Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čína plánuje vlak, který nikdy nezastaví, i mašinu s rychlostí tisíc kilometrů

Pro čínské techniky jsou i nejrychlejší současné vlaky zastaralé. Plánují soupravy, které vůbec nebudou zastavovat a cestující se dovnitř i ven dostanou speciální kapslí. V tunelech s odčerpaným vzduchem by se měly prohánět vlaky neuvěřitelnou rychlostí 1000 Km/h. Zatím jsou to ale jen plány.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

e-start

Vlak MagLev - rychlost přes 6000 km/hod

Mrkněte se na díl o technologiich a uvidíte, že je tato rychlost již dnes technologicky možná ... zde je důkaz http://www.e-start.cz/cs/zeitgeist.html a díl technologie. Číňanům fandím, konečně se pohneme o kus dáál.R^

0/0
3.12.2010 18:25

Teleke z Toloko

Re: Vlak MagLev - rychlost přes 6000 km/hod

ten link je blbě..

0/0
4.12.2010 3:23

Stoura

Britská pošta

Nápad s vlakem, co nestaví, měli v Británii už před 100 lety. Poštovní vlaky vyrazily večer ze severu i z jihu a zastavily až druhý den dopoledne na druhém konci Británie. Poštu vyměňovaly na principu baseballu nebo lacrosu - jeden pytel vyvěsili z vlaku a druhý o něco níž na stanici. Na vlaku i na stanici byla ve správné výšce síť ve tvaru velké basebaové rukavice. Ta zachytila pytel, ten se utrhl ze závěsu. Pytel z vlaku zůstal na stanici, pytel ze stanice spadl do vagónu. Tam jej pošťáci otevřeli, přetřídili a zabalili pytel pro další stanici. Do druhého dne byly dopisy na místě o stovky mil dál.

Tady by to bylo podobné, jen s lidmi.

0/0
22.11.2010 0:53

inkognito79

tož to je levnější než dálnice u nás

0/0
19.11.2010 11:06

Host

jakto bude

nakonečni?*

0/0
19.11.2010 9:58

Host

Nesmysl, ale komu to dnes vadí?

Ten hrb zvýší aerodynamický odpor, o jalovém zvětšení průjezdního profilu (tunely! ani nemluvě. O naprosto nepoužitelném zrychlení té kapsle už tu někdo psal. A i kdyby, tak byste možná ušetřili pár minut na cestě, ale z bezpečnostních důvodů byste museli své místo v kapsli zaujmout s velkým předstihem, protože nelze připustit, že by se nerozjela.

0/0
18.11.2010 9:53

Host

Re: Nesmysl, ale komu to dnes vadí?

Tak zrychleni kapsle se da zmirnit zpomalenim vlaku na nejakou rozumnou rychlost. Porad usetri mnoho casu i energie, nez kdyby zastavil. Ale s aerodynamickym odporem by to bylo horsi, v takovehle podobe by to tech 1000km/h pravdepodobne nezvladlo :) Ale jako napad vhodny k dalsimu promysleni a zdokonaleni to neni uplne spatne, me se ten princip libi. R^

0/0
18.11.2010 11:13

Host

Re: Nesmysl, ale komu to dnes vadí?

Je to jinej vlak s tou kapsli nez ten expresni v tunelu s 1000 km/h.

0/0
21.11.2010 16:23

Host

Re: Nesmysl, ale komu to dnes vadí?

No to víte, aerodynamický odpor je v evakuovaném tunelu hrozně důležitý faktor. :-)

0/0
18.11.2010 15:14

Host

Re: Nesmysl, ale komu to dnes vadí?

"aerodynamický odpor "

Ten vlak nebude jezdit ve vzduchoprazdnem tunelu - jsou 2 ruzne vlaky v tom clanku a ten s tou kapsli a tudiz s tim hrbem bude jezdit dle vseho nromalne venku a jen treba 200-300 km/h rychlosti. 

0/0
21.11.2010 16:22

Host

Ja bych di te kapsle teda nevlez...

