- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
S jakejma čepicema? Čína už není co byla před 20 lety. Není už ani co byla před 10 lety.
zvládne tento vlak zastavit pokud si před něj lehnu na koleje v bezpečné vzdálenosti
srovnávat nesrovnatelné. Čína je velká země a jde tam o masovou dopravu na velké vzdálenosti. Čili náhrada za leteckou dopravu. I kdyby se u nás něco takového postavilo, nemělo by to smysl - sotva by se takový vlak rozjel na max. rychlost, už by musel začít brzdit. Co to je 200km proti minimálně 1300km ? Mělo by to smysl leda tak pro tranzitní dopravu. Lepší řešení by bylo, kdyby se u nás podařilo převést značnou část kamiónové dopravy na železnici - i tak by stačily rychlosti kolem 100km/hod.
To jsou jen takové fámy. U nás by samozřejmě vysokorychlostní trať Praha - Brno - Ostrava smysl měla, zřejmě by měla 4x víc vnitrostátních cestujících než tranzitních. Přestože ekonomika provozu by byla zřejmě lepší než u naší konvenční železnice, problémem je vysoká počáteční investice. Sice je to jen tak drahé jako dálnice, ale dálnice se ministerstvu zdají potřebnější. Než napíšete nesmysl typu "sotva by se takový vlak rozjel na max. rychlost, už by musel začít brzdit", vysvětlete, proč "zastávkové" šinkanseny na nejrychlejší trati staví každých 30 km. Co se týče kamionů na železnici, tak souhlas, zejména u tranzitní. K rychlosti - nákladní expresy u nás jezdí 110 km/h, prázdné snad i 120 km/h. Poštovní vlaky si to zkusily i na 160 km/h.
Díky téhle infrastruktuře si zadělávají na růst pro minimálně dalších 20 let.
Přečetl jsem si tuhle diskusi, většina názorů je taková, že čína má takové úspěchy kvůli levné pracovní síle a kvůli nedodržování bezpečnosti a já nevím co ještě.
Docela by mne zajímal kolik je v číně minimální a průměrná mzda a co si za ní číňan může koupit.
Viděl jsem v telce dokument o čínském dělníkovy, který jezdí vlakem do práce přes celou čínu. V neděli odjede do práce, tam je cca 3-4 týdny a pak jede domů, kde ze svého platu živí svoji rodinu, své rodiče a manželky rodiče. Pokud tam berou tak málo, jak je možné, že to z dělnického platu zvládá?
Já jet přes celou čr vlakem na 3týdny, platit si někde ubytovnu, jídlo a ještě vlak, nevím co by mi z dělnickýho platu zbylo pro rodinu, natož pak pro rodiče moje a ještě mé ženy. Myslím, že bych neměl ani na rýži
http://www.worldsalaries.org/china.shtml
je to tam i v juanech, kurz je cca 2,8Kz za juan
My máme moderní kamiony,rozzsekaný dálnice a na kolejích největšísjanzen v provozu
Tak na koljich tomu rozhodne tak neni - napriklad jednotky 471.
To není k smíchu. To jsou naprosto realistické plány do konce roku 2012, zveřejňuje to i UIC. Většina té kilometráže je už v provozu nebo rozestavěná.
nějak mi ta čísla neštimují. Za 300 miliard postavit 13 000 kilometrů vysokorychlostí železnice? Škoda, že by to asi nešlo za tu cenu i u nás.
s těmi gangstery, co jsou tu posledních dvacet let u koryt, se nikdy nedočkáme
Jestli budeme někteří z nás dál volit socany, prožírat budoucnost přes soudruhy miliconáře - odborářské bosse, stávkovat pořád dokola a kvůli všemu, platit si královsky superarmádu byrokratů v Bruselu, tak se těch ťamanů tady taky dočkáme. Ano, budou nám vládnout. Ano, přijdou. Ale nebudou se nás na nic ptát. Jen nám tady rozdají noty a pojedeme podle nich, to bude šrumec...