Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Propracovaná internetová spolujízda využívá mapy i Facebook

Máte místo v autě, nebo naopak místo sháníte? Jízdomat je jednoduchá služba, která k sobě najde řidiče a spolucestující. Zeptali jsme se jejího tvůrce na podrobnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Moje obava

Jsem zřejmě posledním uživatelem internetu, který není zaregistrován na Facebooku. Nedopouštím se tím nějakého trestného činu?EURv:-)

0/0
7.1.2011 13:02

Host

Seznam přátel

Na co při přihlašování přes Facebook tato služba potřebuje seznam přátel?

Mí přátelé jsou moji přátelé a nehodlám jim nutit spam. Na nic jiného to být nemůže.

0/0
2.1.2011 17:31

Host

Zbytečné

Sice líbivý vzhled, ale jaksi pro náctileté. Trvá to než se člověk někde dohrabe. Koho by zajímala nějaká mapka nebo fotka v autě, to je snad seznamka? To si chcete snad vybírat ženské na svezení? Já teda ráda někoho svezu, ale ne takhle pokud si dotyčný mužský předem zjistí podle facebooku kdo jsem, atd.  Navíc si podle mě dělají zbytečnou práci, jsou mnohem větší servry s více nabídkama a poptávkama ... Mimochodem, třeba za pár týdnů přijde jeden mnohem větší hráč s více než milionem uživatelů a s mnohem více inzeráty a lepšíma funkcema... pánové si jaksi zapomněli zmapovat trh.

0/0
25.12.2010 23:23

Host

A co spolujízda vlakem?

Zajizdy.cz znáte? To je něco podobného, akorát zaměřené na vlaky.

0/0
22.12.2010 21:19

Host

Re: A co spolujízda vlakem?

Při extrémních cenách vlaku se už dvěma lidem vyplatí jet autem. Zdravím "ajzboňáky":-)

0/0
24.12.2010 16:09

Host

blokace facebooku

To propojení s facebookem není zrovna ideální řešení. Nejen že je přístup na facebook na spousta místech úplně blokovaný ... některé univerzity, úřady, státní i soukromé firmy,... Ale taky to není zrovna bezpečné dávat takle veřejně s celým jménem vědět, že jedete někde pryč.

Idnes.cz: Neuvedli jste vúbec autostop.cz , který je propojený taky s autostop.sk a autostop.pl a podle toho co tam píšou to mají propojené s pár desítkama krajanských webů v zahraničí. Jediný rozdíl je v registraci, jinak tam vidím spoustu jiných funkcí.

0/0
22.12.2010 16:25

Host

Re: blokace facebooku

Pro bytové zloděje je facebook hotový dar z nebes.

0/0
22.12.2010 17:11

Host

Re: blokace facebooku

Spíše twitter.

0/0
22.12.2010 17:29

Lukke-Luk

Re: blokace facebooku

Nesmysl. Na FB mám 80 přátel, kterým věřím, takže jaksi nepochopím, jak cizí člověk/zloděj bude mít přístup k mým informacím kdy kam jedu.

0/0
22.12.2010 19:12

Host

Re: blokace facebooku

Jo, třeba ty to máš podchycené rozumně. Ale jsou blbouni, co mají naklikaných 300+ "přátel", z nichž znají a stýkají se s 1/5. A takových je velká část. Taky je dobré mít informace sdílené pouze mezi přáteli a už nikoliv přáteli přátel, nedej Bože vše veřejné.

0/0
22.12.2010 20:30

Host

Re: blokace facebooku

Kdyby jsi jich měl 100 tak stačí aby tě zradilo jedno procento ... .

0/0
24.12.2010 16:11

Host

Re: blokace facebooku

Ale FB je jen možnost, není to POVINNOST !!!

