Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínský vlak překonal světový rekord rychlostí 486,1 km/h

Čínský vysokorychlostní vlak překonal rekord neupravené soupravy pro běžné komerční využití. Rychlosti 486,1 kilometru za hodinu dosáhl na trati mezi Pekingem a Šanghají. Čína chce do dvou let postavit 13 000 kilometrů vysokorychlostních tratí, což bude víc než na celém světě dohromady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

o to tady

budou dříve i s čepicema;-D

0/0
7.12.2010 7:30

tarten

Re: o to tady

S jakejma čepicema? Čína už není co byla před 20 lety. Není už ani co byla před 10 lety.

0/0
8.12.2010 12:31

Host

bez Duška to jde lépe

:-/

0/0
6.12.2010 17:32

Třetí kolo u dvoukoláku

bezpečnost provozu

zvládne tento vlak zastavit pokud si před něj lehnu na koleje v bezpečné vzdálenosti?

0/0
5.12.2010 22:31

Nahlas se ti směju 2

Re: bezpečnost provozu

Ne. Proč by měl?

0/0
6.12.2010 9:12

Host

Re: bezpečnost provozu

Pokud bude vzdálenost bezpečná, tak ano. Pokud se to také včas dozví.

0/0
6.12.2010 11:58

Host

Nesnažte se

srovnávat nesrovnatelné. Čína je velká země a jde tam o masovou dopravu na velké vzdálenosti. Čili náhrada za leteckou dopravu. I kdyby se u nás něco takového postavilo, nemělo by to smysl - sotva by se takový vlak rozjel na max. rychlost, už by musel začít brzdit. Co to je 200km proti minimálně 1300km ? Mělo by to smysl leda tak pro tranzitní dopravu. Lepší řešení by bylo, kdyby se u nás podařilo převést značnou část kamiónové dopravy  na železnici - i tak by stačily rychlosti kolem 100km/hod.

0/0
4.12.2010 23:38

Host

Re: Nesnažte se

To jsou jen takové fámy. U nás by samozřejmě vysokorychlostní trať Praha - Brno - Ostrava smysl měla, zřejmě by měla 4x víc vnitrostátních cestujících než tranzitních. Přestože ekonomika provozu by byla zřejmě lepší než u naší konvenční železnice, problémem je vysoká počáteční investice. Sice je to jen tak drahé jako dálnice, ale dálnice se ministerstvu zdají potřebnější. Než napíšete nesmysl typu "sotva by se takový vlak rozjel na max. rychlost, už by musel začít brzdit", vysvětlete, proč "zastávkové" šinkanseny na nejrychlejší trati staví každých 30 km. Co se týče kamionů na železnici, tak souhlas, zejména u tranzitní. K rychlosti - nákladní expresy u nás jezdí 110 km/h, prázdné snad i 120 km/h. Poštovní vlaky si to zkusily i na 160 km/h.

0/0
6.12.2010 11:46

Host

Re: Nesnažte se

"ale dálnice se ministerstvu zdají potřebnější"

Je to verejna doprava - ty dalnice - verejna sluzba  - koleje je vec podnikatelska.

A navic - del anrizeni o volnem pohybu nemuzeme zde proste zakazovat zahranici kamiony a stejne tak je nikdo od nas nemuze nutit je davat na zeleznici.

A proste on jde o nakladni dopravu a ta proste po osbnich vysokorychlotnich koridorech nejezdi a krom toho i proti stavby zeleznicnich trati se bezne protestuje a odvolava kvuli hluku z jejich nasledneho provozu.

0/0
7.12.2010 0:55

tarten

Re: Nesnažte se

"verejna doprava - ty dalnice - verejna sluzba  - koleje je vec podnikatelska."

Takové rozlišování nemá smysl. Nemluvíme teď o "vlacích" ale o "kolejích". Železniční doprava je podobně důležitá pro ekonomiku jako autobusová i nákladní silniční. Dopravní infrastruktura je základ ekonomiky a veřejný zájem. Koleje jsou čistě státní, stejně jako dálnice a silnice (nanejvýš krajské, obecní).

