně a díky za vysvětlenou R^

0/0
11.10.2010 14:02

TClovek

Re: Jedna věc - nepočítá s tím česká legislativa :D

Někde ty výmluvy na osobu blízkou řešili tak, že si nechávali předvolat příbuzné dotyčné osoby. Za chvíli se na osobu blízkou už nikdo nevymlouval.

0/0
13.10.2010 23:09

A22

jsou to jen bezvýznamné hrátky

protože i kdyby byl systém sebedokonalejší, tak výrobce auta nikdy nepřijme odpovědnost za jeho řízení. To lze tak maximálně v případě Metra a pod. A systém kdy auto sice řídí samo, ale odpovídá za něj tak jako tak řidič, by byl pro řidiče daleko více stresující než samotné řízení. Snad nějaké vláčky vzájemně komunikujících aut na dálnici - to ano (ale to je něco úplně jiného než o co se výrobci těchto systémů snaží).

0/0
11.10.2010 11:02

Host

Re: jsou to jen bezvýznamné hrátky

No a tobě jako řidiči by vadilo, při najetí na dálnici zapnout "autopilota"?

0/0
11.10.2010 11:22

Ghost47

Re: jsou to jen bezvýznamné hrátky

Pokud budu zodpovídat za to, když to počítač naboří, tak mně by to asi vadilo. Tempomat beru, ale nemuset ani točit volantem, to už bych se bál, že v tom autě usnu...

0/0
11.10.2010 14:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.