Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestující poprvé táhla nová lokomotiva Škoda „Messerschmitt“

Nová lokomotiva Škoda 109E dnes poprvé vedla rychlík s cestujícími z Prahy do Břeclavi. Jízda navzdory počasí proběhla bez problémů. V rámci schvalovacího procesu a testování doposud jezdila pouze v čele nákladních vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Kdo si na tom asi vydělal?

Bohužel je to další z mnoha českých omylů. Měla už dávno jezdit a naši novodobí inženýři zase vylepšovali až vznikl tenhle paskvil. Kdyby vyrobili znovu to co před 30 lety bylo by to jistě lepší než tahle stvůra. Plačme všeci ,protože tenhle omyl jde z našich peněz! ;-(

0/0
22.12.2010 0:14

Host

Re: Kdo si na tom asi vydělal?

Spíš měli vyrobit rovnou to, co před 130 lety, ne? ;-D

Ty vaše 30 let staré mašiny se na EuroCity už moc nehodí, nehledě na to, že v ČR dosud nikdy nebyla vyrobena ani lokomotiva o výkonu aspoň přibližně 6 MW, ani třísystémová lokomotiva na 3 kV ss, 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz. O moderním zabezpečení, automatice pro jízdu a adhezi ani nemluvě. Dále si zkuste tipnout, co se stane s infrastrukturou ve střední Evropě v době životnosti téhle loko, tedy dejme tomu 30 let.

0/0
22.12.2010 13:58

Host

Re: Kdo si na tom asi vydělal?

Ne že by 380 neměla žádnou chybičku, ale zkušební jízda ukazuje skvělé jízdní vlastnosti. Výborný pojezd a individuálně řízené asynchronní motory dokážou za chvilku roztáhnout velmi těžký vlak i při prašanu. V táhlých kopcích jí nedochází dech a snadno si sama poradí s vlakem, se kterým měla co dělat dvojice starších lokomotiv.

0/0
22.12.2010 14:21

Host

Re: Kdo si na tom asi vydělal?

Každý nový stroj měl nějaké mouchy, ale vaše omezenost evidentně neumožňuje vznik rozumného názoru k této problematice..  ;-D

0/0
23.12.2010 14:08

Xladi

Re: Kdo si na tom asi vydělal?

Myslíte že že je jednoduché sestrojit lokomotivu obsahující tisíce součástí? On je vývoj docela nákladný a zdlouhavý a i když je dnes díky CAD systémům možné testovat součásti před jejich sestrojením pomocí softwaru stejně se musí odzkoušet i reálně a ne vše se povede. Navíc po 90 roce nové vedené podniků rozpustilo konstrukce a vývoj, protože negenerovali zisk a po několika letech zjistili že bez vývoje to nejde, jenže vytvořit nové konstrukční a vývojové týmy trvá dlouho a to přerušení je znát. Nevím proč by měla být tato lokomotiva paskvil. Vzhledově moc nevypadá ale parametry má na světové úrovni.

0/0
13.1.2011 8:11

Host

toje jako problem, jo

vemu dvojkoli, udělam kastlu, nastrojim elektro, přiložim konvicu a jeto* Nevim nadčim žasnete* To už vic mě fascinuji vozíki na odvoz zdarma od obi* To odveze šecko*

0/0
16.12.2010 18:00

pteryx

Re: toje jako problem, jo

:-)

0/0
16.12.2010 20:50

Mirnix

Pěkná mašinka

Pěkná mašinka. Rád ji uvidím někde na kolejích.  A taky třeba na BAM. R^

0/0
16.12.2010 15:42

Host

Re: Pěkná mašinka

Že by jí udělali i s širším rozchodem ? 

0/0
16.12.2010 23:30

Host

Re: Pěkná mašinka

CityElefant udělali, pro Litvu. Tak proč ne 109E?

0/0
17.12.2010 10:24

Host

Je to pekný stroj

Gratulujem ku krásnemu strojuR^

0/0
16.12.2010 13:26

tarten

Re: Je to pekný stroj

Však i na Slovensku se dočkáte. :-)

0/0
16.12.2010 14:08

Host

Re: Je to pekný stroj

Na Slovensku mají kvalitní Gorily řady 350, nepotřebují přetechnizované šunty, které ani pěkně nevypadají. Jooooo...ing Zababové, kteří uměli dát strojům i duši už asi vymřeli. Chtělo by to podívat se na smíchovském nádraží po té výhbybce ;-)

0/0
18.12.2010 12:39

Host

Re: Je to pekný stroj

Gorily jsou už poněkud passé. Jinak, pokud se pídíte po zababovské výhybce, tak ve Strančicích vedla výhybka č. 13 na dlouhou vlečku směr Ringhofferka. ;-)

0/0
22.12.2010 15:57

Host

ani náhodou...

přeci není možné nazvat něco po vražedné nacistické zbrani. Chápu, že to není oficiální jméno mašiny, ale to přeci není možné ani jako přezdívka.

Navíc ještě to popularizovat v tisku... To tedy je trochu moc - TechNet styďte se! 