0/0
22.12.2010 18:38

Host

Re: blokace facebooku

Naprosto souhlasím R^ Nechápu, proč FB dnes všude strkají. Já tam nejsem a ani nebudu. FB mně připomíná MOR.Rv

0/0
30.12.2010 15:10

Host

pochvala

ten web je hezky... automaticke doplnovani nazvu mest, mapy, takovy ty commitmenty jak sme usetrili xxx kg CO2:) doted byli weby na spolujizdy moc trapne.

0/0
22.12.2010 14:24

Host

Re: pochvala

jojo, usetrene CO2...urcite nemaji prumerne emise vsech vozu, jen prumer, pak je tento udaj naprosto zbytecny a zavadejici.Jinak pekne chvalis, ale na spatnem miste. Zkus facebook, tam ti to to ovce budou zrat.

0/0
22.12.2010 14:48

Host

Re: pochvala

to je hrozne moderni oznacovat nekoho jako ovce :-) pritom uz jen to ze to delas a ze jsi na tehle diskusi z tebe dela ovci stejnou, jen s jinou vlnouRv

0/0
22.12.2010 15:25

Host

Re: pochvala

Tou lepsi vlnou a koukam zpoza druhe strany plotu na ty uveznene v risi FB.

0/0
22.12.2010 16:14

Host

Re: pochvala

Tak jestli na ně koukáš, tak v tom prakticky jedeš s nima. ;-D

0/0
22.12.2010 17:31

Host

Re: pochvala

;-D;-DR^;-D

0/0
22.12.2010 18:11

Host

Re: pochvala

"commitmenty" je docela zrůdnej mutant mezi angličtinou a češtinou ... škoda že tam, na těch stránkách, není lekce psaní ...8-o

0/0
2.1.2011 20:21

Lukke-Luk

Nechápu

Nepochopím, proč bych si měl říkat od někoho pár drobných za to, že někoho svezu? Jedu tam stejně, tak si moc nedovedu představit od stopaře vybírat jízdné... Službu bych využil tak max. na svezení příjemné slečny, aby cesta lépe utíkala, brát ještě od ní peníze, to snad nemyslíte vážně.

0/0
22.12.2010 13:11

Host

Re: Nechápu

tak studenti tolik peněz nemají a když jedou třeba 4, tak je to vyjde i levněji než busem nebo vlakem, nemusíte to vztahovat na sebe ;-) některé jízdy stojí např. 500Kč a je rozdíl, jestli máte za měsíc dát 2000Kč nebo jenom 500Kč :-)

0/0
22.12.2010 13:29

Teletabis

Re: Nechápu

Je rozdíl dát 500 nebo nic.

0/0
22.12.2010 13:31

Host

Re: Nechápu

???

0/0
22.12.2010 13:37

Host

Re: Nechápu

WTF?

0/0
22.12.2010 16:20

Host

Re: Nechápu

Jako studenti vš jsme všichni dohromady propili peníze po nocích a pak se domu dopravovali stopem aby jsme ušetřili ...

0/0
25.12.2010 8:53

net.Xtreme V.

Re: Nechápu

Nikdo tě nenutá vybírat jízdné...

0/0
22.12.2010 13:59

spiq

Re: Nechápu

Zamereno nejspis na dojizdejici studenty, ne na profiky s prijmem 20k+ mesicne...

0/0
22.12.2010 14:10

Host

Re: Nechápu

znova spatne, je to prave pro lidi s prijmem 40 do 200 kteri nemaji cas trmacet se busem, nemaji cas shanet spolujezdce, a nemaji vlastniho ridice. casto maji vlastni auto, ale stejne jdou jako spolujezdci.

