Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeli jsme 200 km/h novou „evropskou“ lokomotivou Vectron

Jako první novináři na světě jsme zažili zrychlení v oblouku na rychlost 200 km/h v zcela nové lokomotivě Vectron. Čtyřsystémová bílá kráska se nyní testuje na kolejích Výzkumného ústavu železničního, aby mohla jezdit napříč celou Evropou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

bočné okná

Preco nema lokomotiva bocne okna pre strojvodcu ? Bol som kedysi rusnovodic a bocne okno by mi asi chybalo na periferne videnie a osobny  kontakt s vypravcom ci inym obsluznym personalom . Inak OK.

0/0
21.2.2011 9:04

Host

kdy to začne jezdit u nás?

bylo by potřeba aby takovýhle mašiny začaly jezdit i na našich tratích- ne ty předražený nespolehlivý a zastaralý krámy (sch)made in ČR, který jsou pompézně oslavovaný médii, jako vrchol techniky- ano, jsou vrchol techniky,ale v českém měřítku- vůči světu zaostávají tak o 30 let!

Jenže to bysme nesměli býz v ČEZku, že?

Logicky uvažující člověk( a stačí jen selský rozum) by radši koupil levnější, spolehlivější a modernější stroj z produkce Siemensu, než předraženej, zatstaralej a nespolehlivej křáp z produkce ČR.

0/0
19.1.2011 10:09

MistrVápenky2

Re: kdy to začne jezdit u nás?

Hloupý řeči akorát.

0/0
20.1.2011 20:36

HrubesaMares

4 systemy

a 12 zabezpecovacek...cekal bych ze Unie uz bude mit nejaky standardizacni plan (po letech existence uz docela slusne rozjety). Ale asi je jednodussi prudit kvuli cistickam nebo tvaru bananu Rv

0/0
14.1.2011 17:03

Host

Re: 4 systemy

Technologie už jsou - ETCS (včetně GSM-R). Bohužel na dráze všechno trvá tak nějak déle... Testy běží od roku 1999, a zatím je v provozu 8 tratí.

0/0
14.1.2011 22:47

Host

Re: 4 systemy

Levnejsi jsou vicesystemove lokmotivy a nekolik mobilnch jednotek zabepecovacu v lokomotive nez draze predelavat stavajici systemy - zavadeji se pouze dalsi systemy na draze a to jiz celoevropske.

0/0
14.1.2011 23:54

Host

A zvladne take ruzne rozchody?

To by byla teprve bomba!

0/0
13.1.2011 20:45

Host

Re: A zvladne take ruzne rozchody?

Obávám se, že na 600mm by dosáhla v obloucích maximální rychlosti jen jednou.

0/0
13.1.2011 20:55

toono

heh..

tak na to me napada jedine tahle scenka: http://www.youtube.com/watch?v=icTrzUuWlHI

0/0
13.1.2011 20:45

Host

A přitom

by stačilo sjednotit napájení a zabezpečovače.

0/0
13.1.2011 20:44

Host

Re: A přitom

...no a pak ještě sjednotit rozchod. Samozřejmě na ten širší....;-);-D

0/0
13.1.2011 20:59

PedroKV

čtyřsystémovost

Až budou všechny lokomotivy v Evropě čtyřsystémové, napadne někoho zavést do trolejí jednotné napětí a pak už vyrábět jen určitě levnější jednosystémové lokomotivy?

0/0
13.1.2011 18:29

Host

Re: čtyřsystémovost

Napadlo to už kdekoho, ale je to technicky dost obtížné. Jdou tam proti sobě mj. izolační vzdálenosti a rušení. Nicméně vysokorychlostní tratě mají jednotně 25 kV~.

0/0
13.1.2011 19:21

Host

Re: čtyřsystémovost

nemaji. ICE ma standardni nemecke napajeni

0/0
5.2.2011 20:09

Host

Re: čtyřsystémovost

V ČR padlo rozhodnutí o sjednocení na 25 kV snad už před 40 lety. Výsledek vidíte sám, přepnulo se možná pár desítek kilometrů. Předělat Prahu a okolí za x peněz jen kvůli jednotnosti, na to si nikdo finančně netroufne.