0/0
16.12.2010 7:52

tarten

Re: ani náhodou...

Přitom Zázraku neříká Messerschmitt skoro nikdo. Je nějaký železničář to kdysi hodil do nějakého rozhovoru.

0/0
16.12.2010 10:08

Host

Re: ani náhodou...

mě to tedy napadlo hned jak jsem viděl to označení... :-)

0/0
16.12.2010 11:28

Host

Re: ani náhodou...

Chtělo by to trochu nadhledu. Zbraň zůstane vždy jen zbraní, ale záleží snad na lidech kteří ji použijí.

V osmdesátých letech se ujalo u jedné řady lokomotiv označení Peršing. Samozřejmě že vyšla jakási vyhláška zakazující používat toto neoficiální jméno, tak se to upravilo na: Mašina které, se nesmí říkat Peršing....;-D

Mně se tento folklór líbí, možná tak trochu pramení z naší švejkovské povahy.:-)

0/0
16.12.2010 10:10

Host

Re: ani náhodou...

Hlupák? Nebo jen prostý blbec. Někdo někde řek, že to je stejné číslování jako ono letadlo a přezdívka byla na světě.

PS. Víte kdo to byla Bobina a Cecilka?

0/0
16.12.2010 10:11

Host

Re: ani náhodou...

tvoji rodiče?

0/0
19.12.2010 2:36

Host

Re: ani náhodou...

Člověče nebuďte přecitlivělý. Kotejl B52, nebo často užívané slovo kamikadze vám určitě nevadí.

0/0
16.12.2010 12:34

Angerfist4

Re: ani náhodou...

Na Kamikaze se da dokonce narazit v každém Tescu :D jak ho tam ty zmetci prodavaj. A kuli tomu neprotestuje. To je divni..... ;-D

0/0
16.12.2010 13:01

pteryx

Re: ani náhodou...

Je to jen přezdívka, kromě toho Messerschmitty byly zatraceně dobré letadla.

0/0
16.12.2010 13:26

Host

Re: ani náhodou...

Jak která, samozřejmě. Lítalo mjich pěkných pár desítek typů, vrcholem byly stíhačky na raketový pohon (tuším Me262 ?) - při startu nechávaly na zemi speciální rozjezdový podvozek.

Jo a po válce používalo Messerschmitty dost dlouho i naše letectvo.

0/0
17.12.2010 8:00

Host

Re: ani náhodou...

Raketovy pohon - raketovy motor nikoliv - ale skutecne prvni proudova stihacka na svete - tedy prvni stihacka pohanena proudovym motorem.

0/0
19.12.2010 1:31

Phantom2005

Re: ani náhodou...

"Vražedná nacistická zbraň" - a co vražedná imperialistická P-51D? Nebo snad radši vítěznou lidově osvobozující La-7?

Smiřte se s tím, že dějiny píšou vítězové, kdyby vyhráli Němci, tak si tady asi dneska takhle nepovídáme. A skvělá mašina za lidskou ideologii a blbost fakt nemůže.

0/0
17.12.2010 8:27

Franta Jetel jr.

Vrchol českého strojírenství

Je to parádní stroj, akorát my tady v Ostravě dřív zakořeníme, než ji tu uvidíme na nějakém spoji :-/[>-]

0/0
15.12.2010 23:52

tokumara

Re: Vrchol českého strojírenství

Mohlo by jezdit na EC z Polska do Rakouska.

0/0
16.12.2010 1:11

tarten

Re: Vrchol českého strojírenství

To rozhodně bude, zatím na úseku Bohumín - Břeclav, než dořehtá zahraniční úřední šiml. Už včera jel na rychlíku Ostrava - Břeclav - Brno. Prozatím ale jen na úseku Břeclav - Brno. Na nákladních vlacích jezdí do Ostravy dávno, ale o to vám asi nejde.

0/0
16.12.2010 10:11

Host

Re: Vrchol českého strojírenství

myslel jste na rychlíku olomouc-břeclav-brno, že:)?

0/0
16.12.2010 13:02

tarten

Re: Vrchol českého strojírenství

Herdek, máte pravdu.:-/

0/0
16.12.2010 14:10

Xladi

Re: Vrchol českého strojírenství

Neztrácejte hlavu zatím jezdí 4 ale do konce roku by jich mělo být 20 a z Ostravy určitě jezdit bude počítá se že bude jezdit dálkové spoje a Ostrava - Praha jezdit určitě bude.

0/0
13.1.2011 8:14

Host

jména mašin

nevymýšlí ani výrobce ani ČD, ale prostě fanoušci (+ fírové) a co se ujme, to ví dopředu jen pánbů. Ony ty všechna jména jsou všeobecně dost "nemarketinková" vůbec - Segej, Brejlovec, Žehlička, Pershing, Laminátka atd. A Messershmitt mi přijde vtipný v tom, že si holt Škoda nepohlídala to číslo a písmeno... ale i jako fanouška letedel mě to netrklo hned v tom smyslu, že bych to nevymyslel, no ale jak jsem si přečetl název článku, tak už jsem byl doma - Bf109E :-) dobrej fór. Třeba se bude v Německu líp prodávat :-)

0/0
15.12.2010 23:33

Hawkey_CZ

Re: jména mašin

No přezdívky většinou vznikají porůznu, ale málokdy je to oficiální cestou. Hodně mašin má několik různých přezdívek, každá vznikla někde jinde .. nemusím chodit nějak daleko, Bardotka-Berta-Zamračená atd ..

