Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po dálnici D1 řidiči jezdí už 30 let, stavbu zastavili nacisté i Gottwald

Přesně před třiceti lety se mohli řidiči poprvé projet po dálnici D1 z Prahy do Brna. Historicky první dálnice byla zprovozněna 8. listopadu 1980 a v některých úsecích by ji někteří řidiči zřejmě vůbec nepoznali. Původně dálnice vedla do Bratislavy, nyní se za Brnem stáčí na Ostravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

sůdruhovia zo sovetskeho svazu

no a dneska je dálnice fakt luxusním piedestálem socialismu. Jen ty panely dělají hroznou rotiku při jízdě. Jinak nutno uznat, že se dálnice soudruhům povedla :-)

0/0
2.12.2010 14:28

Host

urůza

D1 je jedna z největších ostud ČR. Za všechno může dnešní, minula a předminulá vláda. Tranzitní zem pro kamiony je blbost prvního stupně. Zvýšit mýtné především pro cyzince a o hodně. Zavést nekompromisné vážení podezřelých kamionů, případně vůbec nepouštět do země. Všechno dělají především kamiony. Zvýhodnit kolejovou dopravu.

0/0
19.11.2010 12:22

mates18

Re: urůza

ty budeš tak nejspíš cyzinec ;-D

0/0
3.12.2010 14:26

Host

*

*

0/0
11.11.2010 16:22

Host

y

Dálnice D1 je zničena kamiony, všimněte si ,že když jedete v levém pruhu, tak je to normální rovná dálnice, ale v pruhu pro kamiony je dálnice zvlněna a zničena. V době kdy se stavila tak určitě nebyla projektována na takové megamnožství kamionů. Kdyby nebyly kamiony, tak je to normální dálnice rovná v celé šířce. Takže když se dnes bude na stavbě dálnic šetřit ,tak za 30. let budou dnšní nové dálnice ve stejném stavu, protože se dimenzují pouze na dnešní nápor dopravy.

0/0
11.11.2010 8:55

Host

Re: y

po D1 jezdím 2x týdně ze Zlína (kroměříže) do Prahy a v klidu se dá jezdit v pravém pruhu, chce to jen zkusit a ne se courat v levém... pokud máte s pravým pruhem problém, zkuste vyměnit tlumiče nebo auto

0/0
13.11.2010 16:39

Host

Re: y

to je pravda, zalezi dost na aute, ja mam trebe sluzebni Mercedes S a s ním je to celkem v pohodě (oprati te fabii co mam doma :)).

0/0
15.11.2010 21:24

Host

x

Já si myslím, že právě komunisté po válce udělali dobře že nepokračovali se stavbou dálnice. Myslím, že měli spoustu důležitějších starostí, aby se země zničená po válce znovu obnovila. Pak pokračovali ve stavbě dálnice.

0/0
11.11.2010 8:49

Host

Re: x

Těmi důležitějšími starostmi myslíte okradení podnikatelů a živnostníků, zabavování soukromého majetku, organizaci politických procesů, stavbu drátěného plotu kolem hranic......? Tak to potom jo ;-D

0/0
11.11.2010 16:24

Host

Re: x

R^;-D;-D

0/0
13.11.2010 16:38

Host

Re: x

No oni si to po revoluci ti podnikatelé vzali mnohonásobně zpět a to až tak mnohonásobně že ten stát je na huntě.

0/0
2.12.2010 17:01

Host

Re: x

Díky za ně.Nevím kde by dneska pražáci a jiní balkoňáci bydleli a po čem by jsme například dneska jezdily.Ono bylo vlastně všechno špatně,že mněli lidé práci a střechu nad hlavou atd.atd.

0/0
18.1.2011 20:23

Vedoucí kolotoče je zpátky!

Panelova srotovka (aka D1) je fenomenem...

...v cele Evrope. Najedete na ni se svym Ferrari, a po 100 kilacich z ni sjedete s rozhrkanym vehiklem, ktery musi z fleku na GO... ;-D

0/0
10.11.2010 19:53

wozáp baby

DUP DUP DUP DUP DUP DUP DUP DUP DU P DU P

a tisííce se pomalu se šinoucích aut

to je poslední dojem, který z někdejší chlouby ČSSR pamatuju. Je to ubojá stará babička. :-/

0/0
9.11.2010 19:51

Natural born killer

Dálnice s minimálním počtem dopravních nehod způsobené

mikrospánkemR^[>-]

0/0
9.11.2010 18:00

Host

Re: Dálnice s minimálním počtem dopravních nehod způsobené

Také telefonovat s auta tam nejde, a to zpravidla ani s hands-free :-)

0/0
11.11.2010 16:25

Host

Přezdívka D1

podle panelů, ze kterých je tvořena se jí u nás přezdívá "cesta k prasečáku"

0/0
9.11.2010 10:17

wozáp baby

Re: Přezdívka D1

takových panelových silniček lze nejvíce vidět  kde? v Jizerských horách. R^

0/0
9.11.2010 19:46

Dusan321

Ironie

Je fakt, ze komuniste byli dobri machri dalnicniho stavitelstvi. Az nekdy v roce 1985 dokazala jejich delka dalnic prekonat tu, ktera byla rozestavena (a jimi opustena) v roce 1948 kdy prisli k moci. Ale holt nas velky vzor - SSSR zadne dalnice take nemel, tak proc by je mela mit CSSR. ;-D

