Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda a Siemens nabízejí Varšavě lepší metro než má Praha. První nákresy

O dodávku zcela nových šestivozových souprav pro metro ve Varšavě usilovaly čtyři společnosti. Dvě z nich, Škoda a Siemens, přitom rekonstruují respektive vyrábí vozy i pro Prahu. Polskému hlavnímu městu nabídly zcela nové jednotky, které prozatím v žádné metropoli nejezdí. Podívejte se na ně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Macek.0001

To je ten Siemens,...

... který před pár lety prošustroval stoletou tradici výroby tramvají v Praze?

Tak to Poláky potěš Bůh.

0/0
12.12.2010 17:15

Host

Vrtěti psem

Strašně se mně líbí, jak se (nejen) kvůli bezdomovcům vrtí psem. Hadrové sedačky mají horší údržbu kvůli bezdomovcům, proto je nahradíme dřevěnými sedadly. Na veřejných záchodech si často šlehali feťáci, takže tam dáme modré žárovky, díky kterým feťák neuvidí žílu. Rozpouštědlo Toluen bylo zneužívání čichači, takže Toluen zakážeme. Atd, atp. Krásný nový svět. EU

0/0
9.12.2010 9:15

Ljungby

Re: Vrtěti psem

Naprostý souhlas. Palec nahoru. Sám nad stejnými jevy kroutím hlavou už delší dobu (řádově let). Diskuze na tohle téma jsem nepatří a byla by na několik hodin, ale fakt by se nad tím měl někdo nejen zamyslet, ale trochu s tím také pohnout. Stejné to je i s jiným dnešním článkem o bezpečnostních kamerách. Než aby se začalo aktivně něco dělat s čím dál rostoucí agresivitou a drzostí zlodějů, tak se vymýšlejí a za čím dál dražší peníze prodávají, sofistikovanější pasivní systém ochrany majetku, vymýšlejí nesmyslné pojistky, apod.

Není to určitě nijak snadně, ale společnost obecně se dokázala vypořádat s mnohem složitějšími problémy, než je zamezení "negramotného vandalství" totálních idiotů v metrech a na záchodech. Fakt jsem tak ujetej, když si myslím, že to prostě jde?! Omlouvám se za Off-T, jen reakce.

0/0
9.12.2010 11:22

Host

Re: Vrtěti psem

Za pár let bude k pachatelům trestných činů vyjíždět společně s policií také advokát ex-offo a psychiatr s gaučem. To pro případ, že by se zločinec cítil dotčen a potřebovat okamžitou psychoterapii. Rv

0/0
10.12.2010 11:13

Deph

Funkcnost a odolnost

Na vrcholu funkcniho a odolneho designu jsou dle meho (ale hodne lidem se nelibi) nove vozy metra v NY.

Interier: http://www.nycsubway.org/perl/show?112854

Exterier: http://www.nycsubway.org/perl/show?115293

http://www.nycsubway.org/perl/show?112918

http://www.nycsubway.org/perl/show?112850

0/0
9.12.2010 1:58

Host

Re: Funkcnost a odolnost

Naadhera!! jako ve filmech.... diky za zprijemneni dne...

Musim se tam konecne podivat... krasne mesto

0/0
9.12.2010 10:19

Host

:-(

Všichni mají lepší metro než Praha, mám pocit.

:-/

0/0
8.12.2010 22:27

Dusan321

Re: :-(

Prazske metro je v ramci EU urcite v te lepsi polovine. Je extremne ciste (na pomery MHD), velmi slusne znacene a celkove funkcni.

0/0
9.12.2010 7:55

Host

Re: :-(

To máš velmi špatný pocit.:-)

0/0
9.12.2010 9:29

Host

Re: :-(

Jenom doufám, že kvůli tomu nebude muset celý stát obětovat dalších mnoho miliard, aby měla Praha "lepší" metro. Aby měla praha to a to... Doufám, že si někdy neusmyslíte, že potřebuje taky moře nebo hory :-D Bydlím tu už řadu let, ale vystupuju velmi ostře proti zbytečným investičním akcím, které se tu neustále konají a jejichž skutečným důvodem je "aby si brantrancova firma vydělala" navíc investicím placeným z prostředků vycucaných odjinud.... ono by postačilo kdyby se praha měla živit sama, rychle by se to zredukovalo, protože by si mohla dovolit sotva poloviční výdaje oproti současnému stavu.

0/0
10.12.2010 17:46

Host

Re: :-(

" ono by postačilo kdyby se praha měla živit sama, rychle by se to zredukovalo, protože by si mohla dovolit sotva poloviční výdaje oproti současnému stavu"

Predevsim tim - ze by se prestali dostovat zoologicka zahrada,divadla a pamatky udrzovat z mesteskeho rozpoctu v tak masivnim stavu.

