Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zálohování dat desetkrát jinak a bez otravování uživatelů

Představujeme deset programů, které ve Windows nahradí integrovaný nástroj pro zálohování dat. Většina z nich je zdarma.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

hmm

může mi někdo vysvětlit, proč u článku toho evidentně strachy "pokakanýho" Čermáka není dyskuse 8-o ?

0/0
1.12.2010 1:57

Host

Re: hmm

Ta tam není nikdy. Zato je skoro vždy v titulku jeho jméno. Někdy i fotka. To víš. Samolibý mudrlant - "odborník" na facebook a úvahy o ničem. Normální novinářskej šmírák, co nesnese kritiku svých blábolů.

0/0
1.12.2010 15:44

Host

Re: hmm

Dneska me ale potesil (snad poprve). Aplikace kterou tam doporucuje k nalezeni urcite pisnicky dle popevku je super - jen bych takovy program potreboval do pc. Tak poku nekdo z vas bude o necem vedet, budu vam vdecny.

0/0
1.12.2010 23:13

Host

Sitova zaloha

Pekna diskuse, takova zabavna... nicmene konkretni dotaz. Mam cca 10 pc, celkem asi 600GB, zalohuju na Synology NAS pomoci Data replicatoru v rezimu synchronizace. U pevnych PC nemam problem, u noteboku trochu ano. Uzivatele kazde rano prudi kontrola konzistence zalohy a me nebavi jim kazde rano vysvetlovat, ze se jinak nazazalohuji data, ktera se zmenila v dobe jejich nepripojeni na siti. Ma to nejake elegantni reseni? Diky za konstruktivni rady.

0/0
30.11.2010 22:21

Host

Re: Sitova zaloha

Co na tom má být za řešení? Když někdo chce zálohovat a přitom ho to prudí, tak to řešení moc nemá. Pokud to jsou zaměstnanci, tak je nemá co prudi a můžou tak akorát mlčet. Pokud to nejsou zaměstnanci, tak je to snad jejich problém, jestli mají zazálohováno. Nic víc, než záloha na pozadí s nízkou prioritou využití systémových prostředků a maximálně mírně odloženým spuštěním se s tím dělat stejně nedá.

0/0
1.12.2010 0:53

Host

Re: Sitova zaloha

U tebe bude spis problem, ze ty uzivatele maji pomale notebooky a hl. to jsou notebooky se systemem Windows. U Mac OS se notebooky zalohuji prez wifi a nezatezuje to pocitac + neotravuje uzivatele.

0/0
1.12.2010 5:50

Host

Re: Sitova zaloha

A co treba pouzit soft Acronis? ten umi behat na pozadi,za nizke priority a zalohuje se az v momente kdy je pripojen k mediu na ktere ma zalohovat.

0/0
1.12.2010 10:55

Host

Re: Sitova zaloha

dik, zkusim ho

0/0
1.12.2010 23:04

DaliborS

Zálohování dat

rsync, cp, mysqldump. Pak vše odnést na přenosném HDD na jinou adresu. :-)

0/0
30.11.2010 17:02

Host

Re: Zálohování dat

No jo, jenže co když tě cestou zasáhne EMG výboj???

0/0
30.11.2010 17:05

DaliborS

Re: Zálohování dat

chodím lesní pěšinkou, tam mě žádný EMG výboj nenajde. ;-D

0/0
30.11.2010 17:10

Host

Re: Zálohování dat

Patrně opět břitký vtip, že?

0/0
30.11.2010 17:12

jdu jen tak náhodou kolem

Re: Zálohování dat

OMG s výbojem se nepočítá

0/0
30.11.2010 17:19

Host

Re: Zálohování dat

Tady je zase nerdů... EMG, OMG, do třetice chybí jen HTML tag pro obrázky.

0/0
30.11.2010 17:25

oldboy

...

Používám RAID10 a podobné ptákovinky nemusím řešit R^

0/0
30.11.2010 15:10

Host

Re: ...

Ano, jsi chráněný proti selhání HW jednoho disku. Pokud Ti data smázne nějaký virus, pokud si je omylem smažeš sám, pokud počítač shoří nebo bude vyplaven, pokud bude počítač ukraden.... tak zjistíš, proč nelze RAID považovat za zálohu.

0/0
30.11.2010 16:07

Host

Re: ...

Pokud na serverovnu zaútočí teroristé, pokud na RAID pole spadne meteorit, pokud myši sežerou kabely, pokud se zřítí budova s RAIDem...

.

;-D;-D;-D

0/0
30.11.2010 16:16

Host

Re: ...