0/0
8.12.2010 12:19

tarten

Re: Nesnažte se

Zahraniční kamiony nikdo nezakazuje, ale je rozumné používat finanční nástroje, jako u mnoha dalších věcí. V Německu jde nákladní doprava i po vysokorychlostní železnici, u nás se o tom také uvažuje. Možná to (za mnoho desetiletí) dopadne tak, že na některých vysokorychlostních tratích bude jen doprava osobní + poštovní (=nákladní) vlaky jako ve Francii, např. Praha - Brno, kde náklady mají dobrou alternativu v "I. železničním koridoru", v jiných úsecích ale bude osobní i nákladní (např. na spojnicích s Německem).

0/0
8.12.2010 12:26

Host

Re: Nesnažte se

Čína sice je velká, ale u nás by pochopitelně nikdo nepotřeboval provozovat 400metrové vysokorychlostní vlaky o 1000-1200 sedících cestujících jako v Číně, Japonsku a Francii, ale menší.

0/0
6.12.2010 11:51

Host

Re: Nesnažte se

ale aspoň moderní vagopny jsme mohli míti už  dávno !:-P

0/0
6.12.2010 17:34

tarten

Re: Nesnažte se

Pár desítek nebo stovku expresních "máme", ale je to dost málo v tom objemu. A pak samozřejmě cca 200 vozů CityElefantů.

0/0
7.12.2010 16:54

Host

Vysoký potenciál

Díky téhle infrastruktuře si zadělávají na růst pro minimálně dalších 20 let.

0/0
4.12.2010 22:43

Host

Levná pracovní síla

Přečetl jsem si tuhle diskusi, většina názorů je taková, že čína má takové úspěchy kvůli levné pracovní síle a kvůli nedodržování bezpečnosti a já nevím co ještě.

Docela by mne zajímal kolik je v číně minimální a průměrná mzda a co si za ní číňan může koupit.

Viděl jsem v telce dokument o čínském dělníkovy, který jezdí vlakem do práce přes celou čínu. V neděli odjede do práce, tam je cca 3-4 týdny a pak jede domů, kde ze svého platu živí svoji rodinu, své rodiče a manželky rodiče. Pokud tam berou tak málo, jak je možné, že to z dělnického platu zvládá?

Já jet přes celou čr vlakem na 3týdny, platit si někde ubytovnu, jídlo a ještě vlak, nevím co by mi z dělnickýho platu zbylo pro rodinu, natož pak pro rodiče moje a ještě mé ženy. Myslím, že bych neměl ani na rýži :-)

0/0
3.12.2010 21:37

Host

Re: Levná pracovní síla

http://www.worldsalaries.org/china.shtml

je to tam i v juanech, kurz je cca 2,8Kz za juan

0/0
3.12.2010 22:10

Host

Re: Levná pracovní síla

Jenze jim prave staci ta ryze a bydli v nejake "chaloupce" nakde na vesnici a ne  vybte jako vy - a na vlak je u nas plno ruznych slev - vcetne kilometricke banky.

0/0
4.12.2010 3:20

Host

Re: Levná pracovní síla

Jó, chaloupka a automobil. Komu myslíte, že se budou prodávat ty Oktávky, co tam Škodovka plánuje prodávat?

0/0
6.12.2010 11:54

Host

Re: Levná pracovní síla

Vim dobre ze na venkov to nebude - a ti kdo ziji ve mestech - ti jsou uplne jina prijmova skupina  bez souhlasu uradu se tam proste do mest nepristehujete.

Tedy beznym delnikum do mest - ti co tam ziji a ne na venkov - tam je to opravdu jen o jidlu !!!

0/0
7.12.2010 1:03

tarten

Re: Levná pracovní síla

No a kde myslíte, že mají rodiče ti, co pracují ve městech?

