- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
... který před pár lety prošustroval stoletou tradici výroby tramvají v Praze?
Tak to Poláky potěš Bůh.
Strašně se mně líbí, jak se (nejen) kvůli bezdomovcům vrtí psem. Hadrové sedačky mají horší údržbu kvůli bezdomovcům, proto je nahradíme dřevěnými sedadly. Na veřejných záchodech si často šlehali feťáci, takže tam dáme modré žárovky, díky kterým feťák neuvidí žílu. Rozpouštědlo Toluen bylo zneužívání čichači, takže Toluen zakážeme. Atd, atp. Krásný nový svět.
Naprostý souhlas. Palec nahoru. Sám nad stejnými jevy kroutím hlavou už delší dobu (řádově let). Diskuze na tohle téma jsem nepatří a byla by na několik hodin, ale fakt by se nad tím měl někdo nejen zamyslet, ale trochu s tím také pohnout. Stejné to je i s jiným dnešním článkem o bezpečnostních kamerách. Než aby se začalo aktivně něco dělat s čím dál rostoucí agresivitou a drzostí zlodějů, tak se vymýšlejí a za čím dál dražší peníze prodávají, sofistikovanější pasivní systém ochrany majetku, vymýšlejí nesmyslné pojistky, apod.
Není to určitě nijak snadně, ale společnost obecně se dokázala vypořádat s mnohem složitějšími problémy, než je zamezení "negramotného vandalství" totálních idiotů v metrech a na záchodech. Fakt jsem tak ujetej, když si myslím, že to prostě jde?! Omlouvám se za Off-T, jen reakce.
Na vrcholu funkcniho a odolneho designu jsou dle meho (ale hodne lidem se nelibi) nove vozy metra v NY.
Interier: http://www.nycsubway.org/perl/show?112854
Exterier: http://www.nycsubway.org/perl/show?115293
Naadhera!! jako ve filmech.... diky za zprijemneni dne...
Musim se tam konecne podivat... krasne mesto
Prazske metro je v ramci EU urcite v te lepsi polovine. Je extremne ciste (na pomery MHD), velmi slusne znacene a celkove funkcni.
hlavně že oba typy pro Polsko maj sedačky bokem, takže se tam narozdíl od Prahy dá procházet - a ne bejt jen natlačenej u dveří v hroznu lidí a nemít se pomalu čeho chytnout.
Co se týká sedaček, tak dnes je vše ošizené. Za komančů se dělaly skvělé koženkové sedačky v autobusech. Bylo to měkké, teplé a dalo se to lehce mýt a udržovat. To co je dnes, nejen že je více míst k stání a méně k sezení, na rozdíl od busů a metra za komančů, ale taky ty hadřené sedadla (zžejmě nejlevnější) jsou jeden velký smrad a špína. Bezdomovci jsou z těch sedadel cítit na sto honů.
Koženkové sedačky jsou fajn hlavně v létě. A zvláště pokud na nich před tebou seděla nějaká tlustá ženská.
"Nové" M1 nejsou špatné, ale ani nijak světoborné. Je to takový šedý průměr ve srovnání se světem. Rekonstruované 81-71 jsou spíš krokem zpátky, v původní podobě vykazovaly mnohem větší kvality.
Ale tahle studie Siemensů vypadá velmi zajímavě!
U metra je důležitá spíš funkčnost a kapacita, než design...
Na čalouněných sedačkách bych doporučil sedět jen v nouzi nejvyšší. Moč, puch, roztoči, svrab, výkaly a další sekrety od špindírů a bezdomáčů si domů na vlastním oblečení chce snad přinést málokdo...