Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Panasonic představuje odolný kompakt s kompasem a GPS

Vodotěsný a odolný Lumix DMC-FT3 pořídí i širokoúhlé záběry a natočí full HD video. Další z novinek Lumix TZ20 nabízí až 16× optické přiblížení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Co je horší

šum nebo vysoký počet megapixelů?

0/0
31.1.2011 23:29

Host

Re: Co je horší

Samsung!

0/0
1.2.2011 20:34

Host

závažná chyba

Tento model jsem odzkoušel a musím konstatovat, že v režimu espresso tvoří málo bohatou pěnu

;-)

0/0
31.1.2011 21:36

alčawirth

GPS ?

Blbost k ničemu , čekat 5 minut než to chytne satelity a pak teprve fotit? Nebo v místnosti ? Rv

0/0
31.1.2011 14:54

Host

Re: GPS ?

GPS můžeš použít, nemusíš.

0/0
31.1.2011 15:01

Host

Re: GPS ?

Z vlastní zkušenosti říkám že je to spíše nepoužitelné.

0/0
31.1.2011 15:03

Host

Re: GPS ?

Jak můžeš mít vlastní zkušenost, když tyhle Panasonic byly teprve představeny a neprodávají se???

0/0
31.1.2011 15:05

Host

Re: GPS ?

Kdo mluví o tomhle fotáku ? Mluvím o GPS v jiném fotáku - Sony A55 . System je snad naprosto stejný, nemyslíš ? ;-)

0/0
31.1.2011 15:44

Host

Re: GPS ?

Nemám na základě čeho si myslet, že GPS modul použitý v těhle Panasonicích bude totožný s GPS modulem použitým v Sony A55.

Rozumný člověk proto chápe, že nelze hodnotit něco, s čím nemá zkušenost.

0/0
31.1.2011 16:21

Host

Re: GPS ?

Asi těžko se dá čekat zázrak ... kvalita se dá předpokládat už na základě ceny.

0/0
31.1.2011 21:45

Host

Re: GPS ?

Já myslím, že zázrak ani nikdo nečeká.

0/0
1.2.2011 7:23

Host

Re: GPS ?

Sony? A foti?

0/0
1.2.2011 20:36

Host

Re: GPS ?

Solidní GPS si nalezené satelity pamatuje při vypnutí a po dalším zapnutí už to netrvá tak dlouho.

GPS ve foťácích není pro každého, zdaleka to nevyužije každý, ale existuje významná skupina osob, která chce vědět na jakém místě byl snímek pořízen, tudíž své zákazníky si to jistě najde.

0/0
31.1.2011 16:08

Host

Re: GPS ?

Ale prosimtě Pepíčku ... solidní GPS si satelity pamatuje, ale když zapneš zařízení hned. Pokud ho zapneš na jiném místě a v jiném čase tak jsou satelity dávno jinde ... . Myslím, že pro významnou skupinu lidí bude právě čekání na GPS rozhodující věc.

0/0
31.1.2011 21:47

Odbor pro ochranu ústavy

Re: GPS ?

Má pravdu předsedo! Pět minut se GPS chytá ve městě, na volnější ploše tak 2-3 minuty. Ale když čekáš na delegaci, tak si nejdříve zaloguj polohu, přijď dřív!

0/0
31.1.2011 23:48

Jan Motůrek

Re: GPS ?

A není jednoduché technické řešení, že i při vypnutém foťáku lze nastavit, aby přijímač GPS byl zapnutý? Tedy nezávislý na puštění foťáku? ;-)

0/0
1.2.2011 14:06

Host

Re: GPS ?

Pak ti doporučuji mnoho baterií v kapse. Raději však reaktor, nebo alepsoň kabel z autobaterie nebo líp ze sítě.

0/0
3.2.2011 14:13

Nahlas se ti směju 2

Re: GPS ?

A proč reaktor nebo autobaterii nepotřebuje třeba můj mobil s aktivním GPS modulem na např. celodenním výletu, kdy baterka s velkou rezervou vydrží?

0/0
4.2.2011 14:29

Host

Koukám

co je tady zase odborníků co by chtělo do rodinného kompaktu na fotky z letní dovolené nacpat APS-C nebo dokonce FF čip . To je jako do Fabie chtít motor 10i válec z Audi A8 ;-D

0/0
31.1.2011 14:11

Host

Re: Koukám

Volně se ti motají tvé myšlenky s realitou. ;-D

Zde se diskutuje o nesmyslně vysokém počtu MPix.

0/0
31.1.2011 14:20

cernobila_televize

Re: Koukám

jakou velikost melo kinofilmove policko? Jenom taky nekdy nechapu, proc kdysi do kompaktu ta optika vystacila na filmove policko (3x zoom) a ted kdyz chce 1x-3x, tak musi byt objektiv jak kra..va (sony nex atd.) a to jeste maji jen crop 1,5 a ne fullframe. Bud to muze byt digitalnim cipem kvuli dopadu paprsku nebo tim, ze drive fotky nikdo nezkoumal zrno v 100% velikosti.