At tem divadlum a te zoologicke zahrade prispivaji ty cele zastupy venkovanu co tam jezdi. A pamtky at opravuje stat - ty cizinci zde utraceji a plati i DPH do staniho rozpoctu za ubytovani a jidlo v hotelich a restauracich.

A obecne by mel magistarat bez techto dotaci pocty turistu aktivne rychle snizovat - levicovym volicum prevazne duchodoveho vedku ty davy zahranicnich turistu velmi vadi a volaji po Radikalnim omezeni jejich poctu.

0/0
11.12.2010 0:17

Host

Re: :-(

A jinak metro se plne plati z mestkeho rozpoctu a jestli myslite ze to dostava ojinud - tak mate naznaceno co se vsechno za to plati i udrzba Jizni spojky - donedvana slouzici i jako tranzitni silnice pro kaminy a spoutu mimo prazskych aut - co takhle po snizeni objemu penez zcela zakazat tranzitni prujezd kamionu po mestskych slinich  - ci ho alepson pekne zpoplatnit - myslim ze ten kolaps siroko daleko od Prahy by brzy kazdeho privedl zpet k rozumu.

0/0
11.12.2010 0:23

Host

Re: :-(

Tedy na dalnich do az znacne dalky od Prahy  by byl pri zakazu prujezdu kamionu mestem zcela kolaps - jak by velmi pomalu to objizdeli nekvalitnimi silnicemi mimo Prahu.

0/0
11.12.2010 0:25

Petr1

Nojo

hlavně že oba typy pro Polsko maj sedačky bokem, takže se tam narozdíl od Prahy dá procházet - a ne bejt jen natlačenej u dveří v hroznu lidí a nemít se pomalu čeho chytnout. Rv

0/0
8.12.2010 18:09

Host

Re: Nojo

Kvuli tomu drzadla u dveri jsou.

0/0
8.12.2010 18:21

Host

Re: Nojo

Souhlas. A taky to čalounění na sedačkách, jak vypadá když si na to občas sedne bezdomovec. Setkal jsem se s případy kdy si na to ženské nechtěly sednout. To taky byl výbornej nápad ...

0/0
8.12.2010 20:30

Host

Re: Nojo

Uz taby bylo N napasno - ze to je ve SVETE bezne a to i ve velkcyh mestech - to neni teak jednoduche zjistit - ze Praha je specificka nez to vyzkousite.

0/0
9.12.2010 17:59

Host

Re: Nojo

Presne tak. A pritom pocet mist k sezeni by se nezmenil ani kdyby byly sedacky podel. Celkove by tam ale bylo vic mista. To usporadani v Praze je zhovadilost.

0/0
14.12.2010 14:23

Neexist

y

Co se týká sedaček, tak dnes je vše ošizené. Za komančů se dělaly skvělé koženkové sedačky v autobusech. Bylo to měkké, teplé a dalo se to lehce mýt a udržovat. To co je dnes, nejen že je více míst k stání a méně k sezení, na rozdíl od busů a metra za komančů, ale taky ty hadřené sedadla (zžejmě nejlevnější) jsou jeden velký smrad a špína. Bezdomovci jsou z těch sedadel cítit na sto honů.

0/0
8.12.2010 13:01

pettyo

Re: y

Koženkové sedačky jsou fajn hlavně v létě. A zvláště pokud na nich před tebou seděla nějaká tlustá ženská.

0/0
8.12.2010 13:14

mraduk

Re: y

Jojo. Stejně tak se mi vždycky za komančů hrozně líbilo, jak byly zničené, děravé a trčely z nich kusy výplně.

0/0
8.12.2010 18:34

Dusan321

Re: y

Tech vice mist ke stani nez k sezeni je dane nutnosti vyssi prepravni kapacity. Praha je dnes mnohem vetsi mesto nez byla za komancu a silnice nejsou nafukovaci, takze jsou potreba autobusy s vyssi kapacitou. Ja pamatuji jak za komancu se do nekterych autobusu nedalo bezne vubec dostat natoz si sednout na tu rozedranou kozenku. A rovnez si pamatuji jak kloubaky byly jenom madarska pomsta Ikarus a nizkopodlazni dopravni prostredky neexistovaly.

0/0
9.12.2010 7:49

Host

Pražské vozy nejsou po stránce designu nic moc...

"Nové" M1 nejsou špatné, ale ani nijak světoborné. Je to takový šedý průměr ve srovnání se světem. Rekonstruované 81-71 jsou spíš krokem zpátky, v původní podobě vykazovaly mnohem větší kvality.

Ale tahle studie Siemensů vypadá velmi zajímavě! R^

0/0
8.12.2010 1:38

Rudla01

Re: Pražské vozy nejsou po stránce designu nic moc...

U metra je důležitá spíš funkčnost a kapacita, než design...

0/0
8.12.2010 17:36

Host

Re: Pražské vozy nejsou po stránce designu nic moc...