...ale rad se podivam kolikrat se jim podari spravne odhodit nu vystupovaci a bez kolize pripojit tu druhou, nastupovaci kapsli ;-D

0/0
17.11.2010 23:31

Host

To ještě nic není

Na Discovery před pár dny řešili jak by se dal protáhnout tunel skrz, nebo poblíž jádra země na druhou stranu. Vlak by ke středu padal vlastní hmotností až na rychlost 28 tisic km\h, takže by se dalo od nás do Austrálie dostat za čtyřicet minut.... :-)

0/0
17.11.2010 23:28

Host

Re: To ještě nic není

No jo, ale "padal" by jen ke středu... Odtamtud jak? Setrvacnosti? nebo vytahem pro horniky jako v Chile? ;-)

0/0
18.11.2010 14:11

Stoura

Re: To ještě nic není

Setrvačností. Ve vakuovém tunelu. Ale má to drobný háček - nikdo nevyřešil tunel, který by vydržel teploty a tlaky v zemském jádře.

0/0
22.11.2010 0:44

Host

Re: To ještě nic není

Těch 40 minut platí při zanedbání tření a rotace Země pro jakýkoli podzemní spoj tvořící úsečku mezi jakýmikoli dvěma místy na světě. Nemusí to být zrovna skrz zemský plášť nebo dokonce jádro, platí to pro jakýkoli sestupný úhel, který (pokud ta úsečka bude rozumně dlouhá) bude vždy nenulový. Rušení těch vztahů (jako, proč pořád 40min) je jasné - menší úhel = menší zrychlení, ale kratší vzdálenost.

0/0
3.12.2010 18:47

Host

Nu, neprecenoval bych to...

Nu, technicky zajimave, ale nikoli prevratne. U nas by to slo postavit taky zitra. Ale....problem jsou penize a take zivotni prostredi. Ponechame-li stranou penize na korupci, pak nam zustava hlavne zdravotni a socialni pojisteni, ktere Cina samozrejme u svych lidi nema. Takze tohle neresi. A zivotni prostredi? Problem? Samopal a je po problemu. Az jim prasknou Tri soutesky, pak budou mit strkat panize kam jinam. Navic Cina je hodne velika zeme. U nas mame vsechno male, v CR lze dojet autem kamkoli za par hodin. To v Cine nikoli. Navic maji hodne lidi a maji tam stale jeste socialismus, sice uz pozmenenej, ale jo. Uvidime za par let. O Irsku se taky rikalo, ze je to tygr Evropy a dneska je na kolenou a budou radi, kdyz jim koupime tu jejich palenku.

0/0
17.11.2010 21:19

Host

Tisíc kilometrů

Nejsem extra rejpal, ale na druhou stranu jsme na jakémsi technickém webu, nebylo by teda lepší psát správně fakta, i když jde jen o formality? Mluvím o nadpisu - "kilometr" není jednotkou rychlosti, je jím "kilometry za hodinu" a podobné

0/0
17.11.2010 21:05

Hradec Kings

ZAJMALO BY MĚ

Jak bude vypadat přestup víc lidí než pojme jen modul ( např když chce vystoupit celej vlak) -

0/0
17.11.2010 20:14

papas

Re: ZAJMALO BY MĚ

to je už taky vyřešený, vlak couvne a všechno se zopakuje znovu

0/0
17.11.2010 21:11

Host

Re: ZAJMALO BY MĚ

Nene, to by musel zastavit a to psali, že nebude, takže až při dalším projíždění, což při rychlosti 1000 km/h bude max 2 hodiny, vic jak 2000 km ty okruhy snad nebudou.

0/0
17.11.2010 23:01

Host

Re: ZAJMALO BY MĚ

Treba udelaji, pro tyto ucely, kolem nadrazi smycku ;-D

0/0
17.11.2010 23:26

Host

wow

Senzace, to bychom mohli být z Prahy v Budějcích za 2 minuty. Nemohl by nám to pan Bárta u Číňanů objednat, když už pro nás budou stavět i dálnice? Do Budějovic by to podle jejich ceníku přišlo na 160 miliard korun. To si myslím můžeme klidně dovolit, vždyť rozpočet na výstavbu železnice je kolem 70 miliard korun ročně. [>-][>-]

0/0
17.11.2010 20:11

Host

Re: wow

No moment, to byl ale bylo dobré jen pro Čechy. My Moraváci potřebujeme spojení Ostrava  - Olomouc - Brno, na Prahu a Budějice kašlem ;-D

0/0
18.11.2010 14:22

Host

Re: wow

Jo, to bych bral. Za pár minut se budu do Prahy trmácet autobusem kdo ví jak dlouho:-/

0/0
23.11.2010 9:08

vysehradsky_jezdec_stoji_pevne

ten vlak s modulem je blbost od pohledu

0/0
17.11.2010 19:45

Host

Re: ten vlak s modulem je blbost od pohledu

sám jsi blbej

0/0
17.11.2010 20:15

Host

Re: ten vlak s modulem je blbost od pohledu

Nesouhlasim. Vypada to uzasne, zrejme se zrychli provoz, a lidi si zvyknou...