0/0
31.1.2011 17:00

Host

Starší TZ7

Musím říct, že jsem byl starším TZ7 velice příjemně překvapen, na kompakt velice slušný fotky, účinná stabilizace, není těžký, je širokoúhlý a s dostatečným zoomem.

0/0
31.1.2011 12:45

Host

Stále stejné chyby

Když už ušetřili na objektivu a tento má tragickou světelnost, mohli tam dát alespoň čip s menším rozlišením, tak 5 MPix a bylo by to alespoň trochu k něčemu. Ale ono né, zase tam musí snímač s pro kompakt nesmyslným rozlišením 12 Mpix.

0/0
31.1.2011 1:39

Host

Re: Stále stejné chyby

Pořád nechápu tu touhu po menším rozlišení na čipu. Je spousta věcí, co mi může parametrově na čipu vadit, ale ysoké rozlišení je to poslední, vždyť s jej můžeš snížit.

0/0
31.1.2011 7:47

Jan Motůrek

Re: Stále stejné chyby

Jak si můžu doma na čipu snížit rozlišení?

0/0
31.1.2011 8:03

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Stále stejné chyby

Na čipu ne, ale u fotek jej snížit můžeš, zatímco obráceně to dost dobře nejde.

0/0
31.1.2011 8:31

Jan Motůrek

Re: Stále stejné chyby

No tak to jo, ale jaksi bych řekl, že se tu bavíme o rozlišení čipu. Což je jeden z parametrů, které ovlivňují celkovou kvalitu fotky. A proto někteří "bojují" za jeho snížení. Argument "že si můžete snížit" je přeci blbost.

Takže rozlišení čipu rozhodně není "to poslední co může parametrově vadit", je to jeden ze základních parametrů, který ovlivňuje kvalitu fotky a nemůžu si ho snížit, či vůbec nějak změnit.

0/0
31.1.2011 9:05

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Stále stejné chyby

Snížit si to nemůžeš? Využiješ třeba 4 pixely jako jeden a funguje to jako s 4x nižším rozlišením... jinak dost záleží na optice a kvalitě čipu (kolik je tam šumu bez svěla) a to opět nezáleží na jeho velikosti/rozlišení. Prostě můžeš mít kvalitní čip s vysokým rozlišením a dobrou optikou a velký čip s mizerným rozlišením a se špatnou optikou bude dělat horší fotky...prostě rozlišení přímo nesouvisí s kvalitou fotky, za příznivých okolností je vyšší rozlišení výhodou za nepříznivých spíše nevýhodou, ale zajímá mě spíš šum a podobně. Vysoké rozlišení ztrácí jedině při nedostatku světla, jindy na škodu není. Obvykle je na čipu potažmo ve foťáku vyšší rozlišení na úkor něčeho, ale pak je problém něco a ne vyšší rozlišení.

0/0
31.1.2011 9:22

Jan Motůrek

Re: Stále stejné chyby

Takže mi chcete říci, že šum nesouvisí s rozlišením čipu a že šum nesouvisí s tím jak je příznivá focená scéna?

Kvalita fotky je určená mnoha parametry. Rozlišení čipu je jeden z těch, který má vliv a nemůžete ho opomíjet a jsou to všechno spojení nádoby. Ale obecně ze zkušeností lze říci, že u kompaktů na malém čipu se zvyšováním rozlišení kvalita fotky spíše bude klesat. Ale pochopitelně je to zase spojení kvalitou optiky apod.

Jak se chová snížení rozlišení nastavení ve foťáku je tajemstvím každého výrobce a jak moc se to blíží tomu, jako kdybyste měl čip s tím rozlišením, které se nastavíte ve foťáku, je hodně diskutabilní.

Obecně souhlasím s tím, že zvyšování rozlišení čipu u kompaktu je marketingový tah a je potřeba se na to dívat z mnohem širšího hlediska, né jen zda je číslo velké nebo malé. Víc už to asi komentovat nebudu.

0/0
31.1.2011 9:49

Jan Motůrek

Re: Stále stejné chyby

jo, ale jinak fyzické rozlišení čipu rozhodně změnit doma už nemůžete. Je to pak už jen o aplikaci, jak jsou jednotlivé body využívány a sčítány a odečítány apod., ale velikost jednotlivého bodu je pořád stejná.

0/0
31.1.2011 9:53

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Stále stejné chyby

Rozlišení změnit nemůžeš, ale když ho přenastavíš třeba na čtvrtinu, tak se nic nedopočítává a čtyři body fungují jako jeden a teoreticky to celé funguje jako stejně velký čip s čtiřikrát většími pixely, dokonce o něco lépe, protože subpixely jsou "rovnoměrněji" rozložené, a zároveň o něco hůře, protože pořád je to náchylnější ke zkreslení šumem...