"původní podobě vykazovaly mnohem větší kvality."

Zasadne nesouhlasim - a to i ze byste myslel neco jineho nez technickou "kvalitu" puvodnich vozu ze SSSR.

0/0
8.12.2010 18:23

Dusan321

Re: Pražské vozy nejsou po stránce designu nic moc...

Jsou to podzemni dobytcaky, vsechna metra na svete jsou si velmi podobna, maloktere je mozne oznacit za "svetoborne". Neni na tom moc co vymyslet, co nejvetsi kapacita, co nejvetsi odolnost.

0/0
9.12.2010 7:50

Host

...

azbestový sedačky na vás šmejdi :D

0/0
8.12.2010 1:13

Host

nemám rád německé firmy

Rv

0/0
7.12.2010 20:40

Franta Jetel jr.

Re: nemám rád německé firmy

proč? [>-]

0/0
7.12.2010 22:22

Host

Re: nemám rád německé firmy

protože [>-]

0/0
7.12.2010 22:40

Host

Re: nemám rád německé firmy

EU

0/0
8.12.2010 1:38

Host

Re: nemám rád německé firmy

EURv

...

R^[>-]

0/0
8.12.2010 3:46

Host

Re: nemám rád německé firmy

;-DR^

0/0
9.12.2010 9:30

mraduk

Re: nemám rád německé firmy

Protože si Němci dovolují po něm chtít práci, když ho zaměstnávají. To by se za komančů stát nemohlo, aby nějakej kapitalista chtěl po českým soudruhovi, aby pracoval!

0/0
8.12.2010 18:35

Host

Re: nemám rád německé firmy

Já taky ne. Ale mám rád německé výrobky. ;-D

0/0
9.12.2010 9:29

Host

sedačky

Na čalouněných sedačkách bych doporučil sedět jen v nouzi nejvyšší. Moč, puch, roztoči, svrab, výkaly a další sekrety od špindírů a bezdomáčů si domů na vlastním oblečení chce snad přinést málokdo...!!

0/0
7.12.2010 16:48

Host

Re: sedačky

Jen detail: ty si myslíš, že doma nemáš roztoče?

0/0
7.12.2010 17:00

Tomi2k9

Re: sedačky

A tobě doma do sedaček močí bezdomovci? To teda gratuluju :)

0/0
7.12.2010 21:23

Host

Re: sedačky

Jak jsi na to přišel? Pokud z toho, co jsem napsal, tak máš slušně vygumováno....

0/0
8.12.2010 8:38

Host

Re: sedačky

jednoduse - calounene sedacky v MHD jsou nehygienicke

0/0
8.12.2010 10:16

Tomi2k9

Re: sedačky

ehm, já se ptal....

0/0
8.12.2010 12:37

Host

Čalouněné sedačky

Největší zvěrstvo (nejen v metru) považuji čalouněné sedačky. Zlatá koženka ve starých soupravách 81-71 a nebo teď už v nových tramvajích za dřevěné sedačky. Když vidím bezdomáče, kteří se na nich rozvalují (a co z nich kape), tak bych si na čalouněnou sedačku nesedl ani za nic, byť DPP tvrdí, jak intenzivně je čistí.

0/0
7.12.2010 14:58

Host

Re: Čalouněné sedačky

R^

A nejen bezdomáči. Ono by i stačilo si na tu sedačku sednout po nějakém dělníkovi... Hnus.

0/0
7.12.2010 15:02

_xprim01_

Re: Čalouněné sedačky

Nejlepší jsou celoplastové sedačky, náklady na údržbu jsou minimální.

0/0
7.12.2010 15:37

Host

Re: Čalouněné sedačky

Calounene sedecky jsou ve vozidlech MHD ve svete bezne.

0/0
7.12.2010 17:52

Host

Re: Čalouněné sedačky

A co to mění na faktu, že je to prasárna?

0/0
7.12.2010 19:20

Lavrentij Berija

Re: Čalouněné sedačky

Jaká prasárna???? Mnohem líp se na nich sedí. Jestli ty chceš sedět v lavoru, tak prosim. To bys tam nesměl na nic šáhnout, houmlesáci jsou všude.

0/0
7.12.2010 20:47

Host

Re: Čalouněné sedačky

Já nepíšu o tom, na čem se líp sedí. Píšu o něčem jiném. Čti pozorněji.

0/0
8.12.2010 8:39

Host

Re: Čalouněné sedačky

Ty starý laminátový sedačky byly nejlepší. http://i.idnes.cz/08/061/gal/ITU2384ff_170355_5707196.jpg  Dřevěný jsou míň pohodlný a připomínají třetí vozovou třídu za císaře pána.

0/0
7.12.2010 20:04

Host

Re: Čalouněné sedačky

Rozhodne nejlespi nebyly - proste to drevo se mi libi vice.

0/0
8.12.2010 1:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.