Je ovsem otazka, jestli nepripojovat zepredu (problem: aerodynamika, aktivni pripojovani)

0/0
23.12.2010 4:22

Host

Alstom přesuneje výrobu z Brna do Chiny.

VAlstom Brno právě propuští 400 lidí. Otevřel pobočku v Číně. Turbíny z Číny.

Čítajte viac: http://dolezite.sk/Ekonomicka_prognoza_103.html#ixzz15ZCGOLuz

0/0
17.11.2010 19:44

Host

Ano EU se stává skanzenem. Číňané říkají Evropa je jako vyho

řelá žárovka.

;-€

0/0
17.11.2010 19:27

Host

Re: Ano EU se stává skanzenem. Číňané říkají Evropa je jako vyho

jednou si nás koupí i s hrobama

0/0
17.11.2010 19:36

Host

.

cinane si to zaslouzi, makaji jako fretky tak jim to poprejte. Ne jak zapadni nemakacenkove, kteri by jen socialni jistoty a sedet na prdeni.

0/0
17.11.2010 18:13

Host

Re: .

Fakt? A nemyslíš, že Čína jede na vykořisťování svých lidí? To Tio nevadí? Asi ne, Ty bys rád makal dvanáct hodin denně i o sobotách a nedělích a za krajíc chleba, že? To je prostě Tvůj největší cíl ... Pochopil jsem to správně?

0/0
17.11.2010 20:34

eurogo

U nás

U nich délku jízdy o 5 minut na každé zastávce sníží..... u nás zvýší :-D

0/0
17.11.2010 17:50

;-)

Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

že se ocitáme na periferii světového dění a nestíháme držet krok. A teď nemám na mysli ČR, ale celou EU, a do značné míry i USA. Jenže na to, abychom mohli udržet krok, (nebo alespoň  neztratit stopu) bychom museli alespoň částečně demontovat náš přebujelý socialistický stát, snížit daně a omezit regulace.  Český stát od dob socialismu stále zcela ovládá školství,  je velkopodnikatelem v turistickém ruchu (hrady a zámky) - nutno říct že dost neúspěšným a hradit to musí daňoví poplatníci. Provozujeme 4 kanály veřejnoprávní televize - opravdu nechápu opodstatněnost sportovního kanálu, když je zde minimálně 6 komerčních.   Také přes státní fond na podporu kinematografie výrazně ovlivňuje, jaké filmy se budou točit - přitom dnes je českých filmů spíše nadprodukce a diváci na ně nechodí. a tak by šlo pokračovat. Náš stát sice už není totalitní, ale stále se snaží řídit skoro vše. A vše proto musí i zdaňovat.

0/0
17.11.2010 17:15

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

Jenže tě to pořád vyjde mnohem laciněji. Dám příklad s dálniční známkou. To je svým způsobem taky taková daň. Zaplatíš 1200kč za rok, ať jedeš po tý dálnici denně, nebo dvakrát do měsíce. Ale pořád je to mnohem výhodnější, protože až se po heslem "spravedlivějších plateb za používání dálnice" zavede mýtné i pro osobáky, tak si můžeš lehce spočítat, kolik dáš za jednu jedinou trasu z Plzně do Brna. Kdybych byl obrovský optimista, tak 1 kč za km? Tak už při třetí jízdě jsi silně v prodělku oproti současnému stavu. A to jsem nasadil cenu hodně nízko.

0/0
17.11.2010 17:52

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

Da se to vykompenzovat velmi jednoduse - spotrebni dan z benzinu je  dnes pres 10 kc - kdyby se o podobnou castku zaroven snizila spotrebni dan z benzinu - hned je to vykompenzovano.

Mytne na kazdem useku kazde silnice bude do boudoucna nutne kvuli rozvoji elektromobilu a jeich spotrebni danni nezatizeny elektricky proud k nabijeni jejcih akumulatoru - proste 0 spotrebni dan - ale zato mitne z kazde silnice bude jeste spravedlivejsi nez je tomu dnes.

