- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Mrkněte se na díl o technologiich a uvidíte, že je tato rychlost již dnes technologicky možná ... zde je důkaz http://www.e-start.cz/cs/zeitgeist.html a díl technologie. Číňanům fandím, konečně se pohneme o kus dáál.
ten link je blbě..
Nápad s vlakem, co nestaví, měli v Británii už před 100 lety. Poštovní vlaky vyrazily večer ze severu i z jihu a zastavily až druhý den dopoledne na druhém konci Británie. Poštu vyměňovaly na principu baseballu nebo lacrosu - jeden pytel vyvěsili z vlaku a druhý o něco níž na stanici. Na vlaku i na stanici byla ve správné výšce síť ve tvaru velké basebaové rukavice. Ta zachytila pytel, ten se utrhl ze závěsu. Pytel z vlaku zůstal na stanici, pytel ze stanice spadl do vagónu. Tam jej pošťáci otevřeli, přetřídili a zabalili pytel pro další stanici. Do druhého dne byly dopisy na místě o stovky mil dál.
Tady by to bylo podobné, jen s lidmi.
Ten hrb zvýší aerodynamický odpor, o jalovém zvětšení průjezdního profilu (tunely! ani nemluvě. O naprosto nepoužitelném zrychlení té kapsle už tu někdo psal. A i kdyby, tak byste možná ušetřili pár minut na cestě, ale z bezpečnostních důvodů byste museli své místo v kapsli zaujmout s velkým předstihem, protože nelze připustit, že by se nerozjela.
Tak zrychleni kapsle se da zmirnit zpomalenim vlaku na nejakou rozumnou rychlost. Porad usetri mnoho casu i energie, nez kdyby zastavil. Ale s aerodynamickym odporem by to bylo horsi, v takovehle podobe by to tech 1000km/h pravdepodobne nezvladlo :) Ale jako napad vhodny k dalsimu promysleni a zdokonaleni to neni uplne spatne, me se ten princip libi.
...ale rad se podivam kolikrat se jim podari spravne odhodit nu vystupovaci a bez kolize pripojit tu druhou, nastupovaci kapsli
Na Discovery před pár dny řešili jak by se dal protáhnout tunel skrz, nebo poblíž jádra země na druhou stranu. Vlak by ke středu padal vlastní hmotností až na rychlost 28 tisic km\h, takže by se dalo od nás do Austrálie dostat za čtyřicet minut....
No jo, ale "padal" by jen ke středu... Odtamtud jak? Setrvacnosti? nebo vytahem pro horniky jako v Chile? ;-)
Nu, technicky zajimave, ale nikoli prevratne. U nas by to slo postavit taky zitra. Ale....problem jsou penize a take zivotni prostredi. Ponechame-li stranou penize na korupci, pak nam zustava hlavne zdravotni a socialni pojisteni, ktere Cina samozrejme u svych lidi nema. Takze tohle neresi. A zivotni prostredi? Problem? Samopal a je po problemu. Az jim prasknou Tri soutesky, pak budou mit strkat panize kam jinam. Navic Cina je hodne velika zeme. U nas mame vsechno male, v CR lze dojet autem kamkoli za par hodin. To v Cine nikoli. Navic maji hodne lidi a maji tam stale jeste socialismus, sice uz pozmenenej, ale jo. Uvidime za par let. O Irsku se taky rikalo, ze je to tygr Evropy a dneska je na kolenou a budou radi, kdyz jim koupime tu jejich palenku.
Nejsem extra rejpal, ale na druhou stranu jsme na jakémsi technickém webu, nebylo by teda lepší psát správně fakta, i když jde jen o formality? Mluvím o nadpisu - "kilometr" není jednotkou rychlosti, je jím "kilometry za hodinu" a podobné
Jak bude vypadat přestup víc lidí než pojme jen modul ( např když chce vystoupit celej vlak) -
to je už taky vyřešený, vlak couvne a všechno se zopakuje znovu