0/0
22.12.2010 14:14

Host

nechapes? inteligence vysvetli;)

to je naivni nazor:D kdyby se za to neplatilo, tak by se ty spolujizdy vubec nekonaly! Zadny vodic by predsi dobrovolne nazacal shanet po internetu nebo na ulici spolujezdce, a spolujezdci by rozhodne nezacali stopovat, to dela jen par lidi. To ze se vybaraji prachy v podstate vytvari ponuku a dopyt a je to far pro obe strany, plus to znamena nejaky zavazek a jizda je bezpecnejsi uz jen kvuli tomu ze ty lidi nejsou anonymni. Takze spolujizda je nejlepsi odvoz - nezapominejte na nizsi cestovny a rychlejsi jizdu! Kto ma dnes cas jezdit pomalu autobusem, delat 1/2hod prestavky... Takze dobre rano preje vodic spolujizdy, co odvezl stovky lidi.VR^

0/0
22.12.2010 14:11

xtonda

Re: Nechápu

A obráceně, proč bych si měl komplikovat život tím, že někoho povezu, když z toho nic nekouká?

0/0
22.12.2010 17:38

/dev/null

Re: Nechápu

Pokud dojíždíte pravidelně za prací, tak i pár stovek od cestujících dá měsíčne třeba 2000. Takže máte auto, které jezdí zadarmo, a ještě si pokecáte. Spolucestující jedou také levněji, rychleji a přímo domů. Proč by si nezaplatili?

Spíš nechápu váš přístup. Toto je přeci ideální služba, a pokud by stránka byla schopná dodat zákazníky pravidelně, a ne na 1/10 jízd, tak bych byl ochotný za ni i platit. Je to výhodné úplně pro všechny.

0/0
22.12.2010 18:29

Lukke-Luk

Re: Nechápu

Jak jsem již napsal, zabýváte se tady maličkostmi. Plánováním, nabíráním (nemluvě o riziku s neznámým řidičem) stravím více času, než vydělám v práci. Ikdyž nepopírám, že pro studenty to mít přínos může, ale pro pracující lidi je to naprosto zbytečná služba.

0/0
22.12.2010 19:10

Host

Re: Nechápu

Šak jim to taky nikdo necpe.

0/0
22.12.2010 23:06

/dev/null

Re: Nechápu

No asi tak. Já jsem pracující, mám nadprůměrný plat i na Prahu a stejně to pro mě je dobrá služba. Pokud totiž od platu odečtu povinné věci jako bydlení, jídlo, splátky a spoření, tak mi to zvedne příjem utratitelný na blbosti o 20%. Vzhledem k tomu, že mě to skoro nic nestojí, přijde mi to velmi užitečné. Plánováním nestrávím skoro nic, protože jen zadám jízdu podle šablony. To trvá tak 2 minuty. Pokud někdo chce jet, tak pošle sms, a já to potvrdím. To je celé. Moc cizích lidí nevozím, protože stačí najít tak 5 lidí, kteří také dojíždějí, a vozíte pořád je, takže se nemusím ani bát vzít někoho cizího, protože tam mám ještě minimálně jednoho známého.

0/0
22.12.2010 23:52

Host

Re: Nechápu

Spise pro mne jako spolujezdce je to riziko - nikdy nevim kolik budete mit vypito - az me budete nabirat a vezt a i dalsi rizika - prihlaseni a zadani lze zajistit 100 % anonymne pro ridice. Az se budete pat jak tak odpovim - otevrene bezplatne wifi siti a predplacene anonymni simky s internetem.

Je komplikace znacka auto - ale i znacku lze snadno vymenit.

0/0
23.12.2010 1:01

Host

Re: Nechápu

Vy jste < | > :D - navic znudena az na pudu, ze ctete a reagujete na neco cemu ani nechcete porozumet, bezte si vykrajovat cukrovi a nestraste tady normalni lidi nepostizene chorobnou paranoiou.

0/0
23.12.2010 9:24

f0rr35t

Re: Nechápu

Souhlasím, ekonomický smysl pro řidiče mi taky uniká. Podle mě kdo má na nákup auta, pojištění, náhradní díly a servis, tak ho těch pár korun nevytrhne.