0/0
13.1.2011 19:23

PedroKV

Re: čtyřsystémovost

a kolik je u nás teď systémů? (když teda nepočítám důlní/lomové lokomotivy)

0/0
13.1.2011 20:42

Host

Re: čtyřsystémovost

Dva.

0/0
13.1.2011 20:45

PedroKV

Re: čtyřsystémovost

díky

0/0
13.1.2011 21:08

Host

Re: čtyřsystémovost

no vlastne 3 jeste bechynka

0/0
13.1.2011 22:52

Host

Re: čtyřsystémovost

To je skoro důlní dráha. Jinak máš samozřejmě pravdu.

0/0
15.1.2011 9:57

Host

Re: čtyřsystémovost

důlni jezdí na naftu.

0/0
13.1.2011 21:17

Host

Re: čtyřsystémovost

4, ale z toho dva každý jen na jedné trati.

0/0
13.1.2011 22:13

Host

Re: čtyřsystémovost

Máš pravdu, ještě ze Znojma na čáru.

0/0
15.1.2011 10:01

Pravda je víc než dukáty

Re: čtyřsystémovost

Neexistuje trakční soustava, která by byla vždy nejvýhodnější. V okolí Prahy je kvůli příměstské dopravě určitě výhodnější 3 kV ss.

0/0
17.1.2011 9:13

Host

200 km/h

Nevíte někdo, kdy se těch 200 km/h (standardu 30. let 20. století) dočkáme i v ČR?

0/0
13.1.2011 18:17

Host

Re: 200 km/h

Inu, což o to, zpráva proběhla, že by to za několik málo let mohlo být, ale známe to.;-) Standard 30. let 20. století to ale zrovna nebyl, spíš jen rekord.

0/0
13.1.2011 18:26

Host

Re: 200 km/h

JJ....spletl jsem se standardem 30. let byla rychlost Pendolina v ČR....tudíž 160 km/h....viz článek s Petrem Šlégrem - expertem na dopravu.

0/0
13.1.2011 21:08

Host

Re: 200 km/h

Před několika lety nebylo v Německu ani Rakousku po 200 km/h ani potuchy.

0/0
13.1.2011 18:28

Host

Re: 200 km/h

pochopitelně a legendární e103 vyrobených v obrovské sérii z 60. let tech 200 uměly a nikdy nevyužily,že.

0/0
13.1.2011 21:13

Host

moc pěkná

a za 30 vteřin na 200km h

tomu teda říkám výkon

;-D

0/0
13.1.2011 15:46

Host

Re: moc pěkná

Na osmdesátitunového drobečka to není špatné.

0/0
13.1.2011 20:58

Host

Re: moc pěkná

porše je rychlejší!

0/0
15.1.2011 3:37

Host

Re: moc pěkná

Pro znalejší nepochybně výborný... ;-D:-PR^

0/0
15.1.2011 13:36

Host

Tschechischesimulantenbande

Jako vždy, MFDnes vlastněná Němci dělá náhodou PR německému Siemensu...;-D

0/0
13.1.2011 15:07

Host

Re: Tschechischesimulantenbande

No to víte, objednaná 20kusová série Škodovek se brzy uzavře a je pomalu čas na další výběrové řízení. ;-D

0/0
13.1.2011 15:47

Host

Re: Tschechischesimulantenbande

Pouhé lezení Siemensu do zadele. ;-D Článek o něčem, s čím si i "mrňousek" - domácí Škoda vcelku úspěšně poradila.

0/0
15.1.2011 13:47

Host

Re: Tschechischesimulantenbande

S tím nesouhlasím, plzeňské 380 tu bylo také věnováno několik článků a rozhodně si nemyslím, že by se mělo jinak psát o domácích firmách než o zahraničních.

Lokomotiva řady 380 je určitě pro český průmysl velkým technickým skvostem, ale to nezakryje fakt, že ještě stále pro firmu Siemens plzeňská Škodovka žádnou zásadní konkurencí není a dlouho nebude (především v oblasti lokomotiv).