0/0
31.1.2011 10:27

Host

Re: Stále stejné chyby

Spočítat jeden pixel ze čtyř sousedních funguje, ale nezlepšuje se SNR, informace je poškozena hned na vstupu a i kdybys měl ve foťáku Core i7 tak ti nepomůže a soused s méně MPix bude mít lepší fotky.

0/0
31.1.2011 12:01

Host

Re: Stále stejné chyby

"yři body fungují jako jeden a teoreticky to celé funguje jako stejně velký čip s čtiřikrát většími pixely" - kolosální nesmysl plynoucí z tvé neznalosti RGBR rozložení pixelů na senzoru (vyjma Foveonu).

0/0
31.1.2011 15:04

Host

Re: Stále stejné chyby

Až pochopíš význam pojmu SNR Signal-to-Noise-Ratio, zase se někdy zastav.

0/0
31.1.2011 9:56

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: Stále stejné chyby

Chápeš, že celou dobu píšu o tom, že problém je šum a ne hodně megapixelů?

0/0
31.1.2011 10:21

Host

Re: Stále stejné chyby

Chápu, ale ty stále nechápeš, že SNR je především funkcí počtu MPix, čím menší pixely tím menší SNR a obráceně.

0/0
31.1.2011 11:57

Host

Re: Stále stejné chyby

Ono to není tak úplně pravda - respektive to v praxi (ideální čip neexistuje) není pravda vůbec. Kompakty mají oproti zrcadlovkám díky své konstrukci a rozměrům a v neposlední řadě také díky cenové politice mnohem menší snímací čipy. Při honbě za vyšším rozlišením , které je v daném případě opravdu většinou zbytečné (neodpovídá tomu optika ani jiné vlastnosti kompaktů) pak nutně logicky musí dojít ke zmenšování jednotlivých pixelů (světlocitlivých buněk čipu). Platí přímá úměra: čím menší čipové pixely, tím menší úroveň proudu v nich stejný dopadající světelný tok vyprodukuje a ke zpracování je třeba tento nízký proud o to více zesilovat. A protože každý elektronický zesilovač produjuje šum, čím více se zesiluje signál, tím více se v něm ve výsledku objeví šumu (neexistuje totiž ani ideální zesilovač). Šum pak výrazně zhoršuje kvalitu obrazu a je mnohem horší fotka s vysokým rozlišením a vysokým šumem než fotka s rozlišením sice nižším, ale šumem neznatelným...

0/0
31.1.2011 13:47

Host

Re: Stále stejné chyby

Zesilovače jsou dneska dostatečně nízkošumové, však se na nich také maká 50 let.

Problematický šum vzniká přímo v té světlocitlivé buňce alias subpixel a s tím už se pak nedá nic dělat.

0/0
31.1.2011 13:53

Host

Re: Stále stejné chyby

Pánové pleskáte kraviny. Oba. Důležitá je velikost jednoho bodu a celková fyzická velikost snímače. Tady platí, čím větší tím lepší. Bohužel, čím menší snímač, tím větší vlastní šum.

Otázka je taky, co se uvádí jako pixel - ono dneska potřebujete 4 pixely na jeden barevný bod a tak se dopočítává a ve finále tam máte jednu velkou barevnou šmouhu.

Smrt digitálům, ať žije svitkový film.

0/0
31.1.2011 8:34

Jan Motůrek

Re: Stále stejné chyby

Netvrdil bych, že plácá základní příspěvek kraviny. Bavíme se o kompaktech a tam většinou bývá malý čip. Ale pochopitelně pokud bychom se bavili obecně, tak je pravda to, co píšete. Takže máte pravdu, ale tu první větu jste si mohl odpustit, tak trochu to váš příspěvek degraduje.Velikost bodu bude určovat poměr velikosti čipu a rozlišení. A je jasné, že při zvyšování rozlišení čipu u kompaktu, se bude snižovat velikost jednoho bodu. Takže v podstatě plácáte stejnou kravinu (vašimi slovy) když napíšete: "čím menší snímač, tím větší vlastní šum." - to není jednoznačná pravda, záleží přeci i hlavně na právě té velikosti bodu.

0/0
31.1.2011 9:13

Host

Re: Stále stejné chyby

Ale nepleskáme. Čipy v kompaktech jsou léta prakticky stejné velikosti, jenom se zvětšuje počet pixelů a to má nepříznivé dopady na šum. Kdyby se soudobou technologií vyrobil snímač se stejnými rozměry a s toliko 5 MPix, je velká šance na menší šum. A 5 MPix v kompaktu stačí, protože objektivy v kompaktech nebývají žádné terno a na maximální rozlišení už jdou v rozích vidět vady objektivu.

0/0
31.1.2011 9:54

Host

Re: Stále stejné chyby

Doporučuju si nastudovat, jak funguje Bayerova interpolace a až pak něco pleskat do diskusí ;-)

0/0
31.1.2011 10:23

Host

Re: Stále stejné chyby

Mechanické rozměry jednoho subpixelu/pixelu jsou pevně dány ve výrobě a nedají se měnit vůbec nijak.

0/0
31.1.2011 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.