0/0
9.11.2010 9:42

Host

Re: Ironie

Na co dálnice ? Za totáče byly letadla a vlaky ;-)

0/0
9.11.2010 10:18

tuan 1

Re: Ironie

.........jo,jo.A Trabanty a Velorexy a horkovzdušný balóny a lyže a kolečkové brusle...na co jsem zapomněl?;-D

0/0
9.11.2010 15:21

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

Re: Ironie

ŽIGULI

to je i teď slušný dělo, s Oktávkou byl bezmála problém ho na dálnici předjet

0/0
9.11.2010 15:51

wozáp baby

Re: Ironie

LEŽ-sověti  pár dálnic měli. Hlavně v okolí Mockby ;-)

0/0
9.11.2010 19:47

Host

Re: Ironie

No, az na to, ze vyrabeli produktz za miliardy, a ty produkty pak nikdo nechtěl. Pak se divili že nemají podklad pro dalnici, když jim někde v Mladé Boleslavy vyrobily 5000 strojů které tam potom leželi až do revoluce a pak se rozkradli ...

0/0
15.11.2010 21:28

Podrazza

Problém je, že vždycky když sjedu z D1

.. zapomenu si zase nasadit zuby :-P Chtělo by to osadit příslušné informativní značení.

0/0
8.11.2010 20:57

ca699546

Re: Problém je, že vždycky když sjedu z D1

Přestěhujte se k nám do Jižních čech, problematika vadných dálnic Vás nebude muset trápit.;-D

(pro ty co nepochopili, je to tím že tu žádné dálnice široko daleko nejsou a nebudou)

0/0
8.11.2010 21:54

Host

Re: Problém je, že vždycky když sjedu z D1

A co dálnice u Tábora?? Já jí používám denně, bydlím v Chotovinách =D

0/0
9.11.2010 9:51

tuan 1

Re: Problém je, že vždycky když sjedu z D1

....a u nás, v Rožmitále pod Třemšínem, kopou novou kanalizaci,heč;-D

0/0
9.11.2010 15:24

wozáp baby

Re: Problém je, že vždycky když sjedu z D1

a co Temelín, bude se zdvojnásobovat,bude?

0/0
9.11.2010 19:48

Dýzl

Úžasné

Fascinující informace je, že dálnice vedla původně do Bratislavy, později do Ostravy.

Pro toho, kdo po ty hrůze nejezdí z toho tak nějak vyplývá, že část na Bratislavu byla zrušena a nahrazena části na Ostravu.

Je to ale tak, že nějaký trouba nebo spíše troubové to přejmenovali. Pro mne je Djednička stále logicky ta, co vede z Prahy do Bratislavy.

0/0
8.11.2010 19:51

Host

Re: Úžasné

A není ti divné, že u Brna sjíždíš už skoro 20 let na D2, resp. z Bratislavy dáváš dokonce přednost ? A že 3/4 provozu pokračují po D1 a na Blavu skoro nikdo nejede ?

Je logické, aby D1 spojovala Prahu s Brnem a Ostravou

0/0
8.11.2010 20:41

Host

Re: Úžasné

Logiku do toho netahejte. Proč zrovna se ta dálnice jmenuje D1 a ne třeba X5? Proč zrovna Praha/Brno/Ostrava a ne třeba Praha/(Brno)/Vídeň? Prostě logika s tím nemá co dělat.

0/0
9.11.2010 13:37

politicky nekorektní trolejbus

Re: Úžasné

D1Proto,ze 1)byla prvni 2)Je to transteritorialni dalnice propojujici (puvodne) hlavni zemska mesta CSR.(mimochodem v te prvorepublikove variante nemela jit pres Jihlavu a mela koncit az na Zakarpatske Rusi)

Dalnice na Ostravu mela mit cislo D47.

Kdyz se Slovaci trhli,a D1 by koncila v Asii,bylo logicke formalne prejmenovat rozestavenou D47 na D1,tudiz propojit 3 nejvetsi mesta zeme jednou dalnici.Jeste se tehdy mela D8 take prejmenovat na D1 a vytvorit tak jednu tepnu napric republikou rovnobezkodalnici napric zemi

0/0
9.11.2010 14:05

Host

Re: Úžasné

Omyl - D1 nikdy neměla vést a ani nevedla do Bratislavy. D1 měla za federace navrženou trasu Praha-Brno-Tatry-Košice (-SSSR). Až nedávno byla "ostravská" D47 přejmenována na D1.

Trasa Brno-Bratislava byla od začátku značená D2 a tak zůstala i u nás, i na Slovensku.

Slovenská D1 Bratislava-Trenčín-Žilina-Tatry-Košice využívá v severní části původní části federální D1.

Více na dalnice.com, tam to máte i s historií.

