Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vrt do jezera pod ledem byl zastaven. Nalili do něj 35 tun nemrznoucí směsi

Ruští vědci v pondělí potvrdili, že nevyšel pokus dosáhnout tajemného jezera téměř čtyři kilometry pod Jižním pólem. Vědci v neděli posledním letadlem opustili svou antarktickou základnu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Host

Tlak

Ja nechapu tu cast o teplote a tlaku vytvarenym ledovcem. Nema voda pri nejvetsim tlaku teplotu 4°C?

0/0
9.2.2011 0:24

Dochy

Re: Tlak

Ne. pouze za obvykleho tlaku ma pri 4°C nejvyssi hustotu.

0/0
9.2.2011 11:31

Host

Re: Tlak

Ta voda je tekutá i při minus 3°C, protože se prostě nemá kam rozpínat, tlak ledovce jí nedovolí zmrznout. Je to těžko představitelné, ale je to tak :-)

0/0
9.2.2011 23:36

Host

To bude šampáňo, až to bouchne!

Vystřelí to nahoru a zamrzne. Lidi, mikroorganismy, vrtná souprava i stanice Vostok pěkně u ledu(nebo v ledu). ;-D

0/0
8.2.2011 13:49

Clar

Hlavně si vzpomínám

že to nechtěli kontaminovat... Což si neumím představit, když napustěj trubku nemrznoucím sajrajtem.... Sice budou odsávat a možná nekontaminujou vodu v podzemí, ale na druhou stranu odebranej vzorek bude tou nemrznoucí směsí "načáchlej"... Nebo se pletu?

0/0
8.2.2011 12:51

Host

Re: Hlavně si vzpomínám

Opakování - matka moudrosti, nebo se pletu?

0/0
8.2.2011 13:00

Host

Re: Hlavně si vzpomínám

Něco jako dva kilometry od jádra? :)

0/0
8.2.2011 13:00

Host

a co?

no dobrý, udělaj díru k jezeru a co jako?

0/0
8.2.2011 11:24

net.Xtreme bojuje s eXtrémismem

Re: a co?

Když to půjde dobře, tak objeví velmi staré formy života, respektive dávno oddělené a izolované od zbytku toho na Zemi, extremofily, kteří vrhnou více naděje na život na Europě a ve vesmíru vůbec.

0/0
8.2.2011 12:34

.MichaL

Re: a co?

to jste neměl psát, akorát jste mu přihrál na to, aby se zeptal jestli bude pak chleba levnější:)

0/0
9.2.2011 8:54

Host

Re: a co?

bude, ale jen tem co jsou chytrejsi a vydelaji pak vic .)

0/0
6.3.2011 15:44

tojsouveci

Takový

Takový mráz, že i Rusák si oblékne zimník.

0/0
8.2.2011 10:43

Host

Hlavně si vzpomínám

že to nechtěli kontaminovat... Což si neumím představit, když napustěj trubku nemrznoucím sajrajtem.... Sice budou odsávat a možná nekontaminujou vodu v podzemí, ale na druhou stranu odebranej vzorek bude tou nemrznoucí směsí "načáchlej"... Nebo se pletu?

0/0
8.2.2011 10:12

Host

Re: Hlavně si vzpomínám

Im ide v prvom rade o biologicku kontaminaciu nie chemicku.

Potrebuju zistit ake organizmy a bakterie zili v tom jazere. Ci budu plavat v kerosine alebo vode alebo liehu je jedno.

0/0
8.2.2011 11:50

Host

Re: Hlavně si vzpomínám

pokud v jiném prostředí ty organismy neumřou... :)

0/0
8.2.2011 22:49

Host

Re: Hlavně si vzpomínám

no podle me by 35tun smesi kerosinu a freonu spolehlive zamordovalo cokoliv co v tom jezere zilo, nebo zije!!    To bude jeste takova hlina ...... az to ty frajeri odspuntujou a ono jim to vsechno vybubla primo do xichtu, myslim, ze ani nebudou potrebovat ten jejich podtlak! ;-D

0/0
10.2.2011 11:00

Host

Asi blbej nápad

Ale díky tlaku ledovce je voda při -3 tekutá, co teda bude, až tam udělají díru a pustí tam atmosférický tlak?

0/0
8.2.2011 9:55

Astaroth

Re: Asi blbej nápad

Vytryskne vzhuru tim vrtem, vyplachne ty tuny leteckeho benzinu a vchrstne primo do vrtaci boudy ;-D

0/0
8.2.2011 10:55

Host

Re: Asi blbej nápad

A cestou ztuhne v ledový pomník s vrtací souprvou a Rusáky uvnitř. Nový Otzli je na světě. Ale popravdě by mě pravděpodobný scénář docela zajímal.

0/0
8.2.2011 11:00

Host

ruský

srabi.

0/0
8.2.2011 9:43

jmen0.prijmeni

Re: ruský

;-D;-D;-DR^;-D;-D

0/0
8.2.2011 9:58

Host

Junge Fronte Heute

Jestli tam vrta ceska firma tak bude prazdne a spinave. ;-D;-D

0/0
8.2.2011 9:36

jmen0.prijmeni

hmm

Už se těším, až z tama odeberou vzorky a přijdou na to, že je to plné kerosinu a freonu. ;-)

0/0
8.2.2011 9:29

Host

tak už vím

kam lejou ten freon, ci jim zbyl, když se přešlo na výrobu ekologických lednic.

0/0
8.2.2011 8:12

Host

Re: tak už vím

Hlavně není divu, že je ozónová díra tam kde je:-)

0/0
8.2.2011 8:49

Host

Re: tak už vím

dobry postreh R^

0/0
8.2.2011 9:36

Host

Re: tak už vím

R^R^

0/0
8.2.2011 11:51

Host

Re: tak už vím

nezapomínej, že je tam taková zima, že je freon tekutý.