:-) Toto všechno se stává, ale nejpravděpodobnější je přece jen SW chyba nebo chyba obsluhy. Víš jak dopadl Tomáš Hanák ve filmu Cesta z města.

0/0
30.11.2010 16:36

Host

Re: ...

Aha, tak pokud budeme podobné filmové fikce brát jako "relevantní argument", pak asi nemám co dodávat...;-D;-D;-D.

0/0
30.11.2010 16:40

Host

Re: ...

No jestli jsi pisatel toho původního příspěvku, který si myslí, že zálohování vyřešil pomocí RAID10, tak opravdu není co dodávat. Ale to časem zjistíš sám.

0/0
30.11.2010 16:49

Host

Re: ...

Ne, nejsem a zálohování cenných dat bych RAIDem 10 fakt neřešil.

Hele a víš, že v roce 2012 všichni zahyneme při globální povodni, která zvedne hladiny všech moří o stovky metrů? Bylo to v jednom filmu...

.

;-D;-D;-D

0/0
30.11.2010 16:55

DaliborS

Re: ...

No a co má být? Já si nosím zálohu na jednu horskou chatu v Krkonoších :-)

0/0
30.11.2010 17:04

Host

Re: ...

Přečti si celé vlákno a možná pochopíš. Ale spíš ne.

0/0
30.11.2010 17:05

DaliborS

Re: ...

No dobře, byl to vtip. :-)

0/0
30.11.2010 17:10

Host

Re: ...

Věř, že vtipného na tom nebylo nic.

0/0
30.11.2010 17:12

DaliborS

Re: ...

Nojo, já jsem reagoval na to "bylo to v jednom filmu". ..

0/0
30.11.2010 17:20

Host

Re: ...

Neřekl bych, že zrovna desítkový RAID je to ideální (spíš 5 nebo lépe 6), ale pochlub se, jaké řešení máš ty.

0/0
1.12.2010 0:58

DaliborS

Re: ...

RAID není záloha, kolikrát se to už psalo ..

0/0
30.11.2010 17:03

Host

Re: ...

Samozřejmě. RAID je záloha HW pro případ jeho poruchy. Proti blbosti, nebo proti zlodějům nebo živelné pohromě tě nechrání.

Pokud mám ale data v počítači a jejich kopii ukládám na RAID, tak už to záloha je. A neřekl bych, že špatná. Vlastně o lepší ani nevím.

0/0
1.12.2010 1:02

Host

Re: ...

no teda nevim ale muj NAS (a to to neni zadnej super stroj) mi soubory pri zmazani jen presune do slozky KOS. Pote musim do Web rozhrani pres ADMIN heslo a az tam muzu po dvojitem potvrzeni smazat data natrvalo.

Qnap 439 Pro a raid 5.

0/0
1.12.2010 10:58

DaliborS

Re: ...

Určitě, RAID má své místo v zálohovacím systému (také mám na serveru pro malou kancelář RAID1),  většinou však jako na potvordu odchází zdroj (který odpálí oba disky) nebo z jiného důvodu nejde stroj nastartovat :-).  Ale pokud jsou data v počítači a RAID je záloha, je to lepší. I tak to nechrání proti vlivům viz major, není-li záloha umístěna geograficky mimo oblast dat.

0/0
1.12.2010 12:05

Host

Re: ...

Ještě jsem nezažil, že by zdroj odpálil disk. To by musel být opravdu hodně, hodně mizerný zdroj. Hodně záleží na tom, jak kvalitní komponenty používáte. To že počítač nejde spustit většinou neznamená, že jste přišel o data.

Outside backup je dnes v kurzu, ale aby to fungovalo pořádně, vyžaduje to rychlý přenos dat (obvykle po internetu) což je kámen úrazu. Při větších objemech záloh se to opravdu hodně prodraží.

0/0
1.12.2010 15:54

DaliborS

Re: ...

To že počítač nejde spustit většinou neznamená, že jste přišel o data. >

To určitě ne, ještě je otázka (což je značně individuální), jak časově vypadá vydolovat z nefunkčního počítače data.  Vše je otázkou kalkulace (časová ztráta, práce navíc apod.). Ale jinak s vámi samozřejmě souhlasím.

0/0
2.12.2010 9:34

Host

atwatw@seznam.cz

Své komentáře prosím odesílejte na adresu atwatw@seznam.cz. Díky.

0/0
30.11.2010 15:02

jdu jen tak náhodou kolem

Re: atwatw@seznam.cz

už jsem jeden poslal

odpověď pošlete na kolemjdouci@seznam.cz

0/0
30.11.2010 17:18

Host

CrashPlan

Co třeba CrashPlan? Vcelku bez práce řeší i zálohování na vzdálené počítače.