0/0
11.11.2010 15:24

Host

Re: Úžasné

Ona D1 nikdy nebyla planovana ani postavena do Bratislavy. Puvodni D1 byla planovana a stavena Praha-Brno-Vyskov (tam skoncila) dale mela jit na Slovensko na smer Trencin-Zilina-Kosice-Uzhorod. (tam je z ni hotovy usek Trencin-Zilina, Ruzomberok-Tatry-Levoca a Presov-Kosice) D2 byla planovana a postavena v trase Brno-Bratislava. Jeste byla za socializmu postavena D63 Bratislava- Trnava. Ta je dnes soucasti slovenske D1 (Bratislava-Zilina-Kosice).

0/0
15.11.2010 12:29

a.je.to

30 let

nejhorší dálnice v Evrope, tudum, tudum, tudum, nejlepší způsob jak zničit auto a rekonstrukce toho silničního dopadu kterému se říká dálnice D1 je v nedohlednu, 30 let je to smetí z povrchu D1 největší ostudou civilizované Evropy ... Nevím proč se tou silniční zříceninou tisk vůbec chlubí ...

0/0
8.11.2010 19:38

Odbor pro ochranu ústavy

Re: 30 let

R^

0/0
8.11.2010 22:03

Odbor pro ochranu ústavy

D1 mají v oblibě mé děti, úsek Brno-Praha zovou "horská dráha"!

0/0
8.11.2010 22:07

Reeve

Re: 30 let

To už je holt osud nejdůležitějšího dopravního tahu v zemi. Jako první se tam postavila dálnice - je tedy logicky nejstarší a nejvíce rozbitá. Bohužel, žádné rozumné řešení, co s tím, neexistuje. Leda by se souběžně postavila ještě jedna dálnice.

0/0
8.11.2010 22:28

politicky nekorektní trolejbus

Re: 30 let

Nejlepsi je co nejrychlechleji dostavet Severni Dalnici(Praha-Hradec-Olomouc).Potom se muze na par let zavrit jeden smer D1cky a kompletne ho opravit.A mozna by potom slo D1cku zavrit a opravit v plny sirce

0/0
9.11.2010 14:13

Host

Re: 30 let

Hradec -Olomouc je otázkou minimálně 10 let (spíš více), ještě se ani pevně nestanovilo, kudy má vést, natož aby se začalo s výkupem pozemků. O tom, zda jsou na to peníze, bych taky radši pomlčel.

0/0
10.11.2010 17:25

Dusan321

Re: 30 let

Nejhorsi je az posledni dva roky od te doby co Nemci opravili (no spise znovu postavili) A6 nach Koblenz. Puvodne to byla naprosto strasliva betonka proti ktere byla D1 zazrak dalnicniho stavitelstvi. ;-D

0/0
9.11.2010 9:39

Lionel.r

Že prý:...v některých úsecích by ji řidiči zřejmě nespoznali

To je fakt, že jen v některých. Na všech ostatních  si těch 30 let bolestně připomínají.:-Pa v některých úsecích by ji někteří řidiči zřejmě vůbec nepoznali. Zdroj: http://technet.idnes.cz/po-dalnici-d1-ridici-jezdi-uz-30-let-stavbu-zastavili-naciste-i-gottwald-1kv-/tec_technika.asp?c=A101108_114116_praha-zpravy_ab&#praha

a v některých úsecích by ji někteří řidiči zřejmě vůbec nepoznali. Zdroj: http://technet.idnes.cz/po-dalnici-d1-ridici-jezdi-uz-30-let-stavbu-zastavili-naciste-i-gottwald-1kv-/tec_technika.asp?c=A101108_114116_praha-zpravy_ab&#praha

0/0
8.11.2010 19:00

Lionel.r

Tak ještě jednou:

Že prý:"...a v některých úsecích by ji někteří řidiči zřejmě vůbec nepoznali."

To je fakt, že jen v některých. Na všech ostatních  si těch 30 let bolestně připomínají.:-P

0/0
8.11.2010 19:03

Host

Re: Že prý:...v některých úsecích by ji řidiči zřejmě nespoznali

V některých by ani nepoznali dálnici, natož D1.

0/0
9.11.2010 13:38

Lionel.r

Re: Že prý:...v některých úsecích by ji řidiči zřejmě nespoznali

;-D

0/0
9.11.2010 14:07

Host

Jen pro srovnání

Hitler dokázal postavit až 1000 km dálnic ročně! Kdyby se takovou rychlostí stavělo v Čechách, byla by kompletní síť rychlostních silnic a dálnic hotová během dvou let! My už ji stavíme přes 70 let a jsme zhruba v půlce! 8-o

0/0
8.11.2010 18:35

Host

Re: Jen pro srovnání

tak sežeň pár milionů pracovníků za 300 gramů chleba denně, a uvidíš že to půjde taky

0/0
9.11.2010 3:33

Dusan321

Re: Jen pro srovnání

On to ovsem taky Hitler stavel jako ctyrproudou okrsku, kterou s dnesnimi dalnicemi moc nelze srovnavat.

0/0
9.11.2010 9:33

Host

Re: Jen pro srovnání

Co já viděl v NDR, tak to byl dokonce jen dvouproudý beton. A taky prý Autobahn.

0/0
9.11.2010 12:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.