0/0
8.2.2011 15:23

Host

Re: tak už vím

Možná je tekutý, ale každá tekutina se více či méně odpařuje v závislosti na tlaku a teplotě...

0/0
8.2.2011 16:14

Host

A znáte tu

o Pandořině skřínce?;-D

0/0
8.2.2011 7:56

Rafaelou

hrozná kosa...

Teplota téměř -90°C.To si ani nedovedu představit.Brrrrrr

0/0
8.2.2011 6:31

tojsouveci

Re: hrozná kosa...

To si nemusíš představovat. Stačí navštívit polarium, která jsou už dnes v každém větším městě.

.

Je to moderní mrazící zařízení, ve kterém je v absolutně suchém prostředí udržována stabilní teplota od -110°C do -130°C a při krátkodobém pobytu trvající 2-4minuty dojde k ochlazení povrchu těla. Do polaria mohou vstupovat všichni lidé v přiměřeném zdravotním stavu mohou, při dodržení správného postupu, metodu aplikace celotělového extrémního chladu (CChT) libovolněkrát opakovat po celý život a upevňovat si tak zdraví nebo zmírňovat tělesné příznaky civilizačních chorob.

0/0
8.2.2011 10:51

Host

Re: hrozná kosa...

kryoterpaie ty polarko.

0/0
8.2.2011 14:11

Host

Re: hrozná kosa...

Ta vec JE POLARIUM a provadi se v ni kryoterapie, ty nepolarko.

0/0
11.2.2011 11:28

Host

Re: hrozná kosa...

joo "ledové" sauny.. tam jsem jednou nahlídnul.. :D fuj, nevydržel sem tam ani 20 vteřin, šel jsem se raději odpařit do normální sauny.. :D

0/0
8.2.2011 22:51

Kamil Střihavka

..jen technická..pravopisná

..doporučuji, před zveřejněním si text po sobě ještě jednou přečíst.Taky mi občas automatické hlídání pravopisu udělá v textech pěknou paseku.Nebo to není tím?

0/0
8.2.2011 6:16

Host

Re: ..jen technická..pravopisná

Nápodobně, Kamile: za tečkou se totiž píše mezera ;-D

0/0
8.2.2011 9:58

Host

Re: ..jen technická..pravopisná

Ale překlep se stane i odborníkovi, chápu... Pardon...

0/0
8.2.2011 10:00

Host

Re: ..jen technická..pravopisná

Jak se píše mezera, mám před sebou prázdný papír a chci si to natrénovat a-ž už mám, teď jen ty mezery ;-D

0/0
8.2.2011 10:30

Host

Stupidni amatersky dotaz...

...me tak napada, ze jestli ledovec drzi to jezero pod tlakem, coz vytvari unikatni podminky a kompozici vody... Nemuze se stat, ze kdyz se tam provrtaji, tak se ten tlak nejakym zpusobem zmeni, coz by mohlo mit vliv na potencionalni zivot v jezere... ?

0/0
8.2.2011 2:09

Host

Re: Stupidni amatersky dotaz...

ano

a to UFO konečně nastartuje

0/0
8.2.2011 6:47

hell365

Re: Stupidni amatersky dotaz...

to se stane, ale hlavní je se tam dostat a napsat vědeckou práci...

0/0
8.2.2011 7:06

Host

Re: Stupidni amatersky dotaz...

To jezero nemusí být tak izolované jak by se mohlo zdát. Viz. minulý článek.

0/0
8.2.2011 7:17

Host

Re: Stupidni amatersky dotaz...

R^V

0/0
8.2.2011 9:59

Host

Tlak ledovce

Konečně osvětlení některých spekulací z minulé diskuze, zda-li ledovec na hladině plave nebo ne.

0/0
8.2.2011 0:51

Host

Re: Tlak ledovce

Nevím, proč se o tom vůbec někdo zmiňoval, z nákresu je jasné, že je v hloubce, zleva skála, zprava skála, pod jezerem skála. Odkaz na nákres tam byl. Možná někomu nedošlo, že se jedná o Arktidu, protože plavání ledovce je v tomto případě 100%-ní nesmyl a kdo o tom v minulé diskuzi uvažoval si nedal nezbytnou ranní kávu...

0/0
8.2.2011 10:36

Host

Re: Tlak ledovce

Zajímalo by mě, jestli vy jste si dal nezbytnou ranní kávu. Arktida je na severním pólu (a tam ledovec plave), ale oni vrtají na jižním pólu, Antarktida.

0/0
8.2.2011 11:03

Host

Re: Tlak ledovce

Ano, tyhle předpony mě občas spletou (rychle jsem chybně odvodil, že skutečný kontinent by měl mít jednodušší název bez předpony, zatímco kus ledu barvitější název, no historicky je to jinak) , nicméně je to jezero v šutru a tam se diskutovalo, jestli ledovec plave, úplný nesmysl.

0/0
8.2.2011 13:04

Host

Re: Tlak ledovce

Vzhledem k tomu, že ten ledovec vytváří tlak na vodu, tak tam asi jen tak viset ve vzduchu nebude.

0/0
8.2.2011 13:17

Host

Re: Tlak ledovce

Je toto možné? Četl jste předchozí diskuzi? Varianta 1) plave, varianta 2) vytváří zátku. Každá jiná varianta, než 1) je lepší, jak může plavat ledovec, který je se čtyř stran přimrzlý ke skále, shora zase k celokontinentálnímu ledovému příkrovu a svou vahou nevytlačuje kapalinu ponořeného objemu... myslet a pak psát...

0/0
8.2.2011 16:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.