Dám příklad: dejme tomu, že při svezení 1 - 2 lidí se vám zaplatí 50-75 procent nákladů na pohonné hmoty na jednu konkrétní cestu. Zbytek nákladů na provoz auta zaplatíte jen vy sami. Celková úspora je směšná a kvůli penězům se to nevyplatí dělat... tedy pokud nejste student a nemáte půjčené auto od rodičů.

Pokud někdo vozí lidi jen aby se nenudil, tak proti tomu samozřejmě nic nemám, ale takových lidí asi moc nebude.

0/0
22.12.2010 19:57

/dev/null

Re: Nechápu

Pokud jezdíte pravidelně, a najdete několik taky dojíždějícíc lidí, tak to zaplatí 100% paliva. Pro mě to dělá asi 20k za rok, pojištění a servis 11k. Chcete mi říct, že se to nevyplatí? To je rozdíl třeba jedné letecké dovolené, nového počítače, ročního vytápění domu nebo já nevím co ještě se tak normálně kupuje za 20k. 

0/0
22.12.2010 23:58

Host

toto je neplacena reklama?

Tak nějak se obávám, že tohle už skoro hraničí s neplacenou reklamou, ne? Je hezký, že je zmíněn i pan vedoucí serveru, je hezký, že článek hraje plně na notu tomu serveru, ale podle mě je to od technetu prasárna.

0/0
22.12.2010 12:59

Lev+z+Rožmitálu

Re: toto je neplacena reklama?

starej se o sebe

děkujiR^

0/0
22.12.2010 13:06

Host

Re: toto je neplacena reklama?

A ty se staráš o sebe, kočko ? ;-D

0/0
22.12.2010 13:17

Host

Re: toto je neplacena reklama?

potrefená husa kejhá ... tak klid

0/0
24.12.2010 16:11

Host

Re: toto je neplacena reklama?

I kdyz to neplacena reklama zjevne je, tak co je tobe do toho? Nutil te to nekdo cist? To je zrejme na redakci, co si zvoli, ze chce zverejnit a za jakych podminek...

0/0
22.12.2010 13:39

Vaclav Nyvlt - Technet.cz

Re: toto je neplacena reklama?

Máme tedy přestat psát o zajímavých webech a službách? Za reklamu se dá označit naprosto cokoli (včetně výsledků voleb). Negativní postřehy, jsou-li, vždy uvádíme.

0/0
22.12.2010 15:06

Host

Re: toto je neplacena reklama?

co je to za blba? :_D

0/0
22.12.2010 15:22

TClovek

Re: toto je neplacena reklama?

Zavistivec od konkurence?

0/0
22.12.2010 19:14

Host

Re: toto je neplacena reklama?

No něco na tom je. Osobně vím, že se jedna z podobných a starších služeb snažila domluvit s redaktory technetu na uveřejnění článku, ale ani se neobtěžovali jim odpovědět. Tak že by nějací kamarádi v redakci? Ale aspoň byl redaktor tak seriozní a zveřejnil i odkazy na konkurenci.R^

0/0
22.12.2010 19:26

Pavel Kasík - Technet.cz

Re: toto je neplacena reklama?

Tak mluvte konkrétně. Tiskových zpráv nám chodí denně desítky, a na většinu z nich se samozřejmě neodpovídá. Jízdomat nás zaujal z důvodů popsaných v článku.

0/0
22.12.2010 23:41

Host

Re: toto je neplacena reklama?

A proč se na ně neodpovídá? Mě přijde jako základní slušnost, odpovědět někomu kdo nabízí námět na článek, alespoň že nemáte zájem. Konkrétně jmenovat nebudu,  stejně na tom nezáleží a nic se nespraví. Jenom mě zaujal komentář zde řešený a přispěl jsem svými znalostmi. Ale jinak uznávám, že článek je napsaný dobře. Já používám jinou konkurenční službu na domluvu spolujízdy a jsem nadmíru spokojen. Téměř vždy jsem spolujezdce nalezl. Ale každý ať si vybere sám co mu více vyhovuje.

0/0
23.12.2010 0:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.