- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
nechápu, na co se tu nadává. Kupujete levný čínský výrobky? Kupujete. Tak jste Číňanům koupili rychlovlak. A?
Čínu živí její export založený na levné pracovní síle a státní měnové politice. Bez společností se zahraničním kapitálem, které zajišťují 90 % exportu, by se Čínská lidová republika dostala do recese.
a proto jeji obcane skupuji nemovitosti po svete a to nejluxusnejsi zbozi proto cinske podniky kupuji firmy po svete a proto se v cine prodalo nejvice automobilu na svete a tak bych mohl pokracovat zivotni uroven cinanu za poslednich 10let vzrotla tak rychle ze muzeme za 20let kapitalismu pouze zavidet
Pane autore, vy jste asi vytáhl podobný článek někdy z konce předminulého roku, kdy se otevírala vámi zmiňovaná trať mez Wuhanem a Guangzhou a ta skutečně měří nějakých 1000 km. Ale tato nová VRT je mezi Šanghají a Changzhou (Ano já vím, Guangzhou a Changzhou zní tak podobně, to si prostě nelze nesplést...) a má jen něco přes 200 km.
A z toho důvodu se rekord TGV udál v r. 2007, nikoliv loni.
Ale ono je to jedno, že. V Číně se stejně moc lidí nevyzná, tak si toho ani nikdo nevšimne. Tedy nikdo, někdo přeci jen.....
Nerad prudim, ale ta nova trat, o ktere mluvite (postavena prakticky cela na pilirich nad urovni terenu) vede ze Sanghaje do Hangzhou. Je to logicke, protoze jde o jedno z nejvice vytizenych spojeni v zemi. Changzhou je sice od Sanghaje taky cca 150-200km, ale uplne jinym smerem a je to v podstate jenom mala zastavka na trati do Suzhou a Nanjingu. Ted jeste aby v Hangzhou dostaveli nove nadrazi a metro, protoze ten rychlovlak zatim jezdi na stary terminal, kde se ceka klidne i hodinu ve fronte na taxi. Jezdim tuhle trasu nekolikrat do mesice uz par let...
Tse, to je toho, české dráhy začaly renovovat soupravy a v těch starých z roku 63 ted jsou koženkové potahy. PS: prkýnka na záchodech jsou stále "dobová" rozuměj "původní"
...podstatne mensi rychlosti??? Odvazne tvrzeni pro nove stavejici se trate napr. v Japonsku... Ten rozdil neni velky, zvlast kdyz je to temer shodna technologie...
No super, takze podle pana novinare do Sanghaje prijel vlak a otevrela se trat mezi Guangzhou a Wuhanem - to je pro srovnani stejna zemepisna kravina, jako by vlak prijel do Amsterdamu a otevrel tak trat Budapest-Atheny. Ve skutecnosti ta trat z Wuhanu do Guangzhou funguje uz nekolik mesicu a ta oslava v Sanghaji byla o otevreni noveho vysokorychlostniho terminalu. Rychlovlaky tady v Cine jsou ale fajn - tech rychlejch trati je uz ted opravdu hodne a snad se za par let dockame i prodlouzeni maglevu, kde se bude jezdit 500 km/h.
dohnali s naším kapitalismem komunistickou Čínu.
V Cine neni socialismus - ale jen vlada jedne strany - ktera poku chce mit nekde trasu dalnice ci zeleznice tak ji tma proste navrhne a protesty mistnich obyvatel ji nezajimaji a pozemky ji proste na vystvabu prodat musi.
A taky je ponekud vetsi a lidnatejsi nez my.
je jeden velki bolčevicki tunel* Nepočebuji železnici* Naco* Zařadim jedničku a než dam za 2vě sem praglu* Tato země počebuje dobrou silniční a dálniční sít* Pro dobitek je koridor tak akorát* Si mislímže doprava z ovi do práglu, brno ova za cca 2-3 hodinki je dostatečně humanitární pro přepravu volů, prasat a jiné drúbeže* Lidé se přepraví v pohodlí svím samohibi* UŽ ANI KORUNU DO ČD!!!*
20 let budování modrého Klausův stánu nás vyšlo pěkně draho.
My 100 let za, tys ještě vopice? (opičíš tady příspěvky)
20 let budování modrého Klausovstánu nás vyšlo pěkně draho.