A to 109E .. no 109 je tovární typ a E je označení elektrické lokomotivy :)

0/0
15.12.2010 23:52

Host

Re: jména mašin

hm, mne zrovna Messerschmitt prijde jako hodne nepovedena prezdivka.

Prece je - banan, krysa, gorila, brejlovec, zamracena, bardotka,.... to jsou nazvy vystihujici nejaky charakteristicky vzhled te lokomotivy. Nazev Messerschmitt vubec nepopisuje vzhled lokomotivy, ale jen jakesi pitome cislo shodou nahod stejne jako u jakehosi bitevniho letadla.

0/0
16.12.2010 7:45

Host

Re: jména mašin

Sam jsi pitomy ;-D

0/0
16.12.2010 10:05

Host

Re: jména mašin

Rv řekl degen

0/0
19.12.2010 14:27

Host

Re: jména mašin

Bobina nebo Peshing taky tak nevypadaj ne? Nazvy nevznikaji jen z vzhledu.

0/0
17.12.2010 7:56

Host

Re: jména mašin

Laminátkám se tak řiká protože jejich skříně byly vyráběnné z laminátu.

0/0
26.12.2010 1:18

Icks007

*

R^R^R^ Konečně pozitivní zpráva! Je u nás v republice mnoho vyrobeného, co nemusíme zbůhdarma dovážet! Lokomotivy vždy patřily do špičky, takže věřím v jejich návrat na domácí tratě! Teď ještě probudit Tatru, Uničovské strojírny, ČKD, Žďas, Zbrojovku, Sklárny... obnovit JZD... no to by asi už neprošlo ;-) Lidi si zvykli na jablka z JAR, víno z Argentiny, kytky z Afriky a česnek z Číny ;-(

0/0
15.12.2010 22:28

tarten

Re: *

Je to tak. A lokomotivy mají mnohem lepší poměr práce ku surovinám než auta!

0/0
16.12.2010 10:14

Xladi

Re: *

To mají, ale vývoj lokomotivy je stejně drahý ne li dražší než u auta a aut se vyrobí statisíce a lokomotiv jen pár desítek, prozatím je na výrobu asi 24 kusů plus co se ještě objedná.

0/0
13.1.2011 8:16

J.K. 7

Re: *

Přesné, bohužel ;-(

0/0
17.12.2010 10:20

Host

Re: *

"co nemusíme zbůhdarma dovážet"

EU = rovna se jednotny trh a proto jakekoliv uredni a ze strany statu omezovani dovozu neprichazi v uvahu.

A je to pouze na spotrebiteli - stejne jako jsou na trhu moravska vina  - tak nekdo zase rad sahne po specialite z Argentiny.

Cinsky cesnek je zrejme predevsim z cenovych duvodu.

0/0
18.12.2010 1:41

Host

Re: *

"Sklárny"

Funguje cast stale a zbytek vyrobku mel uplatneni hlavne jen v SSSR - jinde by je proste nekoupily - jim to nevadilo.

A rozpad JZD - myslim ze ty souromy zemedelci z nich vznikly jsou spise radi !!!

0/0
18.12.2010 1:43

Host

Re: *

A Vy si opravdu myslíte, že všechna družstva se rozpadla ? Vím o řadě, která ne a hospodaří možná ještě líp než za socialismu.

0/0
23.12.2010 11:08

Host

Messerschmitt? Proc teda ne Hitler?

Jak proboha mohli pojmenovat lokomotivu po legendarnim fasistickem letounu? nebo historie se uz prepsala a milliony mrtvych se nepocitaji?8-o8-o8-o8-o

0/0
15.12.2010 22:25

Host

Re: Messerschmitt? Proc teda ne Hitler?

Sice to byly nacistické (ne fašistické) letouny, ale jde o firemní název ze Škodovky E109. Messerschmitt byl Bf109.

Navíc Messerschmitty byly velmi výkonné, spolehlivé, rychlé... což je tato kráska také :)

0/0
15.12.2010 22:32

Host

Pojede v čele vlaku Leibstandarte SS Adolf Hitler

z Prahy do Berlína, dále bude nasazena na vlacích Reichsmarschall Hermann Göring z Prahy do Mnichova a Reichsführer SS Heinrich Himmler z Prahy-Vršovic do Birkenau. V posledně jmenovaném vlaku budou mít držitelé permanentek Jude-Slavie Praha volné jízdenky.

0/0
15.12.2010 22:46

tarten

Re: Pojede v čele vlaku Leibstandarte SS Adolf Hitler

Dobrý nápad! ;-D

0/0
16.12.2010 10:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.