0/0
7.12.2010 16:56

Host

Re: Levná pracovní síla

Ti jsou na tom o dost lepe nez na vesnich.

Jsou proste v podstate 2 Ciny - venkov a velka mesta.

A urady brani se do nich natrvalo pristehovat - do velkych mest  bez zajistene prace a bydleni v nich - to sice zabranuje vzniku chudinskych ctvrti - ale nezlepsuje situaci na venkove.  

0/0
7.12.2010 18:19

Host

Re: Levná pracovní síla

"pracují ve městech"

Deti ve mestech si koupi oktavku  - a rodice muzou byt radi, ze jim posilaji penize ze maji na jidlo a na zdravotni peci.

0/0
7.12.2010 18:25

Host

Re: Levná pracovní síla

To je dáno strukturou cen v Číně. Třeba jídlo, energie a spousta spotřebního zboží je ve srovnání s průměrnou mzdou v Číně podstatně levnější než u nás, Takže životní náklady jsou mnohem nižší.

0/0
4.12.2010 15:43

Host

Re: Levná pracovní síla

A tak "chaloupka" na vesnici se rozhodne s evropskym domkem srvanavat neda - a tak odpovidaji i naklady na elektrinu a topeni - holt udrzba maleho prostoru stoji sama a remeslnici na vesnici jsou radi za alespon nejaky prijem - proste jsou na udrzbu te boudicky velmi levni.

0/0
4.12.2010 15:45

Host

Re: Levná pracovní síla

"ubytovnu, jídlo a ještě vlak"

Zbylo by vam toho dost , kdyby jste musel zit i makat tam jako oni - oni totiz bezne pracuji tak 12 hod denne a nejmene 6 dni v tydnu a myslim ze ubytovna v podobe jednoho maleho pokoje bez jakehokoliv prislusenstvi - a to jeste mam pocit - ze vetsina  delniku tam bydli bydli po nekolika pohromade v jedne mistnosti.

A Ukrajinci zivi na Ukrajine ze sevho platu zde bezne zbytek sve rodiny.

0/0
4.12.2010 15:43

Host

Re: Levná pracovní síla

I přesto, že tak hodně musí pracovat a žít na naše poměry skromně, závidím jim.(myslím číňanům)

Oni ve své zemi vidí pokrok a vrůst a perspektivu.

Já vidím v naší zemi jen zdražování, stagnaci pokroku, aroganci, a začátek bídy, nejen ten morální.;-(

0/0
4.12.2010 20:23

Host

Re: Levná pracovní síla

"naší zemi jen zdražování, stagnaci pokroku"

Ja to zse vidim presne naopak !! 

A narozdil od komuninistickeho statu vas zde nikdo nedrzi !!!

0/0
5.12.2010 1:49

Host

Re: Levná pracovní síla

" zdražování"

Slyseli jste o inflaci - o tu se proste zdrazuje a to pomerne malo.

Jinak ceny benzinu a plynu nedela CR ale okolni svet - za to CR nemuze.

A stagnaci vidite - ponevadz ji videt chcete - ja zas vidim neco docela jineho !!!

0/0
5.12.2010 1:52

Host

Re: Levná pracovní síla

Ceny ropy rostou mimo jiné právě kvůli Číně. Každý tam chce auto, známe to.

0/0
6.12.2010 11:56

Host

Ale my máme zase moderní kamiony

My máme moderní kamiony,rozzsekaný dálnice a na kolejích největšísjanzen v provozu

0/0
3.12.2010 21:15

Host

Re: Ale my máme zase moderní kamiony

Tak na koljich tomu rozhodne tak neni - napriklad jednotky 471.

0/0
4.12.2010 16:22

Host

Re: Ale my máme zase moderní kamiony

Tak na kolejich tomu rozhodne tak neni - napriklad jednotky 471.

