- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Bohužel je to další z mnoha českých omylů. Měla už dávno jezdit a naši novodobí inženýři zase vylepšovali až vznikl tenhle paskvil. Kdyby vyrobili znovu to co před 30 lety bylo by to jistě lepší než tahle stvůra. Plačme všeci ,protože tenhle omyl jde z našich peněz!
Spíš měli vyrobit rovnou to, co před 130 lety, ne?
Ty vaše 30 let staré mašiny se na EuroCity už moc nehodí, nehledě na to, že v ČR dosud nikdy nebyla vyrobena ani lokomotiva o výkonu aspoň přibližně 6 MW, ani třísystémová lokomotiva na 3 kV ss, 25 kV 50 Hz a 15 kV 16,7 Hz. O moderním zabezpečení, automatice pro jízdu a adhezi ani nemluvě. Dále si zkuste tipnout, co se stane s infrastrukturou ve střední Evropě v době životnosti téhle loko, tedy dejme tomu 30 let.
vemu dvojkoli, udělam kastlu, nastrojim elektro, přiložim konvicu a jeto* Nevim nadčim žasnete* To už vic mě fascinuji vozíki na odvoz zdarma od obi* To odveze šecko*
Pěkná mašinka. Rád ji uvidím někde na kolejích. A taky třeba na BAM.
přeci není možné nazvat něco po vražedné nacistické zbrani. Chápu, že to není oficiální jméno mašiny, ale to přeci není možné ani jako přezdívka.
Navíc ještě to popularizovat v tisku... To tedy je trochu moc - TechNet styďte se!
Přitom Zázraku neříká Messerschmitt skoro nikdo. Je nějaký železničář to kdysi hodil do nějakého rozhovoru.
Je to parádní stroj, akorát my tady v Ostravě dřív zakořeníme, než ji tu uvidíme na nějakém spoji
Mohlo by jezdit na EC z Polska do Rakouska.
nevymýšlí ani výrobce ani ČD, ale prostě fanoušci (+ fírové) a co se ujme, to ví dopředu jen pánbů. Ony ty všechna jména jsou všeobecně dost "nemarketinková" vůbec - Segej, Brejlovec, Žehlička, Pershing, Laminátka atd. A Messershmitt mi přijde vtipný v tom, že si holt Škoda nepohlídala to číslo a písmeno... ale i jako fanouška letedel mě to netrklo hned v tom smyslu, že bych to nevymyslel, no ale jak jsem si přečetl název článku, tak už jsem byl doma - Bf109E :-) dobrej fór. Třeba se bude v Německu líp prodávat :-)
No přezdívky většinou vznikají porůznu, ale málokdy je to oficiální cestou. Hodně mašin má několik různých přezdívek, každá vznikla někde jinde .. nemusím chodit nějak daleko, Bardotka-Berta-Zamračená atd ..
A to 109E .. no 109 je tovární typ a E je označení elektrické lokomotivy :)
Konečně pozitivní zpráva! Je u nás v republice mnoho vyrobeného, co nemusíme zbůhdarma dovážet! Lokomotivy vždy patřily do špičky, takže věřím v jejich návrat na domácí tratě! Teď ještě probudit Tatru, Uničovské strojírny, ČKD, Žďas, Zbrojovku, Sklárny... obnovit JZD... no to by asi už neprošlo Lidi si zvykli na jablka z JAR, víno z Argentiny, kytky z Afriky a česnek z Číny
Je to tak. A lokomotivy mají mnohem lepší poměr práce ku surovinám než auta!
Jak proboha mohli pojmenovat lokomotivu po legendarnim fasistickem letounu? nebo historie se uz prepsala a milliony mrtvych se nepocitaji?
Sice to byly nacistické (ne fašistické) letouny, ale jde o firemní název ze Škodovky E109. Messerschmitt byl Bf109.
Navíc Messerschmitty byly velmi výkonné, spolehlivé, rychlé... což je tato kráska také :)
jde vidět, že ještě něco u nás v republice umíme :) a rýpači ať si trhnou.