Její největší slabinou je asi to, že není schopná vyrobit velké množství lokomotiv v krátkém čase. Nejdražší na každém stroji je jeho výhoj a zkoušky. Pokud tuto cenu můžete rozložit do více kusů, máte možnost oslovit zákazníka nízkou cenou produktu, bohužel právě tohle dnes Škodovka nemůže a při výběru mezi cenově podobnými stroji si zákazník často radši vybere ověřeného výrobce.

0/0
19.1.2011 8:22

Host

Nepřesnosti v popisu

U Lokomotiv Siemens se brzda ovládá pravou rukou,levou rukou se nastavuje rychlost a výkon(tažná síla) lokomotivy.

0/0
13.1.2011 14:26

Host

Re: Nepřesnosti v popisu

A není to jen u lokomotiv Siemens, je to mimojiné dáno TSI a EUDD. Nicméně bylo to tak "odjakživa, resp. i na našich 40let starých mašinách je ovládání brzdy "na pravou ruku".

0/0
13.1.2011 20:32

Host

Jako vždy

Bohužel, je to stejně jako dřív. Když porovnáme Vectron a Škodu 109E, tak je to stejně, jako když před válkou porovnávali dva expresní motorové vlaky - československou "Slovenskou strelu" a německého "Létajícího hamburčana". Ostatně Fliegene Hamburger jezdil v roce 1932 mezi Berlínem a Hamburkem rychleji, než dnes pendolíno mezi Prahou a Ostravou.

0/0
13.1.2011 13:29

Host

Re: Jako vždy

No je to tak, naše tratě jsou zastaralé koridor nekoridor. Ale neztrácejte nadějí, třeba i ten kus u Úval zkoridorizují. V Pardubice - Ostrava-Svinov už průměrná rychlost vychází o fous lépe pro Pendolino...;-D

0/0
13.1.2011 13:49

Host

Re: Jako vždy

Je to omezeno na 160 km/h z duvodu existence urovnovych prejezdu na trati a tam kde neni ani 160 km/h - tak to bylo takto naplanovano - nemoznost trat vice proste naprimit - silene naklady, problemy s pozemky, chranena prirodni rezervace v miste kudy ta trat prochazi. 

0/0
13.1.2011 14:35

Host

Re: Jako vždy

Taktak, ale místo koridorizace lokálky z Plzně na Cheb nebo elektrifikace lokálky do pohraničních hvozdů už mohlo ministerstvo začít po SŽDC vysokorychlostní trať.

0/0
13.1.2011 15:50

Host

Re: Jako vždy

Tak trať do Chebu už dávno měla být "koridozována" a pendolino by mělo jezdit hlavně tam aby se využilo jeho naklápění...

0/0
13.1.2011 16:24

Host

Re: Jako vždy

koridorizována;-D

0/0
13.1.2011 16:32

Host

Re: Jako vždy

Používají se nejrůznější varianty toho slova...;-D

0/0
13.1.2011 17:00

Host

Re: Jako vždy

čeština být krásná jazyk :o) to slovo je blbina ale každý ví o co jde...

0/0
13.1.2011 20:35

lks0079

Re: Jako vždy

To jako někoho zajímá jestli lokomotiva na přejezdu nabere auto v 160km/hod nebo ve 200 km/hod ??? Šance že to někdo přežije je asi v obou případech stejná ...

0/0
16.1.2011 21:48

Host

Re: Jako vždy

A jak je chcete porovnávat? Kvůli max. rychlosti? Jediné, co mají společné, je název "motorový". Slovenská strela (M290) byl samostatný motorový vůz, Hamburčan (ř. 877) byl dvoudílný, navíc více jak dvakrát výkonnější. Ve své době oba vozy patřily mezi top železniční techniky. Strela byla v některých detailech modernější, např. používala kotoučové brzdy.

Pro zajímavost, nástupce Hamburčana ř. 137 jezdil po válce i u nás v pěti kusech (M297).

0/0
13.1.2011 15:09

Host

Re: Jako vždy

On to porovnával správně. Průměrnou rychlost pro cestujícího hezky podle jízdního řádu od odjezdu do příjezdu.

0/0
13.1.2011 15:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.