0/0
4.12.2010 16:22

tarten

Re: Ale my máme zase moderní kamiony

S 471 (a našly by se i další) máte pravdu, ale většinově to dost zastaralé je.

0/0
7.12.2010 16:58

mafra_fan

do dvou let 13000km?

;-D;-D;-D

0/0
3.12.2010 19:56

Host

Re: do dvou let 13000km?

To není k smíchu. To jsou naprosto realistické plány do konce roku 2012, zveřejňuje to i UIC. Většina té kilometráže je už v provozu nebo rozestavěná.

0/0
6.12.2010 12:04

tarten

Re: do dvou let 13000km?

Ještě doplněk - prudký rozvoj vysokorychlostní železnice v celém světě:

2000: 5 tis. km, 2009: 11 tis. km, prognóza 2012: 26 tis. km, prognóza 2016: 30 tis. km, prognóza 2025: 41 tis. km.

0/0
8.12.2010 23:29

Host

Hm,

nějak mi ta čísla neštimují. Za 300 miliard postavit 13 000 kilometrů vysokorychlostí železnice? Škoda, že by to asi nešlo za tu cenu i u nás.

0/0
3.12.2010 19:09

Host

Re: Hm,

s těmi gangstery, co jsou tu posledních dvacet let u koryt, se nikdy nedočkáme

;-€;-O;-€

0/0
3.12.2010 19:23

Host

Re: Hm,

jestlipak se zatezuji vykupem pozemku, stavebnim rizenim, souvisejicimi ekologickymi stavbami atd. ... ono bez predpisu, bez pozadavku (napr. evropske EIA nebo jak se to jmenuje) a bez starosti s majiteli pozemku se to stavi lacino i rychle

0/0
3.12.2010 19:48

Host

Re: Hm,

no, mi by to stačilo lacino a pomalu - stačilo by přeci jen pár stovek kilomertů, nikoliv 13.000 :-P

0/0
3.12.2010 19:56

Host

Re: Hm,

Taky oni maji 1000 milonu obyvatel o mi jen 10 milonu - takze delit 100 a je to trosku jine.

0/0
4.12.2010 3:21

Host

do roku 2012:

takže jsme 100x menší ... OK

13.000km / 100 = 130km ... beru

300 mld.$ / 100 = 3 mld.$ ... beru

R^

0/0
4.12.2010 4:02

Ludek_II

Re: do roku 2012:

130 km je polovina trasy Praha-Brno. Za šest milard je to drahý špás.Rv

0/0
4.12.2010 18:38

Host

Re: do roku 2012:

6 mld. Kč stojí jeden tunel na pražském okruhu. 8-o8-o8-o

0/0
4.12.2010 22:44

Host

Re: do roku 2012:

Silniccni tunel je o hodne vesti nez stejnej zalenicni a tudiz proto je i drazsi.

0/0
5.12.2010 1:53

net.Xtreme V.

Re: do roku 2012:

tady jde o 6 mld dolarů...

0/0
6.12.2010 8:18

Host

Re: Hm,

Španělé tuhle postavili 180 km vysokorychlostní trať z Madridu za asi 105 miliard Kč po přepočtu. A měli tam i 28 km a 9 km tunel, srovnejte s tím do Berouna.

0/0
6.12.2010 12:12

Host

co kdybychom pozvali nějaké Číňany do české vlády?

R^

0/0
3.12.2010 18:47

Homer _14

Re: co kdybychom pozvali nějaké Číňany do české vlády?

Jestli budeme někteří z nás dál volit socany, prožírat budoucnost přes soudruhy miliconáře - odborářské bosse, stávkovat pořád dokola a kvůli všemu, platit si královsky superarmádu byrokratů v Bruselu, tak se těch ťamanů tady taky dočkáme. Ano, budou nám vládnout. Ano, přijdou. Ale nebudou se nás na nic ptát. Jen nám tady rozdají noty a pojedeme podle nich, to bude šrumec...

0/0
3.12.2010 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.