- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Někde jsem kdysi četl nějaký výzkum a v něm psali, že průměrně letadlo vyrobí tolik emisí když proletí nad váma, jako kdyby projelo asi dva a půl tisíce aut. To mluví za vše.
Někde jsem kdysi četl výzkum, že to vůbec není pravda. To také mluví za vše.
Tak jednak letadla nespalují benzín, ale kerosín někdy taky nazývaný letecký petrolej. V praxi je to vlastně taková lepší, lehčí, čistší, kvalitnější no prostě více rafinovaná nafta. Jinými slovy, pokud řeknete něco o letadlech, měli byste napsat to samé o všech strojích spalujících naftu (navíc s podstatně vyšším obsahem síry než u kerosinu) a nebo o těch co topí topným olejem což je vlalstně zase ta nafta jen zase trošku jinak rafinovaná s ohledem na cenu takže spíš těžší a ne tak kvalitní. No a teď ty emise a jejich sledování do 1km výšky letu atd. Všichni výrobci motorů se snaží o maximální účinnost a minimální spotřebu a emise jim jsou ve skutečnosti ukradené, protože čím menší bude spotřeba, tímmenší budou emise, takže si nechte ty bludy o sledovánáí emisí, jde jen a pouze o peníze a ne o emise do 1km výšky, kde letadla skoro nelétají, protože jsou velmi rychle nad touto výškou a při přistání běží motory na minimum výkonu, takže těch 10% do 1km je šaškárna...
Souhlas, až na těch 10%. To je asi pravda, protože při startu je spotřeba vážně obrovská. Účinnost proudového motoru roste s rychostí a při krátkých letech např. v rámci Evropy je to opravdu znát. Navíc při přistání dnešní dopravní letadla klesají s gradientem okolo -3% přičemž motory opět při malé rychlosti tlačí proti aerodynamickému odporu klapek. Takže bych těm 10% asi i věřil.
Víte co vlastně obsahuje chemtrils? Nemyslím contrails, což je jen čárka za letadlem...ale CHEMtrails! To jsou složky baria a nanočástice aluminia, které 1. odráží světelné paprsky 2. přispívá k tvorbě mraků následně velkých průtží a bouřek 3. když do toho smaží HAARPem, tak udělají oblačnost kdekoliv chtěji za několik málo minut. Funguje to vlastně jako mikrovlnka, kdy ze země pouští vlnění na tyto nanočástice a tím se oblačnost rozšiřuje..ze země myslím radar Brdy a Skalky následně i HAARP, který je třeba na Alijašce a v mnoha dalších zemích. Tyto částice ještě vdechujem a to nám zbůsobuje nemoci horních cest dýchacích( rýma ), potíže s dýcháním apod. Tauri
asi takhle... kdybych prohlásil, že v Evropě a ve Státech mají nejvíc nehod na svědomí čínská auta, zatímco v Číně ta evropská a americká jsou poměrně bezpečná...
Zatím je to všechno jen teorie bez důkazu... protože vznik předpokládaných látek nikdo neprokázal, jejich snos a rozptýlení taky ne...
Počítačový model je krásná věc, tím se dá udělat cokoli... třeba si můžeme vymodelovat Pána prstenů, bude jako živej, ale přitom neexistuje... (nebo jo?)
Nicméně, letadla škodí životnímu prostředí, ať už jakkoli, o tom není sporu, ale...
P.S. Než jsem se prokousal prvními dvěma větami článku, otevírala se mi češtinářská kudla v kapse, takovéhle hrubky by si měl redaktor pohlídat.
tak zadne fakticke dukazy nemaji, jen teoreticke vysledky z nejakeho modelu? No potes koste, jesli takhle pracuji vsichni vedci. Kdyz vezmeme, jake maji modely mozne odchylky, jak staci zapomenou nadefnovat nejaky faktor a nebo ho nadefinovat nespravne a model najednou dava uplne jine vysledky.... Ja bych vyzkumnikum zakazal modely a nahnal je do laboratori a do terenu ;-)))
do miselinky tahat pneumatiky, hajzly jedny intelektualsky!
ale v porovnání s auty to nestojí za řeč.
Pan Všetečka se snažil o překlad, moc se mu ale nepovedl. Ano, zplodiny z letadel jsou škodlivé, stejně jako z aut, cigaret, obyčejného táboráku aj. Kdoví, kdy příjde na to, že nejvíce škodlivý je kyslík...
To už se dávno ví. V lékárně si přece můžete koupit antioxidanty
Nebylo totiž nikde nikdy definováno, jaké látky chemtrails tvoří. Označení chemtrails se proto vztahuje i na obyčejné spaliny leteckého benzínu, které, jak vidno, jsou zdraví škodlivé.
Znáte něco, co škodlivé není?
co je to za vědce, když ani nevědí, že dnešní letadla nepohání tryskové motory nýbrž spalovací (plynové) turbiny, které spalují výhradně petrolej, kterému se říká kerosin.
Myslím, že kdyby to vědci napsali v češtině, že by tam ty turbíny a ten kerosín měli... To jen český novinář neumí překládat.
Titulek jak vrata jak tetecká doprava škodí zdraví. Strašení a strašení. V poslední větě se pak dozvíme jen tak mimoděk, že nákladní doprava škodí minimálně 8× víc. Jinak nikde žádné srovnání žádné uvedení do souvislostí. Letadla jsou prostě zlo.