Tim nerikam - ze ekologictejsi auta - nebudou platit nizsi sazby mitneho a ozhodne tomu bude i podle hmotnosti auta - vice ty silnice to hmotnejsi nici. 

0/0
18.11.2010 1:07

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

no, některé oblasti asi vždy zůstanou státu. Třeba ve zdravotnictví trh nefunguje, stejně tak policie, armáda. Myslíte že čína nemá žádnou regulaci???

0/0
17.11.2010 19:07

Host

nemáme populační nárůst, ekonomika musí jít do kytek

. V

0/0
17.11.2010 19:26

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

Třeba v americe se po sociálnějším zdravotnictví volá, každý nechce žít jak v číně, dělat za hrstku rýže jet jak barevný a pak si klidně chcípni lidí je dost. Jestli se ti to líbí tak val do číny a neopruzuj tady.

0/0
17.11.2010 19:31

Ysq

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

Vážně? Já co se bavím s američany, tak u většiny tvrdě převládá odpor k jakémukoliv zesociálnění zdravotnictví a tímto směrem vedeným reformám prezidenta Obamy. Právě reforma zdravotnictví je jedním z hlavních důvodů, proč Demokraté tak výrazně prohráli nedávné midterm elections.

Doporučuji sbalit kufry, vyrazit na pár týdnu do USA a do té doby "tady neopruzovat". ;-)

0/0
17.11.2010 23:25

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

A proč to asi chtějí reformovat ? opruzante.

0/0
18.11.2010 12:24

Host

ekonomická prognoza EU je jasná:

Evropská unie mi připomíná známý muziká skvěle. Velení banda šílenců, bába s nůší velela by líp.  Evropu čert vzal. )

http://www.youtube.com/watch?v=IyedNXGXj_k[]

Již za minulého režimu jsme zažili tento nadšený postup:

dohnat a předehnat kapitalistický západ později již jen dohnat pak již jen neztratit z dohledu Podobné je i taktika EU – Lisabonská strategie

Dohnat a předehnat USA dohánění USA již není prioritou EU, neboť se zjistilo, že to http://dolezite.sk/Ekonomicka_prognoza_103.html#ixzz15Z8iDNo6

0/0
17.11.2010 19:32

benito.juarez

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

Přebujelý socialistický stát? V Číně vládnou komunisti, jestli jsi to nepostřehl. Tyhle jejich výkřiky to jenom dokreslují. SSSR měl taky první nadzvukový dopravní letoun, první družici ve vesmíru, prvního kosmonauta a taky se jako první zkrachoval.

0/0
17.11.2010 19:46

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

Ale no tak! vždyť nám to může být jedno, jestli jsme na periferii dění nebo ne. Naše starost je abychom měli komfortní život, který si pořídíme tím, že budeme sami pro sebe pracovat. Proč bychom žárlili na Číňany.

0/0
17.11.2010 20:13

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

"je velkopodnikatelem v turistickém ruchu (hrady a zámky)"

Bez stattnich dotaci by proste spadly - zajem neni rozhodne takovy a prestavbu na hotel proste nedovoli pamatkari - ci i tak proste se to nevyplati.

0/0
18.11.2010 1:03

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

"stále zcela ovládá školství"

Nevsiml jste si zrejme jeste soukromych skol.

0/0
18.11.2010 1:09

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

Nehledě k tomu, že kdyby se stát přestal starat o školství úplně, tak by došlo k neskutečné devalvaci vzdělání - maturita i VŠ tituly by se získavaly za týdenní kurzy apod.

0/0
19.11.2010 9:09

Host

Re: Jsem zvědav, kdy si u nás lidé uvědomí

To spise ta maturia - ten jan malokoho zajima druh skoly.

Ale u VS by je tim spise zajimala co je to za skolu - jakou ma povest a uroven - proste v USA jsou pry VS skoly, kde diplom  z nich temer nikoho nezajima - berou to jen takove kratky skoleni to studium te VS.

0/0
21.11.2010 16:27

Host

moc lidí?

Co když bude někde vystupovat nebo nastupovat víc lidí, než se vleze do toho "kontejneru"?

BTW iDnes by si mohla rozmyslet, jestli reklamy před videem nebo ve videu - obojí najednou už překračuje moji toleranci :-(

0/0
17.11.2010 10:50

Host

Re: moc lidí?

povinné místenky?

0/0
17.11.2010 19:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.