0/0
30.11.2010 14:35

já jsem vaše maminka

Paragon

Jediné schůdné řešení, zálohovat celý oddíl a nikoliv na DVD (při nárocích na místo dnešních OS práce tak na půl dne) ale externí disk, pokud možno automatika, kompletní záloha sys oddílu mě už několikrát vysekala z maléru R^

0/0
30.11.2010 12:59

Migy

Re: Paragon

No ty jsi fakt genius...

0/0
30.11.2010 21:18

Host

Re: Paragon

No to se dá dělat s 200GB a i tak je to docela opruz. S 2TB už se to dělá dost blbě.

0/0
1.12.2010 1:06

Host

a jak zalohovat muj iPad?

Poradite mi? Nikde jsem se to v tomto clanku nedocetl

0/0
30.11.2010 11:52

Migy

Re: a jak zalohovat muj iPad?

Protože žádný nemáš, tak nijak.

0/0
30.11.2010 11:56

Host

Re: a jak zalohovat muj iPad?

mam, dnes jsem si ho na doporuceni Technetu koupil :-) Ale ted mi tu nikdo nechce poradit, jak ho zazalohovat...

0/0
30.11.2010 13:38

Host

Re: a jak zalohovat muj iPad?

Jojo, jasný...

0/0
30.11.2010 13:39

Host

Re: a jak zalohovat muj iPad?

Trapné.

0/0
30.11.2010 12:07

jdu jen tak náhodou kolem

Re: a jak zalohovat muj iPad?

hračky zálohovat nepotřebují

0/0
30.11.2010 19:37

Host

Re: a jak zalohovat muj iPad?

Automaticky se zalohuje pri synchronizaci v iTunes.

0/0
1.12.2010 15:45

Host

záloha > 500 GB

Mám vyřešenu důkladnou zálohu dat na jiný stroj mimo sít, mám vyřešen mirror dat + verzování, takže udržuju několik verzí, ale vše má jednu zásadní nevýhodu. Jsou to on-line zálohy, takže pokud někdo smázne starou věc, tak se na to třeba půl roku nepřijde a pak už záloha takového souboru není. Navíc je vše na HDD, což znamená, že data i zálohy jsou náchylné na stejný typ EMG poruch.

Dříve jsem to řešil vypálením jednotlivých zakázek, ale při mnohačleném týmu je z toho jeden velký bordel. Potřeboval bych prostě každý měsíc vypálit kompletní stav serveru (je jedno, že to zabere stovku DVD), nejlépe v několika shodných kopiích, které se pak odvezou někam mimo firmu a v případě průseru se z nich obnoví data.

Marně hledám sw, který by mi umožnil snadnou a hlavně použitelnou

zálohu stovek GB dat na DVD. Zkusil jsem několik a při takhle velkém

objemu to nezvládají. Máte někdo použitelný tip?

0/0
30.11.2010 11:14

Host

Re: záloha > 500 GB

Zálohovat stovky GB na DVD je zoufalost, diletantismus a bastl. Zálohovat 1x za měsíc je zase projevem naprosté nezodpovědnosti. Může si vaše firma dovolit ztrátu měsíční práce?

Obrať se na odborníky, tedy firmy, které se zálohováním zabývají.

0/0
30.11.2010 11:37

Host

Re: záloha > 500 GB

Vy asi neumíte číst. Já mám vyřešenu on-line zálohu (síť + VPN do úplně jiné lokality). Je funkční a velmi spolehlivá. Obnovoval jsem už vícekrát smazané či pozměněné soubory pár týdnů staré (holt nepozornost některých kolegů).

Ale chci mít ještě jiné médium, které není založeno na stejném principu jako HDD (ergo nechci ani pásky). Ideální je pro tohle optické médium, které bude použito pro off-line zálohu. Měsíční perioda stačí (on-line pokryje měsíc s velkou rezervou - zálohy + starší verze tam zůstávají půl roku). A pokud by se něco podělalo tak, že by odešly všechny disky (sluneční erupce), tak měsíc chybějících dat bude to nejmenší, co mne bude trápit.

A zálohovací firmy... No, jak to říct - řešení, které nabídly, stálo pár set tisíc + pravidelné měsíční platby. A to se na mne nezlobte, to není odpovídající cena. On-line zálohu vyřešenu mám v řádově nižších nákladech (méně než 20K). Off-line zálohu proto očekávám také v nákladech stravitelnějších.

0/0
30.11.2010 11:58

Host

Re: záloha > 500 GB

OK, tak vypaluj stovky DVD ;-D;-D;-D...

0/0
30.11.2010 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.