Diskuze

Přelomový verdikt soudu: Za prázdná média neplaťte autorský poplatek

Překvapivý rozsudek vynesl Evropský soud. Firmy teď zřejmě nebudou muset platit poplatky za prázdná média. Evropskému právu podle soudu odporuje, že je takový poplatek vybírán bez ohledu na jejich následné využití.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Host

12. 11. 2010 2:46
a co příspěvek na provoz ČD? Ten nevadí?

Když se tady hodně diskutérů rojí, že jim vadí poplatky za média, proč jim třeba nevadí, že ročně vypláznou minimálně tisíc korun jako příspěvek na provoz státních drah, a to bez ohledu na to, zda vlakem někdy jezdí. Osobně jsem vlakem nejel už 20 let (se to snad ani nevyplatí) a přes to minimálně tisícovku ročně platím coby dotaci ČD. Tolik snad nikdo za autorské odměny v ceně médií atp. za rok neplatí (nějaké výjimky možná budou). Košile holt bližší kabátu, či jinak řečeno - co oči nevidí, srdce nebolí.

0 0
možnosti

Host

13. 11. 2010 0:41
Re: a co příspěvek na provoz ČD? Ten nevadí?

"Osobně jsem vlakem nejel už 20 let (se to snad ani nevyplatí) a přes to minimálně tisícovku ročně platím coby dotaci ČD. Tolik"

Treba o to pak mate mene kamionu na silnich a jen diky tomu jeste muzete jezdit kolem vetsich mest auty - nemohli by jste - kdyby neexistovala primestska Zeleznicni doprava - prevazne kolem Prahy.

A na dotaci mistnim autobusum zase prispivaji misto vlady - kraje, mesta a obce.

0 0
možnosti
DNIN

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

2. 11. 2010 18:02
tak a teď už jen tu zlodějnu zrušit úplně!

0 0
možnosti

Host

13. 11. 2010 0:48
Re: tak a teď už jen tu zlodějnu zrušit úplně!

A kazde stahnuti pisnicky ci filmu s vyjimkou nahrani filmu z televize spolu s logem bude zcela NEZAKONE a trestane.

Vubec podobne jako u SW nebou zkoumat jak jste k tomu DVD prisel - proste ho mate a vlastnictvi nemuze dolozit originalnim nosicem a nebo platnou (overitelnou) kupni smlouvou - i  v elektronicke podobe - nakup na internetu.

0 0
možnosti

Host

1. 11. 2010 14:02
Vážení zloději z OSA

DVD media používám denně, na zálohy dat pro sebe a své zákazníky. Pokud vytvořím vlastní software, vypálím ho na DVD, zaplatím OSE poplatek který jde třeba nenažranému "chudému umělci Jandovi". Jste vepřový dobytek soudrzi z OSA.

0 0
možnosti
PV

Host

5. 11. 2010 5:40
Re: Vážení zloději z OSA

Tak uz se nevztekej, uz to jako firma platit nebudes... ;-D!!

0 0
možnosti

Host

31. 10. 2010 19:13
Ždímači peněz

Safra proč mám platit prachy za to, když si chci vypálit svoje fotky, na který mám svoje autorský práva?? Rv

0 0
možnosti

Host

1. 11. 2010 14:03
Re: Ždímači peněz

Asi proto, aby se chudý "umělec" Janda a ostatní prasata mohli ožrat.

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2010 18:06
Každý občan se zaregistruje do svazu autorů

Výpalné začne vymáhat zpět. Předpokládám, že členství bude finančně náročnější. OSA je v české demo demokracii výběrčí desátek stojící nad státem.

Chcete klid ? Nepouštějte žádná média přes práh svého domu.

Rodina jen získá.R^

0 0
možnosti
MH

hrubatko

30. 10. 2010 4:47
:-)

Este stastie, ze neexistuje nejaka organizacia, co by zastresovala vyrobcov zbrani, mohlo by to skoncit podobne ako s roznymi datovymi nosicmi-pri kupe noza alebo inej zbrane si hned od predajneho pultu pojdes sadnut preventivne do basy za vrazdu, ved sa s tym da zabit a vela vrahov danu vec pouzila ako usmrcujuci nastroj, takze aj ty s nim mozes zabit rovnako, ako s cistym mediom mozes porusit autorske prava... ;-D

0 0
možnosti

Host

13. 11. 2010 0:51
Re: :-)

Vrazda je taky vzdy, ale trestny cin - stahnuti pisnicky ci filmu pro vlastni potrebu NIKOLIV !!!!

0 0
možnosti

Host

29. 10. 2010 16:52
s výpalným souhlasím

V současnosti, kdy si spousta pubescentích třicátníků myslí, že hudba a film má být zdarma, protože je to obsaženo v právu na informace, tak s výpalným budu souhlasit vždycky. Bohužel je ale výpalné výsledkem kombinace základní lidské vlastnosti - zlodějiny a faktu, že zkostnatělá vydavatelství nestihla elektronickou distribuci, která sice už i místama funguje, ale stále není globální. Logicky je proto každé médium vždy bráno jako potenciální médium pro ukládání zlodějiny. Tzn., že jedině poctiví mohou "poděkovat" zlodějům + vydavatelstvím, že jim před 15 lety ujel vlak a že přistoupili k tomu hodit nás všechny do jednoho pytle s křivákama... Takže je to fifty-fifty ale první půlku tvoří jen zloději...

0 0
možnosti

Host

30. 10. 2010 17:54
Re: s výpalným souhlasím

Vítězí presumce viny? Vždyť to odporuje Ústavě ČR.?

0 0
možnosti

Host

29. 10. 2010 14:17
to se budou zloději z torrentů mít

Však já jim to přeju. Když už chci krást, tak bez jakýchkoli nákladů navíc, že áno?

0 0
možnosti

Host

28. 10. 2010 15:29
Jsem pro

Já jsem pro placení autorských poplatků. Z textu totiž vyplývá, že takto mám vše legálně, leč jsem si to nekoupil. Když to lidé platí proto, že se předpokládá pálení autorsky chráněného obsahu, tak to prakticky znamená, že neexistuje nelegální obsah. Nebo ne? :-)

0 0
možnosti

Host

28. 10. 2010 15:53
Re: Jsem pro

ne

0 0
možnosti
D

dracekvo

28. 10. 2010 13:06
Presumpce neviny

hadr. Podle osy jsme všichni zloději.

Film na DVD už jsem nevypálil asi tak 5 let. Kdo by se s tím namáhal, při dnešních kapacitách HDD.

0 0
možnosti
H

hrcprcsalala

28. 10. 2010 22:05
Re: Presumpce neviny

A proto platíš autorský poplatek za HDD.

Jinak presumpce neviny nemá s touto otázkou nic společného. Podle OSA nejsme všichni zloději, protože kopie pro osobní potřebu (za kterou se platí poplatek) je právem dovolená. Ten, kdo dělá právem dovolené, nemůže být zloděj.

0 0
možnosti